معرفی و دانلود کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

عکس جلد کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد
قیمت:
۴۱۳۰۰ ۲۰,۶۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

هنری دی جانوویتز، مختصص پرسابقه‌ی علوم تغذیه در کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد، به شما کمک می‌کند تا بشقاب غذای خود را سالم‌تر از همیشه تهیه کنید. با کمک آموزه‌های بی‌نظیر این کتاب، خوانندگان می‌توانند برنامه‌ و عادات غذایی خود را با توجه به شرایط جسمی و نیاز‌های مخصوص بدنشان، شخصی‌سازی کنند و با اصلاح سبک تغذیه به پیشگیری یا بهبود اختلالات دستگاه گوارشی‌ کمک برسانند.

درباره‌‌ی کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

فرقی نمی‌کند اگر با مشکلاتی نظیر زخم معده دست‌وپنجه نرم می‌کنید؛ از التهاب روده رنج می‌برید؛ یا با چالش آلرژی غذایی رو‌به‌رو هستید؛ درهرصورت، هنری دی جانوویتز (Henry D. Janowitz) در کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد (Good Food for Bad Stomachs) یک نسخه‌ی بی‌نظیر برای بهبود اوضاع و شرایط تغذیه و برنامه‌ی خورد‌وخوراک به شما ارائه خواهد داد.

کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد، به‌طور مخصوص برای کسانی نوشته شده که به هر نحوی با رژیم غذایی خود مشکل دارند و اثرات منفی آن را در روند بلع، هضم، جذب و دفع شاهد هستند. افراد بسیاری این روز‌ها با مشکلات گوارشی مختلف مثل دل‌درد‌های مزمن، نفخ و یا اسهال و یبوست دست‌وپنجه نرم می‌کنند. در موارد شدید‌تر، این معضلات پای افراد را به درمانگاه‌ و کلینیک‌های پزشکی باز می‌کند و یا به خوردن دارو و مسکن‌های قوی عادت می‌دهد؛ این در صورتی‌ست که پاسخ اغلب سوالات و چالش‌های دستگاه گوارشی در ظرف غذای شماست. هنری دی جانوویتز با سابقه‌ی نیم‌قرن مطالعه در حوزه‌ی علوم تغذیه به شما کمک می‌کند تا با اصلاح رژیم غذایی، سلامت پایدار و شادابی را به بدن خود برگردانید. این کتاب، بسیاری از مبانی و اصول تخصصی علم تغذیه را با زبانی ساده و بیانی کاربردی در اختیار شما می‌گذارد تا ازین‌پس بتوانید مربی حرفه‌ای برنامه‌ی غذایی و عادات خوراکی خود باشید. توجه کنید که کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد، یک کتاب راهنما برای رژیم لاغری نیست؛ بلکه نویسنده‌ی این اثر سعی دارد تا به کمک جامع‌ترین راهکار‌ها، محتویات بشقاب غذای شما را با توجه به نیاز‌های مختص به خودتان، اصلاح کند.

معرفی و دانلود کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد، طیف وسیعی از مباحث و موضوعات پراستفاده برای علاقه‌مندان به تغذیه‌ی سالم را در خود جای داده است. برای مثال در بخش‌هایی از این کتاب، نویسنده به نقش عادات غذایی بر دستگاه‌های مختلف بدن ازجمله کبد، لوزالمعده و کیسه‌ی صفرا اشاره می‌کند و راهکار پیشگیری از نارسایی هرکدام از این سیستم‌های حیاتی بدن را به شما یاد می‌دهد. هنری دی جانوویتز، همچون یک راهنمای تمام‌وقت به شما کمک می‌کند تا نگاه اصولی و دقیق‌تری به نقش غذا بر بدن انسان بیندازید و همچنین، از مطالب غیرعلمی و اثبات‌نشده‌ در حوزه‌ی تغذیه دور بمانید. نویسنده‌ی این کتاب، مواد غذایی لازمی را که بدن برای سوخت‌وسوز روزانه به آن نیاز دارد، به‌طور مفصل برای خوانندگان شرح می‌دهد و میزان و مقدار موردنیاز هریک از این مواد را با شما مرور می‌کند. او همچنین در سرفصل‌هایی از کتاب به سراغ ارتباط متقابل غذا و دارو‌ها، محدودیت غذایی و جبران آن و اختلالات شایعی از جمله مشکل بلع، زخم معده و التهابات روده می‌رود و در بخش دیگر به نقش تغذیه در بیماری‌هایی همچون سرطان و سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر می‌پردازد. همچنین بیماران مبتلا به آلرژی‌ و عدم تحمل غذا نیز نکات طلایی و راهگشای بسیاری در فصل‌های مختلف این کتاب پیدا خواهند کرد.

درنهایت کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد را می‌توان یکی از کامل‌ترین آثار راهنما برای رسیدن به تغذیه‌ی سالم دانست؛ کتابی که عموم مخاطبان را تا داشتن رژیم غذایی اصولی‌تر همراهی می‌کند و به‌ویژه افراد مبتلا به اختلالات سیستم گوارشی را یاری می‌دهد تا با اصلاح سبک خوراک، زندگی سالم و به‌دور از درد و رنج را تجربه کنند. این کتاب اولین‌بار در سال 1998 منتشر شده و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش انتشارات کتاب درمانی و ترجمه‌ی مریم اطاری و اعظم اطاری به شما تقدیم می‌شود.

