معرفی و دانلود کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل: مسیری برای رسیدن به صلح درونی و توانمندی

عکس جلد کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل: مسیری برای رسیدن به صلح درونی و توانمندی
قیمت:
۸۱۰۰۰ ۵۶,۷۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل: مسیری برای رسیدن به صلح درونی و توانمندی

کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل، راهنمای جامع و گسترده‌ای است که به کمک دستاوردهای علمی روان‌شناختی و روایت تجربیات شخصیات نویسنده، کاترین مورگان شفلر، از زندگی شخصی خود و مراجعانش، تلاش می‌کند تعریف دقیقی از مفهوم کمال‌گرایی ارائه داده و سپس راهکارهای کاربردی و ساده‌ای برای پذیرش و بهره بردن از این خصلت را در اختیار مخاطبان قرار بدهد. کتاب راهنمای کمال‌گرایان برای کنار گذاشتن کنترل توسط گروه منتقدان آمازون عنوان کتاب سال 2023 را کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

تلاش برای بی‌‌عیب و نقص بودن، تعیین سطح انتظار و توقعاتی بسیار بالاتر از حد معمول، انکار امکان اشتباه و نقص، و در کل تلاش برای تحقق ایده‌آل‌هایی غیرقابل‌دسترس در تمام جنبه‌های زندگی از دشوارترین ویژگی‌ها و خصلت‌هایی است که می‌تواند آرامش و سعادت را در زندگی هر کسی از بین ببرد. کمال‌گرایان افرادی هستند که سعادت، خوشبختی و موفقیت خود را تنها با معیار دستاوردها و اهدافشان اندازه‌گیری می‌کنند. کمال‌گراها نیازی به شنیدن سرزنش و انتقادات دیگران ندارد، آن‌ها خود بزرگ‌ترین منتقدان و سرکوبگرهای خود هستند. یک فرد کمال‌گرا در صورت دسترسی پیدا نکردن به اهداف و انتظارات غیرمعمول خود احساساتی مانند خشم، ناامیدی، اضطراب و فشار عصبی را متحمل می‌شود.

اما آیا کمال‌گرایی جنبه‌های خوبی هم در دل خود ندارد؟ چطور ممکن است بلندپروازی و پرکوشی خصلت بدی باشد؟ مگر نه اینکه بزرگ‌ترین متفکران، رهبران و ایده‌پردازان تاریخ کمال‌طلب بوده‌ و به تحقق اهداف جزئی و معمولی راضی نبوده‌اند؟ اگر کسی به آنتونیو ویوالدی می‌گفت دست از تلاش برای نوشتن بهترین قطعات موسیقی بردارد و به نوشتن آثار معمولی راضی شود چه می‌شد؟ پس چرا همه از کمال‌گراها، به‌خصوص زنان کمال‌گرا انتظار دارند این خصلت خود را کنار بگذارند؟

معرفی و دانلود کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

کاترین مورگان شفلر (Katherine Morgan Schafler)، از نویسندگان، روان‌درمان‌گران و پژوهشگران باتجربه‌ای است که سابقه‌ی همکاری با شرکت گوگل را نیز در کارنامه‌ی خود ثبت کرده است. او در مقدمه‌ی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل (The Perfectionist's Guide to Losing Control: A Path to Peace and Power) اعتراف می‌کند که می‌داند احتمالاً تمام درمانگرها، خانواده و اطرافیان شما، کمال‌گرایی را به‌عنوان یک نقطه ضعف و مانعی برای پشت سر گذاشتن معرفی کرده‌اند. اما نگران نباشید! او در این اثر قصد ندارد چنین توصیه‌ای به شما بکند.

کاترین شفلر در این اثر استدلال می‌کند که کمال‌گرایی به خودی خود، یک نقطه‌ی ضعف و بیماری نیست. او ادعا می‌کند کمال‌گرایی یک خصلت و ویژگی ذاتی بوده و حذف آن از شخصیت فرد می‌تواند منجر به افسردگی و کرختی در هر شخصی بشود. او ادعا می‌کند زنان بیش از دیگر اقشار جامعه در معرض خطر سرزنش شدن به‌خاطر کمال‌گرایی هستند و دلیل آن را تبعیض‌ها و کوتاهی جامعه‌ی مردسالار می‌داند. او در این اثر ابتدا به تعریف دقیق مفهوم کمال‌گرایی پرداخته و سپس به شما کمک می‌کند به‌جای اینکه کمال‌گرایی را به‌عنوان یک مانع ببینید، آن را به‌عنوان یک سکوی پرواز در نظر گرفته و با در دست گرفتن کنترل ذهن خود، از این ویژگی فوق‌العاده نهایت استفاده را ببرید. با مطالعه‌ی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل ابتدا نوع و سبک کمال‌گرایی خود را درک کرده و سپس قادر خواهید بود با پذیرش این خصلت به‌عنوان یک موهبت و نعمت، راهکارهای دقیقی برای کنترل جنبه‌های منفی این عادت ذهنی و استفاده از آن به‌عنوان یک فرصت را فرا بگیرید.

کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل با ترجمه‌ی امید حسینی و چاپ نشر کتابسرای همراز به شما تقدیم می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

  • یک اثر ارزشمند و بسیار ضروری که به شما اجازه می‌دهد در جهانی که همه از شما انتظار دارند کمتر حضور داشته باشید، نقش پررنگ‌تری به خود بگیرید. (لوری گاتلیب، نویسنده‌ی کتاب شاید باید با یکی حرف بزنی)
  • مورگان شفلر با ترکیب روایت داستان‌گونه‌ی جذاب، پژوهش گسترده و عمیق، و تحلیل جدی، راهنمای کاربردی‌ای در اختیارتان می‌گذارد که قصد دارد به شما کمک کند یاد بگیرید، بدرخشید و شکوفا شوید. (Tal Ben-Shahar)
  • یک اثر جذاب از یک رهبر تازه‌کار در حال شکوفایی، دعوتی مقاومت‌ناپذیر به کشف و تصاحب دوباره‌ی هویت، شادی و زندگی‌تان. (دیپاک چوپرا، نویسنده‌ی ذهن بی‌انتها، جسم پردوام)
  • یک راهنمای دسترس‌پذیر و واقع‌بینانه برای اینکه درک کنید چگونه، بدون اینکه خودتان را سرزنش کنید به اهداف بلندمرتبه دست پیدا کنید. این کتاب بهترین انتخاب برای افراد بلندپرواز مضطربی است که می‌خواهند بلندپرواز بمانند اما می‌توانند همدلی و درک عمیق‌تری نسبت به خود داشته باشند. (Liz Fosslien)

معرفی و دانلود کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

جوایز و افتخارات کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

  • انتخاب USA Today به‌عنوان بهترین کتاب سال 2023
  • کتاب منتخب منتقدان آمازون به‌عنوان بهترین کتاب سال 2023

کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل برای چه کسانی مناسب است؟

اگر با معضل کمال‌گرایی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید یا می‌خواهید یاد بگیرید با آرامش بیشتر و اضطراب کمتری رویاهای خود را دنبال کنید، مطالعه‌ی کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل: مسیری برای رسیدن به صلح درونی و توانمندی می‌خوانیم

کمال‌گرایان آشفته عاشق شروع‌اند. آن‌ها، برخلاف هم‌کیش‌های اهمال‌کارشان، بیشترین لذت را از شروع کردن می‌برند. کمال‌گرایان آشفته خوش‌بین‌اند و «خوشحال شروع می‌کنند»، اما نمی‌توانند آن شور و پویایی را حفظ کنند؛ مگر اینکه ادامه‌ی فرآیند هم به‌اندازه‌ی اولش هیجان‌انگیز و انرژی‌بخش (بخوانید بی‌نقص) باشد. از آن‌جا که هیچ‌وقت این‌طوری نمی‌شود، کمال‌گرای آشفته‌ای که هنوز یاد نگرفته از کمال‌گرایی به نفع خودش استفاده کند، یک میلیون پروژه روی سر خودش می‌ریزد و همه را نصفه‌کاره می‌گذارد.

در کارم با کمال‌گرایان آشفته، بین دو مسئله تعادل برقرار می‌کنم. دکتر اروین د یالوم (Irvin D. Yalom)، استاد روان‌درمانی، اسم این کار را «جلاد عشق بودن» گذاشته. از یک طرف باید حمایت عاطفی بی‌قیدوشرط به مراجعه‌کننده بدهم، از طرف دیگر باید این واقعیت را آشکارا نشانش دهم که اشتیاق به‌تنهایی باعث ادامه‌ی تلاش نمی‌شود. وقتی کمال‌گرای آشفته‌ای که به من مراجعه کرده، نمی‌خواهد این واقعیت را قبول کند، فقط می‌توانم جلوی آسیب‌های بیشتر را برایش بگیرم.

این آسیب حتمی است؛ چون کمال‌گرایان آشفته‌ای که حاضر به مدیریت کمال‌گرایی‌شان نیستند، به محدودیت‌های طبیعی و ناگزیر منابع (مثل پول، زمان و انرژی جسمی) برای تعقیب فعال و مشتاقانه‌ی رؤیاهایشان توجهی نمی‌کنند.

بر خلاف کمال‌گرایان پاریسی (که تا وقتی پیشرفت کافی نکرده باشند، هدف‌هایشان را از دیگران مخفی می‌کنند و حرفی از کارهایشان نمی‌زنند)، کمال‌گرایان آشفته خیلی راحت خواسته‌هایشان را اعلام می‌کنند؛ حتی وقتی هنوز ایده‌شان سروشکل درست‌وحسابی نگرفته باشد. همچنین کمال‌گرایان آشفته، بر خلاف کمال‌گرایان کلاسیک، اعتقاد چندانی به نظم ندارند و این مسئله اذیتشان نمی‌کند. انگار که این‌ها در مدرسه‌ی مونتسوری برای بزرگسالان ثبت‌نام کرده‌اند -البته ایرادی هم ندارد، چون از این وضعیتشان راضی‌اند!

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: کمال‌گرایی قدرت است
آزمون: شما چه نوع کمال‌گرایی هستید؟
1: خودتان را طبقه‌بندی کنید
2: قدر کمال‌گرایی‌تان را بدانید
3: بیماری: کمال‌گرایی؛ درمان: تعادل؛ بیماران: زنان
4: کمال‌گرایی از نمای نزدیک
5: تا قبل از این، داشتید مسئله‌ی اشتباهی را حل می‌کردید.
6: از رسیدن به راه‌حل همان‌قدر لذت می‌برید که از گرفتن نمره‌ی نسبتاً خوب
7: فکرهای جدید کنید و جلوی فکر کردن بیش از حد را بگیرید
8: کارهای تازه کنید تا بیش از حد درگیر یک کار خاص نشوید
9: حالا که آزاد شدید...
کلام پایانی
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل: مسیری برای رسیدن به صلح درونی و توانمندی
نویسنده
مترجمامید حسینی
ناشر چاپیانتشارات کتابسرای همراز
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات302
زبانفارسی
شابک978-622-90584-5-9
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۸۱۰۰۰ ۵۶,۷۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل

برای دریافت کتاب راهنمای کمال گرایان برای کنار گذاشتن کنترل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.