معرفی و دانلود کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

عکس جلد کتاب پینوکیو، آدمک چوبی
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پینوکیو، آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پینوکیو، آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

کتاب پینوکیو، آدمک چوبی، شاهکار داستانی کارلو کلودی را با ترجمه‌ی نویسنده‌ی شهیر ایرانی، صادق چوبک بخوانید. این رمان، یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ایتالیا و ماجرای زندگی پیرمردی نجار به نام پدر ژپتو است که به تنهایی روزگار می‌گذارند. پدر ژپتو، با ساختن عروسکی چوبی به نام پینوکیو، تلاش می‌کند جای خالی فرزند نداشته‌ی خود را پر کند و حالا با شانسی که پری مهربان در اختیار او گذاشته، می‌تواند صاحب پسربچه‌ای واقعی باشد.

درباره‌‌ی کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

وقتی صحبت از عروسک چوبی می‌شود، بی‌تردید یاد داستان زندگی پیرمرد مهربان چوب‌تراش یعنی پدر ژپتو و پسرک بازیگوش و چوبی او پینوکیو می‌افتیم. داستان کتاب پینوکیو، آدمک چوبی (The Adventures of Pinocchio) را اولین‌بار نویسنده‌ی شهیر فرانسوی کارلو کلودی (Carlo Collodi) در قرن نوزدهم و در حدود سال 1881 میلادی به قلم درآورده است؛ داستانی که در دل ماجرای ساده و خنده‌دار خود درس‌های زیادی برای گفتن دارد و این‌روز‌ها به عنوان ماجرایی نمادین درباره‌ی اهمیت راست‌گویی شناخته می‌شود. این داستان همچنین بار‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده و نسخه‌های سینمایی و تلویزیونی بسیاری با الهام از ماجرای خواندنی آن به پرده‌ی نمایش درآمده. صادق چوبک، نویسنده‌ی صاحب‌نام ایرانی و خالق رمان «تنگسیر» نیز برگردان ویژه‌ای از کتاب پینوکیو، آدمک چوبی، را با قلم دل‌نشین خود برای خوانندگان فارسی‌زبان و به‌ویژه کودکان و نوجوانان اهل کتاب آماده کرده است.

معرفی و دانلود کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

داستان کتاب پینوکیو، آدمک چوبی در یک کارگاه کوچک نجاری در گوشه‌ای از شهر قدیمی می‌گذرد؛ جایی که پدر ژپتو، پیرمرد سخت‌کوش داستان به همراه دارکوب و گربه‌ی خانگی خود روزگار می‌گذارند. پیرمرد نجار، بسیار تنهاست و هیچ آرزویی ندارد جز آن‌که پسربچه‌ای داشته باشد. او که امیدی به برآورده شدن آرزوی خود ندارد شروع می‌کند به ساخت عروسکی چوبی که شبیه به فرزند رویاهای اوست. پدر ژپتو فرزند چوبی خود را پینوکیو نام می‌گذارد. در بین این ماجرا، فرشته‌ی مهربان از آرزوی قلبی پیرمرد خبردار می‌شود و تصمیم می‌گیرد به پیکر چوبی و سرد پینوکیو جان ببخشد. پدر ژپتو حالا به آرزوی دیرینه‌ی خود رسیده و سر از پا نمی‌شناسد. اما پینوکیو که تازه پا به این جهان پرماجرا و آدم‌های پرمکر و حیله‌ی آن گذاشته، درس‌های زیادی برای آموختن دارد.

ماجرای رمان پینوکیو، آدمک چوبی، از شناخته‌شده‌ترین داستان‌های کلاسیک ایتالیا و آثار فولکلور اروپایی است. ماجرای پینوکیو و ساده‌دلی‌ها‌ی او و همچنین طمع‌ورزی‌های دو شخصیت روباه مکار و گربه نره، به عنوان استعاره‌ای آشنا در فرهنگ‌های مختلف و حتی در گفتمان‌های غیرداستانی کاربرد دارد. در کنار تمام این‌ها، داستان پینوکیو همچنان به عنوان داستانی سرگرم‌کننده و خنده‌دار طرفداران ثابت خود را میان خوانندگان کودک و نوجوان دارد و اوقات خوش و دل‌انگیزی برای آن‌ها می‌سازد. این داستان با تلاش‌های واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی، یعنی نشر پرنده آبی به دست شما می‌رسد.

درباره‌ی مجموعه‌ی ادبیات کلاسیک انتشارات پرنده آبی

مجموعه‌ی ادبیات کلاسیک، گزیده و گلچینی از برترین و شناخته‌شده‌ترین آثار ادبیات داستانی جهان است که به تلاش انتشارات پرنده آبی و برای مخاطبان گروه سنی کودک و نوجوان گردآوری و تهیه شده. هدف این مجموعه آشنایی بهتر و عمیق‌تر خوانندگان کوچک با آثار شاخص ادبی و دوستی عمیق‌تر با دنیای کتاب‌خوانی‌ست؛ برای رسیدن به این هدف، تلاش شده تا آثار با ترجمه‌ای روان و مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان آماده شود و همچنین وجه خیال‌انگیزی ماجرا و ویژگی‌های دل‌نشین قلم نویسندگان در آن حفظ گردد. همچنین بعضی از این آثار مجموعه‌ی ادبیات کلاسیک به صورت مصور و با تصویر‌سازی‌های زیبا و دیدنی آماده شده‌اند. «فرزند ربوده‌شده»، «دوقولوهای عجیب» و «کتاب پینوکیو، آدمک چوبی» از سری داستان‌هایی‌ست که می‌توانید در مجموعه‌ی ادبیات کلاسیک انتشارات پرنده آبی بخوانید.

