معرفی و دانلود کتاب ایتان فروم

عکس جلد کتاب ایتان فروم
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ تومان ۷۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایتان فروم

اگر می‌خواهید داستانی گیرا از اولین زن برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر بخوانید، باید به سراغ رمان کوتاه ایتان فروم از ادیت وارتون بروید. داستانی در ژانر عاشقانه با جزئیات فراوان که یکی از شگفت‌انگیزترین و پیچیده‌ترین پایان‌بندی‌ها در تاریخ داستان‌نویسی را دارد. خالق کتاب که مشهور به بانوی اول نویسندگی در آمریکاست، یکی از محبوب‌ترین نویسندگان کلاسیک محسوب می‌شود که دوستی نزدیکی هم با هنری جیمز، دیگر نویسنده‌ی صاحب‌نام اوایل قرن بیستم میلادی داشت.

درباره‌ی کتاب ایتان فروم

زنی ثروتمند از طبقه‌ی مرفه جامعه در سال‌هایی مابین پایان قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم میلادی، به طراحی و داستان‌نویسی علاقه‌مند می‌شود. او نوشتن را با کتاب طراحی آغاز می‌کند و ایده‌های جدیدی درباره‌ی طراحی داخلی مدرن در آمریکا مطرح می‌نماید. وی بعدها علاقه‌مند به داستان‌نویسی مدرن می‌شود و مجموعه‌ای از زنان قدرتمند و مردان پیچیده را در کتاب‌هایش خلق می‌کند. این زن کسی نیست جز ادیت وارتون (Edith Wharton) که حالا یکی از بهترین رمان‌های کوتاه او با عنوان ایتان فروم (Ethan Frome) را در دست دارید که در سال 1911 منتشر شده است.

راوی در ابتدای کتاب، خبر از تکه‌های مختلفی از یک ماجرای پیچیده می‌دهد؛ داستانی از استارک‌فیلد ماساچوست در آمریکا، جایی که مردی جذاب به نام ایتان فروم هر روز با اسب خود به پست‌خانه‌اش می‌رود. او برجسته‌ترین مرد شهر محسوب می‌شود که راوی ادعا می‌کند شیفته‌ی او شده است. چراکه مردی بلندقامت، با نگاهی نافذ و کم‌حرف است که از قضا یک پایش هم می‌لنگد. پس همان‌طور که متوجه شدید، نام رمان ایتان فروم از شخصیت اصلی آن گرفته شده است.

معرفی و دانلود کتاب ایتان فروم

فضاسازی این رمان کوتاه از ادیت وارتون با اسب‌ها، دلیجان‌ها، پست‌خانه‌ها و مردانی قدرتمند، شما را به یاد فیلم‌های وسترن آمریکایی یا درام‌های کلاسیک هالیوودی می‌اندازد. اما این‌بار با قصه‌ای رمانتیک و پیچیده در مورد رابطه‌ی عاشقانه‌ی کشاورزی لنگ با دختری جوان از آشنایانش مواجه می‌شوید. راوی رمان کوتاه ایتان فروم، در همان ابتدا با توجه به صحبت‌های یک خبرچین حراف، تعریف می‌کند که دلیل لنگی پای ایتان فروم به‌خاطر تصادف شدید درشکه بوده است. ایتان مردی کشاورز است که بیشتر روزها به اداره‌ی پست سر می‌زند و راوی هم هر روز او را می‌بیند.

شاید باورتان نشود؛ اما این دهکده‌ی کوچک قدیمی با روستاهای اطرافش بسیار مدرن و پیشرفته است. زیرا کتابخانه، سالن تئاتر، انجمن‌های دینی و فضاهای فرهنگی مختلفی دارد. البته زمستان‌های سختی هم دارد که باعث می‌شود مسیرهای ارتباطی‌اش برای چندین ماه بسته شود. حتی راوی در پانسیونِ زنی به نام ند هیل زندگی می‌کند که فردی تحصیل‌کرده و باکمالات است و پدرش یکی از وکلای مشهور شهر بوده است. به احتمال چنین چیزهایی برای ما خیلی عجیب به نظر می‌رسد. پیرنگ‌های فرعی کتاب ایتان فروم از ادیت وارتون، داستان‌های کوتاهی از این دهکده‌ی آمریکایی است.

جزئیاتی که از مشاهدات جامعه‌شناسانه و روان‌شناسانه‌ی نویسنده‌ی این رمان کوتاه به چشم شما می‌خورد، واقعاً شگفت‌انگیز و جذاب هستند. مثلاً ادیت وارتون، ایتان فروم را مردی کم‌حرف توصیف می‌کند که به‌درستی جواب دیگران را نمی‌دهد؛ اما راوی تأکید می‌کند که او گاهی هم لب به سخن باز می‌کند: «یک بار دست بر قضا از کار مهندسی سال قبلم در فلوریدا سخن گفتم... در کمال تعجب، فروم یک‌باره گفت: بله من هم یه بار اونجا رفتم. خیلی وقت‌ها زمستان یادش می‌افتادم. اما حالا دیگر همه‌چی زیر برف فرو رفته.»

