معرفی و دانلود کتاب سگ کشی

عکس جلد کتاب سگ کشی
قیمت:
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سگ کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سگ کشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سگ کشی

شاید نوع روایت طنزگونه و متفاوت عزیز نسین از اتفاقات ساده‌ی روزمره است که کتاب‌هایش را مورد توجه مخاطبانش قرار داده است. کتاب سگ کشی اثر این نویسنده‌ی ترک‌تبار نیز از این قاعده مستثنی نیست. او با شیوه‌ی روایت و نگاه متفاوت خود توانسته در دسته‌ی نویسندگان پرفروش قرار بگیرد و آثار متعددی که اغلب در دسته‌ی داستان کوتاه اجتماعی قرار می‌گیرد را چندین‌بار به چاپ برساند. کتاب سگ کشی شامل هجده داستان کوتاه است که بعضی از آن‌ها مانند ما الاغ‌ها، به‌صورت مجزا هم به چاپ رسیده‌اند.

درباره‌ی کتاب سگ کشی

عزیز نسین (aziz nesin) علاوه بر نگارش داستان‌های کوتاه، فعالیت‌هایی مانند ترجمه، نگارش شعر و سفرنامه نیز انجام داده است. آثار او علاوه‌بر کشور خودش یعنی ترکیه در کشورهای مختلفی به چاپ رسیده و مورد استقبال واقع شده است. دلیل علاقه‌مندی مخاطبان به آثار عزیز نسین شاید این است که علاوه‌بر شکل روایت طنزگونه، اتفاقات ساده و معمول را به شکلی بیان می‌کند که دیگر ممکن نیست از کنار آن به راحتی گذر کرد.

کتاب سگ کشی نیز با بیان طنزگونه از فقر اقتصادی و مشکلات معیشتی می‌گوید. مضامینی که در دسته‌ی مواردی قرار دارند که شاید مرور آن خوشایند نباشد اما ادبیات جالبِ توجه عزیز نسین است که لبخند را تبدیل به تلخندی تاثیرگذار در ذهن مخاطبانش می‌کند. در ایران نیز به دلیل شباهت‌های فرهنگی و مجاورت با کشور ترکیه این آثار با توجه ویژه‌ای مواجه شده است.

از دیگر مضامینی که در کتاب سگ کشی عزیز نسین تکرار شده است، زیر سوال بردن گروه ظالم و مورد توجه قرار دادن گروه مظلوم جامعه است که این مضمون را می‌توان عنصر تکرارشونده‌ی داستان‌های او دانست. او از تیغ طنز برای پرده‌برداری از شرایط سخت جامعه که نظام سرمایه‌داری مسبب آن است، استفاده می‌کند و مخاطب را علاوه‌بر لبخند و لذت بردن از مطالعه‌ی داستان به تفکر و تعمق بیشتر نسبت به شرایط جامعه و حقوق مسلمش وامی‌دارد. تاثیری که مذهب بر خانواده‌‎ها می‌گذارد و منجر به تفاوت آنها با یکدیگر می‌شود نیز از قلم انتقادگونه و طناز این نویسنده به شکلی روایت می‌شود که در عین خواندن یک داستان دلچسب می‌تواند تفکرات پرسش‌گرایانه‌ای را در ذهن مخاطب به‌وجود بیاورد. تعمق او در جزییات به‌ظاهر بی‌اهمیت، مجموعه داستان سگ کشی را از مجموعه‌های دیگرش متمایز کرده است.

