معرفی و دانلود کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

عکس جلد کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی
قیمت:
۵۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

بسیاری از ما دوست صمیمی نداریم. محل کارمان عذاب‌آور است و خانواده‌‌ی پردردسری داریم. نمی‌توانیم چیزی را عوض کنیم. مشکل اینجاست که چطور با این وضع کنار بیاییم؟ کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی به ما کمک می‌کند تا با واقعیت مواجه شویم و به مرحله‌ی پذیرش برسیم. ماریان مک کیبن دانا در تلاش است تا با ارائه کردن ایده‌ها و راهکارهای مؤثر، ما را به جایگاه پذیرش و صلح درونی برساند.

درباره‌ی کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

هنگامی که بلایی سر ما می‌آید و مصیبتی عظیم بر زندگیمان حادث می‌شود، چه کاری از دستمان ساخته است؟ آیا می‌توانیم جلویش را بگیریم و به آن نه بگوییم؟ معلوم است که نمی‌توانیم. ما راهی جز پذیرش بدبختی‌هایمان نداریم اما همیشه هم نمی‌توانیم با انرژی منفی و حس شکست‌خوردگی زندگی کنیم. در این مواقع تنها باید روش «آری» را برگزینیم. کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی در تلاش است تا ما آرامش خود را بازیابیم و پس از وقوع مشکل، یا آن را قبول کنیم یا درصدد رفع و حلش بکوشیم. قطعاً این کار آسان نیست و باید برای رسیدن به آن انرژی و تلاش زیادی را صرف کنیم.

ماریان مک کیبن دانا (MaryAnn McKibben Dana) زندگی را به یک کلاس بداهه‌گری تشبیه می‌کند. هرروز اتفاقات مختلفی برای ما می‌افتد و نمی‌توانیم برای اینکه در مقابل آن‌ها واکنشی مناسب از خود بروز دهیم، زمان بخریم و وقت تلف کنیم. ما باید در لحظه نسبت به حوادث عکس‌العمل نشان دهیم؛ مثل صحنه‌ی نمایش که بازیگران ناچارند به‌محض شنیدن دیالوگ‌های طرف مقابل، جوابی بسازند و نمایش را تا انتها پیش ببرند.

کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی از ما نمی‌خواهد که از تلاش کردن دست بکشیم و به‌دنبال تغییر وضعیت نباشیم، اما مگر می‌شود همه‌ی شرایط را تغییر داد. ما نمی‌توانیم خانواده، نژاد و وضعیت جامعه را تغییر دهیم. تا زمانی که تصور کنیم راهی برای عوض کردن اوضاع هست و ما پیدایش نکرده‌ایم، خشم و اضطراب همراه ماست، تنها زمانی کنترل شرایط را دست خواهیم گرفت که با خود روراست باشیم و آن‌چه هست را به‌عنوان واقعیت و سرنوشتی که برایمان در نظر گرفته شده پذیرا باشیم. ما باید به اتفاقات «آری» بگوییم. استقبال کردن از پیشامدها ما را در راحت‌تر کنار آمدن با آن‌ها یاری می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

ماریان مک کیبن دانا (MaryAnn McKibben Dana) مثال‌های گوناگونی را از افرادی که توانسته‌اند با آنچه برایشان مقدر شده بپذیرند، بازگو کرده است. احتمالاً افرادی را دیده‌اید که به بیماری سختی مبتلا می‌شوند یا عزیزی را از دست می‌دهند. ما که از بیرون آن فرد را می‌بینیم تصور می‌کنیم او هیچ‌وقت به زندگی عادی برنخواهد گشت و شاید حتی خودش را به کشتن دهد؛ اما بعد از مدتی می‌بینیم که می‌خندد، با دیگران معاشرت می‌کند و به‌طور کل به زندگی عادی برگشته است. این وضعیت نمود عملی «آری» در زندگی است. این کتاب به ما توصیه می‌کند که به زندگی آری بگوییم، اما رسیدن به این مرحله بدون تمرین و تلاش ناممکن است؛ به همین خاطر، فصل پایانی کتاب به تمرین‌های عملی اختصاص داده شده است، به‌طور مثال ماریان مک کبین دانا از ما خواسته تا از شعر گفتن نترسیم. مهم نیست که وزن، قافیه و اصول شعرسرایی را می‌دانیم یا نه، صرفاً باید بکوشیم تا احساسمان را لمس کنیم و آن‌ها را روی کاغذ بیاوریم. این تمرین‌های عملی خوانندگانشان را به کسب تجربه‌های جدید تشویق می‌کنند تا ذهن منفی ما نسبت به پدیده‌های ناشناخته را برای پذیرفتن وقایع تازه، آماده کند. علاوه‌بر این‌ها، بازی کردن یکی از بهترین راه‌ها برای پیوستن به گروه و انجام کارهای گروهی است. اگر می‌خواهید سرگرمی‌ها و بازی‌های گوناگونی را برای تقویت ارتباطتان با جهان و اطرافیان بیاموزید، فصل آخر کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی شما را ناامید نخواهد کرد.

کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی معتقد است الهیات و رجوع به معنویات ما را به آرامش می‌رسانند. هر قدر به خدا نزدیک‌تر باشیم ناملایمت‌های زندگی کمتر ما را می‌آزارد. اگر تاکنون با کتاب انجیل و کتاب‌های مذهبی مسیحیان مواجه نشده‌اید و با الگوهای مقدس و قهرمانان آن را نمی‌شناسید. کتاب خدا بداهه گری و هنر زندگی شما را بخش‌های الهام‌بخش آن آشنا می‌کند. داستان‌های انجیل اخلاقی است. عیسی مسیح نمونه‌ی فردی صلح‌جو و دیگردوست بود که نوع بشریت را به هم‌زیستی مسالمت‌آمیز و مهربانی با خود و دیگران تشویق می‌کرد. حضرت عیسی در هر حالت به معیشت الهی و تقدیر خود آری می‌گفت؛ از همین رو کتاب خدا بداهه گری و هنر زندگی به ما توصیه می‌کند همچون او زندگی کنیم و پیشامدهای تلخ و شیرین را پذیرا باشیم.

کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی با ترجمه‌ی لیدا عظیم‌زاده در انتشارات کتاب درمانی منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

  • این کتاب با شیوه‌ی داستانی ارائه شده و به می‌آموزید که چگونه به‌صورت عملی از هنر بداهه‌گری در زندگیمان بهره ببریم. (کن اورز هود)
  • کتاب خدا بداهه گری و هنر زندگی تلاقی بداهه‌گویی و امر الهی است. ماریان مک کیبن دانا به زیبایی می‌نویسد و شهوداتش را با ما به اشتراک می‌گذارد. (آلیسون گیلمور)
  • احساس می‌کنید در زندگی خود مانده‌اید و گرفتار شده‌اید؟ این کتاب با لحن طنزآمیز خود، تمام چیزهایی که شما به‌دنبالش بوده‌اید را بازگو می‌کند. کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی به تمام افرادی که خود را در یک مرحله‌ی گذار غیرمنتظره و غیرقابل پیش‌بینی می بینند کمک خواهد کرد. (الیزابت هاگان)
  • این کتاب یک راهنمای معنوی است و جهان را از طریق عمل ساده‌ی «بله» گفتن بررسی می‌کند. (سارا لیتل)

کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای افرادی که دوست دارند به حال درونی‌شان بهبود ببخشند و به آرامش برسند، مناسب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی می‌خوانیم

نمایش‌های بداهه‌گری اغلب با گروهی از بازیگران، دو تا صندلی و واژه‌ای از مخاطبان آغاز می‌شود. همین. به نظر نمی‌رسد کافی باشد اما بداهه‌گری اتفاق می‌افتد.

یک‌بار در یک کلاس بداهه‌گری با 10 عضو شرکت کرده بودم. قرار بود نمایشی را باهم آماده کنیم و با کلاس‌های بداهه‌گری دیگر اجرا کنیم. روز نمایش نزدیک بود که اعضای کلاس ما هرکدام بهانه‌ای آوردند که نمی‌توانند در نمایش شرکت کنند. برخی از آن‌ها دلایل مهمی می‌آوردند مثل شرکت در برنامه جایزه گرفتن فرزند، یکی مادرش شیمی‌درمانی داشت و... اما به هرحال هرچه که بود در نهایت فقط چهارنفر باقی ماندیم. 4 نفر از 10 نفر.

من برای معلمم پیامک فرستادم که چطور می‌توانیم نمایش را با این تعداد کم انجام دهیم؟ آیا ممکن است گروه TA با ما همراه شود؟ این‌ طوری دست‌کم یک مقدار خیالمان راحت باشد.

خانم معلم پاسخ داد: این طوری خوب است.

با اطمینان به نفس کسی که تجربه‌های این‌چنینی داشت و با این قبیل ترس‌ها و دلهره‌ها آشنا بود، پاسخ داد. شبِ نمایش هر چهارنفر ما نقش‌هایمان را اجرا کردیم. برای خودم حیرت‌آور و شگفت‌انگیز بود که یکی از بهترین اجراهایی بود که تا به حال در صحنه داشتیم. کیفیت بداهه‌گری عالی بود. خیلی به ما خوش گذشت. هرکدام از ما بهترین‌هایمان را ارائه دادیم و از یکدیگر حمایت کردیم. اگر احساس درنگ می‌کردیم سریع وارد عمل می‌شدیم. این‌ها نشانه‌هایی بود از این‌که به خوبی می‌توانیم کار را انجام دهیم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
مقدمه نویسنده
اصل 1: آری بگو
فصل 1: آری بگو و بپذیر
فصل 2: بپذیر آن‌چه را نمی‌توانیم تغییر دهیم
فصل 3: به ندای آری الهی گوش فرا دهید
فصل 4: نه گفتن به آری
فصل 5: خطر آری
اصل 2: «پس»
فصل 6: پیش به سوی «پس»
فصل 7: به ندای «پس» الهی گوش فرا دهید
فصل 8: کاربرد "پس" در عمل
فصل 9: آسیب‌ پذیری پس
اصل 3: تعلیم بصیرت
فصل 10: پرورش بصیرت
فصل 11: توجه داشتن
فصل 12: نگاهی دیگر به ناکامی‌ها
اصل 4: همراه خود را بیابید
فصل 13: همراهی خوب با دیگران
فصل 14: دزد دریایی، روبات یا نینجا
فصل 15: یکدیگر را یاری کنید
اصل 5: ساختار درست را بیابید
فصل 16: سبک‌بالی و انعطاف‌پذیری
فصل 17: یک گام کوچک بردارید
فصل 18: برنامه‌ریزی صحیح
فصل 19: پذیرش کاستی‌ها
اصل 6: عمیق زندگی کنید عمیق‌تر
فصل 20: کُشتی پر طنین
فصل 21: رد کردن انباشت
فصل 22: اصلاح شکست و خسارت
فصل 23: پذیرش ابهام
اصل 7: خارج از برنامه
فصل 24: راز
فصل 25: کد را بشکنید
فصل 26: زیبایی
بداهه‌گری در زندگی: تمرینات شخصی و گروهی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی
نویسنده
مترجملیدا عظیم زاده
ناشر چاپیانتشارات کتاب درمانی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-600-6483-46-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی

برای دریافت کتاب خدا، بداهه‌گری و هنر زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.