معرفی و دانلود کتاب راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید

عکس جلد کتاب راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید
قیمت:
۳۸۰۰۰ ۱۹,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید

یک آتش‌نشان، ابتدا باید از خودش مراقبت کند. فداکارترین آدم دنیا هم در میان دود و آتش، نمی‌تواند دیگران را نجات دهد. زندگی نیز به عملیات اطفاء حریق شبیه است و شما آتش‌نشان آن هستید. کتاب راهنمای عملی خوددوستی درباره‌ی اهمیت و ارزش شماست؛ موضوع مهمی که شاید آن را فراموش کرده باشید. زو کروک در این کتاب شما را به اندیشیدن درباره‌ی یک پرسش مهم وا می‌دارد: آیا خودت را دوست داری؟

درباره‌ی کتاب راهنمای عملی خوددوستی

«چند سال پیش در شرکتی بزرگ کار می‌کردم. تمام زندگی‌ام را وقف آن کرده بودم. می‌خواستم بهترین کارمند آنجا باشم. یک شب در میان می‌خوابیدم و تمام روزها را تا آخر شب کار می‌کردم، تا اینکه خبری به گوشم رسید: «شرکت با کسری بودجه مواجه شده و تصمیم دارد تعدیل نیرو کند.» آن‌ها مرا همراه با جمعی از کارمندانی که از تمام مرخصی‌هایشان استفاده می‌کردند و همیشه دیر به سرکار می‌رسیدند، اخراج کردند. آن موقع فقط به یک چیز فکر کردم: «چرا آن‌قدر تلاش کردم؟» مدتی بعد با فردی آشنا شدم که تصور می‌کردم مثل و مانندی ندارد و باید تمام زندگی‌ام را وقف او کنم. اما حالا، بعد از گذشت چندسال، اصلاً نمی‌دانم او کجاست!»

اگر شما هم در گذشته و یا درحال حاضر چنین فداکاری‌هایی کرده‌ و زندگی خود را در طَبق اخلاص گذاشته‌اید، کتاب راهنمای عملی خوددوستی (self love in action) برای نجات شما از این چاه بی‌انتها نوشته شده است.

معرفی و دانلود کتاب راهنمای عملی خوددوستی

اگر هنگام فداکاری‌های بی‌دلیل و بی‌انتها با خود گفته‌اید: «یک روز است دیگر، از فرزندش نگه‌داری می‌کنم. یک سال که بیشتر نیست، به‌خاطر او کارم را عوض می‌کنم. پول که مهم نیست، به او می‌بخشم.» زو کروک (Zoe Crook) شما را با این حقیقتی که خود نیز می‌دانید اما از آن می‌گریزید روبه‌رو می‌کند؛ حقیقتی به نام «محدودیت عمر». زندگی شما متشکل از چندین ماه و چند سال است و نباید آن را به کسی جز خودتان اختصاص دهید. اگر به فکر خوشحالی و سلامتی خود نباشید و عشق به درونتان را در اولویت قرار ندهید، احتمال کمی وجود دارد که کسی مسئولیت این کار را برای شما به‌عهده بگیرد.

کتاب راهنمای عملی خوددوستی شما را با انواع بی‌توجهی‌هایی که ممکن است روزانه بر خودتان روا بدارید و حتی حواستان به آن‌ها نباشد مواجه می‌کند. کارهایی مثل بلند نخندیدن به‌خاطر اینکه تصور می‌کنیم دندان‌های زیبایی نداریم. اما گاهی‌اوقات ظلم‌هایی به خودمان می‌کنیم که فراتر از یک بی‌توجهی است و گویی مستقیم ما را به سمت نابودی روانه‌ می‌سازد. اگر فردی را می‌شناسید که به مواد مخدر یا الکل اعتیاد دارد، به‌خوبی فرایند نابودی را درک خواهید کرد. زو کروک در کتاب خود، تجربه‌ی چند مصرف‌کننده‌ی مواد مخدر را از زبان آن افراد روایت کرده است. نکته‌ی مشترک زندگی این آدم‌ها در دوست نداشتن خودشان است. آن‌ها همیشه منتظر بوده‌اند تا دستی از غیب بیاید و آن‌ها را از غار تاریک اعتیاد بیرون بیاورد؛ اما در این غار، چیزی جز انعکاس صدای خود نمی‌شنیدند و تا هنگامی که به ارزش وجودی خود پی نبردند و آن شرایط را بسیار ناچیزتر از شأنشان ندیدند، نتوانسته‌اند از گرداب اعتیاد بیرون بروند.

بسیاری از احساسات و افکار منفی که ذهن ما را شکنجه می‌کنند، از زمان کودکی وارد مغز ما شده‌اند و تغییر آن‌ها به ساعت‌ها و ماه‌ها کار روان‌شناسی نیاز دارد. اگر در کودکی از کسی بشنویم که چاق هستیم و باید لاغر شویم، به احتمال زیاد بزرگ‌سالی خود را با تنفر از بدنمان سپری می‌کنیم و تصور می‌کنیم واقعاً ایراد داریم! اما موضوعی که باید تغییر کند، بدن ما نیست بلکه افکار منفی ما درباره‌ی خودمان است. کتاب راهنمای عملی خوددوستی با توجه به نظرات روان‌شناسان و مطالعه‌ی تجربیات مراجعان آن‌ها، راهکارهایی را برای بالا بردن عزت‌نفس و افزایش عشق به خودمان در قالب «تمرین عملی» ارائه کرده است. این روش‌ها به ما می‌آموزند که از بدن خودمان قدردانی کنیم؛ برای جلوگیری از ابتلا به احساس پوچی اهداف کوتاه‌مدت تعیین کنیم؛ خودمان را مانند دیگران ببخشیم و به خود بگوییم دوستت دارم.