زاویه دید یا همان راوی در داستان‌های عزیز نسین اغلب از شخصیت‌های اصلی خود داستان هستند و این انتخاب در نوع روایت، دلیلی بر همدلی بیشتر مخاطب با آثار او شده است. کتاب سگ کشی به قلم عزیز نسین را می‌توان کنایه‌ای طنزگونه به دولت‌هایی دانست که فقط معیشت طبقات سرمایه‌دار جامعه را مورد توجه قرار می‌دهند. مخاطبانش در ترکیه به عزیز نسیتن لقب سوپاپ اطمینان دموکراسی را داده‌اند و او را علاوه‌بر یک نویسنده‌ی هنرمند، مبارزی واقعی در برابر بی‌عدالتی‌های جامعه می‌دانند. دیدگاه انتقادی این نویسنده نسبت‌به شرایط و اتفاقات سیاسی و اجتماعی جامعه باعث شده بود مدتی آثار او مجوز انتشار نداشته باشند اما بعد از مدتی آثارش به کتابفروشی‌ها بازگشت. بنیاد عزیز نسین نیز هرساله تعدادی کودک را به سرپرستی می‌پذیرد و تمام هزینه‌های زندگی آن کودک را به صورت مادام‌العمر می‌پردازد.

این کتاب با ترجمه‌ی عارف جمشیدی و توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های اجتماعی با روایتی طنزگونه علاقه‌مند هستید کتاب سگ کشی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

در بخشی از کتاب سگ کشی می‌خوانیم

زن انگلیسی شروع کرد به گفتن اسم غذاهایی که ما اصلاً به عمرمان ندیده بودیم. اگر طرز پخت اشتباهی به او می‌دادیم، مطمئنا سبب دلخوری میشد. پس به هر بدبختی که بود، برای جلوگیری از آبروریزی بیشتر ، بحث غذا را عوض کردم و موضوع گردش و بازدید از موزه‌های مختلف شهر را پیش کشیدم. زن انگلیسی گفت: «من خیلی دلم میخواد محله‌ی بدنام شهر رو ببینم.» با خجالت گفتم: «ولی ما محله‌ی بدنام ندار یم».

شوهرش اعتراض کرد: «دارین... من توی کتاب خوندم که محلۀ بدنام شما خیلی هم جای بزرگیه. در ضمن میخواستم ازتون خواهش کنم ما رو به یکی از قهوه‌خونه‌های شهر ببرین تا قلیونی هم بکشیم.»

«قلیون که مال خیلی وقت پیشهاست. فکر نکنم همچین قهوه‌خونه‌های باقی مونده باشن».

«نه عزیز من. پس شما خبر ندارین. ما توی کتاب خوندیم که هنوز هم این قهوه‌خونه‌ها وجود دارن».

زن انگلیسی ادامه داد: «اگه موافقین، یه شب رو هم بریم تو ساحل بغاز واسه‌ی ماهیگیری».

«ولی من تا حالا ماهیگیری نکردم».

«چطور ممکنه اهل استانبول باشین و ماهیگیری نکرده باشین! این روزها بهترین فصل برای صید ماهی لوفره. ما توی کتاب‌ها خوندیم صیادها شبونه، با قایق و فانوس‌های مخصوصی که دارن، میرن صید این ماهی‌ها»...

درحالی‌که خیلی ناراحت شده بودم و به هر چه کتاب و کتابخوان بود فحش می‌دادم، با خودم گفتم: «پس بیخود نیست که دولت طرح سوادآموزی رو راه انداخته و تعداد باسوادها رو به سی‌درصد رسونده. این زن و شوهر انگلیسی میخوان استانبول رو به من که بچه‌ی همینجام بشناسونن.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
سمفونی بند کفش
آه، ما الاغ‌ها
آدم را به‌زور دیوانه می‌کنند
بچه‌ها را نگریانید
اجلاس خران
استانبول ما
مملکت دست چه کسانی است؟!
انقلاب فرهنگی
ابزار ظریف
سگ کشی
خانه‌های لانه‌مرغی
هیچ‌چیز مثل دیوانگی نیست
مواظب باشید کسی نشنود
تحویل و تحول
انجمن دختران با کره
باشگاه مردان خیانت دیده
معامله
تلاش برای معاش (خودزندگینامه)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سگ کشی
نویسنده
مترجمعارف جمشیدی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-332-018-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
۸۰۰۰۰ ۵۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سگ کشی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سگ کشی

برای دریافت کتاب سگ کشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.