معرفی و دانلود کتاب صوتی من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟

عکس جلد کتاب صوتی من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟

کتاب صوتی من مضطرب نوشته‌ی استفانی برتولون، جستاری در مبحث استرس و تنش حاصل از زندگی مدرن است که انسان در عصر دیجیتال،‌ آن را بیش از هر زمان دیگری تجربه می‌کند. این کتاب که یکی از عناوین مجموعه‌ی «زندگی بهتر» است، راه‌حل‌هایی را برای هم‌زیستی بدون استرس با تکنولوژی‌های عصر حاضر، ارائه کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی من مضطرب

بشر همواره تلاش کرده تا با اختراع انواع ابزار و تکنولوژی‌های جدید، زندگی‌اش را آسان‌تر کند. او مایل بوده تا کارها سریع‌تر، با دقت بالاتر، و بی‌نیاز به حضور خودش انجام شوند. در طول تاریخ نیز به این هدف دست پیدا کرده؛ اختراعاتی که از ابتدای پا گذاشتن بشر روی کره‌ی زمین انجام شده‌اند،‌ هریک به سهم خود زندگی را برایش آسان‌تر و دلپذیرتر کرده‌اند. اما در میان همه‌ی این اختراعات، اختراعی هم وجود دارد که در کنار فواید و مزایای بسیارش، اثرات سوء زیادی را نیز از خود باقی گذاشته. آن اختراع، شایع شدن استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی است!

درحال‌حاضر تقریبا کسی نیست که از مزایای این اتصال جهانی بی‌خبر باشد؛ دسترسی به اخبار و اطلاعات، امکان تعامل و ارتباط از راه دور،‌ دگرگون کردن بستر خریدوفروش روزانه‌ی مردم و... فقط گوشه‌ی کوچکی از این اختراع هستند. اما استفانی برتولون (Stéphanie Bertholon) در کتاب صوتی من مضطرب (Vivre mieux dans un monde stressant)، در رابطه با نیمه‌ی تاریک این تکنولوژی حرف زده؛ سرعت بالایی که همه‌مان را دچار انواع و اقسام استرس‌ها و تنش‌های مختلف کرده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی من مضطرب

چه اتفاقی می‌افتد اگر سرعت یادگیریمان به سرعت سرسام‌آور این تکنولوژی نرسد و از آن عقب بمانیم؟ چه می‌شود اگر در این تعامل، که ازقضا به‌نوعی خودنمایی پرزرق‌وبرق و تا حدی دروغین نیز آلوده شده، مورد پسند دیگران واقع نشویم و طردمان کنند؟ چه اتفاقی خواهد افتاد اگر به چک‌کردن دائمی اطلاعات این شبکه‌ها معتاد شویم، و پس از این دیگر نتوانیم لحظه‌ای را بدون بالا و پایین کردن شبکه‌های مجازی بگذرانیم؟ چه مشکلی پیش خواهد آمد اگر نتوانیم فرق میان راست و دروغ را در این دریای اطلاعات تشخیص دهیم؟

تمام آنچه گفته شد، به اضافه‌ی صدها دلیل و مورد دیگر،‌ همگی باعث به‌وجودآمدن استرس و اضطرب در ما می‌شوند. گرچه گشتن در شبکه‌های اجتماعی لذت‌بخش است‌، دیده‌شدن در این فضا منفعت‌های بسیاری دارد و ابزارهایی که در اختیارمان قرار داده شده در کار و زندگی مفید و کاربردی خواهند بود. اما نمی‌توانیم منکر این نکته شویم که کم‌کم همه‌ی ما، به برده‌های این تکنولوژی بدل خواهیم شد! استفانی برتولون نیز در کتاب صوتی من مضطرب به همین موضوع پرداخته و راهکارهایی را ارائه داده تا بتوانیم از سلامت جسم و روانمان در این فضا محافظت کنیم.

