معرفی و دانلود کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران

عکس جلد کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران

کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران، اثری درباره‌ی اهمیت روان‌درمانی برای روان‌درمانگرهاست. لزوم حفظ سلامت روان مسئله‌ای است که در سال‌های اخیر مورد توجه و تاکید عامه‌ی مردم قرار گرفته. اما سید حمید آتش پور و الهه شفایی با تاکید بر اینکه روان‌درمانگرها هم از این نیاز مستثنی نیستند و با وجود قرار گرفتن در معرض بیماری‌ها و مشکلات روانی متعدد، از نظر روحی بیش از پیش آسیب‌پذیر می‌شوند، دست به نگارش این کتاب زده‌اند.

درباره‌ی کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران

درباره‌ی فواید و دلایل اهمیت روان‌درمانی بسیار شنیده‌ایم، اما نوبت به آن رسیده که به مسئله‌ی کمتر شناخته‌شده‌ای در حوزه‌ی روانشناسی توجه کنیم که اغلب مورد بی‌اعتنایی قرار می‌گیرد: اینکه روان‌درمانگرها هم به مراقبت و درمان احتیاج دارند. اغلب ما به‌عنوان بیمار و مراجع با کوهی از مشکلاتی که سلامت روانمان را تهدید می‌کنند در برابر درمانگرها قرار می‌گیریم و در مقابل از ایشان انتظار صبر، آرامش، بی‌طرفی و در نهایت درمان و حل مشکلات خود را داریم. با این اوصاف لازم است که درمانگرها از سلامت روان کامل برخوردار باشند و درعین‌حال کمتر کسی به وضعیت سلامت روان ایشان توجه می‌کند. این مسئله الهام‌بخش سیدحمید آتش‌پور و الهه شفایی در نگارش کتاب وضعیت وجودی روان درمانگران بوده است.

درک وضعیت وجودی روان‌درمانگرها چندان کار دشواری نیست. تصور کنید ساعت‌های متعددی از روز خود را به شنیدن مشکلات و مسائل روانی مراجعانی بگذرانید که از شما انتظار کمک و درمان دارند؛ در این شرایط شما نه‌تنها باید انتظارات مراجعان خود را برآورده کنید، بلکه با استرس و فشارهایی که هر انسانی به‌صورت روزمره تجربه می‌کند نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنید. بدیهی است که این وضعیت در طول زمان سلامت روان هر فردی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. نویسندگان کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران تاکید می‌کنند که شرایط حرفه‌ای و شغلی روان‌درمانگرها منجر به مشکلات و بیماری‌های روانی به‌خصوصی می‌شود و به‌رسمیت شناختن آن‌ها قدمی ضروری در حل کردن این مشکلات است.

معرفی و دانلود کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران

زیگموند فروید عقیده داشت هر کس می‌خواهد به حرفه‌ی روان‌درمانی قدم بگذارد، باید ابتدا از طرف درمانگری خبره مورد تحلیل و آزمایش قرار بگیرد. امروزه در کشورهای اروپایی قانون حکم می‌کند که هر درمانگر تازه‌کار ابتدا باید 250 ساعت جلسه‌ی درمانی را از سر بگذراند و سپس موفق خواهد بود مدرک خود را دریافت کند. اگرچه ممکن است درخواست کمک و مراجعه به روانشناس برای بسیاری از درمانگرها کار ساده‌ای نباشد؛ بااین‌حال این کار نه‌تنها برای ساده کردن زندگی شخصی و کاری به ایشان کمک خواهد کرد، بلکه برای به انجام رساندن وظایف حرفه‌ای به بهترین شکل ممکن ضروری خواهد بود. در کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران می‌خوانیم که مراجعه به درمانگر، به روان‌شناس‌ها در درک بهتر مراجعان، کاهش استرس و فشار کاری، برقراری تعادل و آرامش در زندگی شخصی و به‌روز نگه داشتن دانش و تجربه‌ی حرفه‌ای بسیار کمک خواهد کرد.

کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران توسط سیدحمید آتش‌پور و الهه شفایی به نگارش درآمده و به همت انتشارات روانشناسی و هنر در اختیار مخاطبان فارسی زبان قرار گرفته است.

کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران را به تمام روانکاوها و درمانگرها، و تمام دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه‌ی روانشناسی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران می‌خوانیم

برای اینکه بتوانید امتیازات درمانگری را کشف کنید به این واقعیت توجه کنید که مهارت‌های شما با چه چیزهایی توسعه می‌یابد و به تکامل می‌رسد،

- مطالعه متونی که روش‌ها و مسیرهای پنهان روان و رفتار افراد را برای ما آشناسازی کرده و کشف می‌کنند.

- خودافشایی افراد و روایت کردن زندگی شادی‌ها، دردها و سختی‌هایشان.

- درگیر شدن در داستان‌های عجیب افراد و جزئی از داستان آن‌ها شدن.

- نظم‌بخشی به داستان‌ها و مسائلی که بی‌نظم از سوی مراجعین در اتاق مشاوره رها می‌شود و حس اثرگذاری را در شما رشد می‌دهد.

- در این راستا آیا می‌توانید تأثیرگذارترین یا ماندگارترین داستان‌هایی را که شنیده‌اید به‌یاد آورید؟

- چگونه به داستان افراد نظم داده و ناگفته‌ها و پنهان‌شده‌های درون آن‌ها را روشن می‌سازید؟

- با شنیدن و فکر کردن در مورد نحوه‌ی آسیب‌پذیری افراد و بروز فرسودگی ناشی از همدلی و نزدیک شدن به شعله‌های آتش درونی افراد و همراز شدن در رازهای نهفته و ناگفته‌ی مراجعین.

- با شریک غم‌ و شادی‌های افراد شدن، درگیر شدن با موفقیت‌ و تراژدی‌های آن‌ها، کشف همانندسازی‌های خود و رویاهایی که به سراغ‌تان می‌آید.

- چه داستان‌هایی از موفقیت‌ و پیروزی‌های مراجعین احساسات خاصی را در شما بیدار کرده است؟

- چه تراژدی‌هایی در زندگی مراجعین، شما را به‌هم ریخته است؟

فهرست مطالب کتاب

تقدیر و تشکر
پیشگفتار
توصیه و توجه، مسیری برای شروع
فصل اول: چالش‌های روان درمانگری
فصل دوم: مهارت یافتن در حرفه درمانگری
فصل سوم: سختی‌های درمانگری
فصل چهارم: اقرار به شکست و تحلیل واکنش‌های مقابله‌ای
فصل پنجم: انتقال و انتقال متقابل
فصل ششم: فرسودگی ناشی از درمانگری
منابعی برای مطالعه بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات روانشناسی و هنر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-7063-82-8
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران

برای دریافت کتاب تحلیل وضعیت وجودی روان درمانگران و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.