معرفی و دانلود کتاب لازم نیست دلداریم بدی

برای دانلود قانونی کتاب لازم نیست دلداریم بدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب لازم نیست دلداریم بدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب لازم نیست دلداریم بدی

کتاب لازم نیست دلداریم بدی مجموعه داستان جذابی است که توسط نیلوفر معتمد گردآوری و ترجمه شده است. این کتاب شامل داستان‌هایی از نویسندگان مختلف از جمله ای. سی. اسندو، بهاراتا موخرجی، هنریتا رزاینز، ادوارد دورن و داگوبرتو گیلب است که هرکدام با سبک‌ها و موضوعات منحصربه‌فرد خود، دنیای جدیدی را برای خوانندگان ترسیم می‌کنند.

درباره‌ی کتاب لازم نیست دلداریم بدی

کتاب لازم نیست دلداریم بدی یک مجموعه داستان از نویسندگان مختلف است که نیلوفر معتمد آن‌ها را ترجمه و جمع‌آوری کرده است. هر کدام از این نویسندگان سبک خاص نوشتاری خود را دارند که سبب تنوع نثر و داستان‌های این مجموعه شده است و می‌تواند برای طیف زیادی از مخاطبین جذابیت داشته باشد. در این کتاب از 5 نویسنده داستان می‌خوانیم.

داستان اول یعنی «انتظار» (Waiting) توسط نویسنده‌ی نیجریه‌ای، ای. سی. اسندو (E.C. Osondu) نوشته شده است. این داستان حول محور زندگی مردمی می‌چرخد که در کمپ پناهجویان در آفریقا زندگی می‌کنند. شخصیت اصلی داستان، یک پسر جوان است که در میان پناهجویان زندگی می‌کند و منتظر خبرهایی از سمت خانواده‌اش است. این داستان به زیبایی تنش‌ها، امیدها و ناامیدی‌های زندگی در چنین کمپ‌هایی را به تصویر می‌کشد.

داستان دوم «سرگذشت یک زن» (A Wife's Story) نوشته‌ی بهاراتی موخرجی (Bharati Mukherjee)، داستانی تأمل‌برانگیز است که به بررسی موضوعات هویت فرهنگی، تحول شخصی و پیچیدگی‌های ازدواج می‌پردازد. این داستان از طریق تجربیات پنا، مهاجر هندی در شهر نیویورک، به تصویر کشیده شده است. داستان، تضاد زندگی جدید پنا در آمریکا با گذشته‌ی سنتی او در هند را نشان می‌دهد و سفر خودشناسی او و چالش‌هایی که با آن‌ها روبه‌روست را برجسته می‌کند. داستان از این قرار است که پنا، برای تحصیلات دکترا به آمریکا می‌آید و شوهرش را در هند ترک می‌کند. اقامت او در نیویورک ترکیبی از هیجان و سردرگمی به همراه دارد، زیرا او باید به فرهنگی کاملاً متفاوت عادت کند. داستان با تصاویر غنی‌ای که خاطرات پنا از هند را با تجربیات فعلی او در خیابان‌های شلوغ و مصرف‌گرای منهتن مقایسه می‌کند، پر شده است.

معرفی و دانلود کتاب لازم نیست دلداریم بدی

داستان سومِ کتاب لازم نیست دلداریم بدی، «سم» (Poison) اثر هنریتا رزاینز (Henrietta Rose-Innes)، یک روایت تأمل‌برانگیز و شاعرانه است که در سال 2008 برنده جایزه کین برای نویسندگی آفریقایی شد. این داستان در یک فضای پسا-آخرالزمانی در کیپ تاون روایت می‌شود و به بررسی اثرات مخرب حوادث و بلایای طبیعی می‌پردازد. داستان از زبان یک زن روایت می‌شود که در خانه‌ای متروک و تنها زندگی می‌کند. او به دنبال پناهگاهی امن در برابر آلودگی‌های محیطی و خطرات ناشی از حشرات سمی و خطرناک است. زن داستان، درحالی‌که با طبیعت دشمنانه و خشن روبه‌رو است، تلاش می‌کند تا معنایی برای زندگی خود پیدا کند و به‌نوعی با گذشته و خاطرات خود کنار بیاید.

داستان بعدی «سی. بی. و کیو» نوشته‌ی ادوارد دورن (Edward Dorn)، داستانی است که با تمرکز بر دو شخصیت اصلی، سی.بی. و کیو، دو کارگر راه‌آهن روایت می‌شود. این داستان در فضای کارگری و زندگی سخت آن‌ها در خط راه‌آهن شیکاگو تا نبراسکا جریان دارد. سی.بی. و کیو تحت نظارت پیمانکار پروژه، کار می‌کنند. آن‌ها از کارهای تکراری و خسته‌کننده‌ی روزمره‌شان ناراضی هستند و در جستجوی تغییر و ماجراجویی به نبراسکا سفر می‌کنند. اما پس از مدتی به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی مناسب، مجبور به بازگشت نزد پیمانکار خود می‌شوند. پس از بازگشت، آن‌ها متوجه می‌شوند که پیمانکار، جوانی به نام وید را به جای آن‌ها استخدام کرده است. این موضوع باعث بروز درگیری و تنش بین آن‌ها و وید می‌شود. داستان با بررسی تغییرات اجتماعی و اقتصادی و تأثیر آن‌ها بر زندگی کارگران راه‌آهن، به تضادها و مشکلات این گروه از جامعه می‌پردازد.

