معرفی و دانلود کتاب بزرگ فکر کن

عکس جلد کتاب بزرگ فکر کن
قیمت:
۳۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بزرگ فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بزرگ فکر کن

در بسیاری از مواقع، آن‌چه ناکامی‌های ما را در زندگی شخصی و اجتماعی شکل می‌دهد، نه در دنیای فیزیکی، بلکه درون ذهن و از باورهای محدودکننده‌ی ما ناشی می‌شود. آن‌چه دیمون زاهاریادس در کتاب بزرگ فکر کن بدان پرداخته، راهنمای ده مرحله‌ای برای انسان‌هایی است که قصد دارند در زندگی خود تحول‌آفرینی کرده و با ذهن‌آگاهی و هدایت افکار، از اسارت محدودیت‌ها رها شوند و به موفقیت‌های بزرگی برسند.

درباره‌ی کتاب بزرگ فکر کن

بزرگ فکر کنید و به رویای خود جامه‌ی عمل بپوشانید. شاید بتوانیم ادعای کتاب را در این عبارت خلاصه کنیم. دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) در راهنمای جامع و کاربردی خود، کتاب بزرگ فکر کن (Think big) به ارائه‌ی آموزه‌ها و تکنیک‌هایی پرداخته است که ضمن شناخت چهارچوب و باورهای محدودکننده‌ی خود، از قید و بند آن‌ها رها شوید و تنها به آینده‌های محتمل نیندیشید؛ بلکه آینده‌ی مطلوب خود را بسازید. او می‌گوید برای دست‌یافتن به آن‌چه می‌خواهید، نیاز است که طرز فکر خود را تغییر داده و تنظیمات جدیدی را در ذهن و باورهای خود ایجاد کنید. در واقع لازم است باور داشته باشید می‌توانید کارهایی را انجام دهید که پیش‌تر آن‌ها را غیرقابل‌تصور می‌یافتید.

معرفی و دانلود کتاب بزرگ فکر کن

ممکن است شما هم تجربه‌ی کوچک‌کردن پی‌در‌پی خواسته‌ها یا شکستن رویاهایی که زمانی آن‌ها را در سر می‌پروراندید، داشته باشید؛ چراکه تنها با احتمالات مطابق با شرایط موجود می‌اندیشید یا با بدبینی اتفاقات را برای خود تفسیر می‌کنید و خیلی از مسیرهای تحقق اهداف و خواسته‌ها را غیرعملی و غیرممکن می‌دانید؛ اما قدرت ذهن و فکر باز را دست‌کم گرفته‌اید.

دیمون زاهاریادس در کتاب بزرگ فکر کن، فقط توصیه به خوش‌بینی و خوش‌خیالی نمی‌کند؛ بلکه دستورالعمل گام‌به‌گامی را طراحی کرده است که به شما نشان می‌دهد چگونه بزرگ‌تر بیندیشید و دیدگاه خود را وسعت ببخشید. او اعتقاد دارد که دریچه‌های بدبینی و منفی‌نگری را باید بست و با تغییراتی که در ذهنیت خود ایجاد می‌کنید می‌توانید دنیا را به رنگ دیگری ببینید و در راه رسیدن به رویای خود گام بردارید.

شکل دادن سیستم اعتقادی جدید و ایجاد طرز فکر نو، در جهت محقق‌کردن خواسته‌ها و آرزوهایمان، نیازی به جادو و جنبل ندارد؛ بلکه نیازمند همت ما در راستای قرارگرفتن در مسیر و آموزش است و این مسیر توسط دیمون زاهاریادس برای ما ترسیم شده.

او می‌گوید که چگونه آرزوها و رویاهای کودکی خود را تا حد عملی‌شدن کوچک می‌کرده و بدان راضی بوده است و در بزرگسالی با تجربه‌های ناامیدکننده و سرخوردگی‌هایی که به‌دست‌آورده، به تامل بسیار راجع‌به خود پرداخته است و تصمیم گرفته که از کوچک‌اندیشی دست بردارد، چهارچوب ذهنی‌اش را تغییر دهد و مرزهای محدودکننده را بشکافد.

