معرفی و دانلود کتاب صوتی گالری اجساد

عکس جلد کتاب صوتی گالری اجساد
قیمت:
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گالری اجساد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گالری اجساد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گالری اجساد

برای پیدا کردن نشانی جهنم، می‌توانید سری به داستان‌های این کتاب بزنید! حسن بلاسم نویسنده‌ی سرشناس عراقی در کتاب صوتی گالری اجساد، که به عنوان بهترین داستان خارجی توسط ایندیپندنت انتخاب شده، قصه‌های سرزمینی را روایت می‌کند که تاریخی شوم و سرنوشتی نفرین‌شده دارد: عراق جنگ‌زده، دیاری که یادآور خاطراتی از خود جهنم است...

درباره‌ی کتاب صوتی گالری اجساد

برای کسانی که به دنبال پیدا کردن تجربه‌ی حس ترس در رمان‌هایی با داستان‌های ماورایی و خیال‌انگیز هستند، شنیدن کتاب صوتی گالری اجساد (The Corpse Exhibition) می‌تواند شوکه‌کننده و تروماتیک باشد، زیرا تصویری روشن، واضح و ملموس از وحشت در دنیای واقعی را در اختیار آن‌ها می‌گذارد! این کتاب که به قلم نویسنده‌ی پرماجرای عراقی، حسن بلاسم (Hassan Blasim) نوشته شده، این واقعیت را به ما یادآور می‌شود که وحشت،‌ نه در لابه‌لای خلاقیت مضحک و داستان‌های دروغین کتاب‌های ترسناک، بلکه درست جایی زیر سقف همین آسمان و به شکلی جنون‌آمیز در جریان است.

داستان زندگی خود حسن بلاسم می‌تواند مقدمه‌ای خوب و شایسته برای معرفی چنین کتاب هراس‌انگیزی باشد. او نویسنده و کارگردان آزادی‌خواه و منتقد سیاست‌های حکومت بعث در عراق بود که به خاطر تهدید سازمان‌های امنیتی عراق، از بغداد به سلیمانیه فرار کرد و با اسمی مستعار به فعالیت خود ادامه داد. در ادامه و با جدی‌تر شدن تهدیدها، تصمیم گرفت تا از عراق به ایران بگریزد و به این ترتیب قاچاقی از مرز رد شد. زمستان برای عبور قاچاقی مسافران از مرزها فصل مطلوب‌تری است، چون مرزبانان در کرختی ناشی از سرما فرو می‌روند و این باعث می‌شود تا اگر سریع باشید و زود بجنبید، بتوانید سالم از مرز عبور کنید. برای همین هم حسن بلاسم مدتی در ایران ماند تا بتواند از آنجا به ترکیه فرار کند. او مدتی هم در ترکیه ماند و توانست با پولی که از کار سخت و کم‌درآمد گارسونی و ظرف‌شویی به دست آورده بود، قاچاقچی‌ای را راضی کند تا او را از آنجا به بلغارستان ببرد. بعد از یک تجربه‌ی ناموفق که برای فرار به بلغارستان داشت و توسط نیرهای مرزبانی دستگیر و ضرب و شتم شد، توانست خود را به بلغارستان برساند تا ببیند که آخرین مقصد این دربه‌دری و بی‌وطنی برایش کجا خواهد بود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گالری اجساد

بلاسم به دعوت دوستی به فنلاند رفت و توانست در آنجا آزادانه بنویسد و حرف‌هایش را به گوش دیگران برساند. سال‌ها بعد که رژیم بعث سقوط کرد و دولت دیگری بر سر کار آمد، از او پرسیدند که چرا به وطن خود باز نمی‌گردد. اما تجربه‌ی ترور وحشتناک دو تن از دوستان و هم‌فکرانش که چون او، منتقد فسادهای مختلف سیاسی عراق بودند، به او اطمینان داد که وضع تغییر چندانی نکرده و پایش که به عراق برسد او را هم خواهند کشت.

طبیعی است که چنین نویسنده‌ای که خود وحشت را به دفعات زندگی کرده، قلمی تلخ و تاریک داشته باشد. در کتاب صوتی گالری اجساد، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه از اتفاقات واقعی و روزمره‌ی عراق را می‌شنوید که مو بر تنتان راست می‌کند. نویسنده در این کتاب، سبک جادویی، سورئال و ابزورد را نیز چاشنی واقعیت سیاه تاریخ عراق کرده تا زشتی و پلیدی آنچه بر مردم این کشور گذشته را به شکلی درخور توجه روایت کند.

در یکی از داستان‌های این کتاب، ماجرای قاتلان یک سازمان مخوف را می‌شنوید که با هم پیمان بسته‌اند تا جهان را از نکبت وجود آدمیزاد برهایند و بنا به این قسم، هر که بخواهند را به خونسردی تمام می‌کشند. قتل این مردمان سیاه‌بخت تنها به تروری ساده و ترسناک ختم نمی‌شود، بلکه قاتلان این دستگاه وظیفه دارند تا از مأموریت خون‌آلود خود، یک اثر هنری برای تماشای دیگر مردمان بسازند تا وحشت، مهمان همیشگی خانه‌های آن‌ها باشد. بر این اساس، یکی اعضای بریده‌شده‌ی مقتول را رنگ می‌کند و با نخ‌هایی نامرئی به سیم‌های برق می‌آویزد، یکی کودک سربریده‌ی یک خانواده را پشت میز یک رستوران جای می‌دهد و چشمان دیگر اعضای خانواده را در کاسه‌ای از خون جلوی او می‌گذارد، و یکی دیگر نیز جوری جان را از تن مادر و فرزندی بیرون می‌کشد که کار بی هیچ اثری از خشونت تمام شود و همه را در بهت چگونگی مرگ آن‌ها فرو ببرد. حالا نیز کارآموز جدیدی به سازمان اضافه شده که وظیفه دارد شیوه‌های خلاقانه‌ی خود را برای انجام مأموریت‌ها به اطلاع سرپرستش برساند...

