معرفی و دانلود کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم بودن

عکس جلد کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم بودن
قیمت:
۹۹۶۰۰ ۴۹,۸۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هنر حضور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هنر حضور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم بودن

یادتان می‌آید که در کودکی چطور با بچه‌های دیگر دوست می‌شدیم؟ تنها کافی بود که یکی به دیگری بگوید: «با هم دوست بشیم؟» و بعد همه‌چیز حل می‌شد. کتاب هنر حضور به ما یادآوری می‌کند که برقراری ارتباط در بزرگسالی آن‌هم به این سادگی می‌تواند تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین آرزوهای ما شود. پس بیایید به توصیه‌های ریچل ویلکرسون میلر گوش دهیم تا از تنهایی فاصله بگیریم و به کمک شناخت خودمان به برقراری ارتباط موفق با دیگران نزدیک شویم.

درباره‌ی کتاب هنر حضور

وقتی نوبت به دوستی‌هایمان در بزرگسالی می‌رسد، ما به‌شدت ضعیف و ناتوان عمل می‌کنیم. وقتی دوست ما در حال سپری کردن دوران سخت یا تغییرات بزرگی در زندگی است، چه‌چیزی باید به او بگوییم و در مقابل او باید چه‌طور رفتار کنیم؟ ریچل ویلکرسون میلر در کتاب هنر حضور (The Art of Showing Up) به ما یاد می‌دهد که چطور به خودمان توجه کنیم، بعد هنگامی که یاد گرفتیم چطور به‌درستی به خودمان توجه کنیم، حالا به دوستان‌مان توجه کنیم و متوجه شویم که دوستی و هنر توجه به دوستان تا چه‌میزان مسأله‌ی ظریفی است.

کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم ‌بودن به‌چیزهای زیادی درباره‌ی روابط با دیگران اشاره می‌کند که اعتقاد دارد هسته اصلی روابط سالم هستند. ریچل ویلکرسون میلر (Rachel Wilkerson Miller) بخش اول کتابش را صرف کنکاش در مورد نیازها و مرزها در روابط می‌کند و سپس در بخش بعدی درمورد تلاش برای پویایی دوستی‌ها صحبت می‌کند. نویسنده پیشنهادات بسیار خوبی برای تقویت روابط‌مان با دیگران دارد و این پیشنهادات را با لحنی ساده و دلنشین ارائه می‌دهد و مطالعه‌ی این اثر را برای تمام خوانندگان بسیار راحت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب هنر حضور

این کتاب درباره‌ی ظرافت‌های ارتباط با دیگران با ما صحبت می‌کند. گاهی اتفاق می‌افتد که در موقعیتی قرار می‌گیریم که دوست نداریم سوال‌پیچ شویم اما آدم‌ها مدام مجبورمان می‌کنند که به سوالات کنجکاوانه‌شان پاسخ دهیم. ریچل ویلکرسون میلر معتقد است که اگر ما بتوانیم رابطه‌‌ای که با خودمان داریم را تنظیم و کنترل کنیم، آنگاه قادر خواهیم بود که از پس چنین موقعیت‌هایی به‌طرزی مودبانه و دوستانه به‌خوبی بربیاییم. اما نویسنده در مورد رفتارهای اطرافیان دیدگاه از بالا ‌به پایینی ندارد و قطعاً بر این واقف است که تا با کفش‌های کسی راه نرویم نمی‌توانیم در مورد او قضاوت کنیم. او تمام تلاش خود را می‌کند تا کمک کند ما تصمیمات و انتخاب‌های سالم و موثری برای ارتباطات‌مان بگیریم.

نویسنده هم‌چنین در کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم ‌بودن بر برخی رفتارهای دیگر که ممکن است عادی به‌نظر برسند اما درواقع رفتارهای ناسالمی هستند و باید کمرنگ شوند تاکید می‌کند و سعی می‌کند تا ما را برای مواجهه با چنین رفتارهایی آماده کند. یکی از این رفتارها نادیده گرفتن مساله‌ای در روابطمان است درحالی‌که درواقع به ما توهین شده است یا صدمه دیده‌ایم و باید در پاسخ چیزی بگوییم. چطور باید از شخصیت خودمان در مقابل افراد دفاع کنیم و درعین‌حال دوستی‌هایمان را حفظ کنیم؟ کتاب هنر حضور را بخوانی تا به پاسخ این پرسش‌های مهم دست پیدا کنید.

