معرفی و دانلود کتاب صوتی ایتان فروم

عکس جلد کتاب صوتی ایتان فروم
قیمت:
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایتان فروم

کتاب صوتی ایتان فروم اثری از ادیت وارتون، بانوی اول نویسندگی آمریکاست که یک جایزه‌ی ادبی پولیتزر را نیز در کارنامه‌ی خود دارد. در این کتاب که یکی از آثار کلاسیک ادبیات آمریکا به شمار می‌رود، ماجرای یک مثلث عشقی را می‌شنویم؛ سه‌گانه‌ای مملو از احساسات مختلف و متناقض که طرفین ماجرا را به شیوه‌های متفاوتی به چالش می‌کشد...

درباره‌ی کتاب صوتی ایتان فروم

«شاید فقط گرمای عشق بتواند در خاکستری سرد این شهر، ردی از زندگی و امید باقی بگذارد؛ ولی ازآنجاکه زندگی هیچ‌وقت هیچ‌چیز را تمام و کمال به کسی تقدیم نمی‌کند، دامن این عشق هم ناگزیر به حسرت و کینه و دل‌شکستگی آلوده می‌شود...»

اگر از دوست‌داران ادبیات آمریکا باشید، قطعا نام ادیت وارتون (Edith Wharton) را شنیده‌اید؛ اولین زنی که موفق به دریافت جایزه‌ی ادبی پولیتزر شد و با سبک منحصربه‌فردش برای خود اسم و رسمی درخور، در ادب آمریکا به جا گذاشت. ادیت وارتون در کنار نویسندگی، علاقه‌ی فراوانی هم به طراحی داشت. ترکیب این دو عنصر از او نویسنده‌ی چیره‌دستی ساخت که توجهی بی‌حد به جزئیات داشت. ازاین‌رو فضاسازی و توصیف احساسات و مکان‌ها و عناصر مختلف در کتاب‌های وارتون همیشه به شکلی هنرمندانه انجام می‌شود و ارزش ادبی چشمگیری دارد.

کتاب صوتی ایتان فروم (Ethan Frome) یکی از رمان‌های کوتاه و مشهور ادیت وارتون است. یک داستان عاشقانه که چندان شباهتی به دیگر داستان‌های محبوب این ژانر ندارد. در این کتاب خبری از شاهزاده‌ای سوار بر اسب سفید نیست، در واقع شخصیت اصلی که نام کتاب هم از او گرفته شده، یعنی ایتان فروم، یک کشاورز ساده است که با اینکه پنجاه‌واندی سال بیش ندارد، ولی در نگاه اول به یک پیرمرد خمیده شباهت دارد. زندگی در این سال‌ها چنان به ایتان سخت گرفته که حالا چیز زیادی از او باقی نمانده؛ نه جسم سالمی و نه ذوقی برای معاشرت و ارتباط گرفتن با آدم‌ها. ولی او با تمام این‌ها به زندگی ادامه می‌دهد؛ با وجود پای لنگانی که از تصادف درشکه برایش به جا مانده و راه رفتن را برایش به کاری دشوار بدل کرده، مزرعه‌اش را می‌چرخاند، هرروز اسبش را زین می‌کند و برای گرفتن نامه‌هایش به اداره‌ی پست می‌رود.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایتان فروم

همین بازدید هرروزه از اداره‌ی پست نقطه‌ی شروع ماجرایی می‌شود که گرچه ایتان خودش را برایش بسیار پیر و سالخورده می‌داند، ولی این موضوع مانع به وجود آمدن این آشوب دلپذیر نمی‌شود. غریبه‌ای که اتفاقاً داستان از زاویه‌ی دید او روایت می‌شود، اتفاقی ایتان را در اداره‌ی پست می‌بیند و از همان نگاه اول شیفته‌ی صلابت و نگاه نافذش می‌شود. بعدها همین غریبه که «متی سیلور» نام دارد، درمی‌یابد که ایتان چندان هم با او ناآشنا نیست و در واقع با او نسبت فامیلی دارد...

