معرفی و دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

عکس جلد کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)
قیمت:
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

ما تمام عمر جنگیده‌ایم، برای حقی که از ما دریغ شده؛ ما یعنی من، شما و عباس معروفی. ما فرزندان این سرزمینیم و چاره‌ای نداریم جز اینکه انتخاب کنیم آیدین باشیم یا اورهان. کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) داستان یک خروش و قیام خانوادگی است؛ بانگ اعتراضی است که از زبان فرزند روشنفکر پدری سنت‌گرا و خشک مذهب به آسمان می‌رود. آیدین می‌خواهد سرنوشتش را خودش انتخاب کند، اما اورهان حافظ وضعیت موجود و حامی سنت و پدرسالاری است. او تنها یک راه برای متوقف کردن آیدین می‌شناسد: برادرکشی.

درباره‌ی کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

همه چیز سوخت. همه‌ی کتاب‌ها، نامه‌ها، شعرها. پدر آرام است. ایستاده کنار دیوار و به مراسم کتاب‌سوزی و اندیشه‌کشی که به تبعیت از هم‌فکرانش به راه انداخته، نگاه می‌کند. اورهان لبخند می‌زند. هرچقدر عرصه بر آیدین و فکرهای فتنه‌برانگیز تنگ‌تر شود، جهان بیشتر بر وفق مراد اورهان می‌چرخد. آیدا گریان و نگران است. او می‌داند که پدرش تنها چند تکه کاغذ را به‌آتش نکشیده. تنوری که جابر خان به راه انداخته قرار است همه را بسوزاند؛ آیدا، آیدین، یوسف و حتی اورهان را که تنها حامی پدر در برپا شدن این جهنم است.

مادر مثل همیشه می‌پرسد: «آیدین من کجاست؟» و ما به‌خوبی می‌دانیم آیدین، خود تو هستی آقای معروفی. آیدین از خانه‌ی پدری رفت. او در کارخانه‌ای پناه گرفت تا آرمان‌هایش را حفظ کند. نمی‌خواست برای جلب رضایت پدر تمامیت‌خواهش، در حجره‌ی آجیل‌فروشی اورخانی مو سپید کند. تو نیز به جایی که دوستش نداشتی پناهنده شدی. آدم‌ها پیش از مُردن بارها می‌میرند و تو نیز نخستین باری که مرگ را حس کردی همان صبحی بود که در خاک آلمان پا گذاشتی و می‌دانستی راه برگشتی وجود ندارد. آیدین قصه‌ی تو دیوانه شد. گم شد. جوانمرگ شد؛ تو هم زجر کشیدی. آواره شدی و هیچ‌وقت ندانستی به کدامین گناه مطرود و تنها شده‌ای. سیمین دانشور به تو گفته بود: «غصه نخور که غصه یعنی سرطان.» اما تو غصه خوردی و حالا دیگر نیستی که آن هفت داستان نیمه‌کاره‌ات را بالنده کنی و چند قطره‌ای از اقیانوس زلال قلم و افکارت را بر کویر ادبیات بپاشی.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) (Symphony of the Dead) در دهه‌های ابتدایی قرن 14 و شهر اردبیل آغاز می‌شود و تا همین الان ادامه دارد. تا روزی که آیدین‌ها می‌خواهند شیوه‌ی زندگیشان را خود انتخاب کنند، آیداها به‌دنبال حق و جایگاه خود هستند و اورهان‌ها جز عقاید خود، باقی عقاید را برنمی‌تابند و هر مخالفی را به مرگ محکوم می‌کنند، سمفونی مردگان ادامه دارد. آیدین مورد محبت مادر و مغضوب پدر است، اما میان او و پدر هنوز راهی برای آشتی وجود دارد؛ راهی که بعد از خودسوزی آیدا در خانه‌ی شوهر گشوده می‌شود.

