معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه‌های گاندو: تمساحی از سیستان و بلوچستان

عکس جلد کتاب صوتی نامه‌های گاندو: تمساحی از سیستان و بلوچستان
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌های گاندو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی نامه‌های گاندو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی نامه‌های گاندو: تمساحی از سیستان و بلوچستان

معصومه یزدانی در کتاب صوتی نامه‌های گاندو، داستان جذابی از یک بچه‌تمساح اهل سیستان و بلوچستان را روایت می‌کند که مادرش را گم کرده. شکارچیان غیرمجاز مادر این بچه‌ تمساح را که گاندو نام دارد اسیر کرده‌اند و حالا گاندو شهر به شهر کل ایران را می‌گردد تا مادرش را پیدا کند و از دست شکارچی‌ها نجاتش بدهد. این کتاب، اثر برگزیده‌ی جشنواره‌ی دوسالانه‌ی هدهد سفید بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی نامه‌های گاندو

بچگی دهه‌ی شصتی‌ها و دهه‌ی هفتادی‌ها، به کتاب‌ها و کارتون‌های جذابی گره خورده که هنوز هم برایشان شیرین و خاطره‌انگیزند. یکی از این کتاب‌ها، کتاب «دزده و مرغ فلفلی» است؛ داستان پسرکی که به دنبال مرغ دزدیده‌شده‌اش شهر به شهر می‌چرخید و حین توصیف ویژگی‌های هر شهر، دزد مرغش را دنبال می‌کرد. از طرفی داستان کارتون «هاچ زنبور عسل» هم قصه‌ای است که هنوز هم برای بسیاری خاطره‌انگیز است؛ زنبور کوچکی که مادرش را گم کرده و برای پیدا کردنش به هرجا سرک می‌کشد. حال اگر قصه‌ی این دو اثر به‌یادماندنی را با هم ترکیب کنیم، به قصه‌ی کتاب صوتی نامه‌های گاندو می‌رسیم که به قلم معصومه یزدانی نوشته شده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی نامه‌های گاندو

گاندو تمساح پوزه‌کوتاه کوچولویی است که به همراه مادرش، در رودخانه‌ی «سرباز»، جایی در سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند. او بچه‌ی زبروزرنگ و بانمکی است که حضور فعالی در فضای مجازی دارد و تقریباً مدام با دوستان و معلم‌ها و غیره و غیره، در حال چت کردن و ایمیل فرستادن است. روزی می‌رسد که یک شکارچی غیرمجاز، مادر گاندو را به‌زور داخل قفس می‌اندازد و با خود می‌برد. گاندو هرچه دست‌وپا می‌زند تا از کلاس درسش در مدرسه بیرون بپرد و به کمک مادرش برود، آقامعلم با آرواره‌های قوی‌اش دم کوچکش را می‌گیرد و به او اجازه‌ی رفتن نمی‌دهد. آخر گاندو هنوز یک بچه تمساح خیلی کوچولوست که اگر با شکارچی درگیر شود ممکن است تیر بخورد و این خیلی خطرناک است! اما گاندو قسم می‌خورد موقعی که دمش به بلندی دم آقای معلم شد، به دنبال مادرش برود و او را نجات بدهد.

حالا روزی رسیده که دم گاندو تقریباً هم‌اندازه‌ی دم آقای معلم شده و او خودش را آماده می‌کند که به دنبال مادرش برود. او قبل از هرچیز، عکس مامانش را به همراه مشخصات شکارچی که شامل خال روی دماغ و سبیل بناگوش‌دررفته‌اش است، به دوستانش می‌دهد تا آن‌ها هم آن را در تمساح‌گرامشان (اینستاگرام تمساح‌ها) به اشتراک بگذارند تا بلکه از این راه کسی مادرش را ببیند و بشناسد و به او در پیدا کردن نشانی کمک کند.

