معرفی و دانلود کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری

بافت عضلانی بدن انسان بسیار پیچیده است و شناخت آن باعث ارتقاء دانش ورزشکاران نسبت به اندام خود می‌شود. کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری نوشته‌ی گوتا وربورا، اورگا هودلیکا، کریستین اسکافر سنتوفانتی، تحریک الکتریکی عضلات بدن انسان را مورد بررسی قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری

تحریک عضلانی یکی از نیازهای اساسی اندام آسیب‌دیده‌ی بدن انسان است. عملکرد بافت عضلانی بدن و همین‌طور سیستم گردش خون در عضلات تابع نظم خاصی است. برای ورزشکاران و افراد عادی آشنایی با این نظم درونی و کنترل بافت عضلانی از طریق تمرین مداوم بسیار اهمیت دارد. حال اگر کنترل و بهینه‌سازی عملکرد عضلات به دستگاه‌های الکترونیکی سپرده شود، چه تغییراتی در عملکرد عضلات و سلامت بدن ورزشکار روی خواهد داد؟ کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری (Electrical Stimulation and Neuromuscular Disorders) نوشته‌ی گوتا وربورا (Gerta Vrbova) مطالب مفیدی در خصوص عملکرد بافت عضلانی و تحریک الکترونیکی عضلات ارائه می‌کند.

بدن انسان در مواقع حساسی مثل ورزش کردن، دچار نوسانات بسیار زیادی می‌شود و ممکن است در معرض خطر آسیب‌دیدگی باشد. حساسیت این موضوع، توجه کارشناسان این حوزه را برانگیخته و همواره به دنبال راه‌کارهای تازه‌ای برای حفظ سلامت اندام‌های مورد فشار هستند. تحریک بافت عضلانی یکی از روش‌های مفید و پرکاربرد است که در جهت بهینه‌سازی عملکرد عضلات و جریان خون در بافت عضلانی انجام می‌شود. در کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری، راه‌کاری مطمئن در جهت تحریک الکتریکی عضلانی ارائه می‌شود که این روش نوین در حوزه‌ی سلامت و بهداشت بدن، مورد توجه بسیاری از کارشناسان تربیت بدنی و ورزشکاران است.

نوآوری و پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز علم پزشکی را نیز متحول ساخته و امکانات بسیار زیادی را در اختیار پزشکان و بهیاران قرار داده است. دستگاه‌های نوین برای بهینه‌سازی عملکرد اعضای بدن و کنترل فعالیت اعضا کمک زیادی به ورزشکاران کرده و از طرفی باعث بهبود کیفیت تمرین‌های ورزشی شده است. ورزشکاران با استفاده از علم نوین پزشکی می‌توانند بهره‌مندی خود از دوران تمرین را بالا برده و دوره‌های زمانی کوتاه‌تری را به تقویت عضلات و سلامت بدن اختصاص بدهند. کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری نوشته‌ی گرتا وربورا، اورگا هودلیکا، کریستین اسکافر سنتوفانتی با نظارت دقیق بر عضلات مورد فشار در طول تمرین‌های سخت و بررسی روش‌های نوین تحریک عضلات از طریق دستگاه‌های الکترونیکی، تاثیر این روش را بر جریان خون در بافت عضلانی مورد بررسی قرار داده و تصویر دقیقی از بدن انسان ارائه می‌کنند که این تصویر باعث آشنایی هر چه بهتر مخاطب با عملکرد عضلات می‌شود.

کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری شامل چهار فصل است و هر فصل به تشریح موضوعات مختلفی اختصاص دارد. نویسندگان کتاب در فصل اول به سراغ شکل‌پذیری واحدهای حرکتی پستانداران می‌روند. در این فصل مواردی همچون تارهای عضله‌ی اسکلتی و انقباض عضلانی مورد بررسی قرار گرفته است و همچنین مفاهیمی مثل نورون‌های حرکتی و آکسون‌ها به‌صورت مقدماتی توضیح داده می‌شود. در فصل دوم این کتاب تغییرات و تحریک عضلانی در سیستم قلبی‌عروقی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در فصل سوم تحریک الکتریکی به‌عنوان ابزاری درمانی برای بازسازی عملکرد حرکتی آمده است.

