معرفی و دانلود کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش

برای دانلود قانونی کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش

کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش، اثری خواندنی و کاربردی برای آشنایی با فیزیولوژی ورزشی و ایمنی‌شناسیِ بدن است. مایکل گلیسون، نویسنده‌ی کتاب، تأثیر فعالیت بدنی بر سازوکارِ دستگاه ایمنی بدن را در این اثر بررسی کرده است. پس از مطالعه‌ی کتاب حاضر، اطلاعات کاملی از تأثیر ورزش بر بر تقویت یا تضعیف سیستم ایمنی بدن قرار می‌گیرید.

درباره‌ی کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش

کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش (Immune Function in Sport and Exercise)، با هدف کمک به خوانندگان در درک و ارزیابی رابطه‌ی بین ورزش و عملکرد دستگاه ایمنیِ بدن، تدوین شده‌ است. مایکل گلیسون (Michael Gleeson)، نویسنده‌ی کتاب، رابطه‌ی بین ورزش و سازوکار دستگاه ایمنی بدن را زیر ذره‌بین برده است. با مطالعه‌ی کتاب حاضر، از اثربخشی ورزش بر افزایش تواناییِ بدن در مقابله با بیماری‌ها آگاه می‌شوید. مطالب کتاب با این مفهوم آغاز می‌شود که ورزش متوسط (چیزی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه، ۵ روز در هفته) تغییرات ایمنی بسیار مطلوبی را در بدن به‌ وجود می‌آورد. پس از طرحِ توضیحاتی درباره‌‌ی اثربخشی ورزش بر دستگاه ایمنی بدن، مطالبی درباره‌ی عملکرد معکوس ورزش‌های سنگین و طولانی‌مدت بر دستگاه ایمنی بدن را مطالعه می‌کنید.

بسیاری از بخش‌های دستگاه ایمنی بدن پس از فعالیت‌های ورزشیِ بلند‌مدت و سختِ بیشتر از ۹۰ دقیقه، تغییر معکوسی نشان می‌دهند و دچار مشکل می‌شوند. این تغییرات در بخش‌های گوناگونی از دستگاه‌های ایمنی و دیگر بخش‌های بدن رخ می‌دهد. پوست، بافت مخاطی، بخش فوقانی مجاری تنفسی، ریه، خون و عضله، بخش‌هایی هستند که با انجام ورزش‌های طولانی‌مدت، آسیب می‌بینند. پس از مطالعه‌ی مقدمه‌ی کتاب، مطالبی را در بخش نخست این اثر درباره‌ی ورزش و خطر عفونت مطالعه می‌کنید. پس از خواندن این بخش، می‌توانید شواهد مربوط به ورزش با شدت متوسط و خطر عفونت‌های مجاری تنفسی فوقانی را ارزیابی کنید.

در بخش بعدیِ کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش، مقدمه‌‌ای بر دستگاه ایمنی مطرح شده است. ورزش، گردش خون را افزایش می‌دهد و اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها را بهبود می‌بخشد. در نتیجه با ورزش، سلول‌های ایمنی شرایطی بهتر و سریع‌تر برای دستیابی به بخش‌های عفونیِ بدن پیدا می‌کنند تا عوامل بیماری‌زا را راحت‌تر از بین ببرند. به‌ گفته‌ی مایکل گلیسون، فعالیت بدنی منظم، تولید سلول‌های ایمنی را تحریک می‌کند و باعث تقویت عملکرد آن‌ها در شناسایی و نابودیِ عوامل بیماری‌زا می‌شود. در ادامه‌ی مطالعه با روش‌های ارزیابی عملکرد ایمنی آشنا می‌شوید و در جریان پاسخ‌های ایمنی به افزایش شدت تمرین قرار می‌گیرید. ارتباط میان ورزش، تغذیه و عملکرد دستگاه ایمنی، بحث مفصلی است که در دنباله‌ی این اثر می‌‌خوانید. مطالب کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش با طرحِ توضیحاتی درباره‌ی پایش عملکرد ایمنی در ورزشکاران و راهنمایی‌هایی برای کاهش خطر عفونت و عملکرد ایمنی در جمعیت‌های ویژه، خاتمه پیدا می‌کند. واژه‌‌نامه‌ای در انتهای این اثر گنجانده شده تا خواننده به‌راحتی با اصطلاح‌های پیچیده و مفاهیمِ علمیِ کتاب آشنا شود.

کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش را انتشارات حتمی، چاپ و روانه‌ی بازار کرده است. حمید آقاعلی‌نژاد و علیرضا صفرزاده، مهدیه ملانوری شمسی، امین عیسی‌نژاد، مریم دلفان و زهرا میرآخوری وظیفه‌ی برگردان کتاب حاضر را بر عهده داشته‌اند.

کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش برای چه کسانی مناسب است؟

ورزشکاران حرفه‌ای و معمولی، مربیان، دانشجویان رشته‌های علوم ورزشی و پزشکی و همچنین افرادی که به سلامت و تندرستی خود اهمیت می‌دهند، مخاطب‌های این کتاب به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر برای افرادی که به دنبال درک عمیق‌تری از ارتباط بین ورزش و سیستم ایمنی بدن هستند، نیز خالی از لطف نیست.

در بخشی از کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش می‌خوانیم

سایتوکاین‌ها به صورت پیش‌ساز در درون سلول ذخیره نمی‌شوند؛ در پاسخ به تحریک، فرایندهای نسخه‌برداری و ترجمه برای تولید سایتوکاین‌ها ضروری است. بنابراین، پس از فعال‌سازی سلول تا ساخته شدن پروتئین سایتوکاین جدید و رهاسازی آن برای انجام وظیفه ممکن است چندین ساعت زمان ببرد. این موضوع 3 نکته‌ی بسیار مهم در مورد مطالعه‌ی تولید سایتوکاین به وسیله‌ی فلوسایتومتری را آشکار می‌کند. اول، پژوهشگر باید دوره‌ی زمانی به اوج رسیدن تولید سایتوکاین را با مطالعات مقدماتی تعیین کند؛ این کار از اهمیت زیادی برخوردار است چون بسیاری از سایتوکاین‌ها پویایی تولید و رهایش متفاوتی دارند. نکته‌ی دوم این که سایتوکاین‌ها ملکول‌های برون سلولی کلیدی هستند؛ یعنی به محض تولید توسط سلول باید برای اعمال اثرات ویژه‌ی خود رها شوند. بنابراین اگر پژوهشگر بخواهد تولید سایتوکاین تحریک شده‌ای را با روش فلوسایتومتری مطالعه کند، باید سلول‌های تحریک شده را با یک مهارگر انتقال پروتئین انکوبه کند؛ به این ترتیب پس از ساخته شدن پروتئین سایتوکاین جدید، برای سنجش به روش فلوسایتومتری در درون سلول باقی می‌ماند. با این کار سومین نکته‌ی کلیدی مشخص می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار از دیوید سی نیمن
مقدمه‌ی نویسنده
پیشگفتار ویراستار متن فارسی
نویسندگان کتاب
فصل اول: ورزش و خطر عفونت
فصل دوم: مقدمه‌ای بر دستگاه ایمنی
فصل سوم: روش‌های ارزیابی عملکرد ایمنی
فصل چهارم: ورزش حاد و عملکرد ایمنی ذاتی
فصل پنجم: ورزش حاد و عملکرد ایمنی سازشی
فصل ششم: پاسخ‌های ایمنی به افزایش شدت تمرین و بیش‌تمرینی
فصل هفتم: پاسخ‌های ایمنی به ورزش در محیط‌های غیرطبیعی
فصل هشتم: ورزش، تغذیه و عملکرد دستگاه ایمنی - درشت مغذی‌ها و اسیدهای آمینه
فصل نهم: ورزش، تغذیه و عملکرد دستگاه ایمنی - ریز مغذی‌ها و آنتی اکسیدان‌ها
فصل دهم: ورزش و سایتوکاین‌ها
فصل یازدهم: استرس روانی و عملکرد ایمنی
فصل دوازدهم: پایش عملکرد ایمنی در ورزشکاران و راهنمایی‌هایی برای کاهش خطر عفونت
فصل سیزدهم: ورزش، خطر عفونت و عملکرد ایمنی در جمعیت‌های ویژه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش
نویسنده
مترجمحمید آقا علی نژاد، علیرضا صفرزاده، مهدیه ملانوری شمسی، امین عیسی نژاد، مریم دلفان، زهرا میرآخوری
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات464
زبانفارسی
شابک978-600-5751-61-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۴۹۵۰۰ ۱۰۴,۶۵۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش

برای دریافت کتاب عملکرد دستگاه ایمنی در ورزش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.