کتاب هنر حضور از کتاب‌های پرفروش سایت آمازون بوده و توسط فرامرز رضایی ترجمه شده‌است. انتشارات کتاب درمانی وظیفه‌ی انتشار این کتاب را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب هنر حضور

  • میلر در این کتاب راهنمایی نوین، هوشمندانه، کاربردی و به‌روز به نگارش درآورده تا دریابیم چگونه با خود صادق بوده و درعین‌‌حال با دیگران روابط معناداری برقرار کنیم؛ کمکی شایان به حل مسئله‌ی بزرگ‌تر و پیچیده‌تری به نام تنهایی. (پریا پارکر، نویسنده‌ی کتاب هنر هم‌نشینی)
  • توصیه‌های میلر در این کتاب تیزبینانه، صادقانه و همدلانه هستند. هنر حضور نقشه‌ی راهی است برای دوستی بهتر و انسانی شادتر شدن. حتماً این کتاب را مطالعه کنید! (آلیسون گرین، نویسنده‌ی کتاب از یک مدیر بپرس)
  • این کتابی کاربردی است، پر از روش‌های ساده و پرمغز برای بهبود دوستی‌ها و عشق به زندگی. گام‌به‌گام با این روش‌ها که از عهده‌ی همه‌کس برمی‌آید، میلر کمک‌مان می‌کند تا حمایتی را که همگی در طلبش هستیم، پیدا کرده و امیدی روشن‌تر در دل‌هایمان نقش بندد! (شاستا نیلسون، نویسنده)
  • ریچل ویلکرسون میلر جعبه‌ابزاری برای نیرومند ساختن روابط خود با دیگران و با خودمان ارائه کرده‌است. این کتاب منبعی از نکته‌هایی است که در بیست، سی و چهل سالگی از آن‌ها غافل بودیم و مطلقاً نمی‌دانستیم که به آن‌ها محتاجیم. (کارولین ماس، نویسنده)

کتاب هنر حضور برای چه کسانی مناسب است؟

اگر قصد دارید تا با آگاهی بیشتری نسبت‌به چگونگی ارتباط با دوستان، همکاران و سایر افراد جامعه عمل کنید، حتما به مطالعه‌ی این کتاب خواندنی بپردازید.

در بخشی از کتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم بودن می‌خوانیم

وقتی فردی به پرده‌گشایی در برابر شما می‌پردازد، تحقیر، مخالفت یا قضاوت کردنش سال‌ها شعله‌ی درددل‌ با مردم را در او به خاموشی می‌کشاند. به‌ویژه در مواقعی که شخصی مسئله‌ای خصوصی یا مایه‌ی ننگ یا شرم خود را (مانند مسائل مربوط به بلوغ، قرض، خیانت، دروغ، اخراج، جرم و جنایت) بازگو می‌کند، سدی بر جریان قضاوت خود زدن بسیار از اهمیت برخوردار است. صرف‌نظر از موضوعی که بیان می‌شود، می‌توان از طریق لحن بیان، حالات چهره و حرکات بدن تشخیص داد که فرد با شرمساری و احساس گناه سخن می‌گوید. توجه به چنین نشانه‌هایی سرنخی به دستانتان می‌دهد تا خود را در حالتی بی‌طرف و خنثی قرار دهید.

بی‌هیچ قضاوتی گوش سپردن به دوست خود، تا حدودی در چهره‌ی شما آشکار می‌شود؛ اگر در واکنش به صحبت‌های او چشم خود را نازک کرده یا چین به صورت بیندازید، خیلی زود متوجه شده و حسی ناخوشایند در او ظاهر خواهد شد؛ با این ‌حال آنچه نقش اصلی را در تعاملات بر عهده دارد، قلب شماست. ساده‌ترین روش برای جلوگیری از قضاوت دیگران به هنگام درددل‌هایشان این است که حقیقتاً به قضاوت آن‌ها ننشینید. اگر تمایل به پیش‌داوری را در خود مشاهده می‌کنید، بکوشید زمان بیشتری را با مردم، مکان‌ها، آداب، فرهنگ‌ها و باورهایی بگذرانید که از دایره‌ی تجربیاتتان خارج است. هرچه تجربیات دست‌اول و جدید بیشتری به سمع و نظرتان برسند، رفتار انسان‌ها کمتر سبب تعجبتان شده و می‌توانید با آرامش بیشتری در برابر آن‌ها واکنش نشان داده و با مردمی که در شرایطی خاص قرار گرفته‌اند، همدلی و همدردی کنید.

