معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه خاموش

عکس جلد کتاب صوتی خانه خاموش
قیمت:
۱۷۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خانه خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خانه خاموش

پیچ و تاب میان خاطرات و حسرت‌ها، آمد و شد میان آرزوها و امیدهای بربادرفته و حرکتی پاندول‌وار بین زمان حال و گذشته. اورهان پاموک، نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، در کتاب صوتی خانه خاموش که نامزد دریافت جوایز متعددی شده، داستان خانواده‌ی ترکی را روایت می‌کند که هریک از زندگی‌شان، چیزی بیش از آنچه دارند و هستند، می‌خواهند.

درباره‌ی کتاب صوتی خانه‌ی خاموش

ترکیه، جنت‌حصار، جایی در نزدیکی‌های ساحل و در حوالی دهه‌ی هشتاد میلادی، قصه‌ی کتاب صوتی خانه‌ی خاموش (Silent House) نوشته‌ی اورهان پاموک (Orhan Pamuk) جریان دارد. فاطمه، پیرزنی که حالا در دهه‌ی نهم زندگی‌اش به سر می‌برد، بی‌‍صبرانه منتظر است تا سه نوه‌اش به خانه‌اش بیایند. در این سال‌های آخر عمر که هرروز با فکر گذشته و بی‌حوصلگی و تنهایی می‌گذرد، آمدن بچه‌ها برایش ذوق کودکانه‌ای ایجاد کرده. او مدام با رجب، خدمتکارش، همه‌چیز را چک می‌کند؛ آیا اتاق بچه‌ها را آماده کرده است؟ لحاف تمیز گذاشته؟ زمان رسیدنشان را از خودشان پرسیده؟ همه‌چیز آماده است؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه خاموش

رجب از غرغرهای خانم بزرگ خسته شده ولی دیگر به آن‌ها عادت کرده است. شاید ته دلش از این پیرزن متنفر باشد، ولی دیگر پذیرفته که زندگی همین است و باید با آن ساخت. روزی را به یاد می‌آورد که خانم بزرگ با داد و قال مادرش را، به‌خاطر آنکه به‌طور نامشروع رجب را باردار شده بود، از خانه بیرون کرد. رجب به‌خوبی می‌داند که سال‌هاست مردم قد و قواره‌ی کوچکش را به داستان بارداری مادرش گره زده‌اند و از آن برای خودشان سرگرمی‌ها ساخته‌اند.

«چرا رجب مثل کوتوله‌هاست؟»

«چون مادرش ازدواج نکرده بود و او را به دنیا آورد.»

با اینکه سال‌هاست به شنیدن این اباطیل عادت کرده، ولی هنوز هم نمی‌تواند جلوی احساساتش را بگیرد. وقتی دلتنگ زندگی و معاشرت با مردم می‌شود، پا در قهوه‌خانه می‌گذارد و اجازه می‌دهد میل به زندگی کردن این حقیقت را از یادش ببرد که زندگی هیچ‌وقت با او مهربان نبوده. و وقتی در میان همان مردم، همه به سردی با او رفتار می‌کنند و قد کوتاهش را به سخره می‌گیرند، اجازه می‌دهد خشم و غصه‌ی توأمان به مغزش هجوم بیاورد و باز به تنهایی و تاریکی شب پناه می‌برد. این قصه هرروز تکرار می‌شود، چون نه شوق زندگی کردن در او از بین می‌رود و نه خشم ناشی از نادانی و بی‌انصافی مردم.

