معرفی و دانلود کتاب صوتی مادام کاملیا

عکس جلد کتاب صوتی مادام کاملیا
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مادام کاملیا

رمانی شاعرانه، عاشقانه، پرشور و اشکبار از جوانی 23 ساله که تأکید دارد همه‌ی رویدادهای آن واقعی است! کتاب صوتی مادام کاملیا داستان دلدادگی میان مارگریت گوتیه و آرمان دووال را به تصویر می‌کشد. این رمان کلاسیک عاشقانه به‌خاطر شخصیت‌های به‌یادماندنی و مضامینی چون فداکاری و عشق پاک، افراد زیادی را در سراسر جهان و در تمام دوران‌ها مجذوب خود کرده است. اقتباس‌های پرشمار از این اثر الکساندر دومای پسر، تأثیر به‌سزایش را آشکار می‌گرداند.

درباره‌ی کتاب صوتی مادام کاملیا

توجه توجه! داستان کتاب صوتی مادام کاملیا (The Lady of the Camellias) کاملاً‌ واقعی است. یا شاید هم واقعی نباشد! در سال 1847، الکساندر دومای پسر (Alexandre Dumas fils) از سفرهایش به اسپانیا و شمال آفریقا به پاریس بازمی‌گردد و توجهش جلب پوسترهایی می‌شود که در سراسر شهر قرار گرفته بودند. از 24 فوریه تا 27 فوریه، تمام وسایل بانویی به نام ماری دوپلسی اعم از گلدان‌های چینی، مجسمه‌های برنزی، تابلوهای نقاشی، لباس‌های مجلسی، جواهرات نفیس و منبت‌کاری‌های چشم‌نواز، به فروش می‌رسیدند. مادام دوپلسی در سوم فوریه بر اثر بیماری سل درگذشته بود. او هم‌سن دومای پسر بود و 18 ماه قبل، رابطه‌ای عاشقانه با او داشت. به نظر می‌رسید همه‌ی پاریس در آپارتمان دوپلسی گرد آمده بودند؛ به‌طوری که تئوفیل گوتیه گزارش داد بلوار جلو خانه از تجمع کالسکه‌ها مسدود شده بود. هنگامی که دوما به جمعیت رسید،‌ افرادی را دید که انگشت روی وسایل معشوقه‌اش می‌گذارند و آن را نتیجه‌ی فحشا و روسپی‌گری قلمداد می‌کنند. دوما وقتی از خانه‌ی دوپلسی بازگشت، همه‌ی اندوه و غمش را در مرثیه‌ای بازتاباند. وقتی شعر را به پدرش، الکساندر دومای بزرگ، نشان داد و گفت چطور این شعر می‌تواند به رمانی عاشقانه بدل شود، دومای پدر گفت: تو باید این کتاب را بنویسی! و رمان مادام کاملیا فقط در چند هفته نوشته شد و دومای پسر را به یکی از رقبای پدرش تبدیل کرد. پسری که حاصل رابطه‌ی نامشروع پدرش با زنی خیاط بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مادام کاملیا

احتمالاً زنی که تنش را به مردان می‌فروشد، از نظر بسیاری از مردم بدکاره‌ای است که لعنت خدا روزی گریبان او را خواهد گرفت و به بدترین مجازات دچار خواهد شد. چنین زنانی چگونه می‌توانستند به شخصیت اصلی یک رمان بدل شوند؛ درحالیکه‌ی قداست و کیان خانواده را زیر سؤال می‌بردند و بیشتر از هر موجود دیگری روی زمین نامشروع بودند؟ هیچ‌کس، مطلقاً هیچ‌کس با زنان روسپی هم‌دلی نمی‌کرد و آن‌ها را مانند زباله‌ای به دور می‌افکند. زنان اشراف‌زاده که متعلق‌به جامعه‌‌ای «والاتر» بودند، همیشه به این زنان و ثروتی که شوهرانشان به پای آن‌ها می‌ریختند، حسادت می‌کردند. شاید زندگی مادر الکساندر دوما و بعداً مادام دوپلسی، باعث شد که قضاوت او نسبت‌به چنین زنانی نرم‌تر از دیگران باشد. بدون‌شک شما هم بعد از شنیدن کتاب صوتی مادام کاملیا، همین احساس را خواهید داشت.

