معرفی و دانلود کتاب بادیگارد

عکس جلد کتاب بادیگارد
قیمت:
۵۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بادیگارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بادیگارد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بادیگارد

کتاب بادیگارد نوشته‌ی کاترین سنتر یک عاشقانه‌ی شوخ و بانمک است؛ یک رمان بسیار راحت‌خوان و دلنشین. هانا بروکس در این داستان در سخت‌ترین شرایط زندگی خود در حالی‌که مادرش فوت کرده است و دوست‌پسرش نیز او را رها کرده است برای فرار از واقعیت تلخ زندگی‌اش پیشنهاد شغلی جدیدی را که محافظت از یک ستاره‌ی سینماست قبول می‌کند. اما هانا با مشکل جدیدی روبه‌رو می‌شود: او عاشق می‌شود! این کتاب یکی از موفقیت‌آمیزترین نوشته‌های کاترین بوده است و نامزد بهترین کتاب عاشقانه‌ی سال 2022 گودریدز بوده است.

معرفی کتاب بادیگارد

روزهای همه‌گیری ویروس کرونا برای خیلی از ما روزهای تلخ و تاریکی بود. پاندمی کرونا برای کاترین سنتر(Katherine Center) نیز همین‌طور می‌گذشت؛ تلخ و غم‌زده. اما او تصمیم گرفت تا نوری میان این تاریکی‌ها پیدا کند. کاترین سنتر شروع کرد به نوشتن رمان بادیگارد (The Bodyguard) که عاشقانه‌ای‌ست آرام، شیرین و پر از لحظات شادی و خنده. داستان این رمان هم درست همین‌طور عمل می‌کند. ماجرا از روزهای تلخ هانا بروکس شروع می‌شود. هانا دوران بسیار سخت را در زندگی‌اش سپری می کند. مادر هانا به تازگی فوت کرده است و دوست‌پسرش هم بلافاصله پس از مراسم تشییع جنازه هانا را برای همیشه ترک می‌کند.

شما اگر در این شرایط بودید چه می‌کردید؟ هانا تصمیمی می‌گیرد که خیلی از ما نیز در شکست‌های عاطفی‌مان همان کار را می‌کنیم. او به شغلش پناه می‌برد و سعی می‌کند با غرق کردن خود زیر حجم زیاد کار مشکلاتش را فراموش کند. اما شغل هانا چیست؟ هانا یک بادیگارد است. او شخصیت جالب و پیچیده‌ای دارد. از آن دخترهایی‌ست که فکر می‌کنید که معلم مهدکودک است اما حتی می‌تواند با دربازکن آدم بکشد!

از سوی دیگر داستان نیز با یک کمپانی هالیوودی بزرگ مواجه هستیم که در پی آن است تا از مهم‌ترین دارایی خود محافظت کند. هانا توسط همین شرکت به استخدام درمی‌آید تا یک وظیفه‌ی مهم را به انجام برساند و آن چیزی نیست به‌جز محافظت از جک استیپلتون، ستاره‌ی بزرگ سینما. جک استیپلتون ستاره‌ی بی‌بدیل سینمای هالیوود است و مانند خدایان یونانی جذاب و خوش‌قیافه است. اما او هم مشکلات شخصی و خانوادگی خودش را دارد. جک به‌صورت شبانه‌روزی توسط فردی ناشناس تعقیب و تهدید می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب بادیگارد

رمان‌ بادیگارد پر است از شخصیت‌سازی‌های عمیق و جالب. کاترین سنتر برای شخصیت‌سازی به عمیق‌ترین مسائل درونی هر کاراکتر می‌پردازد و از تیپ‌سازی و پرداخت سطحی پرهیز می‌کند. برای مثال شخصیت جک استیپلتون پر است از همین جزئی‌نگری‌های ریز. جک استیپلتون برادرش را سه سال پیش از دست داده است و حالا درحالی‌که درگیر تهدیدهای تعقیب‌کننده‌اش است باید برای مراقبت از مادرش که از سرطان رنج می‌برد، به زادگاهش آستین برگردد. اما او نمی‌خواهد خانواده‌اش در مورد فردی که او را تهدید می‌کند چیزی بدانند، یا این‌که از این باخبر شوند که اوضاع به‌حدی حاد است که او نیاز به بادیگارد شخصی دارد. بنابراین جک از هانا درخواست می‌کند که به‌عنوان نامزدش در این سفر همراه او باشد تا از نگرانی‌هایی که مادرش درباره‌ی آینده‌ی جک دارد بکاهد.

