معرفی و دانلود کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

عکس جلد کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
قیمت:
۹۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

لیزا ام اسکاب و ال سی اس دبلیو در کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان، تلاش می‌کنند با تقویت اعتمادبه‌نفس، اراده و سلامت روان نوجوانان به مبارزه با مسائلی مانند زورگویی، خشونت، آزار و دیگر مشکلات رایج میان نوجوانان بپردازد. طبق دیدگاه این کتاب کودکانی که از اعتمادبه‌نفس و اراده‌ی محکمی برخوردارند، علاوه بر اینکه کم‌تر مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، کم‌تر هم احتمال دارد که به آزار و اذیت دوستان خود مشغول شوند. به همین دلیل است که کتاب پیش رو در واقع به‌عنوان منبع و راهنمایی برای مبارزه با آزار و خشونت میان نوجوانان عمل می‌کند.

درباره‌ی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

شکی نیست که دوره‌ی نوجوانی یکی از چالش‌برانگیزترین و دشوارترین دوره‌های زندگی هر فردی است. تغییر و تحولات جسمی شدید، گذار از دوره‌ی کودکی به جوانی، مسائل مربوط به کشف هویت جنسی و جنسیتی، بلوغ و اضطراب ناشی از احساس پذیرفته نشدن؛ حتی یکی از این مسائل هم کافی است که اضطراب و افسردگی را در زندگی روزمره‌ی یک نفر نهادینه کند. حال به این لیست بلندبالا فشارهای معمول روزمره، مانند فشار درس و مدرسه، وظایف شخصی و مشکلات معمول زندگی را نیز اضافه کنید. جای تعجب نیست که یک کودک نوجوان نارضایتی خود را با پرخاش و خشونت نمایان کند. این معضلات و اضطراب‌ها در صورت حل نشدن می‌توانند تا سنین بالا دامن‌گیر فرد باشند. در دوره‌ای که شخصیت و هویت مستقل هر فرد بالغ در حال شکل‌گیری است، ضروری است که راهنمای درست و مناسبی در این مسیر همراه او باشد. کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان (Cool, Calm, and Confident: A Workbook to Help Kids Learn Assertiveness Skills) همان راهنماست که با لحن صادقانه و صمیمانه‌اش، نوجوانان را مخاطب قرار داده و چگونگی نهادینه کردن خصلت‌هایی مانند آرامش، اعتمادبه‌نفس و استقلال را به آن‌ها می‌آموزد.

معرفی و دانلود کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

لیزا ام. اسکوآب (Lisa M Schab)، نویسنده‌ی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان، یکی از فعالان حوزه‌ی کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از چهارده جلد کتاب در زمینه‌ی خودیاری و سلامت روان کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده. او علاوه بر تجربه‌ی گسترده و غنی‌اش در فعالیت‌های اجتماعی و خیریه، برگزاری دوره‌ها و سمینارهای آموزشی و فعالیت‌های پژوهشی، سابقه‌ی درمان روانکاوی کودکان و نوجوانان را نیز دارد. کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان یکی از آثار این نویسنده با همکاری ال سی اس دبلیو (LCSW) است که با کمک تصویرسازی‌های جذاب، تمرینات و فعالیت‌های عملی، راهکارهای مفید و آموزش‌های دقیق و ساده، قصد دارد به نوجوانان کمک کند اعتمادبه‌نفس و شخصیت مستقل خود را به بهترین شکل ممکن بسازند.

لیزا ام. اسکوآب این کتاب را در واقع در قالب 40 فعالیت و تمرین مجزا نگاشته است. در ابتدای هر بخش، ابتدا انواع تیپ‌های شخصیتی و واکنش‌های آن‌ها به یک موقعیت تشریح شده و در ادامه دلایل، عوامل و اشکال این واکنش‌ها آموزش داده می‌شود. سپس سوالات، تمرینات و راهکارهایی در هر بخش معرفی می‌گردد که خواننده را به تحلیل موقعیت‌های اجتماعی و درک واکنش درست در هر شرایط وادار می‌کند. کتاب پیش رو علاوه بر رویکرد عملی و صمیمانه‌اش، با نگارش ساده و درک همدلانه‌اش از دیدگاه و نقطه‌نظر یک نوجوان، می‌تواند هر مخاطب کودک و بزرگ‌سال را به همراهی و همکاری با فعالیت‌های کتاب تشویق کند.

کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان با ترجمه‌ی محبوبه رمضان‌زاده و چاپ انتشارات کتاب درمانی به شما تقدیم می‌شود.

کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان را به تمام نوجوانان و والدین و سرپرستان آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان می‌خوانیم

وقتی «جکسون» به آینه نگاه می‌کرد تصویر خود را دوست نداشت. او فکر می‌کرد بینی‌اش بسیار بزرگ است و برآمدگی دارد. قسمتی از موهایش صاف نبودند و صورتش کک و مک زیادی دارد.

