معرفی و دانلود کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای

عکس جلد کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای به قلم تونی بردمن اولین بار در سال 2004 چاپ شد. از آنجایی که قصه‌های رابین‌هود و عدالتخواهی او همیشه جزو محبوب‌ترین قصه‌ها میان مخاطبان است نویسنده این‌بار به سراغ کلانتر ناتینگهام رفته تا مهارت دیگری از رابین‌هود را برای طرفدارانش روایت کند. طی مسابقه‌ای که کلانتر با هدف دستگیری رابین‌هود برگزار کرده است او با ترفندهای همیشگی‌اش کلانتر و بینندگان را شگفت‌زده خواهد کرد.

درباره کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای

در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای اثر تونی بردمن (tony bradman) با ترکیبی از ادبیات فولکلوریک و رمانس مواجهیم که بر جذابیت داستان تاثیر بسیار زیادی گذاشته است. آثاری مانند رابین هود که در آن شخصیت اصلی داستان به عنوان یک قهرمان با چالش‌ها و موانع مختلفی روبه‌رو می‌شود و در پایان با زیرکی و هوشمندی از چالش‌های مقابلش می‌گذرد ویژگی ادبیات رمانس است. در ادبیات رمانس عناصری مانند شوالیه‌گری و ماجراجویی و دادخواهی برای طبقه ضعیف جامعه از مهم‌ترین ویژگی‌هاست که همه‌ی این موارد در شخصیت رابین‌هود به وضوح دیده می‌شوند.

اما آنچه بخش عمده‌ی داستان‌های رابین هود را در برمی‌گیرد، ادبیات ماجراجویانه و فولکلوریک است. ادبیات ماجراجویانه‌ی رابین هود را می‌توان با خطرپذیر بودن قهرمان داستان و هیجاناتی که او در اتفاقات متعدد داستان تجربه می‌کند و به مخاطب انتقال می‌دهد مشاهده کرد. در ادبیات ماجراجویانه، سفرهای طولانی و دفاع از مظلوم در مقابل ظالم و در ادبیات فولکلور قصه‌هایی درباره‌ی قهرمانان و عیاران وجود دارد که به صورت شفاهی و سینه‌به‌سینه منتقل شده‌اند. ماجراهای رابین هود جذابیت خود را از این همه‌جانبه بودنش دریافت می‌کند. گنجاندن سبک‌های مختلف در یک اثر از یک سو و زیرکی و هوشمندی فردی دادخواه از سوی دیگر همیشه خواندنی و لذت‌بخش بوده است.

نشر دنیای اقتصاد مجموعه کتاب‌های دارکوب را با هدف ارائه داستان‌های آموزنده و ایجاد سرگرمی برای گروه کودک و نوجوان چاپ و ومنتشر کرده است. در این مجموعه از ادبیات ملل مختلف در سطح دنیا استفاده شده تا کودکان و نوجوانان بتواند از آن بهر‌مند شوند.

تونی بردمن در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای (Robin Hood and the silver arrow) اینطور روایت می‌کند که کلانتر ناتینگهام با هدف دستگیری رابین‌هود مسابقه‌ای برای پیدا کردن بهترین کماندار بزرگ برگزار می‌کند تا بتواند او را از مخفیگاهش بیرون بکشد و دستگیرش کند.

او در این مسابقه تمام سربازان نورمن را آماده کرده تا رابین‌هود به هیچ‌عنوان نتواند فرار کند. برنده‌ی مسابقه قرار است تیر و کمانی از جنس نقره دریافت کند، اما رابین‌هود چگونه می‌تواند تیر و کمان را برنده شود و از مهلکه بیرون بیاید.

این کتاب را نشر دنیای اقتصاد با ترجمه‌ی مسعود ملک‌یاری به چاپ رسانده است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای برای چه‌کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به ادبیات حماسی و شوالیه‌گری علاقه‌مند هستند می‌توانند از خواندن این کتاب لذت ببرند.

در بخشی از کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای می‌خوانیم

یک هفته بعد، روز مسابقه‌ تیراندازی، آفتابی و درخشان بود و جمعیت زیادی در محوطه‌ قصر داروغه جمع شده بودند. ساکسون‌ها که دلشان برای سرگرمی لک زده بود، به زور یک گوشه جمع شده بودند. ردیفی از سربازان نورمن هم با چهره‌های خشن و کلاهخود و زره و شمشیر، چهارچشمی مراقبشان بودند.

خیمه‌ ویژه‌ای از ابریشم زربافت و پرچم‌های سه گوش در انتهای محوطه برای داروغه عَلَم شده بود تا هم بهترین دید را به میدان مسابقه داشته باشد و هم آفتاب به سروکله‌اش نخورد.

داروغه بالای سکویی، روی یک صندلی به بزرگی تخت پادشاهی نشسته بود. محافظان و گروهی از ثروتمندان نورمن و همسرانشان هم دور تا دورش نشسته بودند. یک میز کوچک جلوی داروغه قرار داشت و تیر نقره‌ای روی آن بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مهاجمان نورمن
فصل دوم: رابین و داروغه ناتینگهام
فصل سوم: مسابقه تیراندازی
فصل چهارم: شرمندگی داروغه
رابین هود؛ یاغی شوخ‌طبع و بامزه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-7106-95-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای

برای دریافت کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 1: رابین هود و تیر نقره‌ای و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.