معرفی و دانلود کتاب روان‌ شناسی ورزشی: کاربرد موسیقی در ورزش

برای دانلود قانونی کتاب روان‌ شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روان‌ شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روان‌ شناسی ورزشی: کاربرد موسیقی در ورزش

اگر علاقه‌مند به درک عمیق‌تری از روان‌شناسی و تاثیر آن در دنیای ورزش هستید، کتاب روان‌ شناسی ورزشی نوشته‌ی فرشاد تجاری، سپیده قطنیان، فاطمه افشاری، هنگامه قاسمی و سارا عزیزی انتخاب مناسبی برای شما است. این اثر به بررسی تاثیرات روان‌شناسی در عملکرد ورزشکاران می‌پردازد. با استفاده از تحقیقات و تجربیات علمی، کتاب تلاش می‌کند تا به شما کمک کند از زوایای جدیدی به تاثیرات ذهنی و جسمانی ورزش نگاه کنید.

درباره‌ی کتاب روان‌‌شناسی ورزشی

ورزش، فراتر از تحرک بدنی، یک رویداد همه‌جانبه است. وقتی در حین دویدن یا انجام ورزش‌های گروهی هستید، تنها چیزی که تجربه می‌کنید صرفاً به حرکات بدنی محدود نمی‌شود. همان‌طورکه کتاب روان‌شناسی ورزشی نوشته‌ی فرشاد تجاری، سپیده قطنیان، فاطمه افشاری، هنگامه قاسمی و سارا عزیزی بیان می‌کند، ورزش مجموعه‌ای از احساسات و تجربه‌های حسی است.

ورزشکاران در هنگام مسابقات و تمرینات با فشارهای روانی زیادی مواجه می‌شوند. این فشارها می‌توانند باعث اضطراب‌هایی شوند که عملکرد ورزشی را تحت تأثیر قرار دهند. تکنیک‌های روان‌شناسی ورزشی مانند تمرینات تنفسی (که به آرامش بدن کمک می‌کند) و تجسم ذهنی (تصور موقعیت‌های موفقیت‌آمیز قبل از رقابت) به ورزشکاران کمک می‌کند تا استرس را کاهش دهند و آرامش ذهنی و جسمی را بازیابند.

شاید تابه‌حال توجه نکرده باشید که وقتی وارد سالن ورزشی می‌شوید، آهنگ‌های پخش‌شده در پس‌زمینه، چگونه بر انگیزه و عملکرد شما تأثیر می‌گذارد. ارتباط میان موسیقی و ورزش، چیزی است که انسان‌ها از گذشته‌های دور درک کرده‌اند، به‌ویژه در ورزش‌های سنتی مثل ورزش زورخانه‌ای، موسیقی نقش مهمی ایفا می‌کند. اما این مسئله‌ای نیست که فقط به ورزش های سنتی محدود شود. از ژیمناستیک تا فوتبال و حتی در استخرهای شنا که از اسپیکرهای زیرآبی برای پخش موسیقی استفاده می‌شود، همه‌ی این‌ها بر نقش موسیقی در تجربه‌ی ورزشی تاکید می‌کنند.

شکست جزئی از مسیر هر ورزشکار است. اما نحوه‌ی برخورد با شکست اهمیت زیادی دارد که در این کتاب به‌صورت کامل به آن پرداخته شده است. کتاب روان‌شناسی ورزشی به ورزشکاران یاد می‌دهند که شکست‌ها را به‌عنوان فرصت یادگیری ببینند، نه دلیلی برای ناامیدی. برای مثال، یک فوتبالیست پس از از دست دادن یک پنالتی می‌تواند به جای سرزنش خود، بر تحلیل ریشه‌ای و بهبود عملکرد آینده تمرکز کند.

اگر به‌دنبال درکی عمیق‌تر از ورزش و روان‌شناسی هستید، حتماً نگاهی به این کتاب بیندازید. انتشارات حتمی، این اثر ارزشمند را منتشر کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا از دیدگاه‌های متنوع و علمی در این زمینه بهره‌مند شوید.

کتاب روان‌‌شناسی ورزشی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب روان‌شناسی ورزشی برای ورزشکاران حرفه‌ای و مبتدی، مربیان، روان‌شناسان ورزشی و علاقه‌مندان به بهبود عملکرد جسمی و ذهنی مناسب است. این کتاب با بررسی تأثیر روان‌شناسی بر ورزش، راهکارهایی علمی برای تقویت تمرکز، انگیزه و کنترل احساسات ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب روان‌ شناسی ورزشی: کاربرد موسیقی در ورزش می‌خوانیم

با افزایش فعالیت بدنی، نیاز بافت‌ها و سلول‌های بدن به اکسیژن افزایش می‌یابد. برای تأمین این نیاز و نیز برای دفع مواد زاید، عضله‌ی قلب با قدرت و سرعت بیشتری خون را پُمپ می‌کند و فعالیت دستگاه تنفس نیز با افزایش عمق و سرعت تنفس، افزایش می‌یابد. در صورت داشتن برنامه‌ی ورزشی مرتب در زندگی روزانه، به تدریج عضله‌ی قلب و دستگاه تنفس در اثر تمرین قوی‌تر شده و سلامتی فرد را تضمین می‌کند. همچنین با فعالیت بدنی، تعداد گلبول‌های قرمز و سفید خون و به طور کلی حجم خون و عناصر خونی دخیل در سیستم ایمنی بدن، افزایش می‌یابد و به عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: مفاهیم ورزش
مقدمه
ورزش
رشته‌های ورزشی
فواید جسمی و روانی ورزش
منابع
فصل دوم: اثرات فیزیولوژیکی،‌ روانی و جسمی موسیقی در ورزش
مقدمه
نواهای ورزشی
موسیقی چگونه به فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کند؟
انتخاب موسیقی
اشکال موسیقی
موسیقی غیر هم‌زمان
موسیقی پیش از وظیفه
تلفیق موسیقی و حرکات هوازی
آثار درمانی موسیقی
منابع
فصل سوم: ویدئو و موسیقی
مقدمه
ویدئو
تاریخچه ویدئو
کارکردهای ویدئو
احساس
تاثیر عواطف بر عملکرد ورزشی
انگیزه انسان
عواطف و انگیزه
آماده سازی و انگیزه
ویدئو و ورزش
اثرات ویدئو و موسیقی بر بی‌ثباتی ضربان قلب
منابع
فصل چهارم: مدیریت عواطف پیش از رقابت از طریق موسیقی
مقدمه
عواطف اولیه و ثانویه
عواطف در ورزش
واکنش‌های عاطفی به موسیقی
ویژگی‌های جسمی انرژی
منابع
فصل پنجم: موسیقی به عنوان تاریخچه ورزشی
مقدمه
تاریخچه موسیقی
پژوهش و موسیقی
بازی‌های المپیک
موسیقی و بازی‌های المپیک مدرن
منابع
فصل ششم: موسیقی مردمی و رابطه آن با ورزش
مقدمه
موسیقی ایرانی
موسیقی زورخانه‌ای
سرودهای حامیان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روان‌ شناسی ورزشی: کاربرد موسیقی در ورزش
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات66
زبانفارسی
شابک978-600-355-038-4
موضوع کتابکتاب‌های علوم ورزشی، کتاب‌های موسیقی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روان‌ شناسی ورزشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روان‌ شناسی ورزشی

برای دریافت کتاب روان‌ شناسی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.