معرفی و دانلود کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): مغز و اعصاب، چشم و بینایی، گوش، حلق و بینی، دهان و دندان

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): مغز و اعصاب، چشم و بینایی، گوش، حلق و بینی، دهان و دندان

اسکات لیتین و ناندا سانجیو در کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به سراغ بیماری‌های درگیرکننده‌ی مغز و اعصاب رفته‌اند و به‌طور دقیق و مفصل آن‌ها را بررسی و تشریح می‌نمایند. در این کتاب که در ادامه‌ی مجموعه کتاب‌های جامع سلامت خانواده به رشته‌ی تحریر درآمده، نویسندگان به توضیح ساختار و عملکرد مغز و سیستم‌های عصبی پرداخته و در ادامه نیز بیماری‌های شایع سایر اندام‌ها نظیر چشم و گوش و دهان را زیر ذره‌بین قرار داده‌اند.

درباره‌ی کتاب کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

مغز انسان شبکه‌ای پیچیده، متشکل از میلیاردها نورون است که افکار و حرکات و جوهره‌ی وجودی ما را هدایت می‌کند. مغز است که به‌عنوان یک رهبر، سمفونی سیگنال‌های الکتریکی را هدایت می‌کند و به ما امکان می‌دهد تا دنیا را درک کنیم، با دیگران تعامل داشته باشیم و طیف وسیعی از احساسات انسانی را تجربه نماییم. با این حال، این رهبر کاربلد به سبب بعضی از اختلالاتی که بر روی سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند، مختل شود.

اختلالات عصبی به شکل‌های مختلفی خود را نشان می‌دهند، اختلالات می‌توانند تنها یک نقص کوچک و یا یک بیماری پیشرونده باشند که زندگی فرد را مختل می‌کند؛ آن‌ها می‌توانند در هر سنی، صرف نظر از جنسیت، قومیت، یا پیشینه‌ی اجتماعی و اقتصادی رخ دهند. تاثیر اختلالات عصبی فراتر از فرد است و خانواده‌ها و جامعه را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. آن‌ها یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد ناتوانی در افراد هستند و طبق آمار سالانه حدود یک میلیارد نفر در سرتاسر جهان دچار بیمار‌های عصبی می‌شوند. بار اقتصادی این اختلالات هولناک است و تخمین زده می‌شود که سالانه میلیاردها دلار هزینه داشته باشد. در نتیجه اختلالات عصبی یک چالش مهم در بهداشت عمومی هستند و تاثیر کلی بر تمام جامعه می‌گذارند. با این حال در میان این چالش‌ها هنوز نور امیدی نهفته است که با پیشرفت‌های تحقیقاتی، آگاهی عمومی و تعهد جمعی برای بهبود زندگی افراد مبتلا به این شرایط، روشن می‌شود.

کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) (Mayo Clinic Family Health Book, 5th Ed) نوشته‌ی اسکات لیتین (Scott litin) و ناندا سانجیو (Nanda Sanjeev) در جهت معرفی اختلالات عصبی به رشته‌ی تحریر درآمده است. این کتاب متشکل از 4 فصل است. نویسندگان در ابتدای هر فصل، ابتدا به شرح آناتومی و عملکرد اندام و دستگاه مورد نظر پرداخته و سپس در ادامه از بیماری‌های شایع هر اندام نام برده و علل و علائم و درمان‌های آن‌ها را برشمرده‌اند. در این کتاب علاوه‌بر مغز و اعصاب، اندام‌های دیگری نظیر چشم، گوش، حلق و بینی، دهان و دندان نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

از ویژگی‌های مثبت این کتاب می‌توان به تصاویر رنگی و واضح و جداول به کار رفته در آن اشاره کرد که هم در یادگیری مطالب به کمک دانشجویان آمده و هم مرور آن‌ها را برایشان سهل و آسان می‌سازد.

کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) به همت سید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی‌فر به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب جامع سلامت خانواده

کتاب جامع سلامت خانواده که توسط اسکات لیتین به رشته‌ی تحریر درآمده، راهنمایی جامع و کاربردی‌ست که با تکیه بر تحقیقات و دانش بیش از چهار هزار و پانصد پزشک برجسته، به علل، علائم و گزینه‌های درمانی برای صدها بیماری می‌پردازد. این کتاب که در طی هزار و چهار صد صفحه نگاشته شده در ایران توسط انتشارات دکتر تیمورزاده و به شکل مجموعه‌ی یازده جلدی به چاپ رسیده است. از عناوین کتاب‌های این مجموعه می‌توان به قلب و عروق، مغز و اعصاب، تست‌های تشخیصی، بیماری‌ها و اختلالات دستگاه گوارش، کلیه و مجاری ادراری،استخوان‌ها، مفاصل و عضلات، دستگاه غدد درون‌ریز خون و سیستم لنفاوی پوست، مو، ناخن و... اشاره کرد.

کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان پزشکی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): مغز و اعصاب، چشم و بینایی، گوش، حلق و بینی، دهان و دندان می‌خوانیم

طناب نخاع متشکل از رشته‌های عصبی طویلی است که بین مغز و نخاع کشیده شده‌اند. رشته‌های عصبی نخاع از ریشه‌های عصبی واقع در لابه‌لای مهره‌ها سرچشمه گرفته و به‌نوبه‌ خود اعصاب محیطی را تشکیل می‌دهند که به پوست و عضلات رهسپار می‌شوند. در صورت آسیب طناب نخاعی، رشته‌های عصبی که از ناحیه‌ی آسیب‌دیده عبور می‌کنند نیز ممکن است دچار آسیب‌دیدگی شوند. تمام یا بعضی از عضلات مرتبط با اعصاب آسیب‌دیده و اعصاب زیر ناحیه‌ی صدمه‌دیده ممکن است مختل شوند. صدمات نخاعی اکثراً در ناحیه‌ی کمری (لومبر) یا گردنی (سرویکال) رخ می‌دهد. صدمه‌ی کمری می‌تواند اندام تحتانی، کنترل مدفوع و ادرار و عملکرد جنسی فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد. آسیب گردنی ممکن است تنفس، همین طور، حرکات اندام‌های فوقانی و تحتانی شما را دچار اختلال کند. آسیب‌دیدگی یک طرف نخاع معمولاً باعث اختلال عضلات همان سمت و اختلال برخی از حواس دو طرف بدن می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل 18: مغز و اعصاب
ساختارهای مغز
ساختارهای سیستم عصبی
فعالیت یک مغز سالم
سردردها
حملات تشنج
سکته مغزی و اختلالات عروقی
عفونت‌ها
اختلالات ساختاری
اختلالات دژنراتیو (تحلیل برنده)
اختلالات طناب نخاعی و اعصاب محیطی
فصل 19: چشم و بینایی
اجزای چشم
مشکلات شایع دید
معاینه چشم
اصلاح نقایص بینایی
صدمات چشمی
اختلالات پلک
بیماری‌ها و اختلالات چشم
سایر بیماری‌های چشم
فصل 20: گوش، حلق و بینی
گوش‌ها
بینی
حلق
اختلالات گوش‌
عفونت‌های گوش میانی
اختلالات بینی و سینوس‌ها
اختلالات حلق ‌
فصل 21: دهان و دندان
رشد و تکامل دندان
مراقبت از دندان‌ها
معاینه دندان
پوسیدگی دندان
اختلالات رشد و تکامل دندان
بیماری لثه
پروتزهای دندانی
صدمات و اختلالات فک
بیماری‌ها و عفونت‌های دهان
اختلالات غدد بزاقی
راهنمای بصری: کالبدشناسی و اختلالات شایع
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم): مغز و اعصاب، چشم و بینایی، گوش، حلق و بینی، دهان و دندان
نویسنده،
مترجمسید علیرضا طلایی زواره، مژگان محمدی فر
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-348-070-6
موضوع کتابتخصص‌های پزشکی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم)

برای دریافت کتاب جامع سلامت خانواده 5: بیماری‌ها و اختلالات (ویراست پنجم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.