معرفی و دانلود کتاب اتفاقی خواهد افتاد

عکس جلد کتاب اتفاقی خواهد افتاد
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتفاقی خواهد افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتفاقی خواهد افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتفاقی خواهد افتاد

کتاب اتفاقی خواهد افتاد، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نوشته‌شده در اوایل و اواسط قرن بیستم از نویسندگان شهیر آلمانی است که تحت‌تاثیر مشاهداتِ اجتماعِ پس از جنگ جهانی و براساس تحولات و اتفاقات ناشی از آن، به نگارش درآمده است. علی اسدیان عهده‌دار انتخاب و ترجمه‌ی این بیست‌وپنج داستان کوتاه از ادبیات آلمان است.

درباره‌ی کتاب اتفاقی خواهد افتاد

داستان‌های کوتاهِ نوشته‌شده توسط افرادی هم‌چون هرمان هسه، هاینریش بل، هانس بندر، آلفرد آندرش و ... به دنیای ادبیات رونق بخشیدند و توانستند در برابر داستان و رمان‌های بلند قد علم کنند. در اوایل قرن بیستم و در دنیای پس از جنگ، به‌ویژه جنگ جهانی دوم که سایه‌ی آوارگی، اسارت، ناامیدی و ترس را بر همه‌جا گسترانیده بود، نویسندگان آلمانی‌زبان تحت‌تاثیر اتفاقاتی که از سر گذرانده و مشاهدات خود، شروع به نوشتن داستان‌های کوتاهی کردند که در تاریخ ماندنی و خواندنی شدند.

کتاب اتفاقی خواهد افتاد، مجموعه‌ای از 25 داستان آلمانی است که از نوزده نویسنده‌ی شهیر فعال در قرن بیستم توسط علی اسدیان گردآوری و ترجمه شده است. نام کتاب برگرفته از داستانِ اتفاقی خواهد افتاد نوشته‌ی هاینریش بُل است و مترجم هر بخش را با معرفی و تصویر نویسندگان آغاز کرده و سپس داستان‌های انتخاب‌شده از آن‌ها را ذکر کرده است.

هر ماجرایی که روایت می‌شود ما را با دریچه‌ی نگاه نویسنده و احساساتی که از محیط و اتفاقات زمان خویش دریافت می‌کرده، آشنا می‌کند. به‌طور مثال در داستان‌های هاینس ریسه که خود در جنگ جهانی دوم شرکت داشت، نوعی از احساس گناه و ناآرامی درونی به چشم می‌خورد؛ او فردی تحصیل‌کرده بود که برای آلمان نازی به جبهه‌ی جنگ رفت و پس از آن با زبانی رسا از مشکلات روز و تجربیات عینی خودش داستان‌های تاثیرگذاری را خلق کرد. در داستانِ حکم خداوند نوشته‌ی هاینس ریسه می‌توان درون‌مایه‌ی مذهبی، اعتقادی، انتقادی، اجتماعی و سیاسی را با خواندن هر خط از ماجرای قتل تاجر ثروتمندی که به‌دنبال قاتل یا قاتل‌هایش هستند، درک و حس کرد.

یکی دیگر از نویسندگانی که داستان‌های او در این کتاب قرار گرفته،‌ فرانتس کافکاست؛ او در عمر کوتاه خویش آثار ارزنده و پرطرفداری برجای گذاشته که پس از مرگش بر اثر بیماری، توسط دوستش منتشر شده‌اند. گراکوس شکارچی داستانی از اوست که توسط علی اسدیان انتخاب و به فارسی برگردانده شده است. در این داستان که در فضای اسکله و دریا به‌وقوع می‌پیوندد ماجرای مردی به‌نام گراکوس را می‌خوانیم که گویی سرنوشت او آوارگی در دریاهاست و قایقی جسد او را به اسکله می‌آورد و ...