نویسنده در این گفت‌وگوهای دراماتیک با هنرمندی، شغل راوی را مشخص می‌کند، کاراکتر محوری داستان را تحلیل می‌کند و به‌خوبی می‌تواند فضای سرد دهکده و شخصیت فروم را با برف سنگینی که می‌بارد بازنمایی کند. باریدن برف و سردی دهکده در این داستان، نوعی تمثیل به‌حساب می‌آیند. کتاب ایتان فروم نوشته‌ی ادیت وارتون را محمدرضا شکاری ترجمه کرده و در سری «عاشقانه‌های کلاسیک» از سوی نشر افق منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب ایتان فروم

  • برخی از عناصر داستانی‌ای که وارتون در اثر خود به کار گرفته، بسیار «واقعی» جلوه می‌کنند. برای مثال بخشی که اتان فروم فلج شده، کاملاً واقعی به نظر می‌رسد. (لیونل تریلینگ)
  • مجموعه‌ی تصویرسازی‌ها و ماجراهای موجود در رمان ایتان فروم، فضای حاکم بر افسانه‌ها و قصه‌های پریان همچون سفیدبرفی را به ذهن متبادر می‌کند. (الیزابت آمونس)
  • چشم‌انداز کلی‌ای که این کتاب از شخصیت ایتان فروم ارائه می‌دهد، در نهایت چشم‌اندازی از یک رابطه‌ی نابارور است. (کندیس وید)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ایتان فروم

  • جان مدن (John Madden) در سال 1993 از کتاب ادیت وارتون یک اقتباس سینمایی با همان عنوان ایتان فروم، با بازی لیام نیسون را ساخته است.
  • اون و دانلد دیویس (Owen & Donald Davis) کتابی تصویری بر اساس رمان ایتان فروم با همین عنوان را در سال 2020 خلق کردند.

کتاب ایتان فروم برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های کلاسیک عاشقانه می‌توانند از خواندن رمان جذاب ایتان فروم لذت ببرند.

در بخشی از کتاب ایتان فروم می‌خوانیم

سال به سال سکوتِ پیرامونش ژرف‌تر شده بود. پس از تصادف پدرش، ناچار شد تک‌و‌تنها بار مزرعه و کارخانه را به دوش بکشد و دیگر وقتی برای خوش‌گذرانی‌های دهکده نداشت؛ مادرش که به بستر بیماری افتاد، تنهایی خانه غم‌بارتر از تنهایی مزرعه‌ها شد. مادرش وقتی سر پا بود کلی حرف می‌زد، اما پس از «مشکلش» کمتر پیش می‌آمد صدایش به گوش برسد، اگرچه قدرت تکلمش را از دست نداده بود. گاهی در شب‌های طولانی زمستان، آنگاه که پسرش با نومیدی کامل از او می‌پرسید چرا «چیزی نمی‌گوید»، مادرش انگشتش را بالا می‌برد و جواب می‌داد: «چون دارم گوش می‌دم.» و در شب‌های طوفانی، وقتی باد پرسروصدا در پیرامون خانه می‌وزید، اگر ایتان چیزی به او می‌گفت، شکوه می‌کرد که: «اون بیرون اون‌قدر حرف می‌زنن که صدات رو نمی‌شنوم.»

تازه هنگامی که آخرین دورِ بیماری‌اش آغاز شد و دخترخاله‌اش زینوبیا پیرس برای کمک به پرستاری از مادر از دره مجاور آمد، کلام انسانی دوباره در خانه به گوش رسید. پس از سکوت مرگبار حبس دراز مدتش، پرحرفی زینا به گوشش همچون موسیقی می‌مانست. ایتان حس می‌کرد اگر این صدای تازه سر‌و‌سامانش نمی‌داد، او هم «به سرنوشت مادرش دچار می‌شد.» گویی زینا با یک نگاه وضعیتش را درک کرد. به این خاطر که ساده‌ترین وظایف بستر بیمار را نمی‌دانست به او خندید و گفت «برود پی کار خودش» و کارها را به عهده زینا بگذارد. واقعیت صرفِ اطاعت کردن از دستورهای او، حس آزادی برای اینکه یک بار دیگر سراغ کارهای خودش برود و با مردان دیگر صحبت کند، تعادل متزلزلش را احیا کرد و درکِ بزرگی دینش را عظیم‌تر کرد. کارایی‌اش مایه شرمساری و حیرت ایتان شد. به نظر می‌آمد به‌طور غریزی صاحب همه دانش و معرفت در امور خانه‌داری بود که ایتان با شاگردی طولانی‌مدتش از آن بی‌بهره بود. پایان کار که فرا رسید، زینا بود که به او گفت اسبش را زین کند و دنبال مسئول کفن‌و‌دفن برود و به خیالش «مضحک» بود که ایتان پیش‌تر تصمیم نگرفته بود چرخ‌خیاطی و لباس‌های مادرش به چه کسی می‌رسد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایتان فروم
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-3320-15-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۲۸,۵۰۰ ت ۷۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایتان فروم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایتان فروم

برای دریافت کتاب ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.