معرفی و دانلود کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)

عکس جلد کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)
قیمت:
۳۴۹۵۰۰ ۱۷۴,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)

کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)، اثری برای آشنایی با تغییراتِ بدن در حین فعالیت‌های حرکتی و اصول علمیِ انجام تمرین‌های ورزشی است. شارون پلومن و دنیس اسمیت، نویسنده‌های کتاب، با زبانی ساده و خوش‌فهم، به خواننده کمک می‌کنند تا درک عمیقی از عملکرد دستگاه‌های مختلف بدن در حین ورزش پیدا کند. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر با چگونگی تولید انرژی در بدن در حین فعالیت‌های مختلف ورزشی آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)

کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) (Exercise Physiology: For Health, Fitness, and Performance)، اثری خواندنی برای آشنایی با سازوکار بدن در حین انجام تمرین‌های ورزشی است. شارون پلومن (Sharon A. Plowman) و دنیس اسمیت (Denise L. Smith)، نویسنده‌های کتاب، مراحل تولید انرژی در بدن در حین انجام فعالیت‌های ورزشی را توضیح داده‌اند. کتاب حاضر با رویکردی جامع تدوین شده تا خواننده با تمامی جنبه‌های عملکرد بدن در زمان انجام تمرین‌های ورزشی آشنا شود. آناتومی و فیزیولوژی پایه، اندازه‌گیری و معنی متغیرهای مهم برای درک فیزیولوژی ورزشی، بازخوردهای بدن در حین ورزش، اصول تمرین، عملکردهای ویژه‌ی سازوکارهای مختلفِ بدن در انجام تمرین‌های ورزشی را می‌توان از بحث‌هایی نام برد که در این اثر به آن‌ها پرداخته شده‌ است. مطالب کتاب فیزیولوژی ورزشی با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که در آن درباره‌ی اطلاعات پیش‌نیاز برای آشنایی با عملکرد بدن در حین انجام تمرین‌های ورزشی، سخن رانده شده‌ است. نویسنده‌های کتاب در ادامه، مروری کلی بر فیزیولوژی ورزشی مطرح کرد‌ه‌ و مفاهیم بنیادین به کار رفته در فصل‌های بعدی کتاب را توضیح داده‌اند.

پس از این توضیحات، بخش‌هایی برای معرفی سازوکارهای متابولیک، قلبی، عروقی و تنفسی، اسکلتی، عصبی، ایمنی و هورمونی در این اثر گنجانده شده‌ است. این بخش‌‌ها به گونه‌‌ای مستقل تدوین شده‌اند تا در صورت نیاز، مطالب دلخواه را در بخشِ مربوط به‌ آن، مطالعه کنید. در کنار معرفیِ عملکردِ سازوکارهای بدن در حین انجام تمرین‌های ورزشی، نکته‌‌هایی برای آشنایی با روش‌های ارزیابیِ تعیین چگونگی متغیرهایی که در فیزیولوژیِ ورزشی استفاده می‌شود، در این کتاب قرار دارد. آشنایی با این نکته‌ها به خواننده در ارائه‌ی معیاری برای بررسیِ نتایج آزمون‌های آزمایشگاهی و نتایج آزمون‌های میدانی، کمک می‌کند. محتوای آموزشیِ این کتاب در کنار متن با نمودار، تصویر و فلوچارت‌هایی واضح و گویا قرار گرفته تا خواننده، مطالب پیچیده‌ی فیزیولوژی را راحت‌تر درک کند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی را انتشارات حتمی چاپ و روانه‌ی بازار کرده‌ است. محمد فرامرزی، رضا نوری، لاله باقری و هادی عبدی، مترجم‌های این کتاب هستند.

کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای دانشجویان تربیت بدنی، مربیان ورزشی، ورزشکاران حرفه‌ای و آماتور، و همچنین افرادی که به‌ دنبال بهبود سلامت و آمادگی جسمانی خود هستند، سودمند به‌ نظر می‌رسد. مطالعه‌ی کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) برای افراد علاقه‌مند به درک بهتر تغییرات فیزیولوژیکی بدن در حین ورزش و طراحی برنامه‌های تمرینی مؤثر نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) می‌خوانیم

احیا عبارت است از کسب الکترون یک اتم یا یک ماده بار منفی الکترون کل بار مولکول را کاهش می‌دهد.

یک راه صحیح برای فهم این مطلب این است که خاطر نشان کنیم الکترون‌ها در فرآیند احیا به دست می‌آیند نه اکسایش بنابراین می‌توان در فرآیند احیا به جای e از e که معنی آن به دست آوردن الکترون است استفاده کنیم همچنین فرآیند احیا به معنی از دست دادن اکسیژن یا به دست آوردن هیدروژن یک اتم یا یک ماده است.

دهنده‌های الکترون سازه‌ی احیاکننده و گیرنده‌های الکترون سازه‌ی اکسید کننده نام گذاری شده‌اند. بخش عظیمی از الکترون دهنده‌ها سوخت‌های آلی از جمله گلوکزند. اکسیژن، پذیرنده یا اکسید کننده نهایی در تنفس سلولی به شمار می‌رود. هنگامی که یک ماده اکسید می‌شود هم زمان ماده دیگری احیا می‌شود. اکسایش باعث از دست رفتن انرژی و احیا باعث کسب انرژی می‌شود. اکسایشی که به شکل از دست دادن هیدروژن باشد در مراحل میانی تنفس سلولی رخ می‌دهد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: تولید انرژی
فصل سوم: متابولیسم بی‌هوازی هنگام فعالیت ورزشی
فصل چهارم: متابولیسم هوازی هنگام فعالیت ورزشی
فصل پنجم: اصول و سازگاری‌های تمرین متابولیک
فصل ششم: تغذیه ویژه‌ی آمادگی جسمانی و ورزش
فصل هفتم: ترکیب بدن: تعریف و اهمیت
فصل هشتم: ترکیب بدن و کنترل وزن
فصل نهم: دستگاه تنفسی
فصل دهم: پاسخ دستگاه تنفسی به فعالیت ورزشی، سازگاری‌های تمرینی و ملاحظات ویژه
فصل یازدهم: دستگاه قلبی – عروقی
فصل دوازدهم: پاسخ‌های قلبی- عروقی به فعالیت ورزشی
فصل سیزدهم: اصول تمرین و سازگاری‌های قلبی- تنفسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)
نویسنده،
مترجممحمد فرامرزی، رضا نوری، لاله باقری، هادی عبدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات801
زبانفارسی
شابک978-600-355-069-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های آمادگی جسمانی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۴۹۵۰۰ ۱۷۴,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی)

برای دریافت کتاب فیزیولوژی ورزشی 1 (ویژه تندرستی، آمادگی و عملکرد ورزشی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.