یوزف مولبرگر یکی دیگر از نویسندگانی است که داستانی از او در این کتاب وجود دارد. او در جوانی ممنوع‌القلم شد؛ اما نوشته‌ها و داستان‌های جذاب و اثرگذاری را برای دیگران برجای گذاشته است. در داستانِ تاج گل، ماجرای سرهنگی را می‌خوانیم که دوره‌ی افتخارات نظامی‌اش به سر رسیده و حال می‌خواهد برای نجات جان خویش از تمامی نشان و درجات پیشرفت خود که روی یونیفرمش قرار گرفته‌اند، رها شود. او دیگر احترامی ندارد؛ نه خودش و نه لباسش و حالا از سرنوشت محتوم خود فرار می‌کند و لباس‌هایش را همراه با وسایل ارزشمند دیگری به دهقانی می‌دهد و از او لباسی می‌گیرد و سپس به راه می‌افتد؛ به قبرستانی می‌رسد؛ تاج گلی را از روی یک گور برمی‌دارد و به مسیر خود ادامه می‌دهد. از گورستانی به گورستانی دیگر؛ از یک مراسم تدفین به یک مراسم خاک‌سپاری دیگر ... حالا دیگر حمالیِ تاج گل مراسمات عزاداری لایه‌ی حفاظتی او در دنیای پس از جنگ و شکست، شده بود.

ماکس فریش، نویسنده‌ی شهیر و برنده‌ی جایزه‌ی ادبی شهر زوریخ در قرن بیستم، یکی دیگر از نویسندگانی است که داستان ایزیدور او به انتخاب علی اسدیان در کتابِ اتفاقی خواهد افتاد ذکر شده است. در این داستان، ماجرای جدایی طولانی‌مدت و اما اتفاقی ایزیدور داروفروش را از همسر و خانواده‌اش می‌خوانیم که در لحظه‌ای زندگی زناشویی آرام و سعادتمندی‌اش را از دست می‌دهد و چندسال را در اسارت به‌سر می‌برد و سپس با ظاهر و عاداتی تغییرکرده به خانه‌ی خود بازمی‌گردد...

در کتابِ اتفاقی خواهد افتاد، حال‌وهوای تاثیرات جنگ جهانی بر زندگی افراد و تجربه‌های عینی و احساسی نویسندگان به چشم می‌خورد و خواننده را با زندگی انسان‌ها به‌دور از خط مقدم و جبهه‌های نبرد، آشنا می‌کند. کتاب اتفاقی خواهد افتاد، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاهی است که توسط نویسندگان آلمانی‌زبان به تحریر درآمده‌اند و علی اسدیان آن‌ها را به فارسی روان ترجمه کرده و انتشارات دیدآور عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده است.

کتاب اتفاقی خواهد افتاد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به تمامی علاقه‌مندان و خوانندگان داستان‌های کوتاه ادبی از نویسندگان سرشناس جهان، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اتفاقی خواهد افتاد می‌خوانیم

چهارده ساله بودم که عمّه‌ام از دنیا رفت. از خودش دو وداع‌نامه با مضمونى مشترک به جا گذاشت. نوشته بود: «خواهش مى‌کنم مرا ببخشید!»، «بیش از این دیگر طاقت ندارم. دوستدار شما هِدْویگ».

نامه‌ى اوّل خطاب به مادرم بود با این جمله تمام مى‌شد: «قادر نیستم، نمى‌توانم، نمى‌توانم!». دومین نامه براى پسرش بود و ضمیمه‌اى همراه آن بود با خطّى نسبتاً ناخوانا و کج و کوله: «خداوند مرا خواهد بخشید!».

مرگ او غافلگیرمان کرد. او را زنى پرانرژى و سرشار از شور زندگى مى‌شناختیم. عمّه جوان‌ترین خواهر پدرم بود و با کورت برقکار ازدواج کرده بود که از او هم مثل پدرم در ماه‌هاى آخر جنگ اثرى دیده نشده بود. پیش‌ترها امید داشتیم که شاید پدر و شوهرعمّه‌ام به اسارت درآمده باشند و روزى دور از انتظار، پشت در خانه بایستند.

