معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم): کمک‌های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم): کمک‌های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی

رسیدگی به بیمارانی که دچار حادثه شده‌اند، برای افراد عادی با استرس و نگرانی همراه است. کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو به شما کمک می‌کند تا با برخی از فوریت‌های پزشکی آشنا شوید.

درباه‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم)

بدن ما مثل دستگاه عجیبی است که با نیروی چرخ‌دنده‌ها و حرکت قطعات مختلف کار می‌کند. اگر یکی از این قطعات کارش را به درستی انجام ندهد، عملکرد دستگاه دچار اختلال شده و به تدریج سایر قطعات را نیز از کار می‌اندازد. بیماری‌ها و عارضه‌های ناگهانی، حاصل از کار افتادن و یا اختلال بزرگی در عملکرد اعضای بدن انسان است. کتاب جامع سلامت (Mayo Clinic) مجموعه کتابی است که در هر بخشش مطالب مختلفی درباره‌ی علم پزشکی و به‌خصوص سلامت بدن انسان تالیف شده است. کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Familty Health Book, 5th) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott Litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) اولین کتاب از این مجموعه است و مطالب مفیدی برای مخاطبین خود ارائه می‌کند.

شاید بارها به این فکر کرده‌اید که ساختار بدن انسان چقدر پیچیده و عجیب طراحی شده است. هزاران عضو کوچک در بدن انسان وجود دارد که این پیچیدگی را دوچندان می‌کند. علم پزشکی برای هر عضو بدن انسان یک برنامه‌ی مشخص دارد و از طریق شناخت هر عضو به درمان آن نیز می‌پردازد. اما همیشه پزشکان در محل حادثه حضور ندارند و ممکن است افراد عادی هم مجبور باشند به بیماری که دچار حادثه شده، کمک کنند. شرایط اورژانسی برای افراد به‌صورت ناگهانی پیش می‌آید و کنترل اقدامات در این لحظه کار دشواری است. کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) با ارتقاء دانش مخاطب سعی می‌کند اقدامات پزشکی او را کنترل کرده و آگاهی لازم جهت درمان موقت بیمار در حین وقوع حادثه را فراهم کند.

معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم)

اگرچه فراگیری بخش عمده‌ای از فوریت‌های پزشکی نیاز به تخصص دارد و پزشکان درمان بیمار توسط افراد مبتدی را پیشنهاد نمی‌کنند. اما اسکات لیتین و ناندا سانجیو در کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) آموختن برخی از علائم و نشانه‌های بیماری را برای همه‌ی افراد جامعه لازم می‌دانند. در این کتاب فوریت‌های لازم پزشکی با رسم شکل‌ها و تصاویر گویا به مخاطب آموزش داده می‌شود.

کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) شامل دو فصل است و مطالب آموزشی مورد نیاز برای رفع نیازهای اورژانسی با شرح دقیق و مفصل در اختیار مخاطب قرار گرفته است. اسکات لیتین و ناندا سانجیو در این کتاب علاوه بر آموزش فوریت‌های پزشکی، به ریشه‌یابی برخی از بیماری‌ها نیز پرداخته‌اند. بررسی نویسندگان کتاب در تشریح آناتومی بدن انسان به ارزیابی کاملی از علت‌های بروز عارضه‌های ناگهانی منجر می‌شود که این ارزیابی به مخاطب کمک می‌کند تا در پیشگیری بیماری نیز کوشا باشد.

فصل اول از کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) مربوط به شناسایی علائم مهم و درمان جراحات است. در این فصل فوریت‌های پزشکی مربوط به کمک‌های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی با بررسی مواردی همچون شناخت علائم اورژانسی هشداردهنده، احیاء قلبی ریوی، شناخت علائم خفگی و آشنایی با مانور هایملیش، شناخت انواع سوختگی‌، شناخت مسمومیت‌ها و آشنایی با فوریت‌های مربوط به سرما و گرما و همچنین فوریت‌های مربوط به سلامت روان آموزش داده می‌شود.