کتاب مادام کاملیا با بازگفتن از حراج وسایل مارگریت آغاز می‌شود و سپس به شروع رابطه‌ی آرمان و مارگریت می‌رسد. این دو در تئاتر با یک‌دیگر ملاقات می‌کنند و علی‌رغم اینکه مارگریت به بیماری‌ای جدی مبتلاست و نمی‌خواهد آرمان را درگیر مشکلات خود کند، اما پشتکار و پاکی عشق، در نهایت به برقراری رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرشور میان این‌دو منجر می‌شود. مردم پاریس به محض شروع رابطه‌ی آرمان، پسری اشرافی، با زنی روسپی، شروع به شایعه‌پراکنی می‌کنند؛ از این رو این زوج دلداده به جایی در حاشیه‌ی شهر می‌روند و زندگی‌ جدیدی را از سر می‌گیرند. این شادی دوام چندانی ندارد؛ زیرا پدر آرمان به دیدار مارگریت می‌رود و از او می‌خواهد پسرش را برای همیشه ترک کند تا بیش از آبروی خانواده‌ی دووال ضربه نخورده است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی مادام کاملیا

هنوز کاملاً مشخص نیست که داستان مادام کاملیا براساس عشق میان مادام دوپلسی و الکساندر دوماست یا نه. بعضی گمان می‌کنند که دومای پسر از شهرت دوپلسی بهره برد تا جایگاه خودش را به‌عنوان نویسنده‌ای موفق تثبیت کند. کتاب در ژوئن 1947 نوشته شد و زمان کمی برای ویرایش آن وجود داشت. دوما حتی نامه‌های خودش را نیز در خلال نامه گنجاند تا رمان به موفقیتی دست‌نیافتنی رسید؛ اما باز هم پول کافی برای تسویه‌ی بدهی‌هایش جمع نشد. پس از انتشار، دومای پسر نمایشنامه‌ای براساس رمان نوشت که تئاتر فرانسه آن را به دلیل رسوایی بیش‌ازحد رد کرد. دولت این احساس را داشت که این نمایش افکار را از فشارهای سیاسی منحرف می‌کند؛ اما پس از کودتای ناپلئون سوم، تئاتر بر روی صحنه رفت. بااین‌حال کتاب مادام کاملیا در انگلیس تا 20 سال ممنوع بود!

انقلاب 1848 اروپا که با عنوان بهار ملت‌ها از آن یاد می‌شود، یکی از گسترده‌ترین موج‌های انقلابی و تحولات سیاسی در سراسر اروپا بود. در آن زمان کتاب‌هایی مانند «بلندی‌های بادگیر» و جین ایر به‌تازگی انتشار یافته بودند و ادبیات هنوز در دوره‌ی رمانتی‌سیسم باقی مانده بود. الکساندر دومای پسر در کتاب مادام کاملیا عناصر رمانتیک را با رئالیسم درمی‌آمیزد و سبکی جدید را پدید می‌آورد که در آینده به محبوبیتی بی‌سابقه رسید.

رمان مادام کاملیا را مترجمان متعددی به ترجمه درآورده‌اند؛ اما بدون‌شک برگردان مترجم باتجربه و پرکاری چون محمود گودرزی از این اثر بهترین بوده و خواهد بود. ماه‌آوا چاپ نشر افق را برای خوانش حامی قنبرزاده و تهیه‌ی کتاب صوتی مادام کاملیا برگزیده است.

نکوداشت‌های کتاب مادام کاملیا

  • یکی از مهم‌ترین داستان‌های عاشقانه‌ی جهان. (هنری جیمز، نویسنده‌ی کتاب «دیزی میلر»)
  • اپرای بی‌نظیر لاتراویاتا از وِردی با الهام از کتاب مادام کاملیا ساخته شده است. بازی درخشان گرتا گاربو نیز در نقش مادام کاملیا جسارت، لجاجت، بی‌پروایی و احساس را به‌تمامی به تصویر می‌کشد. مارگریت و آرمان دو جوان تیزهوش و خودویران‌گر هستند که ممکن است هنوز هم درباره‌ی آن‌ها در مجلات بخوانیم یا روی صفحه‌ی تلویزیون ببینیمشان. (لیزل شیلینگر، منتقد ادبی نیویورک‌تایمز و نیویورکر)
  • عالی! یکی از طوفان‌های عرصه‌ی رمان‌نویسی! (اپرا نیوز)

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب مادام کاملیا

هنرمندان پرشماری با اقتباس از کتاب مادام کاملیا آثاری ساخته‌اند که مهم‌ترینشان عبارتند از:

  • الکساندر دومای پسر در سال 1852 به نوشتن نمایشنامه‌ای با الهام از رمان خود روی آورد. این نمایشنامه در تئاتر دو وودویل پاریس به نمایش درآمد و شهرت کتاب را دوچندان کرد.
  • اپرای لاتراویاتا اثر جوزپه وردی تنها یک سال پس از نمایش الکساندر دوما ساخته شد و به یکی از دراماتیک‌ترین و درخشان‌ترین اپراهای قرن نوزدهم بدل گشت. در این اپرا نام شخصیت‌ها تغییر یافت؛ اما داستان دقیقاً شبیه رمان مادام کاملیا بود.
  • جان نیومایر در سال 1978 باله‌ای براساس این داستان عاشقانه‌ی پرشور ساخت.
  • سریال تلویزیونی دو قسمته محصول انگلیس با بازی کیت نلیگان، پیتر فرث و آلفرد بِرک، از اقتباس‌های قابل‌توجه کتاب است.