خب حالا این فرصت خوبی برای هانا، شخصیت اصلی داستان بادیگارد است تا از اتفاقات غم‌باری که برایش رخ داده‌است فاصله بگیرد. قرار گرفتن در این وضیعت پیچیده و پرکار جدید مسلما ذهن او را از مسائلی که نباید به آن‌ها فکر کند دور خواهد کرد. مگر این‌که هانا در سفر جدید خودش عاشق شود! ادامه‌ی این رمان جذاب را شما بخوانید تا ببینید که چه اتفاقی برای هانا می‌افتد. آیا او عاشق جک می‌شود؟ تکلیف تعقیب‌کننده‌ی جک چه خواهد شد؟

کتاب‌های کاترین سنتر جوایز بی‌شماری را از آن خود کرده است. کتاب‌های او جزو ۱۰۰ کتاب برتر آمازون در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت و اقتباس‌های سینمایی زیادی از آثار او صورت گرفته است. او حتی برای کتاب بادیگارد این موفقیت را کسب کرد تا به‌عنوان نامزد بهترین کتاب سال گودریدز انتخاب شود. مجله‌ی بوک‌پیج او را ملکه‌ی پرقدرت کتاب‌های آرامش‌بخش می‌داند؛ کتاب‌هایی که بارها‌ و بارها به آن برمی‌گردیم و بخش‌های موردعلاقه‌مان از آن کتاب را دوباره می‌خوانیم، کتاب‌هایی که به ما این احساس را می‌دهند که در خانه‌ی خودمان هستیم؛ همان‌قدر گرم و صمیمی.

کتاب بادیگارد توسط محمدمهدی سروش ترجمه شده است و توسط انتشارات کتاب کوله‌پشتی به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب بادیگارد

  • بهترین کتاب عاشقانه‌ی سال 2022 از دیدگاه آمازون
  • یکی از کمدی‌ترین رمان‌های عاشقانه‌ی سال از دیدگاه واشنگتن پست
  • نامزد بهترین کتاب سال 2022 گودریدز
  • کتاب پرفروش یو اس ای تودی

نکوداشت‌های کتاب بادیگارد

  • من به این کتاب امتیاز کامل می‌دهم؛ 10 از 10. (بادیگارد) به اندازه‌ی بهترین کتاب‌های رمانتیک‌کمدیِ دهه‌ی نود خنده‌دار و دلنشین است، اما با یک کشش داستانی جذاب که من را به اعماق داستان جذب می‌کند. کاش می‌شد داستان را از ذهنم پاک کنم تا دوباره برای اولین بار کتاب را بخوانم. خواندن این کتاب مثل نوشیدن جرعه‌ای است از لذت محض. (امیلی هنری، نویسنده‌ی پرفروش‌ نیویورک تایمز)
  • (بادیگارد) کتابی است که مطالعه‌اش بسیار لذت‌بخش و فوق‌العاده است. برنامه‌‌ی کاری خود را خالی کنید، روی صندلی مورد علاقه‌تان بنشینید و از خواندن هر کلمه‌ی این کتاب لذت ببرید. بعد هم به رئیس‌تان خبر بدهید که برای روز بعد مرخصی می‌خواهید، چون می خواهید دوباره این کتاب را بخوانید. (سوزان مالری، نویسنده‌ی پرفروش‌ نیویورک تایمز)
  • من کتاب‌های کاترین را در دست می‌گیرم و جوری مقابل آن می‌نشینم که بسیاری از مردم مقابل غذای موردعلاقه‌ی‌شان آن‌طور می‌نشینند: با چشم‌هایی گرد و درشت‌شده از پیش‌بینی کردن چیز لذت‌بخشی که قرار است اتفاق بیفتد. مثل همیشه، نوشته‌های سنتر خوانندگان را با تعقل، شوخ طبعی و درک عمیق از شخصیت‌ها همراه می‌کند. جای‌جای کتاب بادیگارد پر از شور و هیجان عاشق شدن است. (کریستینا لورن، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • بادیگارد از همان صفحه‌ی اول تا آخرین صفحه لذت‌بخش بود. این سبک کتابی است که من همیشه به دنبال آن هستم و به‌ندرت می‌توانم پیدایش ‌کنم. (جولی باکسبام، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب بادیگارد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به رمان‌‌های عاشقانه می‌توانند از مطالعه‌ی این رمان احساسی که با فضاسازی طنز و دلنشینی همراه شده است لذت بسیاری ببرند.