خلاصه اینکه اگر در رابطه‌ای گند زده و واکنشی نامناسب از خود نشان داده‌اید، هنوز دنیا به آخر نرسیده! تنها کافی است اشتباه خود را پذیرفته و خالصانه و از صمیم قلب از او پوزش بطلبید.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز
بخش اول: حضور در کنار خود
فصل 1: خودشناسی
ارزش‌ها
خواسته‌ها
آرامش
عواطف
نیازها
حدومرزها
فصل 2: اتاق امن
زمان، پول و انرژی
بارت را سبک کن
راه ‌و رسم تنهایی
رد دعوت دلبخواهی
انصراف از برنامه‌ها
انصراف مؤدبانه از برنامه‌ها
مقابله با تجاوز به حدومرزها
تلفن همراه
پیام‌ها
یگانه‌کاری
آزار عواطف
فصل 3: حضور در کنار جسم و تن
مراجعه به پزشک
خوراک
آب
خواب
استحمام
امنیت
ورزش
عدم گرایش جسمی
ردیابی عادات
کلید حل مشکلات
فصل 4: حضور هرروزه در کنار خود
محل سکونت فوق‌العاده
متعلقات
کارهای عادی روزمره
محیط پیرامون فوق‌العاده
نحوه‌ی لباس ‌پوشیدن
نیاز به سرگرمی
فصل 5: حضور در کنار خود به‌ هنگام سختی‌های زندگی
کنار آمدن با بداحوالی‌ها
سازوکارهای مقابله‌ای «سالم»
تعهد به تکالیف و وظایف بنیادی
تغذیه و پرورش خود
استحمام
خواب
پاکیزگی محیط زندگی
بدانید چه هنگام به کمک محتاجید.
بازگویی مشقت و سختی خود به اطرافیان
بازگویی خبرهای ناخوشایند
کنار آمدن با افراد فضول
دست یاری گرفتن
بازگویی بی‌فایده بودن کمک دیگران
تخلیه‌ی احساسات و فشارهای عصبی
کمتر کار کردن
بخش دوم: حضور در کنار دیگران
فصل 6: دوست‌یابی
آشنایی با دوستان جدید
برقراری ارتباط با دوستان جدید
دوستان جدید به‌مثابه یک انسان
فصل 7: مراقبت و محافظت از دوستان
حضوری هرروزه در کنار دوستان
ابراز علاقه‌ی صمیمانه
حفاظت از جو مثبت
محترم ‌شمردن دوستان
هم‌نشینی دسته‌جمعی
ارتباط همیشگی
راز دل فاش کردن
فصل 8: هنر توجه ‌کردن
توجهی گسترده‌تر
یادآوری بیشتر
شناسایی هشدارها و علائم خطر
شناسایی نیاز به درمان فوری
اهمیت الگوهای رفتاری
فصل 9: به هنگام سختی‌های زندگی
اصول اولیه‌ی حضور به هنگام سختی‌ها
شعله‌های خاموش یک دوست
سیل ناتمام احساسات
حضور در کنار دوستانی که با حادثه‌ای مواجه شده‌اند
حامی خوب
کارت‌های هدیه به‌عنوان‌ بهترین روش همدردی
فصل 10: گندکاری اطرافیان
صراحت تمام‌عیار در روابط دوستانه
گفت‌وگویی پرتنش با یک دوست
وقتی دوستتان به سرش زده
رخنه‌ی حسادت در روابط دوستانه
نخاله‌ای در جمع دوستانه
تذکر یک دوست به شما
به شکلی مناسب عذر خواستن
قطع رابطه با دوستان
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هنر حضور: رهیافتی برای با هم بودن
نویسنده
مترجمفرامرز رضایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات320
زبانفارسی
شابک978-600-6483-50-4
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۹۶۰۰ ۴۹,۸۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هنر حضور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب هنر حضور

برای دریافت کتاب هنر حضور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.