معرفی و دانلود کتاب صوتی چرم ساغری

عکس جلد کتاب صوتی چرم ساغری
قیمت:
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرم ساغری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرم ساغری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرم ساغری

«در این دنیا هیچ‌چیزی کامل نیست مگر بدبختی.» این‌ها کلمات کلیدی کتاب صوتی چرم ساغری نوشته‌ی اونوره دو بالزاک است. کتابی که به قمارخانه‌های فرانسه در قرن نوزدهم و یک اتفاق جادویی برای جوانی خام می‌پردازد. قهرمان این رمان که باعث شهرت فراوان بالزاک در اوج فقر شد، جوانی به نام رافائل است که یک چرم جادویی، زندگی او را دگرگون می‌کند.

درباره‌ی کتاب صوتی چرم ساغری

اونوره دو بالزاک (Honoréde Balzac) در توصیف دست‌نوشته‌های کتاب صوتی چرم ساغری (The Magic Skin) نوشته بود: «از منظر ادبی یک قطعه‌ی مزخرف است.» شاید این نویسنده‌ی بزرگ مکتب رئالیسم فرانسه فکر نمی‌کرد روزی با این رمان، به شهرتی عالم‌گیر برسد. رمانی که کاملاً شبیه به «رئالیسم جادویی» در قرن بیستم است؛ زیرا اتفاقاتی نامعقول و غیرعادی در آن رخ می‌دهد.

اگر به رمان «صدسال تنهایی» از گابریل گارسیا مارکز نگاه کنید متوجه می‌شوید این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات تا چه حد تحت‌تأثیر رئالیسم بالزاکی است. رئالیسمی که بالزاک در آثار خود استفاده می‌کند با توصیف جزئیات فراوان پیش می‌رود؛ اما گاهی حوادثی عجیب هم در آن‌ رخ می‌دهد، مثل همین رمان چرم ساغری که در سال 1831 شهرتی فراوان برای بالزاک به ارمغان آورد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرم ساغری

با اینکه خود بالزاک اصطلاح «فلسفی» را برای رمان چرم ساغری ترجیح می‌داد و به دکتر فاوست ارجاع می‌داد؛ اما این اثر بر اساس یک فرض تخیلی پیش می‌رود. چرمی که رافائل، قهرمان داستان بالزاک پیدا می‌کند، دنیایی از امکانات را به او می‌دهد تا بتواند از آن برای ارضای بسیاری از خواسته‌هایش استفاده می‌کند.

ماجرا ازاین‌قرار است که مرد جوانی به نام رافائل دو والنتین، آخرین سکه‌اش را در قمارخانه، شرط می‌بندد و می‌بازد، سپس به سمت رودخانه‌ی سن می‌رود تا خودش را غرق کند. بااین‌حال، در راه، تصمیم می‌گیرد وارد یک مغازه‌ی عجیب و غیرمعمول شود. اشیای مختلفی از سراسر جهان در این مغازه به چشم می‌آید. فروشنده‌ی سالخورده، رافائل را به سمت تکه‌ای از چرم ساغری هدایت می‌کند که روی دیوار آویزان است و روی آن نوشته: «شرقی».

این پوسته‌ی چرمی قول می‌دهد تمام آرزوهای صاحبش را برآورده کند؛ ولی با برآورده‌شدن هر آرزویی کمی کوچک‌تر می‌شود. مغازه‌دار حاضر است به رافائل دو والنتین اجازه دهد رایگان این چرم را ببرد؛ اما از او می‌خواهد که این پیشنهاد را نپذیرد. والنتین اخطارهای مغازه‌دار را کنار می‌گذارد و چرم را می‌گیرد و به یک ضیافت سلطنتی پر از شراب، زنان و دوستانش فکر می‌کند.