کار عمّه هم مانند مادرم در زمان زنده بودن شوهرش خانه‌دارى بود و تربیت بچّه‌ها. سال‌هاى اوّل پس از جنگ، کارِ هردو از بین بردن باقى‌مانده‌ى آوارها بود و بعدها مادرم به عنوان نقشه‌کش فنّى مشغول به کار شد و عمّه‌جان هم به‌عنوان متّه‌کار در کارخانه‌ى مجتمع دستگاه‌هاى برقى استالین، واقع در ناحیه ترپُتو برلین.

عمّه‌ام بهتر از مادرم با شرایط و اوضاع و احوال تغییریافته‌ى پس از جنگ جور شد. او اغلب، آخر هفته‌ها با کوله‌پشتى‌اش راه مى‌افتاد به طرف دهات و اشیاى گران‌قیمت شهرنشینان را با موادّ غذایى تاخت مى‌زد و بعد آن‌ها را با ما تقسیم مى‌کرد. به مادرم که اهل شکّ و تردید بود، دلدارى مى‌داد و مى‌گفت : «ترود عزیز! آدم هیچ‌وقت نباید امیدش را از دست بدهد!». ورق‌ها را برمى‌داشت و شروع مى‌کرد به چیدن آن‌ها و فال گرفتن. ورق‌ها همیشه وعده‌ى خبرهاى خوش مى‌دادند.

تمام سعى عمّه‌ام در دوران زندگى بر این بود تا زنى باشد درستکار و با درآمدى منظّم. آن‌طور که مى‌گفت دلش مى‌خواست به‌نوعى با محیطش فرق داشته باشد. تحمّل بى‌بندوبارى را نداشت. حتی در آن هفته‌هاى آشفته و پرهرج ومرج بعد از جنگ مواقعى که مى‌توانستم پیش او بمانم تا کفش‌هایم را واکس نمى‌زدم و موهایم را شانه نمى‌کردم، به من اجازه‌ى بیرون رفتن و بازى کردن را نمى‌داد و با هشدار مى‌گفت: «تو که نباید مثل بچّه‌هاى ولگرد باشى!».

فهرست مطالب کتاب

هر کتابى سرنوشت خود را دارد
پیش‌گفتار مترجم
هرمان هسه
افسانه‌ى صندلى حصیرى
وفات برادرْ آنتونیو
فرانتس کافکا
گراکوسمِ شکارچى
هاینس ریسه
حُکم خداوند
یوزف مولبرگر
تاج گل
کلاوس مان
استنطاق
ماکس فریش
داستان ایزیدور
آلفرد آندرش
جزایر میان باد
خاطره‌ى هولناک بخارى‌ساز ونیزى
هاینریش بُل
ایستگاه راه‌آهن زیمپرن
پاى گرانبهاى من
اتّفاقى خواهد افتاد
زیگفرید لنتس
روزِ بزرگِ شیسُومیر
آدم بى‌اعتنا
عمو نوح
مارتین والزر
بازگشت یک کلکسیونر
گونتر گراس
چپ‌دست‌ها
هاینر مولر
صلیب آهنى
الکساندر کلوگه
آزمایش عشق
کلاوس شِلِزینگر
مرگ عمّه‌جان
پِتِر وایس
هنگام شست‌وشو
توماس براش
مگسْ روى صورت
رفیق شامى
غم و غصّه‌ى مولرِ کارمند
گابرییله وُلف
جشن تولّد
ارنست ویلهلم هاینه
خانم موریسُون
سوء‌ظن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتفاقی خواهد افتاد
نویسنده
مترجمعلی اسدیان
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات260
زبانفارسی
شابک978-600-104-147-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اتفاقی خواهد افتاد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اتفاقی خواهد افتاد

برای دریافت کتاب اتفاقی خواهد افتاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.