معرفی و دانلود کتاب صوتی تام پین

عکس جلد کتاب صوتی تام پین
قیمت:
۲۳۰۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تام پین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تام پین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تام پین

هاوارد فاست در کتاب صوتی تام پین، که از عناوین پرفروش نیویورک تایمز نیز بوده است، داستان مردی به نام تام پین را روایت می‌کند که از زندگی نکبت‌بار خود در انگلستان به تنگ آمده،‌ نزد یکی از بزرگان انگلیس می‌رود و با جسارت تمام از او می‌خواهد که وی را راهی آمریکا، دیار نیک‌نامی و خوشبختی بکند. مسیر سرنوشتْ او را به جایی می‌رساند که تاریخ آمریکا را دستخوش تغییر می‌کند و گامی بلند در راستای اجرای دموکراسی و برقراری آزادی برمی‌دارد.

درباره‌‌ی کتاب صوتی تام پین

تام پین مدتی طولانی است که پشت در اتاق دکتر فرانکلین به انتظار نشسته ولی به نظر می‌رسد که از بابت سرووضع ژنده‌اش، کسی او را جدی نمی‌گیرد. تا اینکه بالاخره مستخدم آقای فرانکلین با کج‌خلقی تمام حاضر می‌شود او را به اتاق آقای خانه راهنمایی کند...

هاوارد فاست (Howard Fast) در کتاب صوتی تام پین (Citizen Tom Paine) داستان یک ماجراجویی نه‌چندان خوشایند را روایت می‌کند که از دل داستان‌های تاریخی عبور می‌کند و واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا و انگلستان را به نمایش می‌گذارد.

تام پین حدوداً سی تا چهل ساله است اما ظاهرش خیلی بیش از این‌ها نشان می‌دهد. لباس‌های کهنه و مندرس در کنار ریش بلند نتراشیده و تنی که مدت‌هاست حمام به خود ندیده، از او موجود فلاکت‌باری ساخته که حتی مستخدم آقای فرانکلین نیز او را جدی نمی‌گیرد. برای همین مدت‌هاست که بیرون در اتاق آقای فرانکلین نشسته و با خشم، به مستخدم یادآوری می‌کند که برای چه به آنجا آمده و می‌خواهد آقای فرانکلین را ببیند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تام پین

وقتی بالاخره مستخدم رضایت می‌دهد که او را داخل اتاق بفرستد، آن‌قدر خودخوری کرده که بی‌اختیار تمام خشم و غرولندها و کنایه‌هایش را بر سر آقای فرانکلین خالی می‌کند. اما آقای فرانکلین با صبوری و خوش‌رویی‌ای که در ابتدا از آدم سرشناسی چون او بعید به نظر می‌رسد، او را به آرامش دعوت می‌کند و بی‌آنکه نگاه از بالا به پایین و یا تحقیرآمیزی داشته باشد، دستور می‌دهد تا برایش سفره‌ای از نان و گوشت و آبجو فراهم کنند.

تام پین که روزهاست غذای درست و حسابی نخورده، خشم و کینه‌اش را نیز در کنار لقمه‌های نان و کباب قورت می‌دهد و بعد از سیر شدن، به سیاق یک انسان آزاده، مشتی پول خرد که تنها دارایی‌اش است را از جیب بیرون می‌آورد و از بابت غذا به آقای فرانکلین می‌دهد. آقای فرانکلین در مقابل پول را نمی‌پذیرد و از او می‌خواهد پولش را پس‌انداز کند. در ادامه تام پین توضیح می‌دهد که زندگی در انگلستان تاریک و ابری را دیگر نمی‌تواند تاب بیاورد و آقای فرانکلین هرطور که شده باید او را به آمریکا، سرزمین آزادی و برکت بفرستد.

