معرفی و دانلود کتاب صوتی آوا در آینه

عکس جلد کتاب صوتی آوا در آینه
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوا در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آوا در آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آوا در آینه

کتاب صوتی آوا در آینه داستان آوا دختری نوجوان را بیان می‌کند که اهل کتاب است و خانواده‌اش را بسیار دوست دارد، اما یک روز توسط یک دوست خانوادگی قدیمی مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد و به این ترتیب زندگی‌اش زیر و رو می‌شود. این رمان آموزنده را فائزه دائمی به رشته‌ی تحریر درآورده و در آن دغدغه‌ی آموزش مسائل جنسی را مطرح کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آوا در آینه

آموزش پیرامون آزار جنسی مسئله‌ای است که اغلب‌ مورد غفلت قرار می‌گیرد. خانواده‌ها معمولا از صحبت کردن در این مورد دوری می‌کنند و به فرزندانشان حفظ فاصله با آشنایان و دفاع از خود در برابر آزار جنسی را یاد نمی‌دهند. از طرفی، قربانی‌نکوهی واکنش رایج جامعه به آزار جنسی است. به این ترتیب، قربانیان چه دختر و چه پسر در چنین موقعیت‌هایی سکوت می‌کنند یا بهتر بگوییم وادار به سکوت می‌شوند. بنابراین آزارگران در امنیت کامل آزار می‌رسانند، قربانیان سکوت می‌کنند، آسیب‌های حاصل از آن را به تنهایی بر دوش می‌کشند و این چرخه‌ی معیوب ادامه می‌یابد. کتاب صوتی آوا در آینه یک رمان نوجوان آموزنده است که به مسئله‌ی آزار جنسی در این سنین و روش‌های مراقبت از خود می‌پردازد. این کتاب به قلم فائزه دائمی به رشته‌ی تحریر درآمده است و داستان آوا را روایت می‌کند که پانزده ساله است، کتاب زیاد می‌خواند و رابطه‌ی خوبی با خانواده‌اش دارد. او به‌طورکلی دختری سالم و شاد است اما بعد از مواجه شدن با مشکل آزار جنسی سکوت اختیار می‌کند، کم‌کم علایقش را از دست می‌دهد و تبدیل به شخصیتی گوشه‌گیر می‌شود.

ساختار داستانی کتاب صوتی آوا در آینه در ده فصل نوشته شده است و داستان از زبان خود آوا روایت می‌گردد. عمو کامران که از دوستان قدیمی خانواده‌ی آواست، نوعی رابطه‌ی دوستانه و شاگرد- معلمی با خود او نیز دارد. آوا او را عمو خاطب می‌کند و اعتماد و صمیمتی کامل نسبت به او دارد، اما کامران دست به تعرض به آوا می‌زند. آوا مانند اکثر قربانیان تجاوز خودش را مقصر می‌داند و سعی می‌کند اتفاق را به فراموشی بسپارد، اما شخصیت آنتیگونه‌ی نمایشنامه‌ی سوفوکل از طریق گروه تئاتری که در مدرسه داشتند، به او قدرت می‌دهد تا زندگی‌اش را به دست بگیرد و برای این مشکل کاری کند.

فائزه دائمی در این کتاب صوتی در قالب یک نوجوان قرار گرفته و از زبان آن‌ها احساسات و افکارشان را بیان می‌کند. او به آسیب‌شناسی نوجوانان و خانواده‌ها می‌پردازد و موضوعاتی از جمله حریم شخصی، فقدان مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی در نوجوانان و غفلت خانواده‌ها از آموزش در این زمینه را مطرح می‌کند.

کتاب صوتی آوا در آینه با همکاری نشر نردبان و نشر صوتی سماوا زیر مجموعه‌ی انتشارات سوره مهر روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است. این کتاب را با صدای لیلا قصاب‌زاده می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی آوا در آینه

  • این رمان تلنگرهایی شجاعانه برای ما دارد. من به شدت مخالف به‌کارگیری کلماتی از جمله عمو و خاله برای غریبه‌ها هستم. این کتاب با ظرافت به این آسیب اشاره می‌کند. آوا شک و تردید دارد چون کامران عموی اوست. (معصومه انصاریان، نویسنده، منتقد و مترجم)
  • نویسنده توانسته از پس رویکرد بینامتنی برآید و نمایشنامه‌ی آنیتگونه را در لایه‌های مختلف این داستان بگنجاند. (مهدی رجبی، نویسنده‌ی کتاب‌های کودک)
  • این کتاب داستان آزار، تعرض یا تجاوز را متناسب برای نوجوانان و با کارکرد آموزشی و آگاهی‌بخشی روایت می‌کند. خانواده‌ای که توصیف می‌شود، نوع روابط آوا و والدینش، دوستی‌ها و برخوردش با دیگران چه در خانه و چه در مدرسه توانسته خط داستان را تقریبا منسجم پیش ببرد. (سایت ادبی وینش)

کتاب صوتی آوا در آینه برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان مخاطبین اصلی این کتاب هستند اما والدین و معلم‌ها نیز با گوش دادن به آن می‌توانند به درک بهتری در زمینه‌ی آزار جنسی برسند و فضای مناسبی برای آموزش این مسئله به فرزندان خود بسازند.

در بخشی از کتاب صوتی آوا در آینه می‌شنویم

به‌زودی. به‌زودی یعنی کی؟ ستون فقراتم تیر می‌کشد. پتو را کنار می‌زنم. بلند می‌شوم و سر جایم می‌نشینم. گوش‌هایم را تیز می‌کنم. همه‌ی حرکت‌هایشان را می‌توانم تصور کنم. می‌توانم تصور کنم که مرد دست بزرگ و زمختش را دور دستگیره‌ی در و بابا دور کمر مامان حلقه کرده‌اند و به هم لبخند می‌زنند. صورت همیشه خندان مامان هم لابد بینشان در رفت و آمد است. و لابد الان مرد در را باز می‌کند و می‌رود سراغ کفش‌هایش، سالامون‌های مشکی نارنجی اصل، همان‌هایی که از حراجی آخر سال لندن گیرش آمده بود. حتما مامان و بابا لبخندزنان منتظر مانده‌اند تا بندهای کفشش را ببندد. حالا دیگر باید بسته باشدشان. باید بیاید جلو با بابا دست بدهد و برود به سمت پله‌ها.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی کتاب
29 دقیقه
قسمت اول
41 دقیقه
قسمت دوم
28 دقیقه
قسمت سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آوا در آینه
نویسنده
راویلیلا قصاب زاده
ناشر چاپی نردبان
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های داستان آموزنده نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آوا در آینه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آوا در آینه

برای دریافت کتاب صوتی آوا در آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.