آیدا سال‌ها پیش عاشق یک مهندس شد، به‌ آبادان رفت، از ازدواجش پشیمان گشت، اما پدر گفت: «با لباس سفید رفتی، با لباس سفید بر می‌گردی.» و حالا آیدا با کفن به خانه‌ی پدری برگشته است. می‌گویند او خودسوزی کرده. پدر که حاضر نشد در مراسم عروسی دخترش شرکت کند و آیدا را از خانواده طرد کرد، حالا جلوی در خانه ایستاده و به مهمانان خوش‌آمد می‌گوید. در این میان، یک مهمان با همه فرق دارد، او آیدین است. داغ مرگ آیدا، تنها نقطه‌ی اشتراک آیدین و پدر است و تا انتهای عمر پدر که چیز زیادی هم از‌ آن نمانده، آیدین را پابند خانه‌ی پدری می‌کند؛ اما دیوانگی و مرگ زودهنگام عاقبت هر روشنفکر شریف و فهمیده‌ای است که در میان جاهلانْ روزگار می‌گذراند. همان‌طورکه مرگ تدریجی در غربت، سهم عباس معروفی (Abbas Maroufi) شد، آیدین نیز در تنهایی و انزوا دنیا را رها کرد.

آقای معروفی تو در کنار یوسف، بزرگ‌ترین فرزند خانواده‌ی اورخانی، حضور داشتی. چه هنگامی که کودکی خام بود و به‌قصد پرواز کردن از بلندی به زمین افتاد، چه زمانی که اورهان با سنگ بر سرش کوبید و جسدش را در بیابان دفن کرد. به‌نظرت یوسف به بسیاری از ما شبیه نبود؟ مایی که در محدودیت‌ها نمی‌گنجیم و بدترین راه‌ها برای رسیدن به آرزوهایمان را انتخاب می‌کنیم. کسی به یوسف که بعد از سقوط معلول و ناتوان شده بود، فکر نمی‌کرد. حتی زمانی که خانه را سم‌پاشی کردند، هیچ‌کس به یاد یوسف نبود که در زیرزمین جا مانده و جانش در خطر است. فقط تو یوسف را می‌دیدی، همان‌طورکه از میان نویسندگان و روشنفکران هم‌دوره‌ات، تنها تو بودی که نویسندگان جوان را به حساب می‌آوردی. در نخستین مجله‌ات هم دوستانت را بابت خودبزرگ‌بینی و نادیده گرفتن جوانان خوش‌ذوق محکوم کردی. آن‌ها رنجیدند و شاید در طرد شدن و آوارگی‌ات هم بی‌نقش نبودند، اما تو «آیدین» کانون نویسندگان ایران بودی و هیچ‌گاه حقیقت را با آسودگی معاوضه نکردی.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) روایتگر عشق نیز هست؛ عشقی که تنها نقطه‌ی اتصال آیدین به زمین است و تولد فرزندی را نوید می‌دهد که کابوس اورهان می‌شود. دختری با موهای بور، پوستی سفید و قدی کشیده که در زیرزمین کارگاه نجاری ایستاده تا آرام و قرار آیدین را برباید. نام او سورملیناست. برادرزاده‌ی صاحب کارخانه‌ای که آیدین به آنجا پناه برده. سورملینا مسیحی است. برای اورهان که از درون کتاب های آیدین به‌دنبال مدرکی برای اثبات ارتداد و کفر برادرش می‌گردد، ازدواج با دختری غیرمسلمان، بهترین مدرک برای مرتد نشان دادن آیدین است. آقای عباس معروفی می‌توانستی حداقل این یک‌بار را به ما و آیدین رحم کنی، اما سمفونی مردگان را برای سورملینای جوان نواختی. سورملینا پناهگاه آیدین بود و ویرانش کردی؛ اما تو به اندازه‌ی واقعیت زندگی بی‌رحم نیستی. از عشق آیدین و سورملینا یک یادگاری باقی گذاشتی که هیچ‌کس نمی‌داند کجا رفته و چه سرنوشتی برایش رقم خورده: یک دختر که همچون مادرش گیسوان طلایی دارد. او تنها وارث خانواده‌ی اورخانی و آخرین دشمن اورهان است. این دختر گمشده همچون جوانه‌ای است که رویش و بالندگی‌اش ناگزیر است. آن دختر ناجی ماجراست، بالاخره یک روز، در روزگاری که ما دیگر در آن نیستیم، به خون‌خواهی و کین آیدین برخواهد خاست.