اقتباس‌ها از کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

  • انیمیشنی با نام پینوکیو در سال 1940 و در استدیوی والت دیزنی و با اقتباس از داستان ایتالیایی پینوکیو ساخته شد. این فیلم سینمایی همچنان یکی از خاطره‌انگیز‌ترین آثار این شرکت پویانمایی است.
  • فیلمی با نام پینوکیو به کارگردانی ماتئو گارونه (Matteo Garrone) در سال 2019 به پرده‌ی نمایش درآمد. این فیلم به صورت ترکیبی از انیمیشن و تصاویر واقعی اجرا شده است.

کتاب پینوکیو، آدمک چوبی برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان علاقه‌مند به مرور آثار ادبیات کلاسیک جهان حتماً از خواندن این داستان پرکشش لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب پینوکیو، آدمک چوبی می‌خوانیم

آقای سوسک هر چه می‌خواهی بگو اما این را بدان که من فردا صبح اولین کاری که می‌کنم این است که از این خانه می‌روم برای این که می‌دانم باید مثل بچه‌های دیگر باشم. یعنی باید به دبستان بروم و درس بخوانم. اما بین خودمان باشد من هیچ دلم نمی‌خواهد درس بخوانم. عوضش دلم می‌خواهد همیشه بازی کنم و از درخت بالا بروم و بچه پرنده‌ها را از لانه شان بیرون بیاورم.»

ای ابله بینوا تو نمی‌دانی که اگر این کار را بکنی خودت را خر کرده‌ای و همه به تو خواهند خندید.

پینوکیو فریاد زد بس کن سوسک غرغرو.

اما چون سوسک دانا بود و از این حرف خشن پینوکیو دلخور نشده بود با همان لحن اول به حرفش ادامه داد: حالا که از مدرسه رفتن خوشت نمی‌آید. چرا نمی‌روی کاری یاد بگیری تا بتوانی بعدها تکه نان شرافتمندانه‌ای به دست بیاوری؟»

پینوکیو پاسخ داد میخواهی بدانی چرا؟ پس بدان که در دنیا تنها یک کار هست که به درد من می‌خورد و آن هم خوردن و خوابیدن و بازی کردن و تمام روز بیکار ماندن است. حالا فهمیدی؟

فهرست مطالب کتاب

اشاره
1. تکه چوبی که حرف می‌زد
2. استاد آلبالو آن تکه چوب را به زیتو می‌دهد
3. چگونه پینوکیو ساخته شد
4. سوسک سخنگو
5. پینوکیو گرسنگی می‌کشد.
6. پینوکیو پاهای خود را می‌سوزاند
7. زیتو صبحانه‌ی خودش را به پینوکیو می‌دهد.
8. ژپتو یک جفت پای نو برای پینوکیو می‌سازد..
9. پینوکیو کتاب خود را می‌فروشد....
10. پهلوان کچل‌ها از دیدن پینوکیو شاد می‌شوند.
11. آتش خوار عطسه می‌کند و پینوکیو را می‌بخشد.
12. روباه و گریه
13. مهمان‌خانه‌ی خرچنگ قرمز
14. پینوکیو اسیر دزدها می‌شود.
15. دزدها، پینوکیو را دار می‌زنند
16. پری آبی مو
17. پینوکیو خوب میشود و دروغ می‌گوید.....
18. باز هم روباه و گربه
19. پینوکیو به زندان می‌افتد.
20. اژدهای دمان
21. پینوکیو سگ می‌شود
22. و دزد هم می‌گیرد....
23. تک و تنها در دنی
24. سرزمین زنبور عسل‌های پرکار
25. باز هم پری آبی مو
26. پینوکیو به دبستان می‌رود.
27. جنگ هر کی به هر کی
28. خطر جانی
29. پینوکیو پیش پری بر می‌گردد.
30. چرا مهمانی به هم خورد؟
31. سرزمین بازیگوشی
32. ناخوشی خر شدن
33. سرنوشت خرها
34. نهنگ
35. ژپتو در خانه‌ای شگفت انگیز
36. دوستان قدیمی.
37. آخرش آدم شد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پینوکیو، آدمک چوبی
نویسنده
مترجمصادق چوبک
ناشر چاپی پرنده آبی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات252
زبانفارسی
شابک978-600-436-357-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۳۶,۰۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پینوکیو، آدمک چوبی

برای دریافت کتاب پینوکیو، آدمک چوبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.