اما شکستن عادات قدیمی و ریشه‌دار یک مسیر ساده و اتفاقی نیست؛ بلکه نیازمند آگاهی، یادگیری و تمرین مداوم است؛ به‌همین جهت کتابِ حاضر را به‌مثابه‌ی یک کارگاه آموزشی تالیف و طراحی کرده است تا قدم‌به‌قدم پیش بروید و مسیر اصولی را طی کنید. نویسنده در این مسیر راهنما، معلم و الهام‌بخش شماست و کمک می‌کند تا حرف را به عمل تبدیل کنید و الگوهای فکری نو بسازید. او با شما همراهی خواهد کرد تا صرفا غرق در مفاهیم خودشناسی و روان‌شناسی نشوید؛ بلکه از آن‌ها برای دستیابی به نتایجِ ملموس بهره گیرید و مطالب را به‌گونه‌ای به نگارش درآورده است تا آسان خوانده شود و قابل فهم باشد.

کتاب بزرگ فکر کن، در ابتدا زمینه‌سازی لازم برای بزرگ اندیشیدن را ایجاد کرده و آگاهی و اطلاعات لازم را در وجود خواننده پی‌ریزی می‌کند؛ سپس به او آموزش می‌دهد که چگونه بزرگ فکر کند و چه تمریناتی را انجام دهد تا این مهارت را فرا گیرد و آن را در وجود خویش تقویت کند. دیمون زاهاریادس سیستم بزرگ‌اندیشی خود را در ده مرحله ارائه داده است.

او در ابتدا درباره‌ی یک فشار درونی که به ما می‌گوید باید واقع‌بین باشیم و به کوچک‌اندیشی همچون یک هنجار مثبت عمل و عادت کنیم، صحبت می‌کند تا در مورد خود و زندگی متوسطی که در پیش گرفته‌ایم بهتر و شفاف‌تر بیندیشیم؛ سپس از شیوه و اهمیت ایجاد اهداف جسورانه و حتی دشواری که شاید آن‌ها را همیشه ناممکن می‌پنداشتیم یا منوط به شرایط ویٰژه‌ای می‌دانستیم، می‌گوید و دلایل ضرورتِ بزرگ‌اندیشی و مهم‌ترین موانعی را که بر سر راه بزرگ فکر کردن وجود دارد برمی‌شمارد.

شناخت موانع به ما کمک می‌کند تا در لحظه‌لحظه‌ی زندگی خود هوشمندانه و هوشیارانه اقدام کنیم و در هر نقطه که طبق عادت با ترس و ناامیدی قصد تصمیم‌گیری و عمل‌کردن داشتیم، مچ خود را بگیریم! دیمون زاهاریادس ریسک‌پذیری و روش ایجاد چهارچوب جدید ذهنی را به ما آموزش می‌دهد و با تمرین‌های متعددی که طراحی کرده به کنارگذاردن بهانه‌هایی که بر سر راه موفقیت ما جهت دستیابی به تناسب‌اندام، رفتن به دانشگاه، مهارت‌آموزی، ایجاد رابطه‌ی عاطفی مطلوب و ... قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند.​​​​​​​

کتاب بزرگ فکر را با ترجمه‌ی روان فرناز ولی‌زاده که به کوشش انتشارات اندیشه آگاه به چاپ رسیده است، بخوانید.

کتاب بزرگ فکر کن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمامی افرادی که به‌دنبال رویاهای خود و پیشرفت در زندگی شخصی و اجتماعی‌شان هستند و قصد دارند از بند اسارت محدودیت‌های ذهنی رها شوند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بزرگ فکر کن می‌خوانیم

تردید نسبت به خود همیشه آشکار نیست و اگر به ندرت به خارج از حاشیه امنتان بروید، ممکن است کاملاً پوشیده بماند. اگر فقط کارهایی را انجام دهید که در آن‌ها مهارت دارید، آن مهارت‌ها می‌توانند به شما احساس امنیت کاذب بدهند. این اعتمادبه‌نفسی است که بر پایه‌ای متزلزل بنا شده است و سرابی است که وقتی خودتان را به چالش می‌کشید و با مشکلات روبه‌رو می‌شوید تبخیر می‌شود. بنابراین بیایید چندین ویژگی و گرایشی را که حاکی از عدم اعتمادبه‌نفس است، مرور کنیم. اگر واجد برخی از آن‌ها بودید نگران نباشید. راجع به چگونگی غلبه بر آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

بلاتکلیفی: شما نگران انتخاب‌های بد هستید؛ زیرا آن‌قدر به خودتان اعتماد ندارید که بتوانید دست به انتخاب‌های خوب بزنید.

