معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): بیماری‌های روان، اختلالات خواب

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): بیماری‌های روان، اختلالات خواب

اسکات لیتین و ناندا سانجیو در کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) از بیماری‌های روان و اختلالات خواب سخن می‌گویند. آن‌ها به شیوع این بیماری‌ها، علت و علائم آن‌ها می‌پردازند و راه‌های درمانی‌ را برای حل این مشکلات ارائه می‌دهند. این درمان‌ها می‌توانند به پزشکان برای درمان این بیماری‌ها و کمک به افراد مبتلا به این اختلالات کمک نمایند.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

سلامت روان و کیفیت زندگی به‌طور عمیقی با یکدیگر مرتبط هستند و به شکل قابل توجهی بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند. بیماری‌های روان و اختلالات مربوط به خواب به‌طرز نگران‌کننده‌ای رایج هستند و میلیون‌ها نفر را در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهند. طبق آمار، تخمین زده می‌شود که سالانه حدود پنجاه میلیون بزرگسال در ایالات متحده دچار بیماری‌های روانی می‌شوند. در میان این افراد اختلالات خواب نیز بسیار شایع است و فقط بی‌خوابی در مقطعی از زندگی حدود سی درصد از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عواقب اختلالات خواب و بیماری‌های روانی می‌تواند به‌طور قابل توجهی بر سلامت کلی فرد از جمله سلامت جسمی، عملکرد شناختی و عملکرد روزانه تاثیر بگذارد. محرومیت از خواب می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات جسمی از جمله افزایش خطر بیماری قلبی، سکته‌ی مغزی و دیابت شود. همچنین می‌تواند عملکرد شناختی را مختل کند و به مشکلاتی در تمرکز، حافظه و تصمیم‌گیری منتج شود. علاوه بر این اختلالات خواب می‌توانند باعث تشدید بیماری‌های روانی ازجمله افسردگی و اضطراب شوند. اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) در نهمین جلد از مجموعه کتاب خود یعنی کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) مشخصاً به بیماری‌های روان و اختلالات خواب توجه نشان می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

افزایش آگاهی درمورد ماهیت اختلالات خواب و بیماری‌های روانی به چند دلیل ضروری است. در وهله‌ی اول می‌تواند به افراد کمک کند تا علل بالقوه‌ی مشکلات خود را تشخیص دهند و به دنبال درمان مناسب باشند. مداخله‌ی زودهنگام و مدیریت موثر می‌تواند به‌طور قابل توجهی، کیفیت خواب و سلامت کلی را بهبود ببخشد. در وهله‌ی بعد، افزایش آگاهی می‌تواند محیطی حمایتی و دلگرم‌کننده برای کسانی که با اختلالات خواب و بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم می‌کنند، ایجاد کند. با تشخیص چالش‌هایی که بیماران با آن‌ها مواجه هستند می‌توان رنج آن‌ها را کاهش داد و آن‌ها را تشویق کرد تا بدون ترس از قضاوت کمک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو به شرح و بررسی این قبیل بیماری‌ها می‌پردازد. این کتاب شامل دو فصل است و به تفصیل درباره‌ی بیماری‌های روان (اختلالات اضطرابی، اختلالات سومصرف مواد، اختلالات خوردن، اختلالات شخصیت و...) و اختلالات خواب (بی‌خوابی، وقفه‌ی تنفسی در خواب، نارکولپسی، سندروم پاهای بی‌قرار، اختلالات حرکات متناوب اندام‌ها، دندان قروچه و...» صحبت می‌نماید.

این کتاب که برای استفاده‌ی دانشجویان پزشکی و روان‌شناسی به رشته‌ی تحریر درآمده شامل جداول، تصاویر رنگی و مطالب طبقه‌بندی شده‌ایست که به خاطر سپردن و یادگیری مباحث را سهل و آسان می‌سازد.

کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به همت سید علیرضا طلائی زواره و مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش چندهزار پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این کتاب که در هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات دکتر تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «جراحات و نشانه‌ها» و «بارداری و سلامت کودکان» اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی، روان‌پزشکی و روان‌شناسی مناسب و کاربردی خواهد بود. به دلیل ساده بودن زبانی که نویسندگان در تالیف کتاب به کار بستند، افراد علاقه‌مند به مباحث پزشکی و یا افراد درگیر با بیماری‌های روان و اختلالات خواب نیز می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): بیماری‌های روان، اختلالات خواب می‌خوانیم

ملاتونین هورمونی است که به‌طور طبیعی در بدن انسان ساخته می‌شود و به برقراری آهنگ خواب و بیداری شما کمک می‌کند. مکمل‌های ملاتونینی که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شود یا فرم حیوانی هورمون هستند یا به‌صورت صنعتی ساخته شده‌اند. برخی پژوهش‌ها نشان می‌دهد که مکمل‌های ملاتونین بدون نسخه اگر در زمان درست مصرف شوند ممکن است در درمان هواپیمازدگی (خستگی ناشی از مسافرت طولانی با هواپیما و اختلاف ساعت مبدأ و مقصد) یا سایر اختلالات خواب که با عدم تطابق ساعت بیولوژیک بدن شما با ساعت شبانه‌روزی محیط اطرافتان سر و کار دارند، کمک‌کننده باشند. همچنین ملاتونین ممکن است زمانی را که طول می‌کشد تا به خواب بروید کاهش دهد (اگرچه این اثر ملاتونین جزئی است). 4 تا 5 ساعت پس از مصرف ملاتونین از کارهایی که به هوشیاری نیاز دارند مثل رانندگی یا کار روی دستگاه‌های سنگین اجتناب کنید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 31: بیماری‌های روان
یک مسئله شایع
روش زندگی و بیماری روانی
اختلالات اضطرابی
ADHD بزرگسالان
اختلالات سوءمصرف مواد و سوءمصرف رفتار
اختلالات خوردن
اختلالات شخصیت
اختلالات روان‏‌پریشی
اختلال روان‌تنی
درمان‌‏های رایج
فصل 32: اختلالات خواب
مراحل و الگوهای خواب
بی‏‌خوابی
وقفه تنفسی در خواب
نارکولپسی
سندرم پاهای بی‏قرار
اختلال حرکات متناوب اندام‌‏ها (PLMD)
سایر اختلالات خواب
دندان قروچه
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): بیماری‌های روان، اختلالات خواب
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات67
زبانفارسی
شابک978-622-348-078-2
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 9: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.