اونوره دو بالزاک در کتاب صوتی چرم ساغری از عناصر فانتاستیک و فراطبیعی استفاده می‌کند تا بتواند طبیعت انسان را واکاوی و تحلیل کند. این نویسنده‌ی پرکار فرانسوی در رمان‌های دیگر خود نیز از این عناصر جادویی استفاده کرده است. بالزاک از اشیا و رویدادهای خارق‌العاده برای چینش عناصر طرح داستان یا برای ایجاد تعلیق استفاده می‌کند.

فلیسین مارسو، نویسنده و منتقد فرانسوی در بررسی رمان چرم ساغری پیشنهاد می‌کند که آن را باید یک اثر سمبلیستی دید که قهرمان اصلی آن نه‌تنها یک شخصیت خاص است؛ بلکه تبدیل به نمادی برای طبیعت انسان می‌شود. البته سبک بالزاک در این رمان را باید نوعی از رئالیسم متقدم بدانیم؛ زیرا او در این کار به اتفاقات و مکان‌های دنیای واقعی اشاره‌ی مستقیم می‌کند. مثلاً او اشاراتی به کلیسای جامع نوتردام پاریس در این رمان می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چرم ساغری

بالزاک در توصیف قمارخانه و قماربازی -که یکی از مفاهیم اساسی و تمثیل‌های کلیدی کتاب صوتی چرم ساغری است- مدام به پول و تضاد آن با یک محیط فرسوده می‌پردازد. برخی از منتقدان اعتقاد دارند که این‌ها مضمون‌هایی وابسته به یک رمان اجتماعی و تفکراتی مربوط به ماتریالیسم اقتصادی است که با عنوان مارکسیسم و کمونیسم هم آن را می‌شناسیم.

بسیاری از منتقدان، مکان‌هایی مثل عتیقه‌فروشی را نمادین می‌دانند و آن را نمادی از کل زمین تفسیر می‌کنند؛ اما برخی دیگر آن را صرفاً مکانی معمولی و واقعی می‌دانند. کتاب صوتی چرم ساغری نوشته‌ی اونوره دو بالزاک بلافاصله پس از عرضه به فروش رسید و در تمام روزنامه‌ها و مجله‌های مهم پاریس بررسی شد.

بررسی‌های مستقل کمتر فراگیر بودند، اما بسیار مثبت نیز بودند. امیل دشان شاعر، ریتم رمان را ستود، و شارل فوربس رنه دو مونتالمبر، مفسر مذهبی، با تأیید این اثر نشان داد که رمان بالزاک، رسیدن به معنویت بیشتر در جامعه را به‌عنوان یک امر کلی برجسته می‌کند. درحالی‌که برخی از منتقدان، بالزاک را به‌خاطر منفی‌نگری مورد سرزنش قرار دادند، برخی دیگر احساس کردند که این موضوع صرفاً وضعیت جامعه‌ی فرانسه را منعکس می‌کند. یوهان ولفگانگ فون گوته‌ی آلمانی آن را نمونه‌ای درخشان از «فساد لاعلاج ملت فرانسه» اعلام کرد.

گویندگی کتاب صوتی چرم ساغری نوشته‌ی اونوره دو بالزاک و ترجمه‌ی م ا به آذین را رضا عمرانی انجام داده که از سوی انتشارات ماه آوا منتشر شده است. لازم به ذکر است که نسخه‌ی چاپی این کتاب توسط انتشارات علمی و فرهنگی روانه‌ی بازار کتاب شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی چرم ساغری

  • این کتاب در اوج فقر و گمنامی، باعث شهرت و درآمدی مناسب برای بالزاک در فرانسه‌ی قرن نوزدهمی شد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی چرم ساغری