پنج فیلم از میان اقتباس‌های مادام کاملیا، از دیگر آثار معروف‌تر هستند:

  • محصول سال 1921: فیلمی با بازی آلا نازیمووا و رودولف والنتینو به‌خاطر اجراهای بی‌نظیرش هنوز قابل‌توجه است.
  • محصول 1936: گرتا گاربوی افسانه‌ای و رابرت تیلور با نقش‌آفرینی در فیلم کامیل، یکی از بهترین نسخه‌های اقتباسی کتاب مادام کاملیا را رقم زدند.
  • محصول سال 1981: فیلم فرانسوی ایتالیایی با کارگردانی مائورو بولونینی و بازی درخشان ایزابل هوپر، با الهام از کتاب الکساندر دومای پسر ساخته شد.
  • لاتراویاتا محصول 1982: اپرای وردی را هیچ‌وقت نمی‌توانیم ببینیم؛ اما می‌توانیم اقتباس آن را با کارگردانی فرانکو زفیرلی و بازی ترزا استراتاس و پلاسیدو دومینگو تماشا کنیم و لذت ببریم.
  • محصول 1984: کالین فرث و گرتا اسکاکی در این برداشت مدرن از کتاب مادام کاملیا ایفای نقش کرده‌اند.

کتاب صوتی مادام کاملیا برای چه کسانی مناسب است؟

اگر اهل خواندن عاشقانه‌های کلاسیک هستید، قطعاً باید کتاب صوتی مادام کاملیا را بشنوید.

در بخشی از کتاب صوتی مادام کاملیا می‌شنویم

آن موقع تازه از سفر برگشته بودم. کم‌وبیش طبیعی بود که خبر مرگ مارگریت را به من نگویند؛ برعکس خبرهای مهمی که دوستان همیشه به فردی می‌گویند که تازه به پایتخت خبرها برگشته است. مارگریت زیبا بود؛ اما هر چه زندگی پرتکلف این زنان سروصدا به پا می‌کند مرگشان همان قدر بی‌سروصدا است. مانند یکی از آن آفتاب‌هایی است که بی‌فروغ همان‌طور که برآمده‌اند غروب می‌کنند. اگر جوان‌مرگ شوند عشاقشان همه هم‌زمان خبر مرگ ایشان را می‌شنوند؛ چون در پاریس تقریباً تمام عشاق دختری بدنام با هم در کمال صمیمیت زندگی می‌کنند. خاطراتی درباره‌اش ردوبدل می‌شود و زندگی‌شان ادامه پیدا می‌کند؛ بی‌آنکه این واقعه در حد یک قطره اشک در آن اخلال ایجاد کند. این روزها وقتی به بیست و پنج‌سالگی می‌رسیم اشک‌ها شیئی چنان نادر می‌شوند که نمی‌توان آن‌ها را به هر کسی داد. در بهترین حالت می‌توان انتظار داشت والدینی که خرج کرده‌اند تا فرزندان برایشان گریه کنند در ازای بهایی که پرداخته‌اند برایشان اشک ریخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
15 دقیقه
اول
15 دقیقه
دوم
16 دقیقه
سوم
18 دقیقه
چهارم
18 دقیقه
پنجم
17 دقیقه
ششم
23 دقیقه
هفتم
14 دقیقه
هشتم
20 دقیقه
نهم
22 دقیقه
دهم
21 دقیقه
یازدهم
16 دقیقه
دوازدهم
20 دقیقه
سیزدهم
19 دقیقه
چهاردهم
14 دقیقه
پانزدهم
21 دقیقه
شانزدهم
15 دقیقه
هفدهم
17 دقیقه
هجدهم
13 دقیقه
نوزدهم
12 دقیقه
بیستم
16 دقیقه
بیست‌ویکم
15 دقیقه
بیست‌ودوم
19 دقیقه
بیست‌وسوم
22 دقیقه
بیست‌وچهارم
20 دقیقه
بیست‌وپنجم
36 دقیقه
بیست‌وششم
8 دقیقه
بیست‌وهفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مادام کاملیا
نویسنده
مترجممحمود گودرزی
راویحامی قنبرزاده
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۹۵۰۰۰ ۶۶,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مادام کاملیا