کتاب راهنمای عملی خوددوستی از بسترهایی که باعث به‌وجود آمدن احساسات منفی شده‌اند نام می‌برد؛ بسترهایی مانند خانواده، گروه دوستان، مدرسه و ارتباطات عاطفی. این بسترها تمام چیزهایی هستند که ما داریم و به زندگی ما رنگ و معنا می‌دهند، اما خود می‌توانند عامل به‌وجود آمدن اضطراب‌ها، ترس‌ها و منفی‌نگری‌های ما شوند. زو کروک به ما کمک می‌کند تا به پدیده‌ها منطقی‌تر نگاه کنیم. موضوعات افسانه‌ای مثل «عشق یعنی ما یک روح در دو بدن هستیم.» و «خانواده هیچ آسیبی به من نمی زند.» را فراموش کنیم. ما برای اینکه بتوانیم به خانواده و فرد موردعلاقه‌مان عشق بورزیم، باید اول از هرچیز حالمان را خوب نگه‌داریم و دوست‌داشتن خودمان را در اولویت بگذاریم. هدف کتاب راهنمای عملی خوددوستی در رسیدن ما به همین موضوع است: ما دوست‌داشتنی هستیم و احترام و عشق حق طبیعی ماست.

کتاب راهنمای عملی خوددوستی با ترجمه‌ی هستی رادپور در نشر اندیشه‌ی آگاه به چاپ رسیده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب راهنمای عملی خوددوستی

  • در فرهنگی که به ما القا می‌کند باید خودمان را دائم قضاوت کنیم و حتی از خود نفرت داشته باشیم، این کتاب به ما کمک می‌کند تا به خود محبت کنیم و دنیایمان را گسترش دهیم. (گابور ماته)
  • این کتاب ما را سخاوتمندانه راهنمایی می‌کند. زو کروک تمریناتی عقلانی و متمرکز را ارائه می‌کند تا از آن‌ها برای زندگی خود استفاده کنیم و احساس عشق به خود را به‌دست آوریم. (کارل اریک فیشر)

کتاب راهنمای عملی خوددوستی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به روان‌شناسی مثبت‌نگر و خودسازی مناسب است، اما به‌طورکلی هر فردی که بیش از خود، به دیگران توجه می‌کند و خودش را دوست ندارد، باید این کتاب را بخواند.

در بخشی از کتاب راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید می‌خوانیم

خوددلسوزی باعث ایجاد فضایی می‌شود که در آن از شکست خوردن نمی‌ترسید. اگر در کودکی به شما محبت نشده باشد، در بزرگ‌سالی برای جلب‌توجه دیگران تلاش می‌کنید و حتی خود را به خطر می‌اندازید. گفتن سخنان منفی درباره خویش می‌تواند تمام انرژی‌تان را تحلیل ببرد، به حدی که دیگر تمایلتان را برای تجربه‌های جدید از دست می‌دهید و تصور می‌کنید که تجربه‌های جدید ارزشی ندارند. پروش خوددلسوزی در وجودمان باعث پدید آمدن ذهنیتی پویا می‌شود، انعطاف‌پذیرترمان می‌کند و به ما این توانایی را می‌دهد که به‌جای اینکه مدام به شکست‌هایمان بیندیشم، بخواهیم از آنها عبرت گرفته و در تجارب جدیدمان آن‌ها را تکرار نکنیم.

بی‌شک تمام این مواردی که گفته‌ایم در نگاه اول کمی سخت و متناقض به نظر می‌رسند؛ اما لازم نیست نگران باشید چون همه افراد در آغاز چنین برداشتی دارند. کارل راجرز می‌گوید: «تناقض عجیبی است، اما تنها هنگامی‌که خویش را همان‌گونه که هستیم بپذیریم، توانایی تغییر پیدا خواهیم کرد.» همه ما نقایصی داریم و حق اشتباه کردن نیز داریم، پس هنگامی‌که هیچ‌کس با شما مهربان نیست خودتان با خودتان مهربان باشید. هنگامی‌که اشتباهی مرتکب می‌شوید پذیرفتن آن بدون شماتت کردن خود، حداقل‌ترین کاری است که می‌توانید در حق خویش انجام دهید. مفهوم اصلی خوددلسوزی این است که حتی اگر زمانی احساس کم‌ارزش بودن کردیم و مرتکب خطاهای زیادی شدیم، بازهم به خود یادآوری کنیم که ذاتاً خوب و کارآمد هستیم.

فهرست مطالب کتاب

درباره نویسنده
یادداشت نویسنده
پیشگفتار
بخش اول: چگونه خود را دوست بداریم؟
بخش دوم: چگونه دنیای داخل ذهنمان را بسازیم؟
بخش سوم: چگونه جهان بیرونی خود را بسازیم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای عملی خوددوستی: چگونه در انجام کار، در روابط و در زندگی با خود مهربان باشید
نویسنده
مترجمهستی رادپور
ناشر چاپیانتشارات اندیشه آگاه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-8029-10-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۸۰۰۰ ۱۹,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای عملی خوددوستی

said sabouri
۱۴۰۳/۴/۱۳
کتاب خوبی هست و هم جنبه علمی و هم کاربردی داره. واقعا بخاطر سخت گیری والدین و جامعه همه ما این مشکل رو داریم و با خودمون مهربان نیستیم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای عملی خوددوستی

برای دریافت کتاب راهنمای عملی خوددوستی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.