  • آثار بالزاک به‌گونه‌ای است که انگار شیطان میلتون دوباره مورد لطف خداوند قرار گرفته و به‌عنوان جبرئیل، فرشته‌ی نزدیک به خداوند وارد شده است. شاید هدف نهایی بالزاک، اعتماد به قدرت جامعه باشد. (هارولد بلوم)
  • ما استراتژی‌های روایی پیش از تشکیل سوژه‌ی بورژوایی را می‌بینیم... این سوژه‌ی مسدودشده تنها راه خروجی ممکن خود را در جنون و دیوانگی خواهد یافت. (فردریک جیمسون)
  • به طور کلی، به نظر می‌رسد که رافائل چیزی جز پول را دوست ندارد، حتی خودش را. (مدیوم)
  • باید اعتراف کرد که دیوانگی و فانتزی عجیب وغریب آسیایی بالزاک، دوباره مرا شگفت‌زده کرد. (ایندپندنت)
  • رئالیسم بالزاک یک رئالیسم نظام‌مند است. (ویلیام دابلیو. استویی)

اقتباس سینمایی از کتاب صوتی چرم ساغری

  • تریستان برا و دومینیک گونزالس-فورستر در سال 2011 یک فیلم را از این رمان، اقتباس کردند.

کتاب صوتی چرم ساغری برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هر کسی که به رمان و داستان‌های کلاسیک علاقه دارد مناسب است. حتی اگر در زمینه‌ی فلسفه پژوهش می‌کنید به‌راحتی می‌توانید با مفاهیمی که بالزاک مطرح می‌کند، ارتباط بگیرید.

در بخشی از کتاب صوتی چرم ساغری می‌شنویم

قمار هوسی است که ذاتاً مالیات به آن تعلق می‌گیرد.

وقتی که شما به قمارخانه‌ای وارد می‌شوید قانون نخست، کلاه از سرتان برمی‌گیرد آیا این یک رمز تقدیر یا کنایه انجیل است یا در واقع نوعی قرارداد دوزخی است که با شما بسته می‌شود و از شما نمی‌دانم چه چیزی را به منزله گروگان طلب می‌کند؟ آیا برای آن است که مجبورتان کند در مقابل کسانی که پول شما را خواهند برد با ادب باشید؟ آیا پلیس که در همه گنداب‌روهای اجتماع کمین کرده است می‌خواهد نام کلاه‌فروش یا نام خودتان را بداند و بفهمد آیا اسم خود را بر دیواره کلاه خویش نوشته‌اید؟ یا سرانجام برای آن است که جمجمه‌ی شما را اندازه بگیرند و آمار آموزنده‌ای درباره‌ی استعداد قماربازان ترتیب دهند؟ دولت در این باره سکوت کاملی را مراعات می‌کند...

همین که یک قدم به طرف ماهوت سبزی که میز قمار را می‌پوشاند برداشتید دیگر کلاه‌تان مال شما نیست. همچنان که خودتان هم به خویش‌ تعلق ندارید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
62 دقیقه
بخش اول
55 دقیقه
بخش دوم
65 دقیقه
بخش سوم
68 دقیقه
بخش چهارم
80 دقیقه
بخش پنجم
74 دقیقه
بخش ششم
86 دقیقه
بخش هفتم
86 دقیقه
بخش هشتم
91 دقیقه
بخش نهم
98 دقیقه
بخش دهم
43 دقیقه
بخش یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرم ساغری
نویسنده
مترجمم ا به آذین
راویرضا عمرانی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۸۵۰۰۰ ۵۹,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرم ساغری

Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۶/۵
دبیرستان که میرفتم دبیر ادبیاتمان گاه گاه کتابهایی معرفی میکرد که بخوانیم و خلاصه نویسی کنیم از جمله همین کتاب که متأسفانه برای من مقدور نشد وخیلی دلم میخواست که آنرا بخوانم، داستان جوانی که از روی ناٱمیدی ویأس تصمیم به انتحار میگیرد وبعد نابخردانه معامله‌ای انجام میدهد که زندگیش را به تباهی میکشد، سپاس بیکران از جناب عمرانی و خانم هاشمی وماه آوا که بسیار در امر کتابخوانی تلاش میکنند، خسته نباشید همراه با توفیق روز افزون شما عزیزان.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرم ساغری

برای دریافت کتاب صوتی چرم ساغری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.