Yas
۱۴۰۳/۶/۱۲
داستان درباره مارگریت معروف به مادام کاملیا هس که زنی خوش گذرانه اما از همون ابتدای کتاب، شنونده متوجه می‌شه که این زن مُرده و اموالش همه به فروش می‌رسه... اما چرایی مُردنش و این که چرا مردی تا این حد عاشق و شیفته اون بوده که بعد از مرگش، آشفته و سرگردان شده، میشه ادامه داستان...
داستان در فرانسه
و خیابان‌های معروفش روایت میشه و ما همراه با ارمند و مارگریت در مجالس تئاتر و مهمانی‌ها شرکت می‌کنیم و عشق مثل گل کاملیا شکوفه می‌زنه تو قلب هامون اما وقتی گذشته تاریکی از هوس بازی رهات نکنه، نیروی عشق حقیقی هم نمی‌تونه اونو پس بزنه و بر علیه‌اش پیروز بشه و اون شکوفه‌های قشنگ، خشک و پژمرده میشن...
داستان عواقب کارهای مارگریت و دلداگی دو شخصیت داستان هس... «که عشق آسان نمود اول اما افتاد مشکل ها»
شاید شخصیت مارگریت از نظر خیلی‌ها بد و سیاه باشه اما مارگریت تمام سعی اشو کرد که جبران کنه اما متاسفانه عشق تو گردباد حوادث همیشه اولین قربانیه...
پ ن ۱: گویندگی واقعا خوب و لذت بردم.
پ ن۲: خوندن یا شنیدن‌اش رو پیشنهاد میدم حتماااا.
Monir Naghikhani
۱۴۰۳/۵/۲۶
داستان تیره روزان شریف، بله مادام کاملیا یک اثر زیباست که در جوانی آن را خواندم و بسیار گریه کردم، فکر نمی‌کردم دیگر در این سن آنقدر شیرین باشد، ولی بود، سرگذشتی زیبا و عشقی پرشور، با اجرای بسیار زیبا، الان چشمهایم درد میکند ازبس گریه کرده‌ام و فکر میکنم چه بسیار زنانی زیبا و افسونگر که ناخواسته به راهی رفته آمد که شایسته آن نبوده اند، و بسیاری از آن‌ها قلب و اندیشه‌ای چون الماس پاک داشته‌اند و از خداوند برای تمامی این زنان طلب آمرزش دارم که بسیار بسیار از زندگیشان زجر و حسرت فراوان خورده آمد و هیچ از زندگی ندیده امد، با سپاس و تشکر فراوان از تمامی دست اندر کاران و خانم هاشمی عزیز، خسته نباشید.
Melika , S
۱۴۰۳/۶/۱۰
داستان قشنگی بود. غم و شادی و انتظار. قدرت عشق واقعی چقدر شیرین. وقتی کسی تو این راه قدم می‌ذاره باید تحمل خیلی چیزها را داشته باشد. باید صبر و تحمل داشته باشه. باید سکوت کنه. ولی در کل داستان غم انگیز ولی شیرینی بود. راوی هم خیلی صدای آرام بخش و متناسب با داستان داشت. انصافا این توانایی را داشتند که مخاطب را در فضای داستان قرار بدهند. وقتی به داستان گوش می‌دادی، می‌تونستی خودتو کاملا در فضای داستان تجسم کنی و جذب داستان بشی. من این داستان به همه علاقه مندان حتما توصیه می‌کنم. و ممنونم از کتابراه که این کتاب زحمت کشیدن و صوتی کردند. شاید اگه این کتاب غیر صوتی بود. تاثیر گذاری کمتری داشت.
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۳/۵/۳۱
در این روزگار سخت و پر هیاهو که آدمها فرصت شنیدن کمی از احوال و آلام همدیگر رو ندارن، چقدر عحیب و غیرقابل باور و البته جالبه که زمانی انسانها انقدر ساده و بی دغدغه و شریف زندگی میکردن که میتونستن به سادگی دوست بشن و همراه و همدرد هم بشن شنیدن این عاشقانه های کلاسیک میتونه تا حد زیادی فشار و استرس و رو کم کنه آرام بخش لحظه هاتون بشه صدای راوی خیلی زیبا بود اما سرعت خوانش برای من کند بود که بیشترش کردم ممنون
محدثه اسماعیلی
۱۴۰۳/۶/۱۴
کتاب روایتی از یک عشق باورنکردنی یک عشق ممنوعه
