معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)، منبعی جامع و ارزشمند برای کسب اطلاعات لازم درباره‌ی بارداری، زایمان، مراقبت از نوزاد و کودک است. اسکات لیتین و ناندا سانجیو، نویسنده‌های کتاب، راهنمایی کامل برای حفظ سلامت مادران باردار، نوزادان و کودکان در این اثر آماده کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، در جریان جدیدترین اطلاعات و دستاوردهای پزشکی در حوزه‌ی حفظ سلامت مادران باردار و نوزادان قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, Fifth Edition)، منبعِ آموزشیِ کاملی برای مادران بارداری است که به سلامت خود و نوزاد دلبندشان اهمیت می‌دهند. اسکات لیتین (Scott C. Litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjio)،‌ نویسنده‌های کتاب، طیف گسترده‌ای از جدیدترین اطلاعات پزشکی در حوزه‌ی سلامتِ مادران باردار و نوزادان را در این اثر جمع‌آوری کرده‌اند. با مطالعه‌ی این کتاب، در کنار فراگیری روش‌های حفظ سلامت مادر و نوزاد، با شیوه‌های درمان بیماری‌هایِ مادران و نوزادان نیز آشنا می‌شوید. کتاب حاضر به‌عنوان یکی از منابع جامع و معتبر در زمینه‌ی سلامت عمومی خانواده در انجمن‌های پزشکی بین‌المللی شناخته می‌شود.

نویسنده‌های کتاب با بهره‌گیری از دانش و تجربه‌ی بیش از 4500 پزشک، دانشمند و پژوهشگر کلینیک مایو، اطلاعاتی گسترده و مبتنی بر شواهد را در این اثر گردآوری کرده‌اند. ویراست پنجم این کتاب که در سال 2018 منتشر شد، نگاهی نوین و عمیق به طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با سلامت خانواده دارد. مولفان برای توضیح مفاهیم پیچیده‌‌ی پزشکی از زبانی ساده و خوش‌فهم بهره گرفته‌اند. در نتیجه با کتابی روبه‌رو هستیم که مطالعه‌ی آن برای افراد عادی که نیازمند اطلاعات اولیه‌ای درباره‌ی سلامت مادر و نوزاد هستند، سودمند به‌حساب می‌آید.

مطالب کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) با توضیحاتی درباره‌ی مراحل بارداری و زایمان آغاز می‌شود. حفظ سلامت مادران باردار از اهمیت حیاتی برخوردار است. مادران سالم، نوزادان سالم‌تر به دنیا می‌آورند و از آن‌ها در برابر بیماری‌ها و مشکلات سلامتی در دوران کودکی محافظت می‌کنند. رعایت نکته‌های مطرح‌شده در این کتاب، سلامت مادران را در دوران بارداری تضمین می‌کند. انجام دقیق دستورهای مطرح‌شده در کتاب، زایمانی راحت و بدون خطر را به‌دنبال دارد. اسکات لیتین و ناندا سانجیو در ادامه‌ به ذکر نکته‌هایی درباره‌ی دوران شیرخوارگی و نوباوگی پرداخته‌اند.

دوران شیرخوارگی و نوباوگی دوره‌ای حیاتی در رشد و تکامل انسان به‌حساب می‌آید. در این دوران، مغز به‌سرعت رشد می‌کند. لیتین و سانجیو، در بخش دیگری از این اثر به نکته‌هایی برای حفظ سلامت کودکانِ دبستانی اشاره کرده‌اند. بر اساس اطلاعات کتاب، عادات و رفتارهایی که در دوران کودکی شکل می‌گیرند، تاثیرات بلندمدتی بر سلامت فرد در طول زندگی دارند. مطالب کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) با ذکر نکته‌هایی برای حفظ سلامتی نوجوانان خاتمه پیدا می‌کند. نوجوانان پس از مطالعه‌ی این بخش، از اهمیت تغذیه، فعالیت بدنی و خواب کافی آگاه می‌شود. اشاره به نکته‌هایی درباره‌ی بلوغ نوجوانان را می‌توان از دیگر اطلاعات کتاب حاضر دانست.

نویسندگان این نکته را در تدوین کتاب در نظر گرفته‌اند که برخی افراد به‌دنبال گزینه‌های درمانی خارج از پزشکی مدرن هستند. در نتیجه در این کتاب اطلاعاتی درباره‌ی انواع مختلف طب‌‌های مکمل و درمان‌های جایگزین مطرح شده‌ است. در کنار متن، تصویرهایی گویا برای انتقال بهتر مفاهیم پزشکی در این اثر قرار دارد. این ویژگی‌ها، کتاب را به اثری خوش‌خوان برای مادرانی تبدیل کرده که اهمیت زیادی به حفظ سلامت خود و نوزادشان می‌دهند.

کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) را انتشارات تیمور زاده، چاپ و روانه‌ای بازار کرده‌است. سید علیرضا طلایی زواره و مژگان محمدی فر، مترجم‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند.

کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی مادرانی که در انتظار فرزندی هستند و یا فرزند کودک و نوجوانی در خانه دارند، به‌عنوان مخاطب‌های اصلی کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)،‌ شناخته می‌شوند. مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی زنان و زایمان نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) می‌خوانیم

برای بسیاری از زنان، بارداری از گرانبهاترین دوران زندگی است. وقتی باردار می‌شوند، بسیاری از آن‌ها بهتر غذا می‌خورند، بیشتر ورزش می‌کنند و در مقایسه با گذشته مراقبت بیشتری از سلامتی خود به عمل می‌آورند. اگرچه برای برخی، این 9 ماه خیلی کوتاه به نظر می‌آید، ممکن است برای عده‌ای دیگر در صورت سخت بودن حاملگی یا غیرقطعی بودن نتیجه آن، بسیار طولانی و طاقت‌فرسا باشد. حاملگی همیشه با خطراتی برای مادر و بچه همراه بوده است، لیکن پیشرفت‌های علم پزشکی به ما اطلاعات بیشتری درمورد نحوه به حداقل رساندن این خطرات و برخورد صحیح‌تر با مشکلات اجتناب‌ناپذیر، آموخته است. با مراقبت صحیح و ویزیت‌های منظم پزشک، شانس سالم و تندرست بودن شما و بچه داخل شکم افزایش می‌یابد. پیش از حاملگی، زمان مناسبی است که سبک زندگی خود را هم مورد بازبینی قرار دهید. اگر اضافه وزن دارید و می‌خواهید وزن کم کنید، این کار را قبل از حامله شدن انجام دهید.

فهرست مطالب کتاب

فصل 3: بارداری و زایمان
فصل 4: دوران شیرخوارگی و نوباوگی
فصل 5: دوران کودکی و دبستان
فصل 6: دوران نوجوانی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات171
زبانفارسی
شابک978-600-238-989-3
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 2: بارداری و سلامت کودکان (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.