معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید

عکس جلد کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید

برای تویی که مدام فکر می‌کنی در این زندگی قربانی هستی! زو کروک در کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی، اولین و مهم‌ترین مواردِ پایه‌ای سلامت روان، یعنی داشتن عزت نفس و احترام به خود را آموزش می‌دهد. با شنیدن این کتاب، با مهم‌ترین شخص زندگیتان، یعنی خویشتنِ‌خویش، آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چطور او (و در واقع خودتان) را دوست داشته باشید.

درباره‌ی کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی

اجازه بدهید صحنه‌ای را برایتان توصیف کنم؛ شب است. با چشمان خیس در تخت خود دراز کشیده‌اید و در تاریکی اتاق به خود فرصت می‌دهید تا اتفاقات و احوال اخیرتان را مرور کنید. حالتان خوب نیست، حس می‌کنید چیزی درست کار نمی‌کند. حس می‌کنید در نظر دیگران نامرئی هستید و اصلاً متوجه مهر و محبتی که نسبت‌به آن‌ها دارید، احترامی که برایشان قائل هستید و تلاشی که در جهت رکسب رضایتشان می‌کنید، نمی‌شوند. با خود فکر می‌کنید که کسی قدرتان را نمی‌داند. ذهنتان پیچ‌وتاب می‌خورد، به این احساس برمی‌خورید که واقعاً بی‌ارزش هستید. شاید در عمق قلبتان به چیزی که می‌گویید باور نداشته باشید، اما این کار مثل کندن پوست خشک‌شده‌ی روی زخم که دردناک و اشتباه است، برایتان تحریک‌کننده است. امید دارید در پس سکوت و تاریکی مطلقی که خودتان را در آن زندانی کرده‌اید، دستی دراز شود، کمکتان کند و با صدای بلند بگوید که تو بی‌ارزش نیستی. خبر بد این است که هیچ‌کس قرار نیست برای اثبات ارزش شما کاری کند! نه چون آن‌ها خودخواه یا بدجنس هستند؛ چون اصلاً این کار در دایره‌ی اختیارات و توانایی‌های دیگران نیست که بخواهند عملی‌اش کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی

زو کروک (Zoe Crook) در کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی (self love in action) به سراغ مطالعه و کندوکاو همین سیاه‌چاله‌ی تاریکی رفته که بسیاری از ما، آگاهانه، خودمان را در دام آن اسیر کرده‌ایم؛ سیاه‌چاله‌ای به نام «دوست نداشتن خود». بگذارید چند موقعیت را برایتان مثال بزنیم که شاید آشنا به نظر برسند: روبه‌روی آینه می‌ایستید و از چهره و اندامتان ایراد می‌گیرید. دیگران را در اولویت می‌گذارید؛ در نظرتان اشکالی ندارد اگر خودتان سختی بکشید ولی دیگران را خوشحال و راضی نگه‌دارید. خودتان را مثل یک موم دائم تغییر می‌دهید تا با استانداردهای دیگران مطابقت پیدا کنید، چون کسب رضایت آن‌ها اهمیت بسیاری برایتان دارد.

خودتان را از انجام کارهایی که دوست دارید منع می‌کنید، صرفاً چون باید با تصویری که همه از شما در ذهنشان دارند یکی باشید و هیچ‌وقت از خط بیرون نزنید. نه گفتن برایتان مثل یک کابوس است و ترجیح می‌دهید هر چه اطرافیان گفتند، سختی‌اش را به جان بخرید تا اینکه بخواهید درخواست طرف مقابل را رد کنید. دیگران به شما بدی می‌کنند، اما شما همیشه آن فرشته‌ی مظلوم و معصومی هستید که قربانی شده. با خود تکرار می‌کنید که آن‌ها روزی متوجه اشتباه خود می‌شوند و می‌فهمند شما چه ارزشی دارید. ولی درکمال تاسف باید بگوییم که آن روز هیچ‌وقت فرا نمی‌رسد!