مظلومانه و زیبا بود فقط بدیش این بود جنگ و دفاع برای خواستن نداشت
عشقی که به سرعت باور می‌شد و به سرعتی و حتی سریع تر نابود تعهدی که به سرعت داغون می‌شد وجود نداشت
یک شاخه گل واقعی که خیلی‌ها برای زیبایی و عطرش بهتر بگم فاخر بودنش میان بقیه گل‌ها دوست ش دارن و فقط باغبون امثال اون هنوز هستن که گل فقط بخاطر خودش دوست داشته باشن
فاطمه کاکایی
۱۴۰۳/۶/۵
مادام کاملیا نمیدونم چی بگم کتاب بسیار خوبی بود دختری که توی دنیای کثیفی که ساخته بود داشت زندگی میکرد که با وارد شدن ازمون زندگیش عوض شد درسته کم بود ولی ارزشش از تموم روز های زندگیش بیشتر بود چقدر قشنگ بود وقتی پسری وارد زندگیش شد و اون ارزو کرد تا از اون زندگی و ادم هاش دور بشه میترسید دوباره مجبور بشه به زندگی قبلیش برگرده واقعا قلب ادم درد میگیره از زندگی مادام
حمیده زارعی
۱۴۰۳/۶/۱۳
عاشقانه‌ای که در روایات و فیلمهای متعددی برای اینگونه زنان دیده ایم. راه تلخی که خواسته و ناخواسته گریبان کسانی را میگیرد. اما هیجگاه نباید قضاوتی در مورد ایتگونه زنان کرد چون واقعا نمیدانیم پشت آن ظاهر چه داستانی نهفته هست. در هر صورت داستان قشنگ و جذابی بود و حس لطیفی داشت و البته راوی خیلی خوب ما را در فضای داستان قرار داد. لذت بردم
زهرا عسگری
۱۴۰۳/۵/۳۱
خیلی کلاسیک و عاشقانه هست کتاب، از نویسنده ای مطرح با موضوعی نسبتا متفاوت در مقوله عشق، بنظرم همچین اثر کلاسیکی رو هر کسی حداقل یکبار باید مطالعه کنه، و من از گوش کردن به کتاب لذت بردم. در کل برای عصر حاضر خیلی کلیشه ای و دور از تصوره ولی واقعا زیباست و حتما باید تهیه کرد.
maryam arab
۱۴۰۳/۶/۱۱
سلام کتاب خیلی خوبی بود بسیار جذاب جوری که عاشق نویسنده شدم و دارم بقیه آثارشان را می‌خوانم، کتابراه همدم تنهایی‌های منه همدمه هر شب من و ازش خیلی ممنونم، من به دلیل بیماری نمیتونم کتاب دست بگیرم و کتابهای صوتی کتابراه بزرگ‌ترین هدیه برای من هست،
ممنونم
زهره حسام
۱۴۰۳/۶/۹
کتاب زیبا و خوب بود از شنیدنش لذت بردم ولی ناراحت کننده هم بود مخصوصا از زندگی دختری که تمام وقتش را عیاشی کرده و حال که عاشق مردی شده نمیتواند به راحتی برای خودش زندگی کند.
ساره سیف پور
۱۴۰۳/۵/۳۱
عالی بود مدتها بود همچین کتابی نخونده و نشنیده بود گوینده بسیار توانا و ترجمه روان، بدون شک یکی از بهترین رمانها بود از اون دسته کتابهاییست که اصلا نمیتونید ولش کنید
نفس Haghighi
۱۴۰۳/۶/۱۶
راستش من با این کتاب ارتباط خوبی برقرار نکردم،، تا نصف کتاب و گوش کردم، رفتم چند فصل آخرش و با دور تند گوش کردم، ولی محتوای خاصی نداشت
مژگان برکوکرام
۱۴۰۳/۵/۳۱
صدای گوینده بسیار زیباست این کتاب را در ۱۸ سالگی خواندم و برایم دلنشین بود و جالبه بعداز سالها که مجدد گوش میدم دیگه جذابیت چندانی نداره
نسترن مختاری
۱۴۰۳/۵/۲۴
بعد از مدتها گوش دادن به یک کتاب کلاسیک عاشقانه لذتبخش بود. راوی هم اگر چه برای من ناشناخته بود بسیار خوب بود
رعنا ابوالقاسم
۱۴۰۳/۶/۸
داستان عاشقانه شنیدنی و دردناک بود.. از شنیدن داستان عشقی پاک و دلنشین لذت بردم سپاس
مشاهده همه نظرات 21

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مادام کاملیا

برای دریافت کتاب صوتی مادام کاملیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.