معرفی و دانلود کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد: تمرینات عملکردی برای رقص، یوگا و پیلاتس

عکس جلد کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد: تمرینات عملکردی برای رقص، یوگا و پیلاتس
قیمت:
۷۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد: تمرینات عملکردی برای رقص، یوگا و پیلاتس

بدن انسان برای انجام تمامی کارهای روزانه و به‌خصوص حرکات ورزشی به تنفس کامل و صحیح نیاز دارد. کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد نوشته‌ی اریک فرانکلین درباه‌ی اهمیت دستگاه تنفسی در بدن ورزشکاران است و راه‌هایی را برای یادگیری نحوه‌ی صحیح تنفس پیشنهاد می‌کند.

درباره‌ی کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد

یکی از عوامل مهم در حفظ سلامت ورزشکاران رعایت اصول اولیه‌ی بهداشتی و تغذیه است. سلامتی بدن تنها در گرو تقویت عضلات و بالا بردن مهارت انجام حرکات سخت ورزشی نیست. اگر بدن انسان برنامه‌ی مشخصی برای مراقبت نداشته باشد، سلامتی او نیز به دورانی کوتاه محدود خواهد شد. از این رو افرادی که به انجام حرکات سخت ورزشی مشغولند بیش از هر چیز نیازمند آگاهی از چگونگی حفظ سلامت بدن به شیوه‌ی علمی هستند. کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد (Breathing for Peak Performance) نوشته‌ی اریک فرانکلین (Eric Franklin) در تلاش است که با استفاده از شیوه‌های علمی در زمینه‌ی علوم ورزشی به مخاطب کمک کند تا در دست‌یابی به تنفس صحیح، دانش لازم را کسب کند.

برای درک هرچه بهتر آناتومی بدن، بهتر است که عملکرد اعضای مختلف در حین ورزش مورد بررسی قرار گیرد. بدن انسان وقتی که درگیر فعالیت‌های ورزشی است، دچار انبساط و انقباض قابل توجهی است و میزان فشار به اعضای بدن در نسبت با فعالیت‌های روزانه دو چندان است. با این وجود، در کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد، تمامی فعالیت‌های بدن مورد توجه قرار گرفته و داشتن تنفس صحیح برای انجام هرگونه فعالیتی توصیه می‌شود. اریک فرانکلین در این کتاب تاکید می‌کند که عوامل بسیاری در ایجاد تنفس صحیح موثرند. این عوامل بیش از هر چیز به سلامتی بدن و کنترل تغذیه بستگی دارد.

کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد با ارائه‌ی چندین روش برای تصحیح عملکرد تنفس ورزشی طیف وسیعی از مخاطبین را به آموزش تمرین‌های مفید دعوت می‌کند. اریک فرانکلین برای افرادی که در زمینه‌ی رقص، یوگا و پیلاتس مشغول به فعالیت هستند، متدهای جدید تمرینی را آموزش می‌دهد و با قرار دادن مخاطب در موقعیت‌های فرضی باعث ایجاد تجربه‌های ورزشی در ذهن مخاطب می‌شود. این کتاب علاوه بر تشریح موضوعات مفید و کاربردی، تعریف و ارزیابی دقیقی برای شناسایی آناتومی بدن و به‌خصوص آناتومی دستگاه تنفسی انسان را صورت می‌دهد تا از این طریق مخاطب ورزشکار به دانش کافی نسبت به اندام خود برسد.

اریک فرانکلین در کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد روش‌هایی را به مخاطب عرضه می‌کند که حاصل سال‌ها تجربه‌ورزی در زمینه‌ی ورزش‌های هوازی است. پیشنهادهای عملی نویسنده‌ی این کتاب برای مربیان رقص و یوگا و همچنین هنرمندانی که نیاز به تمرین‌های تنفسیِ پیش از اجرا دارند، بسیار مفید است. از جمله عواملی که در بهبود عملکرد دستگاه تنفسی موثر است، تعامل دیافراگم و عضلات شکم و قفسه‌ی سینه است. اریک فرانکلین با توجه به اهمیت این موضوع تمرین‌های متعددی را طراحی کرده و به مخاطب آموزش می‌دهد که تناسب این عناصر حیاتی، تنفس صحیح را به همراه دارد.

ایده‌های اریک فرانکلین و مطالب مفیدی که او در کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد، نه تنها دانش مخاطب ورزشکار در شناسایی آناتومی دستگاه تنفسی را افزایش می‌دهد، بلکه باعث بهبود اجرای حرکات بدن در حین انجام حرکات مختلف ورزشی می‌شود. این کتاب در ضمن ارائه‌ی مطالب به زبان ساده و کاربردی، تصاویر رنگی دقیقی از آناتومی بدن و دیگر اطلاعات مورد نیاز مخاطب را نیز در خود دارد که جذابیت نکات آموزشی را برای علاقمندان به موضوع کتاب دوچندان می‌سازد.

کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد نوشته‌ی اریک فرانکلین با ترجمه‌ی سید سرمد زحمتکشان و محمد بلبل عنبران توسط انتشارات ایماد منتشر شده است.

کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی علاقمندان به تمرینات ورزشی، مربیان و کارشناسان رشته‌های ورزشی و به‌طورکلی هر کسی که به یادگیری شیوه‌ی صحیح تنفس مشتاق است، مفید و کاربردی می‌نماید.

در بخشی از کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد: تمرینات عملکردی برای رقص، یوگا و پیلاتس می‌خوانیم

بدن را تا زمانی که عضلات شروع به کار کنند، گرم کنید. بدن حتی در یک محیط سرد می‌تواند خود را گرم کند. عضلات به لبه تاندون مرکزی چسبیده‌اند و تا لبه پایینی قفسه سینه کشیده شده‌اند و گنبدی عضلانی با سقف تاندونی ایجاد می‌کردند. این دیافراگم اکنون می‌‌تواند به سمت پایین حرکت کرده و صاف شود که امکان انبساط زیادی به سمت پایین در شش‌ها را، فراهم می‌کند و ظرفیت جذب اکسیژن را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع پستانداران در حال استراحت می‌توانند با حداقل حرکت دنده‌ها، نفس بکشند.

همان‌طور که در حال خواندن این کتاب هستید - مگر اینکه روی تردمیل بدوید - احتمالا متوجه حرکت زیاد قفسه سینه نخواهید شد. این نوع تنفس که تنفس شکمی نامیده می‌شود، احتمالا توضیح می‌دهد که چرا پستانداران دارای دنده‌هایی در زیر مهره دوازدهم قفسه سینه نیستند. هنگام دم، اندام‌های زیر دیافراگم توسط دیافراگم نزولی به سمت پایین رانده می‌شوند. دیواره شکم به سمت بیرون حرکت می‌کند تا با حرکت آن‌ها سازگار شود، چیزی که با دیواره استخوانی دنده امکان‌پذیر نیست.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: دیافراگم
فصل 2: قفسه سینه
فصل 3: شش‌ها
فصل 4: عضلات تنفسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد: تمرینات عملکردی برای رقص، یوگا و پیلاتس
نویسنده
مترجمسید سرمد زحمتکشان، محمد بلبل عنبران
ناشر چاپیانتشارات ایماد
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-622-8317-33-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد

برای دریافت کتاب تنفس صحیح برای اوج عملکرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.