به‌طورکلی کتاب لازم نیست دلداریم بدی با گردآوری داستان‌هایی از نویسندگان مختلف و با سبک‌ها و دیدگاه‌های متنوع، به بررسی مسائل مهم و پیچیده‌ی انسانی می‌پردازد. نیلوفر معتمد مترجم این اثر در انتشارات نیکا با گردآوری داستان‌هایی متنوع به خوانندگان فرصتی می‌دهد تا با سبک‌ها و دیدگاه‌های مختلف نویسندگی آشنا شوند.

کتاب لازم نیست دلداریم بدی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب لازم نیست دلداریم بدی شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی است که هر یک از نویسندگان با سبک و موضوع خاص خود آن‌ها را نوشته‌اند. بنابراین، خوانندگانی که به داستان‌های کوتاه علاقه دارند و دوست دارند در مدت زمان کوتاهی با داستان‌های متفاوت و جدید آشنا شوند، می‌توانند از این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب لازم نیست دلداریم بدی می‌خوانیم

لین تقریباً به پمپ‌بنزین رسیده بود که تویوتای قدیمی‌اش در اتوبان بنزین تمام کرد. همان‌طور که ماشین را کنار می‌زد با دیدن پرچم‌های زرد و قرمز رو به ‌رویش و لوگوِ روی نمای بلند ساختمان با خودش فکر کرد، عجب شانسی! اما به محض این‌که انبوه ماشین‌ها را در محوطه دید امیدش به یأس تبدیل شد. همان‌طور که پیاده پیش می‌رفت مردی با لباس سرهمی ‌آبی توجهش را جلب کرد؛ مرد با کناره‌ی دستش ادای بریدن گلو را درآورد: اینجا هم از بنزین خبری نبود.

بیست نفر آدم جورواجور آنجا سرگردان بودند، یا در ماشین‌هایشان نشسته یا به آن‌ها تکیه داده ‌بودند. پیش از این‌که دوباره به سمت شهری که در دوردست بود چشم بگردانند با چهره‌هایی بی‌حالت نگاهی به او ‌انداختند. در مینی‌بوسی که گوشه‌ای پارک بود چند مسافر کیف به بغل و شق ‌و رق نشسته ‌بودند. همه ساکت بودند و به اتوبان پشت سرشان و آنچه همگی از آن فرار کرده ‌بودند نگاه می‌کردند.

ابری سیاه کیپ ‌تاون را پوشانده و قله‌ی شیطان را محو کرده ‌بود. اگر خیلی بزرگ و سیاه نبود می‌شد فکر کرد که آتش تابستانی است. همان‌طور که نگاهش می‌کردند می‌جوشید و در آسمان بالا و بالاتر می‌رفت؛ تلی بود دو برابر بلندتر از کوه که مانند جنی شیطانی به سمت آن‌ها خم شده بود.

با نزدیک شدن بعد‌ از ظهر عبور و مرور کمتر می‌شد. هر بار که ماشینی می‌ایستاد همان مراسم کوتاه اجرا می‌شد: جمعیت نگاهشان را متوجه تازه‌وارد می‌کردند، مرد سرهمی‌پوش گلویش را می‌برید، لحظه‌ای بهت‌زد‌گی و بعد ادراک، چشم‌ها به سویی دیگر گردانده می‌شد. بعضی از راننده‌ها همان ‌جا می‌ایستادند و به پمپ‌های بنزین نگاهی سرزنش‌آمیز می‌انداختند؛ بقیه برمی‌گشتند به ماشینشان و مدتی همان‌طور دست روی ‌فرمان آنجا می‌نشستند و انتظار می‌کشیدند تا چاره‌ای به فکرشان برسد.

فهرست مطالب کتاب

انتظار: ای. سی. اُسُندو
داستان یک زن: بهاراتا موخرجی
سَم: هنریتا رُزاینز
سی. بی. و کیو: ادوارد دورن
دایی راک: داگوبرتو گیلب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب لازم نیست دلداریم بدی
نویسنده، ، ، ،
مترجمنیلوفر معتمد
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-600-5906-53-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب لازم نیست دلداریم بدی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب لازم نیست دلداریم بدی

برای دریافت کتاب لازم نیست دلداریم بدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.