تام پین در حرفه‌ی شکم‌بنددوزی مشغول است؛ به این ترتیب که برای خانم‌ها و آقایان، لباس زیر و پیژامه می‌دوزد. ذره‌ای میل و علاقه به این شغل ندارد و تنها به خاطر اینکه پدرش این شغل را داشته و او را مجبور به ادامه‌ی راه خودش کرده، آن را به‌عنوان حرفه‌اش برگزیده. تا به این سن که رسیده هیچ‌وقت طعم شادی و خوشبختی را نچشیده، به جز همان باری که به بهانه‌ی زمین خوردن و زخمی شدن پای معشوقش، فرصتی به دست آورد تا او را ببوسد. بعد از آن نیز وقتی دخترک به مرض لاعلاجی مبتلا شد و از دنیا رفت، فهمید که زندگی هیچ‌وقت برای او چیز خوبی در آستین نخواهد داشت.

یادش می‌آید که پدر همیشه در جواب غرولندهایش هنگام کار می‌گفت که یا باید کار کند، یا برود آمریکا. البته که پدر به طعنه می‌گفت، اما در ذهن کودک او آمریکا تبدیل به مدینه‌ی فاضله‌ای شده بود که در آن خبری از از دست دادن معشوق و زندگی در فقر و بدبختی و کار شکم‌بنددوزی نیست. به همین دلیل هم به سراغ آقای فرانکلین آمده بود تا هرجور هست او را به آمریکا بفرستد.

برخلاف انتظار آقای فرانکلین درخواستش را قبول می‌کند و به دامادش که در آمریکا ساکن است نامه‌ای می‌نویسد تا از تام پین به خوبی پذیرایی کند و به او در سامان دادن زندگی‌اش یاری برساند. بنابراین تام پین با همان سرووضع آشفته و اندک پولی که در جیب دارد، با کشتی عازم آمریکا می‌شود. سفری طولانی در دریایی مواج و خروشان که باعث می‌شود بسیاری از مسافران از جمله تام پین،‌ تا سرحد مرگ بیمار شوند و دیگر امیدی به دیدن خاک پرفروغ کشور آرزوهایشان،‌ سرزمین موعود،‌ آمریکا، نداشته باشند...

معرفی و دانلود کتاب صوتی تام پین

کتاب صوتی تام پین زندگینامه‌ای داستانی و بر اساس واقعیت از شخصیتی است که ققنوس‌وار، از میان فقر و مصیبت و بدبختی برخاست تا تغییری بزرگ در تاریخ و البته سیستم سیاسی آمریکا به وجود آورد. نوشته‌ها و رساله‌های سیاسی و اجتماعی پین در حمایت از انقلاب آمریکا تأثیر چشمگیری داشت، اما این تنها نقطه‌ی قابل توجه در زندگینامه‌ی پین نبود. او با قدرت قلمش، در انقلاب فرانسه نیز اثرگذار واقع شد.

کتاب صوتی تام پین اثری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات خوارزمی است. این کتاب را با صدای میلاد فتوحی و ترجمه‌ی حسن کامشاد در اختیار دارید.

افتخارات کتاب تام پین

  • یکی از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های تاریخ آمریکا؛
  • اثر پرفروش نیویورک تایمز.

در نکوداشت کتاب تام پین

  • تصویری بسیار درخشان از تام پین و آمریکا در روزهای انقلاب. (The New York Herald)
  • هاوارد فاست تصویر واضحی از ویژگی‌های خاص شخصیت پین به ما می‌دهد؛ کسی که شخصیتی سخاوتمند، نجیب، دمدمی‌مزاج، اغلب مست و انقلابی دارد. (Library Journal)

کتاب صوتی تام پین برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های سیاسی و تاریخی آمریکایی علاقه دارید، مخاطب اصلی این اثر محسوب می‌شوید.

