معرفی و دانلود کتاب صوتی فواید گیاهخواری

عکس جلد کتاب صوتی فواید گیاهخواری
قیمت:
۸۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی فواید گیاهخواری

کتاب صوتی فواید گیاهخواری یکی از آثار غیرداستانی صادق هدایت است. هدایت در این کتاب، علاوه بر ارائه‌ی تجربیات شخصی خودش از سبک زندگی گیاهخواری، فلسفه‌ی این دیدگاه را برای مخاطب توضیح می‌دهد و انتقادات فراوانی را نیز به کشتن حیوانات و صرف آن‌ها به‌عنوان یک وعده‌ی غذایی مطرح می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی فواید گیاهخواری

رژیم غذایی گیاهخواری چندین سال است که در میان مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و به موضوع بحث داغی تبدیل شده، به نحوی که تعارض میان گوشت‌خواران و گیاهخواران خود بحثی جالب و شنیدنی است. هر یک از طرفین این دعوا، استدلال‌هایی منطقی در رد یا پذیرش گیاهخواری ارائه می‌دهند؛ تا جایی که درست و یا غلط بودن هیچ‌کدام از این شیوه‌ها کاملاً اثبات نشده و پایبندی به هریک از آن‌ها بیش از هر چیز، به سبک زندگی و انتخاب‌های شخصی افراد بستگی دارد. شاید این بحث در سال‌های اخیر در میان مردم داغ شده باشد، ولی یکی از قدیمی‌ترین و البته غیرمنتظره‌ترین طرفداران این شیوه، صادق هدایت است که در مدح این روش، کتاب فواید گیاهخواری را نگاشته که هم‌اکنون نسخه‌ی صوتی آن پیش روی شماست.

صادق هدایت این کتاب را زمانی نوشت که فقط بیست‌وپنج سال داشت. گرچه این کتاب یکی از آثار غیرداستانی هدایت محسوب می‌شود، ولی لحن خاص و اصطلاحات گاهاً عامیانه‌ی هدایت در این کتاب نیز دیده می‌شود. هدایت در این کتاب در بخش‌های مختلفی از نظریه‌ی گیاهخواری دفاع کرده است. او اول گریزی به نظریه‌ی داروین و تکامل انسان می‌زند تا نشان دهد که انسان خود نیز حیوانی بوده که تکامل پیدا کرده. سپس با رجوع به مباحث مرتبط به آناتومی، توضیح می‌دهد که انسان ذاتاً گوشت‌خوار نیست و بر خلاف جانوران گوشت‌خوار از نخوردن گوشت نمی‌میرد. او در این باره میمونی را مثال می‌زند که با تغییر غذای قالبش بیمار می‌شود و می‌میرد، ولی اگر انسان رژیم غذایی‌اش را به گیاهخواری تغییر دهد، دچار بیماری و یا مشکل حاد نمی‌شود. او در ادامه توضیح می‌دهد که اصلاً سیستم گوارشی انسان برای هضم و جذب گوشت ساخته نشده و خوردن گوشت برای بدن مضر است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی فواید گیاهخواری

صادق هدایت در کتاب صوتی فواید گیاهخواری، گریزی هم به وجه اخلاقی گیاهخواری می‌زند و کشتن حیوانات برای تهیه‌ی غذا از جسد آن‌ها را کاری کاملاً غیراخلاقی، غیرانسانی، و معادل با غارت و تجاوز عنوان می‌کند. او باور دارد که حیوانات نیز درست به اندازه‌ی انسان، حق حیات دارند و این تفکر که انسان در مرکز عالم است و حق دارد برای رفاه خودش، حق دیگر جانداران را پایمال کند، تنها انسان را به بیراهه می‌برد. هدایت در این بخش نگاه فلسفی و اندیشمندانه را نیز چاشنی کار می‌کند تا توضیح دهد که این خودبرتربینی و غروری که انسان دارد، چرخه‌ی طبیعت را از نظم خارج می‌کند و به اکوسیستم تمام دنیا آسیب می‌زند.

صادق هدایت در ادامه شکم‌پرستی را با هر شکل آن، چه گیاهخواری و چه گوشت‌خواری، مورد مذمت قرار می‌دهد و بر داشتن تعادل در رژیم غذایی تأکید می‌کند. او پس از آن به سراغ فواید گیاهخواری می‌رود و ضمن ارائه‌ی پیشینه‌ی تاریخی آن، تجربیات شخصی‌اش را نیز به‌عنوان یک گیاهخوار به اشتراک می‌گذارد.

کتاب صوتی فواید گیاهخواری کاری از نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب نشر نیکا است. این کتاب را با صدای هوتن شاطری‌پور می‌شنوید.

کتاب صوتی فواید گیاهخواری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دانستن جنبه‌های مختلف رژیم گیاهخواری علاقه دارید، این اثر از صادق هدایت را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی فواید گیاهخواری می‌شنویم

خوراک عبارت است از موادی که به توسط اعضا جذب شده و برای مرمت قوایی که بدن به مصرف رسانیده به کار می‌رود. مواد لازمه برای بدن انسان را شیمی‌دان‌ها به چهار قسمت عمده تقسیم کرده‌اند، از این قرار:

یک: آلبومینوئیدها، که مانند سفیده‌ی تخم‌مرغ دارای ازت می‌باشند. عضلات از این ماده تشکیل می‌یابد. خوراک‌هایی که بیشتر از همه این ماده را دارد عبارت است از گوشت، تخم‌مرغ، پنیر، غلات خشک، لوبیا، نخود، عدس،‌میوه‌های روغن‌دار و غیره.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
5 دقیقه
دیباچه
16 دقیقه
فصل اول: فدائیان شکم
17 دقیقه
فصل دوم: خوراک طبیعی انسان
10 دقیقه
فصل سوم: تجزیه‌ی شیمیائی مواد خوراکی
26 دقیقه
فصل چهارم: تاریخ گیاه‌خواری
12 دقیقه
فصل پنجم: مضرات گوشت
8 دقیقه
فصل ششم: پختن خوراک
22 دقیقه
فصل هفتم: اخلاق و گیاه‌خواری
11 دقیقه
فصل هشتم: برتری گیاه‌خواری
11 دقیقه
فصل نهم: آزمایش‌های عملی
7 دقیقه
فصل دهم: اقتصاد و گیاه‌خواری
18 دقیقه
فصل یازدهم: جواب ایرادات
6 دقیقه
فصل دوازدهم: انجام‌نامه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی فواید گیاهخواری
نویسنده
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی سلامت، بهداشت و تغذیه، کتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی فواید گیاهخواری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی فواید گیاهخواری

برای دریافت کتاب صوتی فواید گیاهخواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.