معرفی و دانلود کتاب آموزش جامع CCNP RS

عکس جلد کتاب آموزش جامع CCNP RS
قیمت:
۱۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع CCNP RS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آموزش جامع CCNP RS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آموزش جامع CCNP RS

کتاب آموزش جامع CCNP RS، منبعی برای یادگیری رُوتینگ و سوئیچینگ است. این کتاب، پیش‌نیازِ شرکت در آزمون CCNP Routing and Switching، به‌حساب می‌آید. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، مهارت‌های ضروریِ کار با شبکه‌های رایانه‌‌ای مانند مسیریابی، سوئیچینگ و امنیت را فرا می‌‌گیرید. مهدی فرجی، نویسنده‌ی کتاب، این اثر را بر اساس آزمون سی.‌سی.‌اِن‌.‌پی سوئیچینگ، تدوین کرده است.

درباره‌ی کتاب آموزش جامع CCNP RS

کتاب آموزش جامع CCNP RS، مرجعی برای یادگیری سرفصل‌های لازم در آزمون حرفه‌ای CCNP Routing and Switching است. با مطالعه‌ی این اثر، تمامی اطلاعات لازم را برای شرکت در این آزمون فرا می‌گیرید. مهدی فرجی، نویسنده‌ی کتاب، مفاهیم پیچیده‌ی شبکه‌های رایانه‌ای را با زبانی ساده و خوش‌فهم توضیح داده است. به لطف این لحنِ گفتار، مفاهیم آموزشی را سریع‌تر یاد می‌گیرید و درس‌های این کتاب بیشتر در ذهن شما ماندگار می‌شود. تمامی آموزش‌های اثر پیشِ رو با نمونه‌هایی کاربردی ذکر شده‌اند.

وجود این مثال‌ها، اثربخشی چشمگیری در درکِ مفاهیمِ آموزشی و اجرای آن‌ها در شرایط واقعی دارد. در کنار مثال‌، تمرین‌هایی نیز در کتاب آموزش جامع CCNP RS، قرار دارد. با انجام این تمرین‌ها، برای شرکت در آزمون سی.‌سی.‌اِن‌.‌پی، آماده می‌شوید. نویسنده‌ در این اثر، به توضیحِ طیف گسترده‌ای از مباحث مرتبط با شبکه پرداخته است. آموزش‌های این کتاب با رویکردی ساختارمند و گام‌به‌گام، به شما کمک می‌کند تا درک عمیقی از مفاهیم زیربنایی شبکه پیدا کنید و برای طراحی، پیاده‌سازی و عیب‌یابی شبکه‌های پیچیده آماده شوید. مطالب کتاب حاضر با مقدمه‌ای درباره‌ی آی.‌پی و کلاس‌های مختلفِ آن، آغاز می‌شود. پس از مطالعه‌ی این مقدمه، مراحل آی.‌پی ساب‌نِتینگ را فرا می‌گیرید و با آی.‌پی‌ِ کلاس سی، بی و اِی، آشنا می‌شوید.

پس از این آشنایی، مهدی فرجی در این اثر به مروری بر لایه‌ی اُو‌.‌اِس‌.‌آی، پرداخته است. تمامی لایه‌ها و پروتکل‌های مربوط به آن در فصل نخست کتاب آموزش جامع CCNP RS، آموزش داده‌ شده است. به‌دنبال این آموزش‌ها، انتخاب سوئیچ ریشه و تعیین پورت‌های آن را مطالعه می‌کنید. تنظیمات پیشرفته پروتکل اِس‌.‌تی.‌پی، مفهوم دیگری است که نویسنده به آموزش آن پرداخته. این پروتکل برای جلوگیری از ایجاد حلقه در شبکه‌های سوئیچ‌شده کاربرد دارد.

اِس‌.‌تی‌.‌پی با شناسایی و مسدود کردن پورت‌های اضافی، از بروز مشکلات ناشی از ارسال بسته‌های داده به‌صورت بی‌نهایت جلوگیری می‌کند و باعث پایداری شبکه می‌شود. با فراگیری مفاهیمی از این دست، تنظیمات شبکه‌ را یاد می‌گیرید و از عهده کارهای حساسی مانند حفظ امنیت شبکه بر می‌آیید. مطالب آموزش جامع CCNP RS با مسیریابی به صورت دستی، داینامیک روُتینگ و ریداندِن‌سی به پایان می‌رسد. در انتهای این اثر نیز واژه‌‌نامه‌ای برای آشنایی خواننده با مفاهیم تخصصیِ شبکه قرار دارد.

کتاب آموزش جامع CCNP RS را موسسه فرهنگی دیباگران تهران، چاپ و روانه بازار کرد‌ه است.

کتاب آموزش جامع CCNP RS برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون CCNP RS را دارند و به‌دنبال منبعی کامل برای فراگیری سرفصل‌های این آزمون می‌گردند، مخاطب اصلی این کتاب به‌شمار می‌روند. مطالعه‌ی کتاب حاضر برای کارشناسان شبکه و مدیران فناوریِ شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های دولتی نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب آموزش جامع CCNP RS می‌خوانیم

نکته دیگری که باید به آن بپردازیم، بحث مشخص کردن بازه IP است، که این را Subnet Mask نیز مشخص می‌کند. در واقع شما به عنوان مثال، به یک سیستمی ip اختصاص می‌دهید، در مرحله‌ی بعد باید بازه آن را مشخص کنید، که در غیر این صورت آدرس شما به درستی ثبت نمی‌گردد و خود سیستم طبق برنامه‌نویسی انجام شده سابنت مسک پیش‌فرض کلاس آن ip را قرار می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مروری بر لایه OSI
فصل دوم: Spanning Tree Protocol
فصل سوم: تنظیمات پیشرفته پروتکل STP
فصل چهارم: MSTP
فصل پنجم: VLAN Trunking Protocol
فصل ششم: Etherchannel
فصل هفتم: Etherchannel scenario
فصل هشتم: port security
فصل نهم: Static Routing
فصل دهم: Dynamic Routing
فصل یازدهم: Redundancy

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آموزش جامع CCNP RS
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات253
زبانفارسی
شابک978-622-218-625-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آموزش جامع CCNP RS

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آموزش جامع CCNP RS

برای دریافت کتاب آموزش جامع CCNP RS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.