معرفی و دانلود کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی: زیست‌شناسی عمومی

برای دانلود قانونی کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی: زیست‌شناسی عمومی

کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی، اثری جامع برای آشنایی با ارتباط بین مفاهیم زیست‌شناسی و عملکرد ورزشی است. گروه نویسندگان این کتاب، اطلاعات سودمندی برای درکِ بهتر فرایندهای بدن در حین فعالیت بدنی و بهبود عملکرد ورزشی در این اثر گنجانده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، آگاهی کاملی درباره‌ی نقش علوم زیستی در تربیت بدنی پیدا می‌کنید.

کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی

کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی، منبع کاملی برای کارشناسان ورزشی، ورزشکاران و افرادی است که می‌خواهند اطلاعات کاملی درباره‌ی نقش زیست‌شناسی در ورزش داشته باشند. مهدی تقوا، هادی میری، آناهیتا بلندیان و عبدالحمید نصیریان، مطالب زیست‌شناسی را به‌گونه‌ای مطرح کرده‌اند تا افرادی که اطلاعات چندانی درباره‌ی زیست‌شناسی ندارند، با این علم و ارتباط آن با تربیت‌بدنی آشنا شوند. بیشتر مفاهیم کتاب حاضر در حوزه‌ی زیست‌شناسی جانوری با محوریت انسان مطرح شده است. مفاهیم زیست‌شناسی در این اثر به‌گونه‌ای توضیح داده شده تا خواننده‌ای که اطلاعات چندانی درباره‌ی این رشته ندارد، به‌خوبی با مبانی علوم زیستی آشنا شود و در جریان ارتباط این مفاهیم با تربیت‌بدنی قرار بگیرد.

مطالب کتاب علوم زیستی در تربیت‌بدنی با توضیحاتی درباره‌ی علم زیست‌شناسی آغاز می‌شود. بر اساس این توضیحات، زیست‌شناسی علمی برای بررسی ساختار، عملکرد، رشد، تکامل و تعاملات موجودات زنده با محیط اطراف است. با مطالعه‌ی زیست‌شناسی می‌توان به سؤالاتی مانند چگونگی شکل‌گیری حیات، چگونگی عملکرد بدن انسان و سایر موجودات، و چگونگی حفظ تنوع زیستی پاسخ داد. آگاهی از این اطلاعات، نقش چشمگیری در درک ارتباط میان علوم زیستی در تربیت‌بدنی ایفا می‌کند. چگونگی مطالعه‌ی علوم زیستی و آشنایی با ساختار سلول در ادامه‌ی کتاب گنجانده شده است. سلول از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که هر کدام از این بخش‌ها، وظیفه‌ی انجام کارِ خاصی را بر عهده دارند.

معرفی و دانلود کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی

تغذیه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب علوم زیستی در تربیت‌بدنی را تشکیل می‌دهد. خواننده با مطالعه‌ی این بخش در جریان نقش تغذیه در عملکرد ورزشکاران قرار می‌گیرد. تغذیه‌ی مناسب، سوخت لازم برای فعالیت‌های بدنی شدید را فراهم می‌کند و باعث ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پس از تمرین می‌شود تا عملکرد ورزشکاران بهبود یابد. نویسنده‌ها در بخش بعدی به توضیحاتی درباره‌ی نقش دستگاه ایمنی بدن، هورمون و آنزیم پرداخته‌اند. دستگاه ایمنی با سازوکارهای مختلفی مانند تولید آنتی‌بادی‌ها، فعال‌سازی سلول‌های ایمنی و ایجاد التهاب، به مبارزه با عوامل بیماری‌زا می‌پردازد. ورزش، اثربخشی چشمگیری در تقویت دستگاه ایمنی بدن دارد.

مطالب کتاب علوم زیستی در تربیت‌بدنی با توضیحاتی درباره‌ی وراثت و اکولوژی و محیط‌زیست، خاتمه پیدا می‌کند. وراثت، ظرفیت بدن انسان برای فعالیت‌های ورزشی را مشخص می‌کند. ژن‌های انسان بر ساختار ماهیچه‌ها، سیستم قلبی عروقی و سایر عوامل فیزیولوژیکی، بر عملکرد ورزشی تأثیر می‌گذارند. مطالعه‌ای این مفاهیم به خواننده کمک می‌کند تا در کنار وراثت، با دیگر نقش‌های زیست‌شناسی، محیط و تمرین‌های ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکاران آشنا شود. تغذیه‌ی مناسب، تمرینات منظم و استراحت کافی نقش مهمی در استفاده‌ی ورزشکاران از پتانسیل ژنتیکی بدنِ آن‌ها ایفا می‌کند. مفاهیم آموزشی این اثر در کنار متن با تصویرهایی واضح و گویا مطرح شده‌اند تا اطلاعات زیست‌شناسی راحت‌تر در ذهن خواننده شکل بگیرد.

کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی، مربیان، وزشکاران حرفه‌ای و پزشکانِ طب ورزشی، مخاطب‌های کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی: زیست‌شناسی عمومی می‌خوانیم

از ویژگی‌های دیگر موجودات زنده، قابلیت تحریک‌پذیری و توانایی پاسخ به محرک‌های محیطی است. پاسخ جانوران به محرکهایی مثل شدت نور، صدا، تماس دما و... به‌آسانی قابل رؤیت می‌باشد، ولی در گیاهان به عنوان دسته‌ی دیگری از موجودات زنده این پاسخ به سهولت قابل مشاهده نیست. نمونه‌ی بارزی که از تحریک‌پذیری گیاهان می‌توان نام برد، عکس‌العمل گل آفتابگردان نسبت به نور خورشید است. تحریک‌پذیری تک‌سلولی‌ها در مطالعات میکروسکوپی کاملا مشخص است. مثلا اگر آمیب را که جانوری تک سلولی است و در آب‌های راکد زندگی می‌کند، با محرک‌های مناسب مانند غذا و اکسیژن یا محرک‌های نامناسب، مانند ضربه و گرما تحریک کنیم، واکنش مثبت یا منفی آن را که به صورت حرکت ظاهر می شود، مشاهده می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: زیست‌شناسی چیست؟
فصل دوم: چگونگی مطالعه علوم زیستی
فصل سوم: سلول و ساختار آن
فصل چهارم: تسلسل حیات
فصل پنجم: میکروبیولوژی و بهداشت
فصل ششم: تغذیه
فصل هفتم: دستگاه ایمنی بدن - هورمون - انزیم
فصل هشتم: وراثت
فصل نهم: اکولوژی و محیط زیست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب علوم زیستی در تربیت بدنی: زیست‌شناسی عمومی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-600-355-007-0
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی تربیت بدنی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی

برای دریافت کتاب علوم زیستی در تربیت بدنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.