کتاب صوتی گالری اجساد کاری از نشر صوتی رادیو گوشه و انتشارات چشمه است و توسط ایمان پاکنهاد ترجمه شده. این کتاب را با روایت مجید آقاکریمی می‌شنوید.

جوایز و افتخارات کتاب گالری اجساد

  • در لیست ده کتاب برتر سال به انتخاب پابلیشرز ویکلی
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین داستان خارجی به انتخاب ایندیپندنت

نکوداشت‌های کتاب گالری اجساد

  • سورئال و شگفت‌انگیز و ضروری. (The Wall Street Journal)
  • یک مجموعه داستان فوق‌العاده. (The New York Times Book Review)
  • عالی... وجود این کتاب دلیلی برای امیدواری، و سندی بر قدرت داستان‌سرایی است. (The Boston Globe)
  • پر از وحشت و پوچ... بلاسم یک کافکای عراقی است که اثری هم از ادگار آلن پو در نوشته‌هایش دارد. (Brian Castner)
  • حسن بلاسم شاید بزرگ‌ترین داستان‌نویس عربی زنده باشد... داستان‌های او واضح و تکان‌دهنده هستند؛ بی‌رحمانه، گاهی خنده‌دار و البته ناراحت‌کننده. (The Guardian)

کتاب صوتی گالری اجساد برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران ادبیات عراق و کسانی که به دنبال داستانی از ژانر وحشت با رگه‌هایی از واقعیت‌های تاریخی هستند، از شنیدن این کتاب استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی گالری اجساد می‌شنویم

لذتی که از خواندن کتاب می‌بردم خالی از تشویش هم نبود. هر موضوع تازه‌ای مضطربم می‌کرد. جزئیات به‌خصوصی انتخاب می‌کردم و دنبال منابع و نسخه‌های دیگری از آن در نوشته‌های دیگر می‌گشتم. مثلاً یادم هست که مدتی گیر دادم به موضوع بوسیدن. آن‌قدر خواندم که موضوع گیجم کرد؛ انگار چند میوه‌ی روان‌گردان خورده باشم. آزمایش‌ها نشان داده‌اند که شامپانزه‌ها برای کاهش تنش، خستگی و ترس در میان جمع دست‌به‌دامن بوسه می‌شوند. ثابت شده که شامپانزه‌های ماده وقتی غریبه‌ها به قلمروشان وارد می‌شوند، فوری به سمت جفت‌شان می‌روند، آن‌ها را بغل می‌کنند و شروع می‌کنند به بوسیدن‌شان. و پس از پژوهش مفصل به بوسه‌ی دیگری برخوردم، یک بوسه‌ی طولانیِ گرمسیری. بوسه‌ای متعلق به یک گونه ماهیِ گرمسیری که همدیگر را به مدت نیم‌ساعت یا بیش‌تر یک‌نفس می‌بوسند. خاطرات من از آن سال‌های تیره‌وتارِ تحریم، بلعیدن کتاب‌هاست. برق تا بیست ساعت در روز قطع می‌شد، مخصوصاً بعد از حملات هوایی پی‌درپی امریکا به کاخ‌های ریاست‌جمهوری. نصفه‌شب توی تخت مچاله می‌شدم و زیر نور شمع برمی‌خوردم به گونه‌های دیگرِ بوسه: بوسه‌ی حشراتی به نام رِدُویوس. هر چند واقعاً همدیگر را نمی‌بوسند. این‌ها جز به دهان انسان خوابیده راضی نمی‌شوند. در پهنای صورت می‌خزند تا به گوشه‌ی دهان برسند. آن‌جا مستقر می‌شوند و بوسیدن را آغاز می‌کنند. وقتی می‌بوسند، قطرات سمّیِ میکروسکوپی ترشح می‌کنند. و اگر فردِ خوابیده سالم باشد و به طور طبیعی خوابیده باشد، با بوسه‌ای سمّی، قدّ چهار قطره‌ی درشت باران بر دهانش، بیدار می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
17 دقیقه
گالری اجساد
21 دقیقه
قاتلان و قطب‌نما
21 دقیقه
خرگوش منطقه‌ی سبز
18 دقیقه
روزنامه‌ی نظامی
30 دقیقه
جدول کلمات متقاطع
19 دقیقه
چال
18 دقیقه
دیوانه‌ی میدان آزادی
16 دقیقه
مسیح عراقی
22 دقیقه
هزار و یک چاقو
19 دقیقه
هزار و یک چاقو ـ قسمت دوم
13 دقیقه
آهنگساز
30 دقیقه
آواز بز
27 دقیقه
واقعیت و بایگانی
22 دقیقه
آن لبخند شوم
20 دقیقه
کابوس‌های کارلوس فوئنتس

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گالری اجساد
نویسنده
مترجمایمان پاکنهاد
راویمجید آقاکریمی
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۴۰۰۰ ۳۷,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گالری اجساد

رویا +
۱۴۰۳/۲/۱۱
روایت داستان خوبه ولی خود محتوای داستان چرت است. ارزش وقت گذاشتن نداره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گالری اجساد

برای دریافت کتاب صوتی گالری اجساد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.