معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی

کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی گردآوری شده توسط جمعی از مؤلفان، کتابی پایه‌ای و حرفه‌ای در ارتباط با فیزیولوژی بدنی در فعالیت‌های حرکتی است. نویسنده در کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی همچنین به چرایی و چگونگی تکامل بشر از سطوح ابتدایی تا پیشرفته می‌پردازد و به این سؤال پاسخ می‌دهد که چرا و چگونه نوع بشر این چنین از نظر فیزیولوژیک از ابتدا تا امروز پیشرفت کرده است و از این به بعد چه باید کرد.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی

جمعی از متخصصان فیزیولوژی ورزشی، در کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی، منبعی جامع و مهم را در این زمینه طراحی کرده و به علاقه‌مندان ارائه کرده‌اند. دکتر رضا نوری، دکتر اکبر اعظمیان جزی، هادی عبدی و زهرا اعظمیان جزی در این کتاب، رابطه‌ی میان فیزیولوژی و متابولیسم سلولی را بررسی کرده و تصویری روشن و واضح را از تأثیر این دو عامل در فعالیت ورزشی به دست داده‌اند.

در آغاز کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی، نویسندگان مسئله‌ی سیر تکامل انسان را از ساده‌ترین صورت تا شکل پیشرفته‌ی امروزی، طرح و بررسی کرده‌اند. سپس به بررسی مسائل فیزیولوژیکی سلول‌ها و نحوه‌ی عملکرد آنان در شرایط مختلف پرداخته‌اند.

معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی

دکتر اکبر اعظمیان جزی و دیگر نویسندگان در کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی این نکته‌ی اساسی را پیگیری خواهند کرد که عملکرد سلول‌های بدن انسان در وضعیت فعالیت ورزشی به چه صورت خواهد بود؟ ازاین‌رو، در این کتاب بحث‌هایی از قبیل چگونگی فعالیت سلول‌ها، تأثیر ژن‌ها در فعالیت ورزشی، ارتباط متقابل مواد غذایی و فعالیت ورزشی، میزان نیاز و فراتر از نیاز مواد مغذی و تأثیر آن بر متابولیسم، چگونگی تأثیر گذاشتن بر روند متابولیسم، التهاب در نتیجه‌ی فعالیت ورزشی، نقش غدد مختلف بدن در فرایند فعالیت و متابولیسم سلولی و... مطرح خواهد شد.

مطالب کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی، بیشتر برای متخصصان مناسب است، زیرا نویسندگان مباحث بسیار تخصصی‌ای نظیر تفاوت سنتز میتوکندریایی و غیر میتوکندریایی، بررسی آثار متابولیک و فیزیولوژی بر میمون (به‌عنوان یک مطالعه‌ی پژوهشی) و نمونه‌برداری سوزنی عضله را نیز در این منبع مطرح کرده‌اند.

این کتاب بر پایه‌ی نظریه‌ی تکامل پیش می‌رود. در حال حاضر تحرک نداشتن و بی‌تحرکی بدنی در کشورهای صنعتی یکی از دلایل اساسی مرگ‌ومیر به‌حساب می‌آید. با همین دغدغه و ازاین‌رو، پژوهش‌های مهمی در زمینه‌ی انقباض عضلات و فیزیولوژی انجام شده و مقاله‌های مفیدی در این زمینه نوشته شده است. کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی به‌صورت ویژه‌ای این نظریات روزآمد را در خود جای داده است. هدف این کتاب، تفسیر، شرح و ارائه‌ی یک مبنای پیشرفته‌ی علمی در زمینه‌ی فیزیولوژی سلولی عضلات انسان است. به‌طور خاص باید گفت نوآوری‌ها در حیطه‌ی دانش‌های فیزیولوژی و متابولیسم فعالیت ورزشی، در این کتاب به مخاطبان عرضه شده است.

کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی به کوشش دکتر رضا نوری، دکتر اکبر اعظمیان جزی، هادی عبدی و زهرا اعظمیان جزی گردآوری شده و توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای دانشجویان، علاقه‌مندان و متخصصان حوزه‌های فیزیولوژی، متابولیسم و پزشکی ورزشی بسیار مناسب است.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی می‌خوانیم

سالمندی با کاهش پیشرونده‌ی عملکردهای متعدد بدن مشخص می‌شود و از دست دادن توده و قدرت عضله‌ی اسکلتی نیز از تغییرات مهم مرتبط با سالمندی. ‌اند نظریه‌ی اکسایشی یا میتوکندریایی سالمندی از چند دهه پیش فرض کرده است اختلالات عملکردی وابسته به سن حاصل انباشت پیش رونده‌ی آسیب‌های اکسایشی به ویژه در میتوکندری‌اند محلی که واکنش‌های اکسایشی مقادیر زیادی از گونه‌های فعال اکسیژن را تولید می‌کنند. گزارش شیوع بالای جهش‌ها و حذف‌ها نیز در DNA میتوکندریایی بافت‌های انسان حمایت عمومی از این فرضیه را فراهم می‌کند مطالعات نمونه برداری سوزنی کاهشی کلی و قابل توجه در همه‌ی مراحل بیان ژن میتوکندریایی در عضله‌ی اسکلتی انسان‌های سالمند سالم تایید کرده‌اند که از جمله آن‌ها میتوان مقادیر کم رونویسی میتوکندریایی، میزان ساخت پروتئین فعالیت‌های آنزیمی و تولید ATP را نام برد بر اساس دانش کنونی و ملاحظات بالا، پاتوژنز اختلال عملکرد میتوکندریایی در عضله‌ی پیر چند عاملی است و احتمالاً ترکیبی از فشار اکسایشی، التهاب و شیوه‌ی زندگی غیر فعال باعث آن می‌شود. در واقع مطالعاتی که در آن‌ها آزمودنی‌های سالمند و جوان برای شیوه‌ی زندگی فعال یا غیر فعال همگن شده بودند نشان دادند، به جای سالمندی بی تحرکی تعیین کننده‌ی اصلی اختلال عملکرد میتوکندریایی است از آن‌جایی که ممکن است مقاومت به انسولین آنابولیسم میتوکندریایی را دچار اختلال کند احتمال دارد مقاومت به انسولین وابسته به سالمندی نیز منجر به این تغییرات شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سیر تکامل انسان و فعالیت ورزشی: مفهوم از تولد تا اجرا
فصل دوم: ریخت‌شناسی و عملکرد سلول: ویژگی‌های سلول‌های عضلانی
فصل سوم: غشای سلولی واحد انقباضی
فصل چهارم: پلی مورفسیم ژن و عملکرد ورزشی
فصل پنجم: مواد مغذی و متابولیسم انرژی کل بدن: اثر فعالیت بدنی
فصل ششم: مطالعات سنتز ATP میتوکندریایی و غیر میتوکندریایی
فصل هفتم: مصرف بیش از حد مواد غذایی و متابولیسم موضعی انرژی
فصل هشتم: نمونه‌برداری سوزنی عضله برای بررسی نوسازی میتوکندریایی
فصل نهم: آشنایی با مطالعه متابولیسم مبتنی بر ردیاب در محیط طبیعی
فصل دهم: فعالیت بدنی و التهاب
فصل یازدهم: محور هیپوتالاموس - هیپوفیز - فوق‌کلیه HPA و تنظیم تعادل انرژی
فصل دوازدهم: فعالیت بدنی در چاقی و بی‌اشتهایی عصبی
فصل سیزدهم: فعالیت بدنی و پیوند عضو
فصل چهاردهم: میمون به‌عنوان یک پستاندار برای مطالعه‌ی آثار متابولیک و فیزیولوژی فعالیت ورزشی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات197
زبانفارسی
شابک978-600-355-006-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های پزشکی ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی

برای دریافت کتاب فیزیولوژی و متابولیسم سلولی فعالیت ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.