معرفی و دانلود کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر

عکس جلد کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر
قیمت:
۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر

پرورش تفکر خلاق و انتقادی در کودکان، فرایندی بلندمدت و چندمرحله‌ای‌ست که نیاز به تمرین و ممارست دارد. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی نوشته‌ی ریچل لینت، با ترجمه و تألیف لیلا کاشانی وحید و نفیسه محسن زاده کرمانی، پنجمین جلد از مجموعه‌ی شش‌جلدی باشگاه تفکر و خلاقیت است که در قالب بازی و سرگرمی، هم دانش عمومی را در زمینه‌های مختلف به کودکان می‌آموزد و هم به آن‌ها کمک می‌کند تا مهارت‌‌های حل مسئله را بیاموزند.

درباره‌ی کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی

یادگیری مهارت حل مسئله و پرورش خلاقیت و تفکر انتقادی در کودکان، یکی از مباحثی‌ست که تاکنون کتاب‌های زیادی پیرامون آن نوشته شده است. کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی نوشته‌ی ریچل لینت (Rachel Lynette) با ترجمه و تألیف لیلا کاشانی وحید و نفیسه محسن زاده کرمانی، یک کتاب‌ کار برجسته و ممتاز در این زمینه محسوب می‌شود. این کتاب کار در اصل ترجمه‌ی کتاب Critical and Creative Thinking Activities, Grade 5 است که انتشارات آموزشی «ایوان مور» آن را به زبان انگلیسی منتشر کرده است. ناشر ایرانی این مجموعه، انتشارات مهرساست که ترجمه‌ی این کتاب را به همراه بومی‌سازی و بازتألیف آن، در دسترس کودک ایرانی قرار داده است.

معرفی و دانلود کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی

ریچل لینت کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی را در قالب شش فصل تنظیم کرده است: 1) کجایی، 2) طبیعت، 3) خوردنی‌ها، 4) ورزش و بازی، 5) آنچه من استفاده می‌کنم و 6) در دنیای من. این کتاب شامل یک مقدمه‌ می‌شود که در آن، اصطلاحاتی چون تفکر انتقادی و خلاقیت توضیح داده شده‌اند. همچنین راهنمایی برای استفاده از کتاب نیز در خلال متن آن وجود دارد. در پایان کتاب نیز پاسخ‌نامه‌ی تمرینات آمده است. کودکان به همراه والدین یا مربی خود، می‌توانند از این مقدمه و پاسخ‌نامه نیز بهره‌مند شوند تا بهتر بتوانند از اثر پیش رو استفاده کنند.

ریچل لینت در کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی، مطالب متنوعی را گنجانده تا طیف گسترده‌ای از کودکان را با سلیقه‌های مختلف جذب کند. کودکان در این کتاب کار با محیط‌های مختلف طبیعی و شهری آشنا می‌شوند و درباره‌ی دانش‌های مختلفی چون زیست‌شناسی و جغرافیا می‌آموزند. مهم‌تر از همه اینکه این مطالب در قالب بازی و سرگرمی به کودکان آموزش داده می‌شوند و کودکان می‌آموزند که چگونه در موقعیت‌های مختلف اجتماعی و روبه‌رویی با چالش‌ها، مسائل پیش روی خود را حل‌وفصل کنند.

در کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی از جذابیت‌هایی چون حل جدول، رسم شکل و نقاشی برای آموزش استفاده شده است. به‌عبارت دیگر در کتاب ریچل لینت، یادگیری از آموزشِ صرفاً تئوریک و حفظی خارج شده و به‌صورت عملی، همراه با بازی و سرگرمی درآمده است. وجه تمایز و برتری کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی با آثار مشابه، در آن است که این مورد، مطابق با فرهنگ ایرانی بومی‌سازی شده و درعین‌حال از دانش روز دنیا برای پرورش مهارت‌های شناختی کودک استفاده کرده است.