آقای معروفی، تو نمی‌توانستی دروغ بگویی. می‌خواستی واقعیت را زیباتر نشان دهی اما نشد. آرزو داشتی آیدا خودسوزی نکند و نشان دهد که عشق برای خوشبختی کافی است، اما نشد. آیدا خود را کشت. تو تلاشت را کردی که‌ آیدین بر پدر و برادر متعصب و ظالمش اثر بگذارد و برای یک‌بار هم که شده نور بر تاریکی پیروز شود، اما زور خیر بر شر نرسید و دوباره قابیل دستش را برای آلودن به خون هابیل بالا برد. خواستی در این نبرد همه‌سر باخت، حداقل اورهان جنایتش را تا انتها پیش ببرد و خون آیدین را بریزد، اما حتی او هم به خواسته‌اش نرسید و در برفی که‌ می‌خواست آیدین را در اعماق آن دفن کند، فرو رفت. ای عباس معروفی، همه‌ی ما بازنده شدیم. می‌خواستی در جدال بین سنت و مدرنیته، میان تعصب و روشنفکری، به صلح برسیم. خون همدیگر را نریزیم و تنها احساسمان نسبت به هم نفرت نباشد. تو هر فصل از کتابت را به یک راوی اختصاص دادی تا حرف‌هایشان را بشنویم و منصفانه سوگیری کنیم. اما چه فایده؟ تقدیر همه‌‌ی شخصیت‌های سمفونی مردگان همچون ماست. جنگیدن و باختن. تو خواستی سرنوشت را جور دیگری رقم بزنی اما چرخ گردون چنین نخواست و چه توان کرد که تقدیر چنین بود؟

دهم شهریور سرتاسر غمگینِ 1401 بود که شازده کوچولو (شخصیت خیالی محبوب عباس معروفی)، شخصاً به بیمارستان شریته آمد. دست‌‌های روح خرسندت را گرفت و تو را به سیارک ب 612 برد؛ اما تن رنجور و بیمارت در خاک غربت ماندگار شد. چند روز پیش از سفر بی‌بازگشتت به آسمان، گفته بودی که فقط خسته‌ای. کمی بخوابی خوب می‌شوی، حالا دو سال از آن روز می‌گذرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم با این واقعیت کنار بیاییم که تو دیگر نیستی؛ تویی که حتی دشمنانت هم دلشان نیامد دوستت نداشته باشند و تو را نابود کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) با صدای آرمان سلطان‌زاده، مهبد قناعت پیشه، ارشیا شریعتی و جمعی از گویندگان به کوشش نشر صوتی آوانامه در دسترس خوانندگان فهیم خود قرار گرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

سمفونی مردگان در سال 1368 خلق شد و از همان موقع مورد تحسین منتقدان جهانی قرار گرفت. در این بخش تنها به چند مورد از تقدیرهایی که کتاب سمفونی مردگان شایسته‌ی آن‌هاست می‌پردازیم:

  • جایزه‌ی بنیاد انتشارات ادبی فلسفی سور کامپ
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی آرنولد تسوایگ
  • برنده‌ی جایزه‌ی هلمن هامت
  • ترجمه به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، عربی، کردی و...
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌های فارسی
  • برنده‌ی جایزه‌ی بنیاد غیردولتی کگدوپ در سال 2001
  • فروش نیم میلیون نسخه از کتاب در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