شاید با خود فکر کنید راه‌حل خلاصی از این استرس، کنار گذاشتن اینترنت و شبکه‌های مجازی است. اما همه‌ی ما می‌دانیم که این کار، لااقل تا حد زیادی، نشدنی و غیرممکن است. برای همین هم نویسنده در این کتاب به شما توصیه نمی‌کند که استفاده از اینترنت را کنار بگذارید، بلکه راهکارها در این اثر به‌نحوی طراحی شده‌اند که علاوه‌بر بهره بردن از امکانات این فضا، کاری کنیم تا آسیب‌های آن دامن‌گیرمان نشوند.

کتاب صوتی من مضطرب کاری از نشر صوتی شمعدونی است. این کتاب را با ترجمه‌ی مائده هروی و گویندگی مهیار ستاری می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های زندگی بهتر

مجموعه‌‌ کتاب‌های «زندگی بهتر» تلاش دارند اطلاعات روان‌شناسانه و پزشکی مفیدی را به‌نحوی در اختیار خواننده قرار دهند که درک بهتری از روان و بدن خود به دست آورده و بتواند به‌شکلی صحیح‌تر خود را مدیریت کند. این مجموعه سه هدف اساسی را دنبال می‌کند: معتبر بودن در حوزه‌های خاص خود، ارائه‌ی تمرین و شیوه‌ی درمان متناسب با معیارهای انسانی و عاطفی، و انتقال صریح دانش.

کتاب من مضطرب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما نیز احساس می‌کنید در دام آسیب‌های استفاده از تکنولوژی‌های جدید، به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی گرفتار شده‌اید، این کتاب می‌تواند در بازگشت آرامشتان راهگشا باشد.

در بخشی از کتاب صوتی من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟ می‌شنویم

چگونه ممکن است تغییرات اجتماعی موجب بروز سرخوردگی‌های فردی شود؟ در واقع، عامل محرک برای تغییر فردی، رفتارهای خودمان است؛ یعنی اگر رفتارهای خویش را تغییر دهیم می‌توانیم بی‌وقفه به کشف و شهود افکار و تصاویر جدیدی در مغزمان پروبال دهیم (شناخت) و به‌موازات آن نوعی حالت عاطفی نیز در ما به‌وجود می‌آید. در رفتاردرمانی شناختی ما به بیماران کمک می‌کنیم تا بتوانند به پیوندهای موجود بین افکار، احساسات و رفتارهایشان در موقعیتی خاص آگاهی پیدا کنند. برای مثال از آن‌ها می‌خواهیم که چهار ستون موجود در جدول زیر را پر کنند تا بتوانند دنیای روانی خویش را درک و کشف کنند. این جدول برای نخستین بار از سوی ارون تی بک، بنیان‌گذار درمان شناختی تنظیم شده است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
مقدمه
11 دقیقه
بخش نخست ـ فصل اول: تغییر با ایجاد نظم در اشیا به‌ وجود می آید
18 دقیقه
فصل دوم: تغییر و اضطراب
11 دقیقه
فصل سوم: از اضطراب تا دلهره
60 دقیقه
بخش دوم ـ فصل چهارم: ملاقات ‌ها و دوستی ‌های مجازی
21 دقیقه
فصل پنجم: ارتباط همه‌ جانبه
32 دقیقه
فصل ششم: اطلاعات نامحدود
37 دقیقه
فصل هفتم: اَبَرقهرمان در محیط کاری
39 دقیقه
فصل هشتم: آینده ‌ات را خودت کنترل کن!
22 دقیقه
بخش سوم ـ فصل نهم: چگونه می ‌توانیم بر احساسات خود مسلط شویم؟
34 دقیقه
فصل دهم: چرا به آنچه فکر می‌کنیم، محقق نمی‌شود؟
32 دقیقه
فصل یازدهم: پذیرش احساسات
38 دقیقه
فصل دوازدهم: چگونه می‌ توان ارتباط اجتماعی برقرار کرد؟
22 دقیقه
فصل سیزدهم: فاصله بگیر!

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟
نویسنده
مترجممائده هروی
راویمهیار ستاری
ناشر صوتیانتشارات شمعدونی
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۲۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های استرس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من مضطرب

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من مضطرب

برای دریافت کتاب صوتی من مضطرب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.