علت تمام این سیه‌روزی‌ها و ناکامی‌ها این نیست که شما بدشانسید و یا با افرادی محاصره شده‌اید که قدرتان را نمی‌دانند. علت خود شمایید! شاید در نگاه اول کمی دردناک به نظر برسد که بگوییم هر چه از سختی و دوست نداشته شدن به شما رسیده مقصرش خودتان بوده‌اید. اما مرحله‌ی اولِ خارج شدن از این سیاه‌چاله همین است که بپذیرید کنترل هر اتفاقی که افتاده، چه بد و چه خوب، در دست خودتان بوده. شما به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین حامی و مشوق خودتان، از حمایت خودتان دست کشیده‌اید و انتظار دارید دیگران این کار را برای شما انجام دهند.

اما ذات آدمیزاد این است که از رفتار دیگران کپی‌برداری می‌کند. اگر خودتان برای خودتان ارزش قائل نباشید، دیگران نیز همین رفتار شما را دریافت کرده و با شما مثل یک انسان بی‌ارزش رفتار می‌کنند. پس نمی‌توانید کسی را خارج از دایره‌ی اختیار و اراده‌ی خود برای این کار مقصر بدانید.

اشتباه نکنید، آنچه گفتیم به معنای نامعتبر کردن رنجی که متحمل شده‌اید نیست. دوست نداشتن خود بر اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که پررنگ‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها، نحوه‌ی رفتار دیگران با شما در زمان کودکی است. شاید حالا حتی آن رفتارها را به خاطر هم نداشته باشید، اما اثرشان در عمیق‌ترین لایه‌های ذهنتان باقی مانده و رفتار امروزتان را شکل می‌دهد. شاید حالتی که امروز در آن گرفتار شده‌اید به‌خاطر اشتباهات دیگران باشد، اما به شما اطمینان می‌دهیم که ماندن و سازگار شدن با این وضعیت، به پای خود شما نوشته می‌شود. کلید خارج شدن از این شرایط مخرب در دست خود شماست و اگر تصمیم گرفتید در آن باقی بمانید، دیگر نمی‌توانید دیگران را مقصر احوال بد و شکست‌هایتان تلقی کنید.

معرفی و دانلود کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی

دوست داشتن خود یک فرآیند بلندمدت است که زو کروک در کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی آن را به شکل کامل توضیح داده است. ضروریست دوباره بچه شوید، دانه‌به‌دانه گره‌ها و سیاهی‌هایی را که از رفتار دیگران در ذهنتان ایجاد شده، پیدا کرده و مثل بهترین و مهربان‌ترین دوستی که می‌توانید داشته باشید، از خودتان مراقبت کنید تا مشکلات برطرف شوند. شاید کلیشه‌ای به نظر برسد که بگوییم شما منحصربه‌فرد هستید و از شما فقط یکی در این جهان وجود دارد، ولی می‌توانیم این‌طور به قضیه نگاه کنیم: هربار که به خودتان سخت می‌گیرید، با خودتان بد حرف می‌زنید، خودتان را نادیده می‌گیرید و به نفع دیگران کنار می‌روید، در حقیقت این کارها را در حق خودِ شش-هفت‌ساله‌تان انجام می‌دهید. چهره‌تان در آن زمان را به یاد بیاورید، آیا همچنان بدرفتاری با این بچه منطقی به نظر می‌رسد؟!

در نهایت آخرین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است: اگر اولویت گذاشتن و محبت کردن به خودتان به نظر خودخواهانه می‌رسد و حس می‌کنید باید برای نشان دادن عشقتان به دیگران، آن‌ها را مهم‌تر از خودتان بدانید، این را به خاطر داشته باشید که علاقه‌ی شما پوچ و تقلبی است. عشق و علاقه تنها از سمت کسی واقعی و ارزشمند خواهد بود که خودش ارزش علاقه‌ای را که خرج دیگران می‌کند، بداند و به یاد داشته باشد که از سهم عشقی که باید نثار خود کند، به دیگران می‌دهد. اگر حاضر نیستید آن عشق را به خودتان هدیه کنید، پس آن‌قدر ارزشمند نیست که به کار دیگران نیز بیاید!

کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی کاری از نشر صوتی موسسه‌ی فرهنگی کتاب‌یاران فناور و انتشارات اندیشه‌ی آگاه است. این کتاب را با ترجمه‌ی هستی رادپور و گویندگی پیمان شیخی در اختیار دارید.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای عملی خوددوستی

  • در دنیایی که ما را به قضاوت کردن خودمان وادار و به ما یادآوری می‌کند که چندان خود را دست بالا نگیریم، این کتاب کمکمان می‌کند تا به خود محبت کنیم و دیدمان را نسبت‌به دنیا تغییر دهیم. (گابور ماته)
  • زو کروک سخاوتمندانه ما را راهنمایی می‌کند. نویسنده تمریناتی هوشمندانه و متمرکز در اختیار ما می‌گذارد تا دوباره احساس عشق به خود را پیدا کنیم. (کارل اریک فیشر)

کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر آنچه پیش‌تر گفته شد را خوانده‌‌اید و تجربه‌های آشنایی برایتان بودند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که شنیدن این کتاب صوتی را از دست دهید. کتاب حاضر برای همه‌ی علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و خودسازی شنیدنی است.

در بخشی از کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید می‌شنویم

بخشی از خودآگاهی به این مربوط می‌شود که موقعیت اجتماعی خود را بشناسیم و نسبت به امتیازات و قدرت آن آگاه باشیم. داشتن امتیاز به معنای مصون بودن از سختی‌های زندگی نیست؛ داشتن امتیاز به این معنی است که یک شخص بر اساس نژادش، جنسیتش، گرایش جنسی‌اش، مذهبش، پایگاه اجتماعی اقتصادیش، کشور زادگاهش، زبان یا توانایی‌های جسمانی‌اش، چه مزیت‌های اجتماعی اقتصادی دارد. ابتدایی‌ترین شکل خودآگاهی، آگاهی از این است که هویت‌ ما چقدر ظریف و پیچیده است و اینکه چگونه تعلق به یک گروه اجتماعی خاص می‌تواند امتیازها و یا آسیب‌های مختلفی برای ما داشته باشد.

هم‌زمان با در نظر گرفتن هویت، باید شروع به کاوش در درون خود کنیم. کنار رفتن پرده‌های شخصیت و آشکار شدن چیزهایی که برای سالیان سال در وجودتان بوده و از آنها آگاه نبودید یا سعی می‌کردید مخفی‌شان کنید، می‌تواند بسیار فرآیند دردناک و سختی داشته باشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
12 دقیقه
معرفی ـ درباره نویسنده ـ پیشگفتار
27 دقیقه
بخش اول ـ فصل اول: منظور از خوددوستی چیست؟
41 دقیقه
فصل دوم: اصول اولیه عمل به خوددوستی چیست؟
48 دقیقه
بخش دوم ـ فصل سوم: گفتگوی درونی
47 دقیقه
فصل چهارم: خود یکپارچه
29 دقیقه
فصل پنجم: چگونه بدن خود را دوست بداریم؟
20 دقیقه
فصل ششم: چگونه از آینده خود مراقبت کنیم؟
49 دقیقه
بخش سوم ـ فصل هفتم: خانواده چیست؟
29 دقیقه
فصل هشتم: دوستی چیست؟
38 دقیقه
فصل نهم: روابط عاشقانه
22 دقیقه
فصل دهم: کار چیست؟
31 دقیقه
فصل یازدهم: جامعه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید
نویسنده
مترجمهستی رادپور
راویپیمان شیخی
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
ناشر صوتی موسسه فرهنگی کتاب‌یاران فناور
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مثبت اندیشی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی

برای دریافت کتاب صوتی راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.