مطالب کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری در فصل چهارم به موضوع تحریک الکتریکی برای تندرستی، زیبایی، آمادگی، تمرین ورزشی و توان‌بخشی اختصاص دارد. گوتا وربورا، اورگا هودلیکا، کریستین اسکافر سنتوفانتی در این فصل به نکات مهمی در جهت آشنایی مخاطب با روش‌های مختلف تحریک الکتریکی اشاره می‌کنند. در این فصل مواردی همچون پارامترهای تحریک، کاربرد تحریک الکتریکی برای بدن، پروتکل‌ها و جاگذاری پدهای الکترودها، شکل‌دهی به بدن و نیروبخشی و افزایش دامنه‌ی حرکتی، به چشم می‌خورد.

کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری نوشته‌ی گوتا وربورا، اورگا هودلیکا، کریستین اسکافر سنتوفانتی با ترجمه‌ی امیرحسین براتی، کریم بیگلر و تقی شجاعی توسط انتشارات حتمی منتشر شده است.

کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های پزشکی ورزشی و سلامت و همچنین برای ورزشکاران و کارشناسان تربیت بدنی مناسب است.

در بخشی از کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری می‌خوانیم

همان‌طور که در فصل شکل‌پذیری عضلات ملاحظه کردیم، با تحریک الکتریکی همه واحدهای حرکتی در عضلات (یعنی حتی آن‌هایی که به‌طور طبیعی در ورزش فراخوانده نمی‌شوند) می‌توانند به‌طور همزمان با الگوی یکسان فعالیت، فعال شوند. با ورزش عادی، عضلات به شیوه سلسله مراتبی فعال می‌شوند؛ واحدهای حرکتی کوچک در ابتدا فعال شده و تنها پس از تلاش پیش‌رونده و بسیار زیاد است که عضلات شکل‌دهنده بدن وارد عمل می‌شوند. بنابراین، برای وارد عمل شدن عضلات مدنظر، تمرین فعال و شدید می‌تواند تا نیم ساعت طول کشیده و نتایج شکل‌دهی به بدن می‌تواند حداقل باشد؛ مگر اینکه تمرین شدید و منظم باشد. با تحریک الکتریکی، تکانه‌های از پیش تعیین‌شده در توالی‌های مختلف می‌تواند سریع‌تر از ورزش عادی، به عضلات ثانوی (پشتیبان) برسد؛ در حقیقت این واحدهای حرکتی بزرگ هستند که تمایل دارند در ابتدا به شدت جریان پایین پاسخ دهند.

دکتر پت و وربوا در مطالعه خود در سال 1999 اظهار داشتند: «تحریک الکتریکی می‌تواند سطوح بسیار بالاتری از فعالیت را درطول زمان نسبت به هر برنامه ورزشی ایجاد کند و از این‌رو پتانسیل انطباقی سیستم در برابر محدودیت‌های خود به چالش کشیده می‌شود» آن‌ها بعداً شرح دادند که سطوح بالاتر فعالیت بر روی عضلات هدف می‌تواند از ابتدا، از طریق تحریک الکتریکی تحمیل شود، زیرا سیستم‌های عصبی مرکزی، قلبی - عروقی و دیگر سیستم‌ها با مقدار فعالیت مقابله نکرده و آن را محدود نمی‌کنند؛ همچنان‌که که در ورزش رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: شکل‌پذیری واحدهای حرکتی پستانداران
فصل دوم: سیستم قلبی- عروقی: تغییرات با تمرین ورزشی و تحریک عضلانی
فصل سوم: تحریک الکتریکی به‌عنوان ابزاری درمانی برای بازسازی عملکرد حرکتی
فصل چهارم: تحریک الکتریکی برای تندرستی، زیبایی، آمادگی، تمرین ورزشی و توان‌بخشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری
نویسنده، ،
مترجمامیرحسین براتی، کریم بیگلر، تقی شجاعی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-600-355-080-3
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های علوم پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری

برای دریافت کتاب کاربرد تحریک عضلانی، عصبی در تندرستی و بیماری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.