پدربزرگ «جکسون» او را دید که با ناراحتی خود را در آینه نگاه می‌کند. از او پرسید که چه مشکلی پیش آمده است. «جکسون» پاسخ داد: «هیچ زیبایی و خوبی در وجودم نیست.»

پدربزرگ «جکسون» را در بغل گرفت و گفت: «اوه عزیزم تو در جای اشتباهی به دنبال خودت می‌گردی برای یافتن قسمت های مهم وجودت باید به درون خود نگاه کنی.»

«جکسون» پرسید: «چگونه باید این کار را انجام دهم؟»

پدربزرگش گفت: «اول چشمانت را ببند سپس به قلبت توجه کن. البته نه آن عضوی که درون قفسه سینه ات می‌تپد، بلکه آن قلبی که وجود تو را تشکیل می‌دهد همه خوبی‌های خود را آن‌جا جست‌وجو کن. برای مثال من می‌بینم که تو پسری بسیار مهربان هستی؛ که اجازه می‌دهی دوستانت از اسباب بازی‌هایت استفاده کنند؛ حتی وقتی کارهای دیگری هم داشته باشی به مادرت کمک می‌کنی تا به خواهر کوچک‌ترت غذا بدهد. از پرنده‌ای مریض که آن را در حیاط خانه پیدا کرده‌ای مراقبت می‌کنی؛ این موارد مهم‌ترین بخش‌های وجود تو هستند که تو نمی‌توانی آنها را در آینه ببینی.» «جکسون» در مورد گفته‌های پدربزرگ فکر کرد. او می‌دانست که این صحبت‌ها درست است. وقتی چشمان خود را بست و به درون خود نگاه کرد چیزهای مهم‌تری نسبت به کک و مک‌های ظاهری‌اش دید. این کار احساس بهتری نسبت به خودش به او داد. او همچنین می‌دانست که این نکته در مورد سایر افراد نیز درست است. مهم‌ترین بخش وجود افراد ظاهرشان نیست بلکه ویژگی‌های خوبی است که آن‌ها را می‌سازد.

فهرست مطالب کتاب

یش سخن
فعالیت 1: سه شیوه ارتباطی
فعالیت 2: افکار شما بر عملکردتان تاثیر می‌گذارد.
فعالیت 3: قانون طلایی
فعالیت 4: شما خاص هستید
فعالیت 5: ویژگی‌های خاص درونی شما
فعالیت 6: کارهایی که خوب انجام می‌دهید.
فعالیت 7: لبخند برای پیشرفت کردن
فعالیت 8: عبرت گرفتن
فعالیت 9: تصویر فرد با اعتماد به نفس
فعالیت 10: نگرش محترمانه و مثبت
فعالیت 11: تلاش کنید دوباره تلاش کنید
فعالیت 12: اهدافی قابل دسترس و کوچک تنظیم کنید
فعالیت 13: انجام مستقل کارها
فعالیت 14: همه چیز در مورد شما
فعالیت 15: ارزش‌های شما
فعالیت 16: آگاهی از احساسات خود
فعالیت 17: مدیریت احساسات
فعالیت 18: حفظ آرامش
پفعالیت 19: مدیریت خشم
فعالیت 20: انتخاب دوستان واقعی
فعالیت 21: مسئولیت عملکردتان را بر عهده بگیرید
فعالیت 22: شما حق دارید نه بگویی
فعالیت 23: حقوق ما
فعالیت 24: جملات حس می‌کنم
فعالیت 25: شروع کردن یک گفت‌وگو
فعالیت 26: تعریف کردن از دیگران و پذیرفتن تعریف آن‌ها
فعالیت 27: ملحق شدن محترمانه به یک گروه
فعالیت 28: رفتار محترمانه با بزرگ‌ترها
فعالیت 29: جداسازی افراد از مشکلات
فعالیت 30: توجه به دیدگاه دیگران
فعالیت 31: دیدن سهم خود در مشکل
فعالیت 32: دستورالعمل حل مشکل گربه‌ها
فعالیت 33: راه حل‌های فکر پراکنی
فعالیت 34: حل مشکل با توافق
فعالیت 35: مسخره کردن طنز آمیز و تمسخر زیان بار
فعالیت 36: رفتارهایی که رفتار تمسخر آمیز را تشویق یا مایوس می‌کنند
فعالیت 37: راحت پشت سر گذراندن رفتار تمسخر آمیز
فعالیت 38: برای کنترل رفتار آزار دهنده خونسرد و آرام باشید
فعالیت 39: وقتی که باید درخواست کمک کنید
فعالیت 40: کاربرد همه راهکارها باهم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان
نویسنده،
مترجممحبوبه رمضان زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-600-6483-34-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

فرجام
۱۴۰۳/۶/۱۲
کتابی بسیار دقیق منظم و مناسب برای سنین تعریف شده
دارای تمرین‌های مناسب
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان

برای دریافت کتاب 40 تمرین برای افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.