معرفی و دانلود کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری

عکس جلد کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری
قیمت:
۵۴۵۰۰ ۲۷,۲۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری

مهدیه ملانوری شمسی و افسانه جمالی در کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری به ذکر نکاتی کاربردی و ارزشمند درباره‌ی تمرینات مناسب ورزشی برای زمان بارداری پرداخته‌اند. این کتاب شامل دو بخش است و اطلاعاتی بسیار مفید درباره‌ی آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تولید مثل زنان و تمرینات ورزشی اصولی برای این دوران در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری

بارداری برهه‌ای سخت و دشوار برای زنان است که بدن و ذهن آن‌ها را دچار تغییرات شگرف و چشمگیری می‌نماید. زنان ممکن است در این دوره متحمل طیف وسیعی از احساسات، از شادی و هیجان گرفته تا اضطراب و حتی افسردگی شوند. ورزش منظم اگر درست و اصولی انجام شود می‌تواند کمک بزرگی به مدیریت و پشت سر گذاشتن این احساسات و تغییرات کند.

فعالیت بدنی منظم در دوران بارداری مزایای بی‌شماری هم برای مادر و هم برای کودک او دارد. بر خلاف گذشته که با مادران باردار مانند یک بیمار رفتار می‌شد و به آن‌ها توصیه می‌کردند که تا جای ممکن استراحت کنند، امروزه اثبات شده که ورزش و فعالیت‌های بدنی می‌تواند به کاهش ناراحتی و امراض رایج در دوران بارداری مانند کمردرد، خستگی و نوسانات خلقی کمک کند. علاوه بر این ورزش خطر ابتلا به دیابت بارداری، پره‌اکلامپسی و افزایش وزن بیش از حد و خطرناک را نیز کاهش می‌دهد. ورزش می‌تواند به آماده‌سازی بدن برای زایمان و تسریع روند نقاهت و بهبودی پس از ایمان نیز منجر شود.

با وجود تمام این‌ها، هنوز هم ممکن است نگرانی‌هایی درباره‌ی ورزش در دوران بارداری وجود داشته باشد و سوالاتی در باب تمرینات مناسب در این دوران و مسائل پیش‌رو در این زمینه برای مادران به وجود آید. چطور می‌توان این نگرانی‌ها را رفع نمود و برای این سوالات به یک جواب قطعی و مطمئن رسید؟ یک برنامه‌ی منجسم و اصولی ورزشی در این دوران شامل چه ویژگی‌هایی‌ست و حین ورزش باید چه نکاتی را در نظر گرفت تا احتمال آسیب‌ به حداقل برسد؟

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری نوشته‌ی مهدیه ملانوری شمسی و افسانه جمالی در همین زمینه به رشته‌ی تحریر در آمده است. این کتاب متشکل از دو بخش است و نویسندگان می‌کوشند تا از خلال این دو بخش اطلاعاتی کلیدی و مهم درباره‌ی این موضوع را در اختیار مخاطبان خود قرار دهند. بخش اول کتاب به ذکر توضیحاتی درباره‌ی آناتومی و فیزیولوژی بدن زنان اختصاص یافته است. مهدیه ملانوری و افسانه جمالی در این بخش شرح می‌دهند که دستگاه جنسی زنان به چه شکل است، سیکل قاعدگی آن‌ها چطور است و بارداری موجب چه تغییراتی در فیزیولوژی بدن آن‌ها می‌شود. بخش دوم نیز به اصول و مبانی ورزش در این دروان مهم و پرفرازونشیب پرداخته است. این بخش شامل توضیحاتی درباره‌ی ورزش در دوران بارداری، خطرات و فواید آن و تمریناتی اصولی برای این دوران است.

یکی از نکات مثبت این کتاب، زبان ساده‌ و قابل فهم آن است که سبب می‌شود هر فردی با هر طیف اطلاعاتی در این زمینه قادر به استفاده از مطالب کتاب باشد.

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای زنان باردار و یا زنانی که قصد بارداری دارند و همچنین مربیان و دانشجویان تربیت بدنی مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری می‌خوانیم

محرومیت از پروژسترون بروز سیکلواکسیژ ناز 2 و ساخت پروستاگلاندین‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین در اثر محرومیت از پروژسترون از میزان بروز 15 هیدروکسی پروستاگلاندین دهیدروژناز که پروستاگلاندین‌ها را تجزیه می‌کند کاسته می‌شود نتیجه خالص این فرایند افزایش تولید پروستاگلاندین‌ها توسط سلول‌های استرومایی اندومتر همراه با افزایش تراکم گیرنده‌های پروستاگلاندین در عروق خونی و سلولهای پیرامون است. محققان، نقشی را برای پروستاگلاندین‌ها در شروع خونریزی قاعدگی پیشنهاد کرده‌اند. پروستاگلاندین‌ها با مقادیر فراوان در خون قاعدگی وجود دارند. قاعدگی دردناک شایع است و احتمالاً در نتیجه انقباضات میومتر و ایسکمی رحم به وجود می‌آید. اعتقاد بر این است که این پاسخ با واسطه انقباض عروقی ناشی از پروستاگلاندین‌ها در شریان‌های مارپیچی اندومتر که باعث می‌شود فوقانی‌ترین بخش‌های اندومتر هیپوکسیک شوند، به وجود می‌آید.

پروستاگلاندین‌ها در سلسله‌ای از وقایع که منجر به خونریزی قاعدگی می‌شوند نقش مهمی بر عهده دارند؛ این وقایع شامل انقباض عروقی انقباضات میومتر و تنظیم افزایشی پاسخ‌های پیش التهابی هستند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: آناتومی و فیزیولوژی دستگاه تناسلی زنان
بخش دوم: اصول و مبانی ورزش در دوران بارداری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات115
زبانفارسی
شابک978-600-355-201-2
موضوع کتابکتاب‌های مراقبت‌های بارداری، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۴۵۰۰ ۲۷,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری

برای دریافت کتاب فعالیت بدنی و تندرستی در دوران قبل، حین و بعد از بارداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.