  • این کتاب نسخه‌ی معاصر داستان هابیل و قابیل و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. (گودریدز)
  • سمفونی مردگان نشانه‌های برجسته‌ای از مدرنیسم را در خود جای داده و اثری تأثیرگذار است که در دریای ادبیات فارسی موجی ایجاد کرد. (سید رضا حسینی)
  • سمفونی مردگان عباس معروفی بدون شک یک شاهکار است. (هفته‌نامه‌ی دی ولت سوئیس)

کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) برای چه کسانی مناسب است؟

لحظه‌ای که آخرین موومان سمفونی مردگان تا انتها نواخته شود، غمی باشکوه، شریف و بیدارگر در جانتان ریشه می‌کند. سمفونی مردگان بار امانت معروفی است. او قرعه‌ی فال را به نام من و شما نوشته است. کسی در این دنیا نیست که سمفونی مردگان در بالنده شدن اندیشه‌هایش یاری‌گرش نباشد. عباس معروفی که سرزمینش او را رها و طرد کرد، در سمفونی مردگان شما را رها نمی‌کند. تا آخرین نوا، شنونده‌ی این شاهکار خواهید ماند.

در بخشی از کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) می‌شنویم

دست به جیب پالتو برد، پیچه طناب را که از صبح برداشته بود ته جیب لمس کرد و با آرامشى در ته قلب، در میان آدم‌ها فرو رفت. سر چهارراه قنات ساعت بغلى قاب نقره‌اى‌اش را درآورد و بى‌آن که وقت را بفهمد فقط به رسم عادت نگاهى بهش انداخت، درش را دوباره بست و در جیب گذاشت. مادر مى‌گفت که آیدین دارد از دست مى‌رود. باید فکرى به حالش کرد. حتى از من پرسید که آن دختر ارمنى کجاست؟ شاید به خاطر او باشد و من گفتم: «نه، مادر، خستگى است. من مى‌برمش ویلادره، هوایى مى‌خوریم، هر دومان سرحال مى‌شویم.»

از جلو ساعت‌فروشى و ساعت‌سازى درستکار که رد مى‌شد به صرافت افتاد لحظه‌اى بایستد و ویترین مغازه را ببیند. شاید هزاران بار در طول عمر از آن‌جا گذشته بود امّا حالا با دقتى خاص به ساعت بزرگ و گرد آقاى درستکار نگاه کرد. ساعتى از چوب بلوط، با عقربه‌هایى از چوب توسکا و صفحه برجسته منقوش و شیشه‌اى گرد و محدب که شیشه ویترین هم بود و بین شیشه و صفحه ساعت همیشه ده دوازده ساعت طاقچه‌اى هم قرار داشت. ساعت بسیار زیبایى بود که سال‌ها پیش آقاى درستکار آن را ساخته بود، امّا بیش از سى سال مى‌شد که از کار افتاده بود. یعنى از زمانى که قلب آقاى درستکار یک لحظه از حرکت باز ایستاد یا شاید از وقتى که ساعت از کار افتاد، قلب هم دیگر نتپید. به‌هر حال حادثه همزمان رخ داده بود و تنها تفاوتش این بود که قلب آقاى درستکار دوباره به کار افتاد و لک و لکى مى‌کرد، امّا ساعت چنان از حرکت وامانده بود که آقاى درستکار با تمام استادى نتوانست به کار بیندازدش. عقربه‌ها درست رأس ساعت پنج و نیم قفل شده بود. در ساعت پنج و نیم بعداز ظهر سال 1325 در یک روز گرم تابستان. و حالا پس از این همه سال هنوز خوابیده بود و آقاى درستکار پشت دستگاه با چرخدنده‌هاى یک ساعت مچى ور مى‌رفت و حتما به روزى فکر مى‌کرد که بالاخره فرا مى‌رسد و او آن ساعت را به کار مى‌اندازد. بعد با به صدا در آوردن زنگ کوکوى خوش‌آهنگ ساعت به همه ثابت مى‌کند که آدم‌ها هر کار بخواهند مى‌توانند بکنند به شرطى که طبیعت سرِ جنگ نداشته باشد. این حرف‌ها را پدر به اورهان گفته بود و اورهان به دیگران مى‌گفت. آن‌وقت زمانى که ساعت راه افتاد آقاى درستکار بى‌هیچ آرزویى همان کف مغازه‌اش دراز مى‌کشد و جابجا خود را به مرگ تسلیم مى‌کند. این را هم در طول سى سال به همه مردم شهر گفته بود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی اول
نمونه‌ی دوم
50 دقیقه
معرفی کتاب و موومان یکم: بخش اول- قسمت اول
41 دقیقه
موومان یکم: بخش اول- قسمت دوم
32 دقیقه
موومان یکم: بخش اول- قسمت سوم
42 دقیقه
موومان یکم: بخش اول- قسمت چهارم
57 دقیقه
موومان دوم- قسمت اول
54 دقیقه
موومان دوم- قسمت دوم
37 دقیقه
موومان دوم- قسمت سوم
37 دقیقه
موومان دوم- قسمت چهارم
45 دقیقه
موومان دوم- قسمت پنجم
38 دقیقه
موومان دوم- قسمت ششم
47 دقیقه
موومان سوم- قسمت اول
53 دقیقه
موومان سوم- قسمت دوم
24 دقیقه
موومان چهارم
49 دقیقه
موومان یکم: بخش دوم- قسمت اول
54 دقیقه
موومان یکم: بخش دوم- قسمت دوم
54 دقیقه
موومان یکم: بخش دوم- قسمت سوم
4 دقیقه
گروه تولید کتاب صوتی سمفونی مردگان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)
نویسنده
راویآرمان سلطان زاده، مهبد قناعت پیشه، ارشیا شریعتی، گروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۵۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
۱۳۰۰۰۰ ۹۱,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

