معرفی و دانلود کتاب در یکی از ممالک

عکس جلد کتاب در یکی از ممالک
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در یکی از ممالک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در یکی از ممالک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در یکی از ممالک

کتاب در یکی از ممالک نوشته‌ی عزیز نسین، مجموعه‌ای است از چند داستان کوتاه که وی با زبان طنز به مشکلات مملکت خویش، ترکیه، می‌پردازد؛ مشکلاتی که در پس آن‌ها دولت و حکومت نشسته و زندگی مردمانش را به ویرانی کشانده است.

درباره‌ی کتاب در یکی از ممالک

عزیز نسین (Aziz Nesin) با نام کامل مِحمت نصرت نسین از مشاهیر ترکیه در حوزه‌ی رمان‌نویسی، مقاله‌نویسی، طنزپردازی، نمایشنامه‌نویسی و شاعری است که طبق گفته‌ی یونسکو، در کنار سرشناسانی همچون اورهان پاموک، یاشار کمال و ناظم حکمت از بزرگ‌ترین نویسندگان کشورش به شمار می‌رود. عزیز نسین با بهره از زبان طنز، دولت‌مردان کشورش را به باد انتقاد می‌گیرد که چپ‌گراها بس از این کار او خرسند می‌شوند. وی در آثارش غالباً روی قشر تنگ‌دست جامعه تمرکز می‌کند و تیر پیکان نقدش به‌سمت علاقه‌ی مفرط دولت‌مردان ترکیه به غرب است. جنس داستان‌های او عموماً رئالیستی است و پیچدگی‌های زیادی در روایت قصه‌هایش به چشم نمی‌خورد. زمان و مکان در این مجموعه داستان‌های کوتاهِ عزیز نسین هیچ مشخص نیست و برای گفتار شخصیت‌هایش از زبان غیرمحاوره‌ای و سنگین کهن استفاده کرده است.

معرفی و دانلود کتاب در یکی از ممالک

این کتاب شامل چندین عنوان است که برخی از آن‌ها عبارتند از: «پادشاهی که کلاغ‌ها انتخابش کردند»، «مردی که در روم باستان می‌زیست»، «پادشاهی که خود را نمی‌شناخت»، «عالی‌جناب الاغ» و... تمامی این داستان‌ها طنازانه به مشکلات اجتماعی می‌پردازد. در ادامه به شرحی از چند داستان وی خواهیم پرداخت.

«سگ چوپان و قطار» داستان نهم از کتاب در یکی از ممالک، درباره‌ی سگ چوپانی است که می‌کوشد گوسفندان را دربرابر خطراتی همانند قطار محافظت کند. عزیز نسین در این قصه، سگ را پروتاگونیست گذاشته تا پیغام اخلاقی خود را، هرچند پنهان، به خوانندگان برساند. این ویژگی، یعنی پیام‌های اخلاقی و تمثیلی، در بیشتر داستان‌های در یکی از ممالک دیده می‌شود. عزیز نسین با استفاده از نمادها، تیغ نقد را زیر گلوی سیاستمداران و گاهی جامعه می‌گذارد.

قصه‌ی «یک حکایت چینی» از منطقه‌ای در جنوب حاشیه‌ی دریای چین است که همه‌ی ساکنانش ماهیگیرند. ماهیگیران این منطقه می‌بینند که تمام آن ماهی‌هایی که صید کردند به‌طور شک‌برانگیزی ناپدید می‌شوند. بعدها، آشکار می‌شود که ناپدیدشدن ماهی‌های صیدشده کار گربه‌ای است که این اواخر به منطقه آمده و دیری نمی‌پاید که این گربه‌ی ماهی‌دزد به سارقی محبوب میان صیادان بدل می‌گردد که تبحرش در دزدی ستایش آن‌ها را برمی‌انگیزد. عزیز نسین باری دیگر از شگرد خود در استفاده از تمثیل، بحث خراج گرفتن دولت‌ها را با طنزی تند به رشته‌ی تحریر درآورده است.