درباره‌ی مجموعه باشگاه تفکر و خلاقیت

مجموعه باشگاه تفکر و خلاقیت (Critical and Creative Thinking Activities) مجموعه‌ای شش‌جلدی به قلم ریچل لینت است که هر کدام از جلدهای آن، در شش فصل تنظیم شده‌اند تا مهارت‌های حل مسئله، تفکر خلاق و انتقادی را به کودکان آموزش دهند. هر شش جلد از این مجموعه، مطابق با فرهنگ و نیاز کودک ایرانی ترجمه و تألیف شده و انتشارات مهرسا آن‌ها را منتشر کرده است. علاوه بر این، تصویرگری این مجموعه نیز مطابق با فرهنگ مخاطب ایرانی تغییر کرده است. شش جلد این مجموعه به ترتیب سن، «باشگاه تفکر و خلاقیت قرمز»، «باشگاه تفکر و خلاقیت سبز»، «باشگاه تفکر و خلاقیت نارنجی»، «باشگاه تفکر و خلاقیت صورتی»، «باشگاه تفکر و خلاقیت آبی» و «باشگاه تفکر و خلاقیت بنفش» هستند.

کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی برای کودکان بین 11 تا 13 سال و پایه‌ی چهارم تا هفتم مناسب است. ضمناً والدین یا مربیانی که به یک کتاب کار نیازمندند تا خلاقیت، تفکر انتقادی و توانایی حل مسئله را در کودکشان پرورش دهند، می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

در بخشی از کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر می‌خوانیم

همه‌ی ما از اینکه مورد تشویق و تایید قرار بگیریم، خوشحال می‌شویم. اما اگر کاری که انجام داده‌ایم تایید نشود چه احساسی به ما دست خواهد داد؟ قاعدتاً احساساتی مانند یاس و دلسردی، شاید خشم و اندوه! به هر صورت این احساسات منفی هستند و ممکن است باعث شوند ما عقب‌نشینی کنیم و دست از تلاش برداریم. اما می‌دانیم که افراد موفق به همین راحتی تسلیم نمی‌شوند و روی تایید نشدن‌ها تمرکز می‌کنند تا متوجه شوند چه مسیرهایی جواب نمی‌دهد تا راه‌های جدید را کشف کنند. اما چطور می‌توان راحت‌تر مسیرهای اشتباه را تشخیص داد؟ یک روش خیلی ارزشمند توجه به انتقاداتی است که دیگران به اثر ما یا پیامدهای آن وارد می‌دانند. نقدها می‌توانند باعث پیشرفت ما شوند و آگاهی از این موضوع می‌تواند به دانش‌آموزان از سنین کم یاد بدهد که در مقابل نظرات مخالف دیگران واکنش تدافعی نداشته باشند. در عوض آن نقدها را بررسی کنند و در صورت مفید ارزیابی کردن، آن‌ها را به کارگیرند.

فهرست مطالب کتاب

آنچه در این کتاب می‌خوانید
محتوای این کتاب چیست؟
چرا این کتاب را انتخاب می‌کنیم؟
سخنی با والدین
راهنمای استفاده از کتاب
این کتاب شامل چه مواردی می‌شود؟
کجایی؟
در غار
در کویر
در آب
در بستنی فروشی
در آشپزخانه
در مهمانی
در شهربازی
در موزه
طبیعت
زندگی در دریا
روز بارانی
روز آفتابی
روز برفی
زلزله و آتشفشان
خرس‌ها
دایناسورها
خوردنی‌ها
وقت دسر شد
پیتزا
خوراکی مدرسه
صبحانه
ورزش و بازی
بازی با توپ
همه چیز درباره ساعت
بازی‌های فکری
ورزش‌های مهیج
آنچه من استفاده می‌کنم
کفش و جوراب
قاشق و چنگال
چراغ‌ها
کنترل از راه دور
پول
نور و تاریکی
کلکسیون
سنگ و چوب
خواهر و برادر
در و پنجره
خواندنی‌ها
در دنیای من
خنده‌دار
احساسات
انتخاب‌ها
مشق شب
پاسخ‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی: تمرین‌هایی برای پرورش مغزی خلاق و متفکر
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید، نفیسه محسن زاده کرمانی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-7437-77-5
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی

برای دریافت کتاب باشگاه تفکر و خلاقیت آبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.