فواد کیوانداریان
۱۴۰۳/۶/۱۱
دهم شهریور، روز تلخی در تاریخ ادبیات فارسی است؛ روزی که عباس معروفی از جهان چشم پوشید. چه حیف که دیگر قلم اعجازانگیز او نمی‌تواند آثاری بی‌بدیل پدید آورد. سبک روایت خاص و قلم جادویی او بر هیچ دوستدار کتابی پوشیده نیست، اما شاهکار "سمفونی مردگان" اثری است که هرگز از یاد نخواهد رفت.
گروه هنری با و
آوانامه چنان دقت ظرافتی این اثر را به کتاب صوتی تبدیل کرده‌اند که شنیدن آن تجربه‌ای بی‌نظیر و فراموش‌نشدنی است. صدای گرم و پرقدرت گویندگان، به‌ویژه جناب سلطان‌زاده، همراه با موسیقی‌های به‌جا و هم‌خوان با فضای داستان، شنونده را به عمق روایت می‌برد. هر جمله و هر صدا در این کتاب صوتی به‌گونه‌ای هنرمندانه اجرا شده که حس و حال داستان را با تمام وجود لمس می‌کنید.
این اثر از گروه آوانامه نه تنها بازخوانی یک شاهکار است، بلکه به‌نوعی بازآفرینی آن در قالبی صوتی و احساسی است که تاثیر آن را چندین برابر می‌کند. حتی اگر قبلاً این کتاب را خوانده باشید، شنیدن آن در قالب صوتی تجربه‌ای کاملاً متفاوت و تأثیرگذار خواهد بود. گویندگان حاذق و موسیقی استفاده‌شده در این کتاب صوتی، به گونه‌ای است که شنونده را کاملاً درگیر داستان می‌کند و حس و حال آن را به طور عمیق‌تری منتقل می‌کند.
Tahmineh Zarnegr
۱۴۰۳/۶/۱۶
با افتخار فراواان برای داشتن چنین هنرمندانی که گویی در خط به خط کتاب زندگی کردن و این قدر خوب کتاب و اجرا کردن،، و اما هزااار افسوس برای ایرانم، برای آیدین‌ها و آیدا‌ها که زیر چکمه‌های تعصب و حماقت جاشون در تاریخ ما خالی شد جابر اورخانی یکی از هزار زالوی دست آموز تعصب و جهل ایران،، چقدر قدرتمند، و، توان نابودی تخیل خلاقیت نو گلان این خاک و داشتن،، عباس معروفی عزیز روحتان شاد،، بی شک از رنج‌های این کتاب در رنج و افسوس قلم زدی
محدثه اسماعیلی
۱۴۰۳/۶/۱۸
کتاب عالی بود و پویایی خاصی داشت و اتفاق‌های تو داستان هر دفع از دیدگاه یکی توضیح داده می‌شد که خیلی خوب بود یه بار از طرف پسر یک بار از سمت پدر و برادر …تعریف از کتابی که شناخته شده ست خیلی سخت نیست اما باید بگم اجرای جدید صوت کتاب از گویندگان خوب و خوش صدا مون جذابیت کتاب چند برابر کرد به نظرم کلا یه اثر دیگه است که خلق شده دستشون درد نکنه و خسته نباشید از ته دل برای تک تک گویندگان