هنوز نوه‌ها از راه نرسیده‌اند، ولی فکر مادربزرگ مشغول است. باز ذهنش بی‌اجازه به گذشته دویده و سال‌هایی را مرور می‌کند که با وجود سن کم، به عقد مردی بزرگ‌تر از خودش در آمد. شوهرش پزشک بود و سر پرسودایی داشت؛ آن‌قدر پرسودا که در میانه‌‌ی تحولات سیاسی ترکیه، مجبور شدند از استانبول به شهر دیگری بروند تا از خطر دستگیر شدن دور بمانند. پدرش قبل از اینکه او را به خانه‌ی شوهر بفرستد تنها یک چیز به او یاد داده بود؛ اینکه هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی، از مردها سوالی نپرسد. برای همین هم وقتی نصفه شب به اتاق کار همسرش سری زد تا ببیند نوشتن لغت‌نامه‌اش، که با جدیت آن را انجام می‌داد، به کجا رسیده و با یادداشت‌های کفرآمیز همسرش روبه‌رو شد هیچ نگفت. همسرش در یادداشت‌هایش نه‌تنها وجود خدا را چندین بار منکر شده بود، بلکه از زندگی با زن سردمزاجش نیز شاکی بود. دو عقیده‌ای که برای او بسیار سنگین تمام می‌شد. اما همان‌طورکه پدر یادش داده بود، زن‌ نباید هیچ‌وقت و تحت هیچ شرایطی مردش را سوال‌پیچ کند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی خانه خاموش

نو‌ه‌ها، فاروق و متین و نیلگون بالاخره از راه می‌رسند و قصه به ترتیب در میان افکار هرکدامشان شکل می‌گیرد. هر کدام حسرتی دارند و آرزویی، اما از این آرزوها تنها فکری مشغول و دغدغه‌مند و تصویری خیالی عاید هرکدامشان شده. زمانی که پای برادرزاده‌ی رجب به این قصه باز می‌شود، مثل سنگی که بر سطح آرام آب، پرت شده باشد، همه‌چیز متحول و مشوش می‌شود...

کتاب صوتی خانه‌ی خاموش اثری از نشر چشمه و نشر صوتی رادیو گوشه است. ترجمه‌ی این کتاب به عهده‌ی محمد فهیمی بوده و گویندگی آن نیز توسط داریوش کاردان، ناهید مسلمی، اشکان عقیلی پور، علی خسروی، نیما منصوریان، الهه احسانی و هدی بابایی انجام شده.

جوایز و افتخارات کتاب خانه‌‌ی خاموش

  • نامزد دریافت جایزه‌ی "Premi Llibreter de narrativa"؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی "Man Asian" در سال 2012؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی "Madaralı Roman" در سال 1984؛
  • نامزد دریافت جایزه‌ی "de la Decouverte Europeenne"؛
  • نامزد جایزه‌ی داستان خارجی مستقل (Longlist) در سال 2013؛
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب خانه‌ خاموش

  • یک رمان فوق‌العاده که خواننده را مجذوب خود می‌سازد و او را به راحتی رها نمی‌کند. (هفته‌نامه‌ی نیویورکر)
  • شگفت‌انگیز؛ خانه‌‌ی خاموش قصه‌ی آدم‌هایی را روایت می‌کند که درست به اندازه‌ی کشورشان، پیچیده و بی‌ثبات هستند؛ کاری از یک مهندس بزرگ. (روزنامه‌ی واشنگتن پست)
  • الهام‌بخش و شورانگیز. به همراه توضیحاتی درمورد تاریخ، مذهب، حافظه، طبقه و سیاست. مطالعه‌ی این کتاب، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است. (نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • درخشان و از لحاظ سبک، مبتکرانه. این اثر بی‌نظمی، حس نوستالژی و امید جامعه‌ای را که با خشونت مواجه است، روایت کرده. (روزنامه‌ی سان فرانسیسکو کرونیکل)

کتاب خانه‌ خاموش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی خانه‌ی خاموش اثری از ادبیات ترکیه است و از این نظر، نزدیکی فرهنگی بسیار با مخاطبان ایرانی دارد. پس اگر طرفدار کتاب‌های اجتماعی و سیاسی هستید، شنیدن این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی خانه خاموش می‌شنویم