به تعویق انداختن: همیشه احساس می‌کنید که آمادگی لازم برای اقدام‌کردن را ندارید. مطمئن نیستید که چه چیزی برای موفقیت لازم است، بنابراین پیشرفت رو به جلو را به تعویق می‌اندازید.

کمال‌گرایی: وسواس زیادی در انجام کارها دارید. استانداردهای غیرممکنی را برای خودتان تعیین می‌کنید و می‌ترسید که نتوانید با آن‌ها مطابقت کنید. این احتمال که مرتکب اشتباه شوید باعث تردیدتان شده و حتی ممکن است شما را فلج کند.

توقعات پایین: برای جلوگیری از ناامیدی، توقعات کمی برای خودتان تعیین می‌کنید. بخشی از شما انتظار دارد که شکست بخورد و کاهش توقعات، شما را از احساسات منفی ناشی از شکست محافظت می‌کند. این تمایل، شما را از تعیین و پیگیری اهداف بلندپروازانه منصرف می‌کند.

سندرم ایمپاستر: احساس می‌کنید ارزش موفقیتی که به دست آورده‌اید را ندارید. علیرغم شواهد واضحی از توانایی‌ها، استعدادها و انعطاف‌پذیری‌تان، احساس می‌کنید که موفقیت را خودتان کسب نکرده‌اید. این احساس آزارتان می‌دهد و شما را تشویق می‌کند تا سخت‌تر کار کنید، در حالی که می‌ترسید به عنوان یک کلاهبردار شناخته شوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آن‌چه در این کتاب خواهید آموخت
تفاوت این کتاب با کتاب‌های دیگر
چه انتظاری از خواندن این کتاب دارید
بخش اول: زمینه‌سازی برای بزرگ فکر کردن
بزرگ فکر کردن به چه معناست؟
پاداش بزرگ فکر کردن
10 مانعی که شما را از بزرگ فکر کردن باز می‌دارد
ریسک‌پذیری: پیش‌نیاز بزرگ فکر کردن
چگونه چارچوب ذهنی‌تان را تنظیم کنید
از بین بردن بهانه‌ها برای شکوفایی استعدادهایتان
بخش دوم: چگونه بزرگ فکر کنیم
مرحله 1: احتمالات را در نظر بگیرید
مرحله 2: رویاهایتان را به اهدافی عملی تبدیل کنید
مرحله 3: محدودیت‌های ادراک‌شده‌تان را به چالش بکشید
مرحله 4: ذهنیت مبتنی بر رشد را شکل دهید
مرحله 5: عضلات اعتمادبه‌نفستان را پرورش دهید
مرحله 6: هویت روایتی‌تان را دوباره چارچوب‌بندی کنید
مرحله 7: «اقدامی هدفمند» را شکل دهید
مرحله 8: تیم پشتیبانی‌تان را بسازید
مرحله 9: اوقاتتان را با متفکران بزرگ و ماهر بگذرانید
مرحله 10: از شکست‌خوردن درس بگیرید
حرف‌های آخر در مورد بزرگ فکر کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بزرگ فکر کن
نویسنده
مترجمفرناز ولی زاده
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-8029-18-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بزرگ فکر کن

red rose
۱۴۰۳/۷/۵
بخش زیادی از مسیر موفقیت انسان‌ها برمیگرده به طرز فکرشون. این کتاب بسیاروعالی هست برای تغییر دیدگاه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب بزرگ فکر کن

برای دریافت کتاب بزرگ فکر کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.