معرفی و دانلود کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی

عکس جلد کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی
قیمت:
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی

کارلو کلودی در کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی، راوی یکی از اصیل‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین قصه‌های جهان است! پینوکیو، عروسک چوبی‌ای که از عشق یک مرد نجار به داشتنِ فرزند متولد شد، سال‌های طولانی است که علاوه بر سرگرم کردن بچه‌ها، به آن‌ها درس زندگی می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی پینوکیو: قصه‌ی یک آدمک چوبی

سال‌های سال است داستان معروف پینوکیو: قصه‌ی یک آدمک چوبی (Pinocchio) اثر کارلو کلودی (Carlo Collodi)، قصه‌ی شب و قبل از خواب بچه‌هاست تا دست در دست بزرگ‌ترهایشان،‌ به دنیای خیال‌انگیز سحر و جادو، پری و فرشته،‌ حیوانات سخنگو و البته عروسک‌های چوبی‌ای که در نهایت تبدیل به انسان می‌شوند، سفر کنند و یاد بگیرند که چطور می‌شود از دل یک آرزوی صادقانه، به معجزه برسند.

کارلو کلودی فرزند خانواده‌ای فقیر و تهی‌دست بود که جز خودش، نُه خواهر و برادر دیگر هم داشت. البته از بابت فقر و شرایط نابسامان زندگی، اکثر این بچه‌ها از بین رفتند. ولی کارلو آن‌قدر خوش‌شانس بود که زنده بماند، مورد توجه ارباب پدرش که از بزرگان و ثروتمندان شهر بود قرار بگیرد، و به لطف محبت و دلسوزی او به مدرسه راه پیدا کند. او بعدها که دست به قلم برد، از استعداد بی‌نظیر خودش در داستان‌سرایی و قصه‌پردازی باخبر شد و داستان پینوکیو را ابتدا در پاورقی یک مجله منتشر کرد. بعد از آن و با اقبال گسترده‌ای که این قصه نزد مردم پیدا کرد، کلودی قصه‌اش را به صورت یک کتاب مستقل منتشر کرد؛ قصه‌ای که تا به امروز رکورددار بیشترین تعداد ترجمه به زبان‌های مختلف در سرتاسر دنیاست و شاید بتوان این را با اطمینان گفت که هر بچه‌ای در هر گوشه‌ای از دنیا، این قصه را به زبان مادری خودش شنیده.

معرفی و دانلود کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی

داستان پینوکیو از کلبه‌ی یک مرد نجار شروع می‌شود. پیرمرد نجار که قلب مهربانی هم دارد، همیشه از اینکه تنهاست و خدا هیچ بچه‌ای به او نداده گله دارد. برای همین تصمیم می‌گیرد که یک عروسک چوبی بسازد و آن را مثل پسرک نداشته‌اش دوست بدارد. این قلب مهربان و این آرزوی صادقانه، پای پری سحرآمیز قصه را شبانه به کلبه‌ی پیرمرد باز می‌کند تا با یک ورد جادویی، آن عروسک را تبدیل به موجود جانداری کند که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. پینوکیو زاده شده تا بچه‌ی خوب و پاکی باشد؛ برای همین وقتی که دروغ بگوید، دماغ چوبی کوچکش حسابی دراز می‌شود و او را لو می‌دهد.

با اینکه پینوکیو با چنین ویژگی عجیبی زاده شده، ولی هیچ چیز مانع شیطنت و کنجکاوی او نمی‌شود. او نیز مثل بسیاری از بچه‌ها، دلش می‌خواهد راه خودش را برود و به حرف هیچ‌کس، حتی نجار مهربان هم گوش نکند. این گوش نکردن و سرکشی اما باعث ایجاد مشکلات و دردسرهایی می‌شود که مسیر زندگی این عروسک چوبی را به کل تغییر می‌دهد...

کتاب صوتی پینوکیو: قصه‌ی یک آدمک چوبی کاری از نشر صوتی جیحون و انتشارات سپاس است. این کتاب را با ترجمه‌ی غلامرضا امامی و روایت فرزانه فائزی می‌شنوید.

اقتباس سینمایی و فرهنگی از کتاب پینوکیو: قصه‌ی یک آدمک چوبی

همان‌طورکه گفتیم قصه‌ی پینوکیو یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین داستان‌های کودکانه‌ی جهان است. به همین خاطر آثار فرهنگی فراوانی با الهام از این قصه ساخته شده‌اند که در اینجا بخشی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم؛

  • در سال 2022 لایواکشنی بر اساس این داستان ساخته شد که رابرت زمکیس کارگردانی آن را به عهده داشت و تام هنکس و بنجامین ایوان اینسورث نیز جزو صداپیشگان آن بودند.
  • در سال 1940 کارتونی بر اساس این قصه ساخته شد که بن شارپستین و همیلتون لاسک کارگردانان ارشد آن بودند.
  • در سال 2022 انیمیشنی با اقتباس از این قصه ساخته شد که گیرمو دل تورو و مارک گوستافسون کارگردانی آن را به عهده داشتند. این اثر هم‌اکنون در نت‌فلیکس در دسترس است.

کتاب صوتی پینوکیو: قصه‌ی یک آدمک چوبی برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانی که به قصه‌های خیال‌انگیز قدیمی علاقه دارند و بزرگ‌سالانی که به دنبال زنده کردن نوستالژی‌های کودکی خود هستند، از شنیدن این قصه لذت خواهند برد. این کتاب به‌طور خاص برای کودکان 8 تا 12 ساله مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی می‌شنویم

همین که پینوکیو سیر شد، شروع کرد به زار زدن که یک جفت پای تازه می‌خواد. اما ژپتو که می‌خواست به خاطر آن همه شیطنت ادبش کند، نیم ساعتی گذاشت تا خوب گریه و زاری کند. بعد گفت: «چرا باید پاهای تازه‌ای برات بسازم؟ حتماً می‌خوای دوباره از خونه فرار کنی.» پینوکیو گریه‌کنان گفت: «قول می‌دم که بعد از این پسر خوبی باشم.» ژپتو جواب داد: «همه‌ی بچه‌ها وقتی چیزی می‌خوان همین قول‌ها رو می‌دن.»

- قول می‌دم مدرسه برم. درس بخونم و کارهای خوبی بکنم.

ژپتو جواب داد: «همه‌ی بچه‌ها وقتی چیزی می‌خوان همین حرف‌ها رو می‌زنن.»

- اما من که مثل همه‌ی بچه‌ها نیستم. من از اون‌ها بهترم. همیشه هم راست می‌گم. به شما قول می‌دم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
23 دقیقه
قسمت اول
24 دقیقه
قسمت دوم
26 دقیقه
قسمت سوم
17 دقیقه
قسمت چهارم
21 دقیقه
قسمت پنجم
20 دقیقه
قسمت ششم
18 دقیقه
قسمت هفتم
18 دقیقه
قسمت هشتم
19 دقیقه
قسمت نهم
19 دقیقه
قسمت دهم
25 دقیقه
قسمت یازدهم
21 دقیقه
قسمت دوازدهم
10 دقیقه
قسمت سیزدهم
17 دقیقه
قسمت چهاردهم
14 دقیقه
قسمت پانزدهم
11 دقیقه
قسمت شانزدهم
22 دقیقه
قسمت هفدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی
نویسنده
مترجمغلامرضا امامی
راویفرزانه فائزی
ناشر چاپیانتشارات سپاس
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
۷۷۰۰۰ ۵۳,۹۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی

برای دریافت کتاب صوتی پینوکیو: قصه یک آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.