متی در واقع دخترعموی زینا، همسر ایتان است که برای یک مأموریت کاری به استارک‌فیلد سرد و برفی فرستاده شده. هیچ‌چیز این شهر، نه آب‌وهوای سرد و مه‌آلودش و نه مردمان سخت و بی‌روحش، برای متی نوید تولد حسی ناب از جنس عشق را نمی‌داد، ولی حالا که او خودش را در دام حسی ممنوعه به مردی متأهل می‌بیند، زندگی برایش رنگ و بوی تازه‌ای گرفته که همزمان به حس گناه و امید آلوده است...

کتاب صوتی ایتان فروم کاری از نشر صوتی سماوا و انتشارات افق است. این کتاب را با ترجمه‌ی محمدرضا شکاری و روایت امیرحسین مدرس می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب ایتان فروم

  • این داستان عاشقانه دارای عواطف عمیق انسانی است که با وجود شخصیت‌های رمان، متشکل از فروم، همسر متعصبش و دخترعموی جوانش، تحسین‌برانگیزتر شده است. ادیت وارتون با اطمینانی آرام، شور، ناراحتی و تراژدی را با تأثیری به یادماندنی منتقل می‌کند. (Sophia Sackville-West)
  • ایتان فروم یکی از معروف‌ترین رمان‌های ادیت وارتون است. این کتاب توسط نویسنده‌ای با تخیل چشمگیر نوشته شده. ایتان فروم رمانی است که امید را خاموش می‌کند و شادی را از بین می‌برد، اما به‌عنوان جستاری در حس حسرت آن‌قدر قدرتمند است که آن را تبدیل به یک شاهکار می‌کند. ( Madeleine Burton)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب ایتان فروم

ایتان فروم با داستانی پرکشش منبع الهام خلق آثار مختلفی بوده؛ از فیلم سینمایی ایتان فروم به کارگردانی جان مدن و بازی لیام نیسون گرفته تا داستان مصوری به همین نام که توسط اون و دانلد دیویس در سال 2020 خلق شد.

کتاب صوتی ایتان فروم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و تراژیک آن هم از ادبیات آمریکا علاقه داشته باشید، این کتاب مخصوص شماست.

در بخشی از کتاب صوتی ایتان فروم می‌شنویم

با وجود فعالیت‌های کمش، چنین تصمیم‌های ناگهانی در زندگی زینا سابقه داشت. پیش از این دو سه بار ناگهانی چمدان ایتان را بسته و عازم بتس‌بریج یا حتی اسپرینگ‌فیلد شده بود تا خودش را به دکتر جدیدی نشان بدهد. شوهرش کم‌کم از این سفرها هراس به دلش می‌افتاد، چون هزینه داشتند. زینا همیشه با خیل داروهای گران‌قیمت بازمی‌گشت و سفر آخرش به اسپرینگ‌فیلد به‌یادماندنی شده بود، چراکه بیست دلار پول صرف خرید باتری برقی کرده بود که آخرسر هم کار کردن با آن را یاد نگرفت. اما آن لحظه، حس آسودگی‌ ایتان چنان شدید بود که راه بر دیگر احساساتش می‌بست. اکنون دیگر تردید نداشت که زینا شب گذشته راست گفته بود که به‌خاطر «رنجوری» خوابش نبرده بود: تصمیم ناگهانی‌اش برای دیدن دکتر حکایت از این داشت که مانند همیشه فقط نگران سلامتی‌ خودش است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
32 دقیقه
پیشگفتار
20 دقیقه
یک
21 دقیقه
دو
14 دقیقه
سه
30 دقیقه
چهار
14 دقیقه
پنج
11 دقیقه
شش
30 دقیقه
هفت
21 دقیقه
هشت
37 دقیقه
نه
12 دقیقه
نه ـ قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایتان فروم
نویسنده
مترجممحمدرضا شکاری
راویامیرحسین مدرس
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۷۵۰۰۰ ۵۲,۵۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایتان فروم

مژگان برکوکرام
۱۴۰۳/۶/۱۵
کتاب بسیار تراژیک و پایانش تکان دهنده بود. دوستش داشتم ممنون
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایتان فروم

برای دریافت کتاب صوتی ایتان فروم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.