در بخشی از کتاب بادیگارد می‌خوانیم

همان روزی که گلن مرا از مأموریت مادرید خط زد، ماشینم روشن نمی‌شد و در نهایت، رابی مرا با پورش قدیمی‌اش در باران شدید به خانه برد. مشکلی نبود، در واقع، بهتر هم شد، چون هنوز به تولیدو دعوتش نکرده بودم. شاید به‌خاطر باران بود - به‌قدری شدید می‌بارید که برف‌پاک‌کن‌ها، حتی در سریع‌ترین حالت‌شان، به‌سختی می‌توانستند کنارش بزنند - ولی تا وقتی به خانه‌ام نرسیده بودیم، متوجه نشده بودم که رابی به طرز عجیبی در راه خانه ساکت بود. باران برای پیاده شدن در همان لحظه بیش‌ازحد شدید بود، به همین دلیل رابی ماشین را خاموش کرد و فقط تماشا کردیم که آب پنجره‌ها را می‌پوشاند، انگار در کارواش بودیم. آن موقع بود که به‌سمتش برگشتم و گفتم: «بیا بریم مسافرت.»
رابی اخم کرد. «چی؟»
«امروز برای همین اومدم اداره، تا دعوتت کنم بریم سفر.»
«کجا؟»

حالا داشتم از تصادفی بودن انتخابم پشیمان می‌شدم. دقیقاً چطور می‌شود تولیدو را توجیه کرد؟
جواب دادم: «با من.» طوری که انگار سؤال دیگری کرده بود.
رابی گفت: «متوجه نمی‌شم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بادیگارد
نویسنده
مترجممحمدمهدی سروش
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات360
زبانفارسی
شابک978-600-461-651-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بادیگارد

