معرفی و دانلود کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت

عکس جلد کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت درباره‌ی سفرهای گالیور از شناخته‌شده‌ترین آثار ادبیات کلاسیک و سفرنامه‌ای است که در آن شخصیتی به نام گالیور، شیفته‌ی سفر رفتن است. او در سفرهای خود با اتفاقات و انسان‌های متفاوتی مواجه می‌شود و قصه‌های جذابی را رقم می‌زند. این اثر را تونی بردمن، دانش‌آموخته‌ی دانشگاه کمبریج انگلستان نوشته است و در میان کودکان و نوجوانان از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

درباره کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت

تاریخ قصه‌های سفرنامه‌ای دلیلی روشن بر میزان محبوبیت آن میان خوانندگان و مخاطبان کتاب در رده‌های سنی مختلف است و همین موضوع باعث شده تا در ادبیات کشورهای مختلف و برای رده‌های سنی گوناگون داستان‌های مختلفی با مفهوم سفر نوشته شود. شخصیت‌هایی مثل گالیور یا سندباد هر دو یک علاقه‌ی مشترک دارند و آن سفر رفتن است. آن‌ها با سفر رفتن و زیستن در سرزمین‌های مختلف با فرهنگ‌ها و انسان‌های مختلفی مواجه می‌شوند و قصه‌های مختلفی را به‌وجود می‌آوردند.

تونی بردمن در کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت داستان سفر گالیور در سرزمین لی لی پوت را روایت می‌کند که علاوه‌بر فرهنگ متفاوت سرزمین لی لی پوت با انسان‌هایی با فیزیک متفاوت مواجه می‌شویم. انسان‌های کوتاه‌قامت لی لی پوت را اداره می‌کنند و قوانینشان به‌نسبت جثه‌ی آن‌ها پایه‌گذاری شده است.

در این قصه گالیور برای رهایی از این سرزمین باید بتواند با هوش و ذکاوت خود آن‌ها را مجاب کند که اجازه دهند گالیور به سرزمین خودش بازگردد. قرار دادن افراد کوتاه قامت در مقابل گالیلور یک انتخاب هوشمندانه و طنازانه است و نویسنده تلاش می‌کند مخاطب را متوجه این موضوع کند که قدرت و اندازه همیشه تعیین‌کننده نیست و این ذکاوت فرد است که می‌تواند همه جا او را نجات دهد! پیامی که این تضاد و تقابل گنجانده شده، اهمیت همکاری و درک درست از تفاوت‌هاست.

تونی بردمن (Tony Bradman) در کتاب گالیور در لی لی پوت، در تلاش است با آگاهی‌بخشی صحیح در قالب طنز و به‌تصویرکشیدن عناصر نمادین، کودکان و نوجوانان را با مفاهیمی عمیق و مهم برای تجربه‌ی زندگی مواجه کند.

آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت و عجیب‌وغریب نیز یکی دیگر از ویژگی‌های داستان‌های آموزنده سفرهای گالیور است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت در پنج فصل زیر نوشته شده است که به‌ترتبی «آدم کوچولوها»، «امپراتور لی لی پوت»، «کوه مرد بزرگ»، «لنگرگاه کشتی‌های فسقلی» و «مردمی که بد تا می‌کنند» نام دارد.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت (Gulliver in Lilliput) را نشر دنیای اقتصاد با ترجمه‌ی جذاب و روان مسعود ملک یاری به چاپ رسانده است.

کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت برای چه‌کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به دنیای داستان‌های فانتزی می‌توانند با خواندن کتاب سفرهای گالیور تجربه‌ی متفاوت و لذت‌بخشی داشته باشند. همچنین این کتاب حاوی نکات آموزنده و قابل تاملی است که علاوه‌بر ایجاد سرگرمی می‌تواند جهان‌بینی کودکان و نوجوانان را تحت‌تاثیر قرار دهد.

در بخشی از کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت می‌خوانیم

حالا دیگر می‌توانست صدها آدم کوچولو را در ساحل ببیند. کمانداران فسقلی هنوز به او تیراندازی می‌کردند، ولی بقیه‌شان وحشت کرده بودند و با صداهای نازکی که انگار از ته چاه در می‌آمد، جیغ می‌کشیدند. گالیور نشست. او به چشم آدمک‌ها، غول می‌آمد و به همین دلیل طبیعی بود که از او بترسند و خیال کنند دشمنشان است. چه کسی باور می‌کرد که آن غول لندهور کاری به کارشان ندارد؟ گالیور با خودش گفت که این شگفت‌انگیزترین فرصت زندگی‌اش برای یادگرفتن چیزهای تازه است. به عمرش آدم کوچولو ندیده بود و برای همین سؤال‌های زیادی داشت که ازشان بپرسد.

یک‌دفعه یکی از تیر سوزنی‌ها به نوک دماغش خورد و یادش آمد که قبل از هر کاری باید اول با آن‌ها دوست شود. پس خنده‌کنان گفت: «باشد شما بردید! قول می‌دهم اذیتتان نکنم.» و درحالی‌که مراقب بود کسی را له نکند، دوباره روی زمین دراز کشید و گفت: «اُه بله. من چیز شده‌ام... محاصره شده‌ام.» با این حرف گالیور، کمانداران دست از تیراندازی کشیدند و آنها که پا به فرار گذاشته بودند، آرام برگشتند. طولی نکشید که آدم کوچولوها با زمزمه و همهمه ساحل را گذاشتند روی سرشان و دور گالیور جمع شدند و از سر و کول هم بالا رفتند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آدم کوچولوها
فصل دوم: امپراتوری لی‌لی‌پوت
فصل سوم: کوه مرد بزرگ
فصل چهارم: لنگرگاه کشتی‌های فسقلی
مردمی که بد تا می‌کنند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت
نویسنده
مترجممسعود ملک یاری
ناشر چاپیانتشارات دنیای اقتصاد
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-7106-96-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت

برای دریافت کتاب قصه‌های پرماجرای جهان 2: گالیور در لی لی پوت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.