گاندو کوچولو به سمت جاده راه می‌افتد تا بتواند با سوار شدن به تنها اتوبوسی که از منطقه‌ی آن‌ها عبور می‌کند، سفرش را شروع کند. او شیشه‌ی مربای دوستش را سر راه اتوبوس می‌گذارد تا راننده را مجبور به توقف کند. راننده هم با رفتن روی آن شیشه و پنچر شدن لاستیکش، ناچار به توقف می‌شود. پیاده شدن راننده برای پنچرگیری به گاندو فرصت این را می‌دهد که سوار اتوبوس شود و خودش را زیر صندلی راننده پنهان کند. اولین مقصد او شهر خاتم در یزد است. چون یک حشره‌خوار کوچک که با او در اتوبوس همسفر بوده و اتفاقاً اطلاعیه‌ی اسیر شدن مامان‌گاندو را هم دیده بود، به او خبر داده که شکارچیِ مادرش برای شکار هوبره به سمت شهر خاتم در یزد می‌رود. به این ترتیب سفر گاندو از سیستان و بلوچستان به سمت اولین مقصدش یعنی یزد، شروع می‌شود...

کتاب صوتی نامه‌های گاندو اثری از نشر صوتی سماوا و انتشارات نردبان است. این کتاب را با صدای علی عبدل پور اصل می‌شنوید.

کتاب صوتی نامه‌های گاندو برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذاب و شنیدنی را به کودکان 6 تا 12 ساله پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی نامه‌های گاندو: تمساحی از سیستان و بلوچستان می‌شنویم

صبر کنید اول از لای پرده نگاه کنم ببینم آقاچاقه نشست سر جاش؟ نه هنوز ننشسته. داره زیر صندلی‌ها رو نگاه می‌کنه. آقای راننده هم می‌گه: «خواب دیدی عمو. تمساح کجا بود توی اتوبوس!» دنبالم می‌گرده، چون پاشو گاز گرفتم. خودم می‌دونم گاز گرفتن کار خوبی نیست، تازه قانون گاندوها رو هم فوت آبم که نباید آدما رو گاز گرفت. اولش هم نمی‌خواستم گازش بگیرم، فقط از زیر صندلی جلویی آقاچاقه برای بچه‌اش شکلک درمی‌آوردم. بچه‌اش هم هی خوشش می‌اومدم و برام زبون‌درازی می‌کرد. آقاچاقه هم دستش رو گذاشته بود روی شکمش و خرخر می‌کرد. بعد یه دفعه پاش رو خاروند. بعد هم پاش رو دراز کرد سمت صندلی جلویی که من زیرش بودم. اون وقت حیوون خیلی کوچولویی که زیر پایه‌ی صندلی نشسته بود گفت: «کمک! دارم له می‌شم!»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
فصل اول
2 دقیقه
فصل دوم
6 دقیقه
فصل سوم
6 دقیقه
فصل چهارم
4 دقیقه
فصل پنجم
3 دقیقه
فصل ششم
4 دقیقه
فصل هفتم
3 دقیقه
فصل هشتم
2 دقیقه
فصل نهم
4 دقیقه
فصل دهم
5 دقیقه
فصل یازدهم
2 دقیقه
فصل دوازدهم
2 دقیقه
فصل سیزدهم
4 دقیقه
فصل چهاردهم
5 دقیقه
فصل پانزدهم
3 دقیقه
فصل شانزدهم
8 دقیقه
فصل هفدهم
4 دقیقه
فصل هجدهم
4 دقیقه
فصل نوزدهم
3 دقیقه
فصل بیستم
2 دقیقه
فصل بیست‌ویکم
6 دقیقه
فصل بیست‌ودوم
2 دقیقه
فصل بیست‌وسوم
3 دقیقه
فصل بیست‌وچهارم
1 دقیقه
فصل بیست‌وپنجم
4 دقیقه
فصل بیست‌و‌ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی نامه‌های گاندو: تمساحی از سیستان و بلوچستان
نویسنده
راویعلی عبدل پور اصل
ناشر چاپی نردبان
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۳۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی نامه‌های گاندو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی نامه‌های گاندو

برای دریافت کتاب صوتی نامه‌های گاندو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.