اسکات لیتین و ناندا سانجیو در فصل دوم کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) نکات مهمی برای درک و شناخت نشانه‌ها ارائه می‌کنند. در این فصل علائم بیماری‌هایی مثل سرفه، اسهال و سرگیجه تشریح می‌شود و ضمنِ بررسی علائم و نشانه‌های شایع در بیماری‌های بزرگسالان، به نشانه‌های کلیدی در تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های کودکان نیز پرداخته می‌شود. از این رو خانواده‌هایی که برای سلامت فرزندان خردسال خود به دنبال کتابی آموزشی هستند نیز می‌توانند از راهنمایی‌های اسکات لیتین و ناندا سانجیو استفاده کنند.

کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو با ترجمه‌ی سید علیرضا طلائی زواره و مژگان محمدی‌فر توسط انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش چندهزار پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این کتاب که در هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات دکتر تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «بیماری‌ها و اختلالات» و «بارداری و سلامت کودکان» اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقمندان به کتاب‌های علوم پزشکی، بهداشت عمومی و سلامت خانواده مناسب است. همچنین دانشجویان علوم پزشکی و پرستاری نیز می‌توانند از مطالب این کتاب بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم): کمک‌های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی می‌خوانیم

کودکان و باتری دکمه‌ای
باتری‌های دکمه‌ای، در وسایل الکترونیکی قابل حمل مثل دوربین، ساعت مچی یا سمعک زیاد دیده می‌شوند. برای یک بچه کنجکاو و شیطان، این اشیاء براق می‌توانند فریبنده باشند. باتری‌ها در صورت بلع، خطرناک هم هستند. تخلیه الکتریکی باتری دکمه‌ای درون دستگاه گوارش می‌تواند به بافت حساس لوله‌های گوارشی آسیب بزند. باتری‌های دکمه‌ای، حاوی مایعات قلیایی خطرناکی هستند. درصورتی‌که مایع موجود در این باتری‌ها در معده یا روده تخلیه شود، ممکن است از طریق مخاط لوله گوارش جذب و علائم و نشانه‌هایی مثل درد قفسه سینه، دل درد، حساسیت لمسی، یبوست، استفراغ و تب ایجاد کنند. اگر بچه شما یکی از این باتری‌ها را بلعیده، فوراً به اورژانس مراجعه کنید. بسته به محل قرارگیری باتری و علائم کودک ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد. باتری‌های دست نخورده و سالم را دور از دسترس بچه‌ها قرار دهید. هنگام دور انداختن باتری‌های مصرف شده، آن‌ها را داخل سطل زباله‌ای نریزید که کودک نو پای شما به‌راحتی بتواند آن را پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: کمک های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی
خفگی و مانور هایملیش
علائم اورژانسی هشداردهنده
احیا قلبی ریوی
درد قفسه سینه
خون‌ریزی شدید
سوختگی‌ها
تاول‌ها،‌ کبودی‌ها و بریدگی‌ها
صدمات
قطع عضو
شوک
غش کردن، تشنج، سکته مغزی و فوریت‌های دیابت
مسمویت
مراکز کنترل سموم
گزش‌ها و نیش‌ها
اجسا خارجی
فوریت‌های مربوط به سرما
فوریت‌های مربوط به گرما
فوریت‌های سلامت روان
فصل 2: درک و شناخت نشانه‌ها
علائم و نشانه‌های شایع در بزرگسالان
سرفه
اسهال
سرگیجه
علائم و نشانه‌های شایع در کودکان
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم): کمک‌های اولیه و مراقبت‌های اورژانسی
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات85
زبانفارسی
شابک978-622-348-067-6
موضوع کتابکتاب‌های پرستاری، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم)

reza alahmad
۱۴۰۳/۵/۹
سلام فوق العاده خوب و پر از اطلاعت خوب و جامع، ولی هنوز هم حرف برای گفتن زیاد هست. بیزحمت جلدهای دیگشو هم تهیه کنید چون ۱۲تا۱۵جلد دیگه هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 1: جراحات و نشانه‌ها (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.