معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت

عکس جلد کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت
قیمت:
۱۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت

کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت نوشته‌ی سیامک کمانگر اثری در حوزه‌ی روش‌های شبکه‌سازی و تعریف اصولی شبکه‌های کامپیوتری است. تصور کنید تمام مردم دنیا به صورت همزمان بتوانند با یک ابر کامپیوتر کار کنند. جالب است؛ نه؟ این تصویر عجیب، در دنیای کنونی و با گسترش فناوری‌های نوین به امری بدیهی تبدیل شده است!

درباره‌ی کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت

در شرکت‌های اداری، موسسات و بانک‌ها تعداد زیادی کامپیوتر به صورت همزمان مشغول به کار هستند. ممکن است کاربران این کامپیوترها در مواقعی ضروری بخواهند برخی از اطلاعات را با همکاران‌شان به اشتراک بگذارند. این ساده‌ترین کاری است که فرایند شبکه‌سازی بر عهده دارد؛ ایجاد دسترسی چند کاربر رایانه به یک محیط اشتراکی وسیع. کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت بررسی دقیقی بر یکی از کاربردهای شبکه‌ دارد. از جمله ابزارهای مورد نیاز برای سیستم‌های پراکنده اداری و سازمانی شبکه‌های کامپیوتری‌اند. این فناوری طی نیم قرن اخیر با پیشرفت علوم رایانه‌ای به سطحی از امکانات دست یافته که حتی برای متخصصان کامپیوتر نیز قابل تصور نیست.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت طی هشت فصل روند شبکه‌سازی را به صورت وسیع و کاربردی تشریح می‌کند. سیامک کمانگر در فصل اول این کتاب به مفهوم شبکه‌ی کامپیوتری می‌پردازد و با در نظر گرفتن تفاوت کاربردی این مفهوم در فناوری دیجیتال، به شرح عناوین مهمی می‌پردازد که کاربران کامپیوتر در محیط‌های مختلف کاری ممکن است با آن روبه‌رو شوند. در فصل دوم کتاب مدل OSI معرفی می‌شود که اولین الگوی ارائه شده برای ساخت شبکه‌های کامپیوتری در دهه‌ی هفتاد میلادی به‌شمار می‌رود. مدل OSI که در هفت مرحله‌ی متوالی طراحی شده، به شکلی انتزاعی شرایط و امکانات لازم را برای ایجاد شبکه‌ی کامپیوتری بازسازی می‌کند.

فصل سوم کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت، به چگونگی جابه‌جایی برخی از اطلاعات بین چند کامپیور اختصاص یافته است. سیامک کمانگر در فصل چهارم این کتاب پروتکل‌های شناخته‌شده‌ی شبکه را بررسی می‌کند. در این فصل، بیست پروتکل مختلف بررسی می‌شوند که هر کدام ابزارهای متفاوتی برای رشد و بهینه‌سازی شبکه در اختیار کاربر قرار می‌دهند. نویسنده در فصل پنجم کتاب، در پی ارزیابی بهترین مسیرها برای ورود، بازیابی داده‌ها، ارائه‌ی بیشنهادی عملی و همین‌طور بررسی کیفیت انتقال داده‌ها است. این فصل راهنمای مناسبی برای شروع کار شبکه‌سازی به‌شمار می‌رود و شما را در این مسیر به خوبی همراهی خواهد کرد.

فصل هفتم و هشتم کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت به مخاطب این امکان را می‌دهد که فرایند اتصال به شبکه را در کارگاهی فرضی تجربه کند و پس از آن، در فصل نهم ابزارهای نرم‌افزاری شبکه به تفصیل معرفی می‌شوند. در این فصل، جایگاه پشتیبان شبکه و وظایف او در فرایند ساخت و بهینه‌سازی یک شبکه‌ی کامپیوتری بازنمایی شده و همچنین ابزارهایی که در اختیار پشتیبان شبکه قرار دارد، بررسی می‌شود. سیامک کمانگر در ادامه‌ی مباحث خود روش‌های اجرایی پیشنهادی‌اش را ارائه می‌کند. در هر فصل به صورت کاربردی و دقیق امکانات و ابزارهای لازم برای اجرای صحیح مراحل فنی پروژه‌ی شبکه‌سازی بررسی می‌شود. کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت توسط انتشارات موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر شده است و سیامک کمانگر مطالب کتاب را با اتکا به دانش و تجربه‌‌ در حوزه‌ی امنیت زیرساخت شبکه و مجازی‌سازی سرور، گردآوری کرده است.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای فعالانِ رشته‌ی مهندسی کامپیوتر و علاقمندان حوزه‌ی فناوری و اطلاعات مناسب است.

در بخشی از کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت می‌خوانیم

بعد از راه‌اندازی یک شبکه کامپیوتری، پشتیبانی از آن به‌منظور برقراری همیشگی ارتباطات و روند سرویس‌دهی به کلاینت‌ها در شبکه، دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود. پشتیبانی از شبکه به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که در راستای حفظ، نگهداری و رفع اشکالات احتمالی صورت می‌گیرد. این اشکالات می‌تواند در سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه رخ دهد. به‌عنوان مثال، اشکالات پیش‌آمده در تجهیزات سخت‌افزاری نظیر سرورها، سیستم‌های کامپیوتری، تجهیزات ارتباطی نظیر روترها و سوئیچ‌ها، تجهیزات امنیتی موجود و همین‌طور اشکالات در زیرساخت‌های ارتباطی نظیر کابل‌ها و اتصالات شبکه از مواردی است که نیازمند پشتیبانی است. پشتیبان شبکه به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که در زمینه شبکه‌های کامپیوتری و پروتکل‌های موجود در بستر آن، مهارت تخصصی دارند و در زمانی که ساختار شبکه دچار اشکال می‌شود، نسبت به رفع آن اقدام می‌نمایند. بروز اشکال در شبکه همواره لحظات پراسترسی را ایجاد می‌نماید، بنابراین پشتیبان شبکه باید بتواند در شرایط استرس‌زا به‌خوبی از توانمندی‌های خود بهره ببرد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: مفاهیم شبکه‌های کامپیوتری
فصل دوم: مدل OSI
فصل سوم: مدل TCP/IP
فصل چهارم: پروتکل‌های شبکه
فصل پنجم: IPv4 Addressing
فصل ششم: IPv6 Addressing
فصل هفتم: اتصالات شبکه
فصل هشتم: ‌ تجهیزات شبکه
فصل نهم: ابزارهای نرم‌افزاری شبکه
فصل دهم: سرویس‌های شبکه
فصل یازدهم: اشتراک‌گذاری منابع در شبکه
فصل دوازدهم: مانیتورینگ شبکه
فصل سیزدهم: امنیت شبکه
فصل چهاردهم: کانفیگ اولیه تجهیزات Cisco
فصل پانزدهم: پیاده‌سازی پروژه‌ها
منابع و مآخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-622-218-598-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت

برای دریافت کتاب شبکه‌های کامپیوتری: اجرا و مدیریت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.