در بخشی از کتاب صوتی تام پین می‌شنویم

از این هیاهو و آشوب و شگفتی که مرد سوار از نیوانگلند آورد، پدیده‌ی نوظهوری جوانه زد، پدیده‌ای شگرف و نامفهوم، پدیده‌ای که به قالب جنبش و عمل درمی‌آمد اما عقل و تدبیر نمی‌پذیرفت. فردای آن روز تام پین در برابر کاخ دولت میان سیل انبوه جمعیت ایستاده بود و این افکار از مغزش می‌گذشت. این بزرگ‌ترین ازدحامی بود که تاکنون فیلادلفیا به خود دیده بود. شمارشان به هشت هزار می‌رسید. جمعیت نعره می‌کشید. فریاد می‌زد. همهمه می‌کرد. پیچ‌وتاب می‌خورد و گاه‌وبی‌گاه کمی ساکت می‌شد و به سخنرانان مختلف گوش می‌داد. سخنران‌ها یکی پس از دیگری بالا می‌رفتند و ستم و ستمگران را می‌کوبیدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
بخش اول ـ یک: نام من پین است
16 دقیقه
دو: آمریکا سرزمین موعود است
25 دقیقه
دو - قسمت دوم
22 دقیقه
سه: تله‌ی موش
22 دقیقه
چهار: نوزده آوریل هفتادوپنج
24 دقیقه
چهار - قسمت دوم
27 دقیقه
پنج: پرورش یک انقلابی
29 دقیقه
پنج - قسمت دوم
35 دقیقه
شش: چگونه تام پین کتاب کوچکی نوشت
19 دقیقه
شش - قسمت دوم
31 دقیقه
هفت: عقل سلیم
18 دقیقه
هشت: اوقاتی که جان آدم‌ها را آزمود
27 دقیقه
هشت - قسمت دوم
34 دقیقه
هشت - قسمت سوم
27 دقیقه
نه: جنگ طولانی
28 دقیقه
نه - قسمت دوم
33 دقیقه
نه - قسمت سوم
35 دقیقه
ده: انقلابی بیکار
19 دقیقه
ده - قسمت دوم
20 دقیقه
ده - قسمت سوم
31 دقیقه
بخش دوم ـ یازده: هفت سال به من مهلت دهید
26 دقیقه
یازده - قسمت دوم
25 دقیقه
یازده - قسمت سوم
30 دقیقه
دوازده: جمهوری فرانسه
23 دقیقه
دوازده - قسمت دوم
34 دقیقه
سیزده: تعقل درباره‌ی خدا و انسان
34 دقیقه
سیزده - قسمت دوم
20 دقیقه
چهارده: ناپلئون بناپارت
25 دقیقه
چهارده - قسمت دوم
21 دقیقه
پانزده: و احدی قبر او را ندانسته
25 دقیقه
پانزده - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تام پین
نویسنده
مترجمحسن کامشاد
راویمیلاد فتوحی
ناشر چاپیانتشارات خوارزمی
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۲۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۲۳۰۰۰۰ ۱۱۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تام پین

علی رستمی ابیوردی
۱۴۰۳/۶/۷
بنام خدا در میان داستان های تاریخی هاوارد فاست، «تام پین» - یکی از پرفروش ترین آثار تاریخ آمریکا - جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص می دهد، زیرا بینش شور انقلابی پین را به عنوان ریشه های اصیل به نسل تازه ای از خوانندگان بازگرداند. کتاب تام پین تصویری واضح از شیوه نگارش پین و یک شور انقلابی غیرقابل و وصف را به خواننده منتقل میکند. هوارد فاست (1914-2003) یکی از پرکارترین نویسندگان آمریکایی قرن بیستم بود. او نویسنده ای پرفروش با بیش از هشتاد اثر داستانی، غیرداستانی، شعر فیلمنامه بود. در شهر نیویورک بزرگ شد و اولین رمان خود را پس از پایان دبیرستان در سال 1933 منتشر کرد. در سال 1950، امتناع او از ارائه فهرستی از همکاران احتمالی کمونیست به کنگره ایالات متحده، او را به سه ماه زندان محکوم کرد فست در دوران حبس خود یکی از معروف ترین رمان هایش به نام اسپارتاکوس (1951) را نوشت. فست در طول کار طولانی خود، تعهد خود را به دفاع از عدالت اجتماعی در نوشتن خود با سبک داستان سرایی ماهرانه و زنده مطابقت داد. بله این کتاب را من قریب ٢٥سال پیش داشتم و خواندم الان هم کتاب باید گوشه ای از کتابخانه خصوصی من باشد، تام پین
آذین شهسواری
۱۴۰۳/۶/۸
صداپیشه قداستی ستودنی دارد صدای صداپیشه ماورایی ست پاک سرشت بودن و قداست صداپیشه ستودنی ست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تام پین

برای دریافت کتاب صوتی تام پین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.