معرفی و دانلود کتاب لغت فروش: داستان‌های نویسندگان زن جهان

عکس جلد کتاب لغت فروش: داستان‌های نویسندگان زن جهان
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب لغت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لغت فروش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لغت فروش: داستان‌های نویسندگان زن جهان

کتاب لغت فروش مجموعه‌ای از ده داستان کوتاه به قلم ده نویسنده‌ی زن از سراسر جهان است. این کتاب از منابع مختلفی گردآوری شده است و دربردارنده‌ی بهترین آثار آن نویسندگان است. اگر به قلم نویسندگان زن علاقه‌مند هستید و کسب آگاهی درباره‌ی سختی‌های مشترک زندگی زنان در سراسر جهان برای‌تان جالب است، مطالعه‌ی این کتاب را شما پیشنهاد می‌دهیم.

معرفی کتاب لغت فروش

تا به حال چیزهایی زیادی در جهان توانسته‌اند زنان را کنار هم جمع کنند اما ادبیات احتمالا قوی‌ترین‌ پیوند میان زنان بوده است. زنان بسیاری در سراسر جهان به دور از هم زندگی می‌کنند، هر کدام در گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی مشغول به سپری کردن روزهای تلخ‌وشیرین‌شان هستند و ما ممکن است گمان کنیم که این دورافتادگی زنان از هم باعث ایجاد مشکلات متفاوتی از هم در زندگی باشد اما تنها کافی است که کتابی مشابه کتاب لغت فروش را دست بگیریم و شروع کنیم به خواندن داستان‌های کوتاهش تا متوجه شویم که پراکندگی زنان در سراسر جهان باعث ناآشنا بودن‌شان از هم و غریبه بودن با مشکلات یکدیگر نبوده و نیست. زنان نویسنده‌ی این مجموعه، داستان‌هایی را به نگارش درآورده‌اند که به ما ثابت می‌کند که روح مشترکی میان زنان جاری است و آنان به دردها و رنج‌های هم آشنایند.

پیوندی که زنان با ادبیات دارند نیز بسیار مشابه پیوندی است که بلیسا، قهرمان داستان کوتاه لغت‌فروش، با واژگان دارد. داستانِ کوتاه لغت فروش نوشته‌ی ایزابل آلنده است. بلیسا در این داستان کوتاه دختری است که در خانواده‌ای بسیار فقیر به دنیا آمده است، خشک‌سالی و فقر جان چهار خواهر و برادرش را گرفته است و حالا او که مهارتی برای به‌دست آوردن درآمد و گذران زندگی ندارد مجبور است دست به انتخابی مهم بزند و مسیر کسب درآمد آینده‌اش را انتخاب کند. حدس بزنید او در این شرایط سخت چه تصمیمی می‌گیرد؟ او می‌خواهد یک نویسنده شود! بلیسا شیفته‌ی واژگان شده است و تمام پول باقی‌مانده‌اش را نیز صرف یادگیری ادبیات و نگارش می‌کند. او درحالی‌که می‌توانست راه‌های بسیار آسان‌تری برای کسب درآمد در جامعه‌ای فاسد را انتخاب کند، دست به چنین تصمیمی می‌زند که نیازمند سپری کردن زمان بسیار و کسب مهارت فراوان در آن است.

معرفی و دانلود کتاب لغت فروش

نویسندگان کتاب لغت فروش خود نیز دست به فداکاری‌هایی از این قبیل زده‌اند. شنا مک‌کی بعد از ازدواج و با سه فرزند هیچ‌گاه نوشتن را کنار نگذاشت. آلیس واکر در سال 1944 در محله‌ای سیاه‌پوست‌نشین به دنیا آمد و در کودکی به‌صورت تصادفی با شلیک اسلحه توسط برادرش کور شد. نوشته‌های او از رنج زنان سیاه‌پوست ریشه می‌گیرد و این رنج برای او فقط شامل ظلمی که سفیدپوستان به آن‌ها روا می‌داشتند نبود. در واقع آلیس واکر از ستمی که مردان سیاه‌پوست به زنان‌شان روا می‌داشتند صحبت می‌کرد. رنج و خشونت بخش مهمی از خاطرات این مجموعه نویسندگان را تشکیل می‌دهد و جنبه‌های عمیقی به نوشته‌های آنان می‌افزاید. حنان الشیخ نیز در پی بروز جنگ داخلی در لبنان به‌ناچار همراه با دو فرزندش راهی لندن شد و نوشتن را از آن‌جا ادامه داد. آنا ماریا ماتوته، نویسنده‌ی داستان کوتاه توبه در کتاب لغت فروش نیز کودکی‌اش را در دوران اوج جنگ داخلی اسپانیا گذراند. او بعدها به یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان بعد از جنگ داخلی اسپانیا تبدیل شد که به شهرت جهانی دست یافته است. سبک نگارش ماتوته واقع‌گرایانه است و موضوعاتی مانند جنگ، فقر و نا‌عدالتی و تقابل خیر و شر در آثارش نقش بسیار مهمی دارند.