سرانجام آن جاروجنجال نفرت‌انگیز آرام می‌شود، همان هیاهویی که تمام روز سرم را به درد آورده: سروصدای پلاژ، قایق، بچه‌ها، موسیقی، رادیو، مستی‌ها، بدوبیراه‌ها، تلویزیون. وقتی آخرین اتومبیل با سروصدا از مقابل درِ باغ می‌گذرد و می‌رود، آرام از روی تختم بر‌می‌خیزم، پشت پنجره‌ی اتاقم می‌ایستم و گوش می‌دهم: کسی نیست، همه‌شان خسته شده و خوابیده‌اند. تنها صدای باد، امواج دریا، خش‌خش برگ درختان. اگر این صداها هم نباشند، گاهی صدای جیرجیرکی در این نزدیکی، کلاغی سرگردان، شاید هم سگی بی‌حیا را می‌شنوم. آن وقت پنجره‌ها را آرام گشوده و به صدای آن‌ها گوش می‌دهم، مدتی طولانی به سکوت گوش می‌سپرم. وقتی فکرش را می‌کنم که نود سال است دارم زندگی می‌کنم، به خودم می‌لرزم. زوزه‌ی باد از درون علف‌هایی که سایه‌ام روی‌شان افتاده انگار پاهایم را سرد می‌کند و می‌ترسانَدَم. یعنی برگردم و به تاریکی گرم لحافم بپیچم؟ اما برای گوش سپردن به انتظاری که در این سکوت است اندکی دیگر همان جا ایستادم. گویی قرار است اتفاقی بیفتد، انگار به کسی وعده‌ای داده باشم، گویی دنیا می‌تواند چیز تازه‌ای به من نشان دهد. منتظر ماندم، بعد از انتظاری طولانی پنجره‌ها را بستم، به تختم برگشتم، لبه‌ی تخت نشستم به تماشای تیک‌تاک ساعتی که یک و بیست دقیقه را نشان می‌دهد. به فکر فرورفتم: صلاح‌الدین در این مورد هم اشتباه کرده بود. بله، هیچ‌چیزِ تازه‌ای وجود ندارد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
35 دقیقه
یک
42 دقیقه
دو
25 دقیقه
سه
20 دقیقه
چهار
24 دقیقه
پنج
20 دقیقه
شش
38 دقیقه
هفت
17 دقیقه
هشت
19 دقیقه
نه
22 دقیقه
ده
33 دقیقه
یازده
28 دقیقه
دوازده
18 دقیقه
سیزده
24 دقیقه
چهارده
29 دقیقه
پانزده
32 دقیقه
شانزده
30 دقیقه
هفده
32 دقیقه
هجده
29 دقیقه
نوزده
24 دقیقه
بیست
24 دقیقه
بیست‌ویک
25 دقیقه
بیست‌ویک - قسمت دوم
35 دقیقه
بیست‌ودو
20 دقیقه
بیست‌و‌سه
23 دقیقه
بیست‌وسه - قسمت دوم
21 دقیقه
بیست‌وچهار
26 دقیقه
بیست‌وچهار - قسمت دوم
19 دقیقه
بیست‌وپنج
22 دقیقه
بیست‌وپنج - قسمت دوم
24 دقیقه
بیست‌وشش
32 دقیقه
بیست‌وشش - قسمت دوم
22 دقیقه
بیست‌وهفت
17 دقیقه
بیست‌وهشت
21 دقیقه
بیست‌وهشت - قسمت دوم
18 دقیقه
بیست‌ونه
18 دقیقه
بیست‌ونه - قسمت دوم
36 دقیقه
سی
28 دقیقه
سی‌ویک
31 دقیقه
سی‌ودو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خانه خاموش
نویسنده
مترجممحمد فهیمی
راویداریوش کاردان، ناهید مسلمی، اشکان عقیلی پور، علی خسروی، نیما منصوریان، الهه احسانی، هدی بابایی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۴۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خانه خاموش

نسرین مالکی
۱۴۰۳/۴/۵
کتاب از دید شخص دومی که داره داستان و جلو ببره. سبکش جالب بود!
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خانه خاموش

برای دریافت کتاب صوتی خانه خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.