کتاب در یکی از ممالک برای چه کسانی مناسب است؟

این مجموعه داستان‌های کوتاه به قلم عزیز نسین برای آن دسته از افرادی است که شیفته‌ی داستان‌های انتقادی طنزآمیز هستند.

در بخشی از کتاب در یکی از ممالک می‌خوانیم

هنوز روح‌القدس در شکم باکره‌ی ابدی، حضرت مریم حلول نکرده بود. یعنی هنوز از حضرت عیسی نه نا‌می‌ بود و نه نشانی. سالِ 128 قبل از میلاد... من یک شهروند رو‌می ‌هستم. صاحب یک ویلای بزرگ در دامنه‌ی کوه پلافیوم. سه شب پیش مهمانان زیادی به ویلای من آمدند: والستوس، ژولیوس پروس، سمپیوس، تایسرون و خیلی‌های دیگر. همه‌ی دوستانم آمده بودند. شما هیچ‌یک از ‌آن‌ها را نمی‌شناسید. برای همین خیلی کوتاه معرفی‌شان ‌می‌کنم. دوستم والستوس یک گلادیاتور معروف است. همین چند وقت پیش در کلوسئوم با یک گلادیاتور نا‌می‌ مبارزه کرد. خیلی دلم ‌می‌خواست این مبارزه‌ی سخت را ببینید. وقتی این دو گلادیاتور وارد میدان شدند، صدای همهمه‌ی شصت هزار تماشاچی حاضر در کلوسئوم گوش انسان را کر می‌کرد. در عصر ما فقط در مسابقات فوتبال ملّی و تجمعات حزبی چنین ولوله‌ای را ‌می‌توان دید و شنید. دوست من والستوس بعد از ادای احترام به جایگاه کنسول فریاد زد: درود‌ای کنسول اعظم. ‌آن‌ها که امروز خواهند مرد، تو را سلام ‌می‌کنند.

جمعیت چنان تشویق کردند که در عصر حاضر آن همهمه را تنها برای رقاصان خاص ‌می‌توان شنید. دو گلادیاتور سه ساعت و نیمِ تمام مبارزه کردند. در نهایت دوست من والستوس رقیبش را بی‌دفاع نقش بر زمین کرد. حرکت بالا و پایین قفسه‌ی سینه‌شان از زیر زره‌های برنزی ‌آن‌ها که زیر اشعه‌ی آفتاب برق ‌می‌زدند، کاملاً قابل مشاهده بود. گلادیاتور بازنده دو انگشت دست‌اش را به‌طرف جایگاه کنسول دراز کرد. برای ‌این‌که کشته نشود طلب عفو ‌می‌کرد. تماشاچیان به‌وجد‌آمده فریاد زدند: مرگ، مرگ...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسنده
طاقت بیاورید هم‌وطنان
پادشاهی که کلاغ‌ها انتخابش کردند
مردی که در روم باستان می‌زیست
ساس و ‌بزرگ‌ترین پادشاه دنیا
پادشاهی که خود را نمی‌شناخت
چوبی که در پادشاه فرو شد
تکه فلز زنگ‌زده‌ی درون گنجینه
آقای گاو و احمد آقا
سگ چوپان و قطار
عالی‌جناب الاغ
خانم میمون
حضرت عیسی و دو مرد
مملکتی که مردمش خمیازه می‌کشیدند
ای فرزندان من، انسان باشید
چوبک طبل
قصه‌ی زارْت
یک حکایت چینی
قصه‌ای که دولافونتن هم نتوانست آن را بنویسد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در یکی از ممالک
نویسنده
مترجمعارف جمشیدی
ناشر چاپیانتشارات دیدآور
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-600-1041-63-1
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در یکی از ممالک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در یکی از ممالک

برای دریافت کتاب در یکی از ممالک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.