یاسمن کیا
۱۴۰۳/۶/۲۵
رمان فضای سیاه و پر دودی از یک خانواده ایرانی در دهه 30 و کمی قبل و بعد آن است. نمونه‌ی بارزی از در آمیختگی تحجر و سنت، تعقل و روشنگری، سکون و طغیان، ظلم، حسادت، شرارت، کهن الگوی پدر مقتدر و جبار و زنان تسلیم! بازخوانی سومم بود که با شنیدن این صداهای بی نظیر بیشتر به جونم چسبید
Mehdi Nik
۱۴۰۳/۶/۱۵
یاد مرحوم آقای گنجی که صدایش در ابتدای کتاب آمده به نیکی گرامی باد. ممنون از شما برای تغییر ندادن این قسمت.
این اجرا قطعا از اجرای نخستینش در آوانامه بهتر و با کیفیت‌تر و حرفه‌ای‌تر است و البته شایسته ماندگاری بیشتر این اثر عالی زنده‌یاد معروفی است.
Ali.V
۱۴۰۳/۶/۱۳
من کتاب رو نخوندم فقط چون اجرای جدید اوانامه بود با گروه گویندگان و صدای ارمان سلطان زاده خریدمش اما الان که دارم گوش میدم از خودم عصبانیم که چرا این همه سال این اثر فوق العاده رو نخوندم.
محمد داودی فر
۱۴۰۳/۶/۲۶
فوق العاده و غیر قابل پیش‌بینی و درنهایت کتابی بسیار ارزشمند و گویندگی فوق العاده آقای سلطانی آن را دوچندان شنیدنی نموده
ر
۱۴۰۳/۶/۱۳
من این کتابو چند سال پیش خوندم و برای یادآوری نسخه صوتیشو گوش دادم. خیلی خوب بود.
راحله خلیل پور
۱۴۰۳/۶/۲۴
کتاب بی نظیری بود با صدای آقای سلطان زاده خیلی لذت بردم تشکر فراوان دارم از دستداندرکاران تولید کتاب صوتی سنفونی مردگان
📚هستی لک 📚
۱۴۰۳/۶/۲۴
مطمئن باشید از شنیدنش خیلی خیلی خیلی لذت خواهید برد ممنونم از کتابراه و تیم خوبشون
مریم شفیع پور
۱۴۰۳/۶/۱۶
عالی عالی عالی سکانس واگویه های ایدین بینگیز بیان شده بود واقعا لذتبخش بود
امیر متین
۱۴۰۳/۶/۱۳
خیلی از اجرای قبلی بهتر وروان تره پیشنهاد میکنم دوباره بهش گوش دهید فوقالعادهس
آرزو R
۱۴۰۳/۶/۲۶
این کتاب واسه من پخش نمیشه
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید)

برای دریافت کتاب صوتی سمفونی مردگان (اجرای جدید) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.