داستان‌‌کوتاه‌های این مجموعه، فارغ از آن‌که به خیر و شر می‌پرازند یا درباره‌ی زنی صحبت می‌کنند که درگیر یک بحران خانوادگی است، همه دربردارنده‌ی اشکال آشنایی از درد و رنج میان زنان‌اند. برای مثال، داستان کوتاه اتاق شماره 19 توسط دوریس لسینگ، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، نوشته شده است و به پیش‌پا افتاده‌ترین درگیری‌های زندگی یک زن متأهل می‌پردازد. داستان درباره‌ی یک زن خانه‌دار ناامید و افسرده است که زندگی مشترک او به‌طور یکنواختی پیش می‌رود. اتاق شماره 19 داستان زنی است که بدون اطلاع شوهر و خانواده‌اش اتاقی را اجاره می‌کند تا بتواند مانند زمانی که دختر جوانی بود برای خودش تنها و آزاد باشد. چگونه ممکن است مطالعه‌‌ی این داستان کوتاه ما را به یاد هیچ زنی در میان اطرافیان‌مان نیندازد؟

کتاب لغت فروش متشکل از ده داستان کوتاه برگزیده شده است و به قلم ده نویسنده‌ی زن از لبنان، ژاپن، اسپانیا، انگلستان، کوبا شیلی و... نوشته شده است. در این میان نام نویسندگانی از قبیل دوریس لسینگ، برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، ایزابل آلنده، حنان الشیخ، آلیس واکر و آنا ماریا ماتوته در مقیاسی جهانی می‌درخشد. آثار این مجموعه از میان بهترین آثار این نویسندگان جمع‌آوری شده است و مطالعه‌ی این مجموعه از داستان کوتاه را بسیار خواندنی و لذت‌بخش کرده است. ترجمه‌ی روان این اثر توسط مترجمان کاربلدی هم‌چون مهرناز شیرازی عدل، لیلا مینایی، زهره خلیلی، تینا حمیدی و... صورت گرفته است و مسئولیت چاپ کتاب را نیز نشر هنوز برعهده داشته است.

کتاب لغت فروش برای چه کسانی مناسب است؟

علاقمندان به داستان کوتاه و ادبیات و مسائل زنان می‌توانند از مطالعه‌ی این اثر لذت بسیاری ببرند و به رنج‌های زنان در سراسر جهان آگاهی پیدا کنند.

در بخشی از کتاب لغت فروش: داستان‌های نویسندگان زن جهان می‌خوانیم

سال 1956 ده پوند وزن کم کردم. این هدیه‌ی کریسمسی بود که به خودم دادم. جی. تی. و من و بچه‌ها و دوستان‌شان و نوه‌های جورواجورمان تازه شام‌مان را تمام کرده بودیم شامی که نه‌ونیم کیلو از ده کیلویی را که لاغر کرده بودم برگرداند سرجایش ‌که فهمیدم فردی که جلوی درِ خانه ظاهر شده کسی نیست جز ترینر. مامانی، مامانی همون مردِ سفیدپوست است که می‌خواند. بچه‌ها دیگر نمی‌گفتند ترانه‌ی شما را می‌خواند دیگر هیچ‌کس نمی‌گفت. در کل اتفاق عجیب و خنده‌داری بود. درست است که ترینر و آن آقا همه ترانه‌های مرا خریده بودند، ولی روی صفحه‌های گرامافون قید کرده بودند: «ترانه‌سرا: گریسی می‌استیل.» اما این فقط یک اسم بود روی برچسب صفحه‌ها، درست مثل «تهیه‌کننده: شرکت صفحه‌پُرکنی اَپِکس».

ترینر برای برنامه‌ی تلویزیون طبق نظر همان آقایی که شبیه کشیش‌ها بود لباس می‌پوشید. اما حالا خوب و مرتب به‌نظر می‌آمد. گفت، کریسمس مبارک.
کریسمس تو هم مبارک پسرم. نمی‌دانم چرا پسرم خطابش کردم. خب، یک جورهایی همه‌شان پسرهای‌مان هستند. تنها لازمه‌اش این است که از ما جوان‌تر باشند. اما با تمام این حرف‌ها به نظر می‌آمد ترینر با شتاب بیشتری رو به پیری می‌رود.

فهرست مطالب کتاب

شهربازی: حنان الشیخ - مهرناز شیرازی عدل
لغت‌فروش: ایسابل آلنده - لیلا مینایی
اتاق شماره 19: دوریس لسینگ - تینا حمیدی
آینه قدیمی: ماریا النا یانو - زهره خلیلی
تازه‌داماد: بانانا یوشیموتو - بهاره تقوی رمضانی
توبه‌: آنا ماریا ماتوته - لیلا مینایی
زن یهودی: ایرنه دیشه - زهره خلیلی
خواب عمیق لوییس‌کوچولو: الیزابت جولی - بهار رهادوست
برگ چغندر: شِنا مک‌کی - صنوبر رضاخانی
هزار ونهصدوپنجاه‌وپنج: آلیس واکر - محمود رحیمی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لغت فروش: داستان‌های نویسندگان زن جهان
نویسنده
مترجمگروه مترجمان
ناشر چاپیانتشارات هنوز
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات251
زبانفارسی
شابک978-622-95475-4-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لغت فروش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لغت فروش

برای دریافت کتاب لغت فروش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.