معرفی و دانلود کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات

عکس جلد کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات
قیمت:
۶۴۵۰۰ ۳۲,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات

کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات، منبعی کامل برای دانش‌پژو‌هانی است که به‌دنبال جدیدترین روش‌های کسب اطلاعاتِ به‌روز، معتبر و علمی می‌گردند. ابوالفضل فراهانی، نازنین راسخ و صدیقه اسلامی، نویسنده‌های کتاب، شیوه‌های کاربردی و سودمندی برای جستجوی اثربخش در پایگاه‌های علمی را در این اثر مطرح کرده‌اند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، تمامی روش‌های لازم برای جستجو در پایگاه‌های معتبر علمی را فرا می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات

کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات، راهنمایی جامع برای شناختِ انواع پایگاه‌های اطلاعاتی معتبر و روش‌های جستجو در آن‌ها به‌حساب می‌آید. ابوالفضل فراهانی، نازنین راسخ و صدیقه اسلامی، نویسنده‌های کتاب، اطلاعاتی کامل، به‌روز و گسترده درباره‌ی جستجوی اطلاعات را در این اثر به رشته‌ی تحریر در آورده‌اند. خواننده‌ی کتاب، پس از مطالعه‌‌ی این اثر می‌تواند به‌سرعت منابع علمیِ دلخواه را پیدا کند. آشنایی با منابع معتبرِ علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات، بهبود تفکر انتقادی و توانایی ارزیابیِ منابع اطلاعاتی را به‌دنبال دارد.

مطالب کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی با توضیحاتی درباره‌ی سلسله‌ مراتب دانش آغاز می‌شود. داده، اطلاعات، دانش و خرد، به‌ترتیب پله‌های هرمِ سلسله مراتب دانش را تشکیل می‌دهد. پس از آشنایی با این مفاهیم، اطلاعات کاملی درباره‌ی بانک‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی را مطالعه می‌کنید. انواع پایگاه‌های اطلاعاتی متنی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی عددی، پایگاه‌های اطلاعاتی تصویری و پایگاه‌های اطلاعاتی صوتی در این کتاب توضیح داده شده‌اند. در کنار این توضیحات، نویسنده‌های اثر به بررسی ویژگی‌های پایگاه‌های اطلاعاتی پرداخته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات

در بخش بعدی کتاب با مفهوم موتورهای جستجو آشنا می‌شوید. مفاهیمی درباره‌ای پایگاه‌های اِستنادی معتبرِ بین‌المللی در ادامه‌ مطرح شده‌اند. مولفین این کتاب، مهم‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی سرتاسر دنیا را معرفی کرده‌‌‌اند. این پایگاه‌های اطلاعاتی، جایگاهی معتبر در بین استادهای دانشگاه‌های سرشناس دنیا دارند. در این زمینه می‌توان به پایگاه اطلاعاتی الزویر اشاره کرد. الزویر، یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه‌های اطلاعاتی علمی در جهان به‌حساب می‌آید. مجموعه‌ای گسترده از مقالات پژوهشی، کتاب‌ها و سایر منابع علمی در حوزه‌های مختلف در پایگاه اطلاعاتی الزویر قرار دارد. مطالعه‌ی کتاب حاضر، پژوهشگران و علاقه‌مندان به کسب اطلاعات علمی معتبر را با روش‌های جستجوی پیشرفته، امکان یافتن سریع و دقیق منابع مورد نظر در معتبرترین پایگاه‌های اطلاعاتی سرتاسر دنیا، آشنا می‌کند. پایگاه‌های اطلاعاتی، ساینس دایرکت، اسکوپوس و علوم جهان اسلام، دیگر پایگاه‌های اطلاعاتی به‌حساب می‌آیند که در این اثر به روش‌های جستجو و کسب اطلاعات در آن‌ها پرداخته شده است. مطالب کتاب با توضیحاتی درباره‌ی آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و استنادی علمی ملی، خاتمه پیدا می‌کند. این مطالب در کنار متن با تصاویر و جدول‌هایی مطرح شده‌اند تا خواننده راحت‌تر در جریان جدیدترین روش‌های جستجوی اطلاعات در پایگا‌ه‌های اطلاع‌رسانی قرار بگیرد.

کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانش‌پژوهانی که به‌دنبال کسب اطلاعاتی درباره‌ی آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات هستند، مخاطب‌های کتاب پیش رو به‌حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات می‌خوانیم

گوگل اسکالر بهترین موتور جستجوی رایگان منابع علمی است. دانشجویان و پژوهشگران در بسیاری از مواقع برای یافتن مدارک علمی مرتبط با رشته تحصیلی و یا زمینه پژوهشی خود به مشکل برمی‌خورند و سعی می‌کنند تا بهترین منابع را پیدا کنند. گوگل اسکالر یکی از ساده ترین راه‌های جستجو و دسترسی به مقالات علمی است. گوگل اسکالر رایج‌ترین موتور کاوش ویژه بسیاری از مدارک علمی مانند مقالات ژورنال‌ها و همایش‌ها، دانلود کتاب، رساله‌ها و پایاننامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، چکیده‌ها، متون قضایی و حقوقی و منابع علمی دیگر است.

علاوه بر جستجوی ساده و پیشرفته، گوگل اسکالر امکان سنجش اعتبار علمی مقالات را نیز به ما می‌دهد و در غیاب پایگاه‌های اطلاعاتی مثل اسکوپوس و آی. اس. آی که به دلیل هزینه گزاف معمولاً در دسترس نیستند می‌تواند یک نقطه شروع برای جستجوی منابع علمی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: آشنایی با مفاهیم سلسله مراتب دانش
فصل 2: آشنایی با مفاهیم موتورهای جستجو
فصل 3: پایگاه‌های استنادی معتبر بین‌المللی
فصل 4: آشنایی با پایگاه اطلاعاتی الزویر و زیرمجموعه‌ی آن
فصل 5: آشنایی با پایگاه اطلاعاتی ساینس دایرکت
فصل 6: آشنایی با پایگاه اطلاعاتی استنادی اسکوپوس
فصل 7: آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC
فصل 8: آشنایی با پایگاه‌های اطلاعاتی و استنادی علمی ملی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات135
زبانفارسی
شابک978-600-355-229-6
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های سامان دهی اطلاعات و مرجع شناسی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۴۵۰۰ ۳۲,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات

برای دریافت کتاب آشنایی با پایگاه‌های معتبر علمی و روش‌های جستجوی اطلاعات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.