نکوداشت‌های کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

  • راهکار‌های این کتاب بسیار ساده و قابل اجراست و براساس آخرین تحقیقات علوم تغذیه نوشته شده. (بررسی سایت آمازون)
  • این کتاب توسط متخصصی با بیش از نیم قرن سابقه‌ی مطالعه درباره‌ی اختلالات گوارشی نوشته شده و هنوز بهترین کتاب در این زمینه است. کسانی که به خوراک خود و سلامتی اهمیت می‌دهند باید آن را بخوانند. (جوزف بی. کرسنر، پزشک و استاد دانشگاه شیکاگو)
  • خوش‌خوان و در‌عین‌حال معتبر! (استاد دانشگاه و مدیر بخش گوارش مرکز پزشکی کوه سینا در نیویورک)
  • هنری دی جانوویتز تجربیات گسترده‌ی خود را در قالب توصیه‌هایی عملی به مردم ارائه می‌دهد. زبان او خودمانی، منصفانه و شفاف است و کلمات او قابل‌درک هستند. هر مخاطبی که به شناخت بهتر خورد‌وخوراک خود و چرایی آن نیاز دارد، باید با کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بدآشنا شود. (هاوارد اسپیرو، پزشک و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه ییل)

کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به علوم تغذیه و همچنین کسانی که از مشکلات سوتغذیه و اختلالات دستگاه گوارش رنج می‌برند، این کتاب را از دست نخواهند داد.

در بخشی از کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد می‌خوانیم

لازم است که بین حجم و مقدار غذای خورده شده در سه وعده‌ی غذایی‌مان، تعادلی داشته باشیم. مثلاً هنگامی که صبحانه می‌خورید یا هنگام ظهر که عجولانه ساندویچی را قورت می‌دهید و یا در شب با خوردن غذا، مقدار زیادی از حجم معده پر خواهد شد.

در طول روز و در حال عادی، معده به‌طور منظم محتویاتش را به درون روده و ابتدای روده کوچک خالی می‌کند. در واقع حدود سه ساعت وقت لازم است تا معده محتویاتش را به‌طور کامل تخلیه کرده و به روده وارد نماید.

وقتی به‌طور معمول و در حال نشسته غذا می‌خوریم، بازگشت غذا به مری بسیار ناچیز است و محتویات معده، از معده به سمت مری برنمی‌گردند و بالا نمی‌روند. اما در حالت خوابیده غذای موجود در معده که حالا بخشی از آن هضم شده، به مری برمی‌گردد. لذا بهترین توصیه این است که با معده‌ی پر به رختخواب نروید و بلافاصله بعد از خوردن دراز نکشید.

به‌علاوه اگر معده پر باشد، نوشیدن آشامیدنی‌هایی حاوی کربنات، سبب آزاد شدن دی‌اکسیدکربن و تورم معده می‌شود. در نتیجه، در ادامه جهت جستجوی راهی برای خروج از معده، این گاز به بخش‌های بالایی آمده و در مری قرار می‌گیرد. آروغ زدن به‌طور ساده باعث بازگشت گاز یا هوا از معده به لوله بلع می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

کتاب درمورد چیست؟
آیا رژیم مطلوبی وجود دارد؟
راهنمایی برای رسیدن به سلامتی: «بایدها و نبایدها»
اسیدفولیک چیست؟
ما به چه فرآورده‌هایی نیاز داریم؟
مشکلات گوارشی
تأثیر غذای معین و نوشابه‌ها روی اسفنکتر مری
بیماری‌های زخم‌های گوارشی
رژیمی برای جلوگیری از زخم‌های گوارشی
رژیم‌های مطلوب و مورد قبول
کیسه‌ی صفرا در عصر جدید
رژیم غذایی و اختلالات لوزالمعده
سوءجذب: گرسنگی در میان سیری
سندرم تحریک‌پذیر شکم
عدم تحمل غذا و آلرژی‌های غذایی
اسهال و یبوست
اختلالات دستگاه گوارش و پیدایش تعداد زیادی کیسه‌های فرعی در روده‌ها
هرگاه دچار التهاب روده هستیم، چه چیزی مصرف نماییم؟
سرطان کولون و راست‌روده
گازهای روده
برای رفع مشکل گازها، چه باید کرد؟
رژیمی به منظور پیشگیری از افزایش گازهای معده
رژیم و روده‌ی افراد سالمند
گذشت زمان چه تأثیری بر عملکرد دستگاه گوارش دارد؟
آیا می‌توان رژیم را تغییر داد؟
دارو و تغذیه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد
نویسنده
مترجممریم اطاری، اعظم اطاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات201
زبانفارسی
شابک978-964-7108-40-9
موضوع کتابکتاب‌های تغذیه، رژیم و تناسب اندام
قیمت نسخه الکترونیک
۴۱۳۰۰ ۲۰,۶۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد

برای دریافت کتاب غذاهای خوب برای معده‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.