ترنج
۱۴۰۳/۶/۵
خطر اسپویل :
داستان درباره یک بادیگارد زنه که مسئول حفاظت از یک ستاره سینما میشه اونم درست زمانی که مشکلات شخصی بهش هجوم آوردن یک داستان کاملا هالیوودی انگار دارید فیلمنامه یک فیلم رمانتیک امریکایی رو میخونید با همون فراز و فرودها و شوخیها و خط داستانی: یک زن موفق که عاشق کارشه ولی دچار ناکامیها و
مشکلات پیاپی در زندگی شخصیش میشه طوری که در حال تاثیر گذاشتن روی کارشه مرگ مادر، به هم زدن یکطرفه رابطه اش با دوست پسرش و از دست دادن سفری که براش برنامه ریزی کرده بود و ناگهان آشنا شدن با یک مرد تمام و کمال با جذابیتهای ظاهری که نویسنده زحمت کشیده و مفصل راجع بهش نوشته و تاکید کرده و صد البته صاحب شخصیتی بی نقص، جنتلمن و باملاحظه و طبق معمول با آسیبهای روحی در گذشته و در خانواده... ترجمه خوب بود پاورقیها و توضیحات کامل کننده بود. اما خود داستان چیز خاصی فراتر از فیلمهای امریکایی نداشت برای همین اگه نخونیش هم چیز خاصی از دست ندادی. البته باتوجه به زمان نگارش داستان طبق گفته خود نویسنده (دوران کرونا) شاید برای خونه نشینی و گذران وقت خوبه سرگرم کننده است.
Fateme Edrissi
۱۴۰۳/۶/۲۵
در یک کلمه از خواندنش لذت بردم اوایل خواندن یک جاهایی داستان سردستی و قابل پیش بینی بود و فقط خودم را مجبور به ادامه خواندن کردم، کم کم لذت بردن از داستان شروع شد، تا اینکه به اوایل ص ۲۲۷ تا ۳۰۰ رسیدم و بسیار از حرکت استیپلیتن شکه شده بود به دلیل مشغله تقریبا چند ساعت طول کشید تا به صفحه ۳۰۱-۳۰۲ و برسم غافلگیری داستان حالم را خوب کند و تمام آن مدت کلافه و سردرگم بودقدرت دادن همزاد پنداری و جذابیت داستان تا انتها عالی بود
فروغ حقیقی
۱۴۰۳/۶/۵
یک داستان رمانتیک جالب که حتما خواندنش رو توصیه می کنم، همیشه زنان قوی را ستایش کرده ام و از شخصیت اصلی این داستان که با وجود شکست های پیاپی با قدرت به زندگی ادامه می داد خوشم اومد. قلم نویسنده شیوا و روان و فضای داستان بسیار دلنشین و صمیمی بود. یک ستاره را به خاطر این کم کردم که سوژه ی تظاهر به عشق و درنهایت عاشق شدن کمی تکراری بود. ممنون از کتابراه ♥️
null null
۱۴۰۳/۶/۱۹
کتاب بادیگاردو دوست داشت و بهتون توصیه میکنم بخونیدش. شخصیت هانارو دوست داشتم. زن‌ها هرچقدر هم از لحاظ قدرت وتوانایی اندازه یه مرد باشن ولی همچنان دل نازک هستن و زود وابسته و دلبسته میشن و مردهایی مثل رابی که فقط پی خوش گدرونی هستن و اصلا درکی ازعشق ندارن و وقتی ازدست دادن تازه میفهمن چه اشتباهی کردن.
فهیمه گل کار
۱۴۰۳/۶/۱۸
بعدا مدتها که فقط کتاب صوتی گوش میکردم البته بصورت الکترونیک این اولین کتاب الکترونیکی بود که مطالعه کردم بسیار لذت‌بخش بود نمیتوانستم رهایش کنم گوشی را با خودم همه جا می‌بردم که ادامه دهم قلم نویسنده نقصهایی داشت ولی عالی بود ومهمتراز همه اینکه درام نبود وحس خوبی به من منتقل می‌کرد سپاسگزارم
مریم
۱۴۰۳/۶/۹
کاترین سنتر، اولین بار بود اثری ازش می‌خوندم و در کل باید بگم کتاب خوبی بود، چالشهایی که آدمها در مقابله با خودشون دارن، دنیای آدمها واقعیت و دروغ‌ها، و مهم تر از همه چالشهایی که آدمها در روابطشون دارن، توقعات و خواسته‌ها و..... کتاب نگاهی طنز، اجتماعی، روانشناسانه و کمی زیاد پرگویی داشت.
Mina Bashir
۱۴۰۳/۶/۷
خود داستان خوب بود ساده و صادقانه طنز نوشتاری خوبی داشت. اما کاملا قابل پیشبینی بود حتی در جاییکه مثلا باید خواننده غافلگیر میشد. و قسمت انتهایی کتاب توضیحات و توصیفات بی دلیل و حوصله سربر که باید ازش گذشت. به یکبار خوندنش میارزه. فکرمیکنم میشه فیلم خوبی ازش ساخت
گل بانو پورعباس
۱۴۰۳/۶/۱۵
با اینکه جمله بندی و درک بعضی جمله هاش سخت بود ولی به قول شیخ اجل سهل ممتنع بود در عین حال که سخت بود خیلی هم آسون بود و از خواندنش لذت بردم موضوعش جالب بود و شخصیت قوی و شکننده هانا رو خیلی دوست داشتم
نرگس صیادی
۱۴۰۳/۶/۲۵
داستان شیرین و دلچسبی داشت به اندازه کافی کشش داشت که به خوندن داستان رغبت داشته باشی فقط احساسی که بین دو شخصیت اصلی داستان ایجاد و شروع و ادامه پیدا کرد شبیه فیلم‌های هندی بود باور پذیر نبود
فاطی
۱۴۰۳/۶/۱۷
به نظر من کتاب بادیگارد داستان جدیدی داشت وخلاقیت نویسنده رو نشون میداد داستان بادیگارد و بازیگر معروف البته که داستانش عاشقانه س اما از اون عاشقانه‌های خیلی کمیاب بهتون توصیه میکنم بخونید
زینب زمانی
۱۴۰۳/۶/۱۴
رمان جالبی بود ولی طرز نگارش نویسنده یک جاهایی پرسش و پاسخ بود که خیلی من دوست نداشتم این قسمتها رو
در کل بد نبود ولی دلم یه رمان خیلی خوب میخواد با قلم قوی و شخصیت پردازی عالی
ممنون میشم معرفی کنید
Noonoosh
۱۴۰۳/۶/۴
زیاد دوستش نداشتم توصیف احساسات نقش اصلی یکم زیاد بود و حوصله سر بر میشد داستانم یه کلیشه قدیمی از تظاهر به علاقه زن و مردی بود که در نهایت تبدیل به واقعیت میشد
داوود محمدی
۱۴۰۳/۶/۲۵
به اراده زنان محکم و قوی احترام می‌گذارم و داستان فضا خوبی داشت ولی برای کتاب خوان‌های حرفه‌ای خیلی مناسب نیست و فضا یش کمی قابل پیش بینی است
نوشین نحریر
۱۴۰۳/۶/۱۵
کتاب خوبی بود و داستان جالبی هم داشت. البته اطلاع ندارم در دنیای واقعی هم ستارگان سینما اینقدر راحت با مردم عادی ارتباط برقرار می‌کنند یا خیر.
Ziba Abu
۱۴۰۳/۶/۴
کتاب بسیار عالی، جذاب، و دلنشین بود. قلم شیوا وروانی داشت من موضوع کتاب را دوست داشتم و از خوندنش لذت بردم ممنون از نویسنده محترم و کتابراه عزیز🙏
مشاهده همه نظرات 27

راهنمای مطالعه کتاب بادیگارد

برای دریافت کتاب بادیگارد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.