معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): ژنتیک و بیماری‌ها، سرطان، بیماری‌های عفونی، حساسیت‌ها و آسم

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): ژنتیک و بیماری‌ها، سرطان، بیماری‌های عفونی، حساسیت‌ها و آسم

برخی از کتاب‌های پزشکی به زبان ساده نگارش شده‌اند تا برای خانواده‌ها نیز مناسب باشند. کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو یکی از کتاب‌های مورد نیاز برای مراکز درمانی و همین‌طور خانواده‌ها به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

مراقبت‌های پزشکی و حفظ سلامت افراد از جمله موارد بسیار مهم در زندگی کنونی است. انسان امروز به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیط زیستی و همچنین ساعت‌های زیاد کار در فضاهای نامناسب، بیش از پیش سلامتش در معرض تهدید است. مجموعه کتاب‌های جامع سلامت (Mayo Clinic) طی دوره‌ای آموزشی، به سلامت خانواده و روش‌های ساده‌ی مراقبت و حفظ سلامتی در بخش‌های مختلف زندگی می‌پردازد. هر کتاب از این مجموعه حاصل تحقیق پزشکان متخصص در حوزه‌های مختلف پزشکی است. کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott Littin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) است و به مسائل مربوط به بیماری‌های ژنتیکی، بیماری‌های عفونی، سرطان و آسم می‌پردازد.

علم ژنتیک دنیای گسترده‌ای دارد و شناختن بیماری‌های ژنتیکی حاصل سال‌ها تحقیق و پژوهش پزشکان متخصص است. شناخت سلول‌ها، بررسی DNA، شناخت کروموزوم‌ها، بررسی عملکرد سلول‌ها و ارزیابی اختلالت ژنتیکی از جمله حوزه‌های مطالعاتی بسیار مهم است که در تحقیقات علوم ژنتیکی اهمیت می‌یابد. کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) نکات مهمی درباره‌ی اختلالت ژنتیکی در بدن انسان ارائه می‌کند. اسکات لیتین و ناندا سانجیو در این کتاب پژوهش خود را به ریشه‌یابی اختلالت ژنتیکی معطوف ساخته‌اند و با بررسی عوامل موثر در رشد اختلالت ژنتیکی مطالب مهمی را تالیف کرده‌اند.

شاید برای خانواده‌ها جذاب باشد که علم پزشکی چگونه بدن انسان را ارزیابی می‌کند و چه تعاریفی برای آناتومی انسان وجود دارد. اسکات لیتین و ناندا سانجیو تلاش می‌کنند به زبانی ساده مفاهیم مهم مربوط به اختلالات ژنتیکی را بیان کنند و در تشریح موضوع مورد نظرشان آگاهی خانواده‌ها را نیز در نظر بگیرند. از این رو مطالب این کتاب نه تنها برای پزشکان مفید است که می‌تواند راهکارهای مناسبی برای حفظ سلامت افراد خانواده معرفی کند و شناخت بیشتر خانواده‌ها از برخی مفاهیم اولیه‌ی علوم پزشکی را نیز رقم بزند.

کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) علاوه‌بر بررسی اختلالات ژنتیکی، به معرفی علل برخی از سرطان‌های شایع و بیماری‌های عفونی خطرناک نیز می‌پردازد. همچنین اسکات لیتین و ناندا سانجیو پس از بررسی کامل و معرفی عوامل موثر در شکل‌گیری اختلالات ژنتیکی و ارزیابی علل پیدایش سرطان در بافت سلولی، نگاهی به چگونگی روند پیدایش حساسیت‌ها و عوامل مهم در رشد بیماری آسم دارند.

معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) شامل چهار فصل است. فصل اول این کتاب که در واقع چهاردهیمن فصل از مجموعه کتاب جامع سلامت است، به معرفی ژنتیک و بررسی عوامل موثر در بیماری‌های ژنتیکی اختصاص دارد. در این فصل مواردی همچون اصول ژنتیک، اختلالت ژنتیکی، ژن درمانی و ویرایش ژن مورد مطالعه قرار می‌گیرند. نویسندگان در فصل بعدی کتاب به موضوع سرطان می‌پردازند. در این فصل علاوه‌بر تشریح مباحثی مربوط به معرفی سرطان و انواع سرطان، مقابله با اثرات جانبی، سرطان در دوران کودکی، پیشگیری از سرطان و علائم هشداردهنده‌ی سرطان نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نویسندگان کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) در فصل بعد، به سراغ معرفی و ریشه‌یابی بیماری‌های عفونی می‌روند. در این فصل مطالب آموزشی مفیدی درباره‌ی چگونگی رشد بیماری‌های عفونی شایع و روش‌های پیشگیری و درمان این بیماری‌ها به چشم می‌خورد. در فصل بعد نکاتی درباره‌ی حساسیت‌ها و آسم‌ها مطرح می‌گردد و مواردی مثل واکنش‌های حساسیتی، تشخیص حساسیت، درمان حساسیت، کنترل آسم، آسم کودکان و حساسیت‌های پوستی ارزیابی می‌شوند. در فصل پایانی کتاب تصاویر و شکل‌هایی اضافه شده‌اند که به مخاطب کمک می‌کند تا تشریح اندام انسانی و موارد مربوط به بیماری‌های ژنتیکی را بهتر درک کند.

کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) نوشته‌ی اسکات لیتین و ناندا سانجیو با ترجمه‌ی سید علیرضا طلائی زواره و مژگان محمدی‌فر توسط انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین و ناندا سانجیو به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش چندهزار پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این کتاب که در هزاروچهارصد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات دکتر تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «جراحات و نشانه‌ها» و «بارداری و سلامت کودکان» اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به رشته‌ی پزشکی و خانواده‌هایی که کتاب‌های حوزه‌ی سلامت و بهداشت را دنبال می‌کنند از مطالب این کتاب بهره‌مند خواهند شد.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): ژنتیک و بیماری‌ها، سرطان، بیماری‌های عفونی، حساسیت‌ها و آسم می‌خوانیم

دور نگه داشتن موجودات ذره‌بینی عفونت‌زا از بدن و نابودسازی آن‌هایی که به نوعی وارد بدن می‌شوند، از مأموریت‌های سیستم ایمنی شما است. کمتر از 30 سال پیش، دانشمندان تنها اطلاعات محدودی در مورد چگونگی تعامل سلول‌های متنوع سیستم ایمنی برای حفاظت بدن در برابر بیماری داشتند. اما با پیشرفت‌هایی که در پی تحقیقات به‌دست آمده است، دانشمندان اکنون معتقدند بیش از 100 میلیون نوع سلول ایمنی در بدن وجود دارد. به‌نظر می‌رسد، برای شکار و نابودی هر باکتری یا ویروس، یک نوع سلول ایمنی اختصاصی وجود دارد. با این حال ویروس‌ها و باکتری‌ها، دشمنان زیرکی بوده و به‌طور مداوم برای عبور از سد سیستم ایمنی در جست‌وجوی راه‌های جدید هستند. به‌علاوه، برخی از آنتی‌بیوتیک‌هایی که سالیان سال برای درمان عفونت‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، کم‌کم در حال از دست دادن کارایی خود هستند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 14: ژنتیک  و  بیماری ها
اصول ژنتیک
اختلالات ژنتیکی
بررسی‌های ژنتیکی
مشاوره ژنتیک
ژن درمانی و ویرایش ژن
فصل 15: سرطان
سرطان چیست؟
تشخیص سرطان
انواع سرطان
درمان سرطان
مقابله با اثرات جانبی
سرطان در دوران کودکی
زندگی با سرطان
پیشگیری از سرطان
علائم هشداردهنده سرطان
فصل 16: بیماری های عفونی
شناخت سیستم ایمنی
درمان عفونت
بیماری‌های عفونی شایع
سایر عفونت‌ها
عفونت ناشی از حشرات و مایت‌ها
کک
آلودگی‌های انگلی
عفونت‌های منتقل‌شونده از راه جنسی
HIV و ایدز
فصل  17: حساسیت ها و آسم 
واکنش‌های حساسیتی
تشخیص حساسیت
درمان حساسیت
حساسیت‌های تنفسی
آسم
داروهای آسم
داروهای استنشاقی در آسم
کنترل آسم
آسم کودکان
حساسیت‌های پوستی
حساسیت به غذا، دارو و نیش حشرات
راهنمای بصری : کالبدشناسی  و  اختلالات شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): ژنتیک و بیماری‌ها، سرطان، بیماری‌های عفونی، حساسیت‌ها و آسم
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978-622-348-069-0
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 4: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.