معرفی و دانلود کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

عکس جلد کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

داستان‌های زیادی در ژانر معمایی، پلیسی، ترسناک و رازآلود، با نام ادگار آلن‌پو عجین شده‌‌اند. کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر، همان‌طور که از عنوانش پیداست، چندین داستان کوتاه را دربر می‌گیرد. ماجراهایی عجیب، دلهره‌آور و قابل تامل که سالیانِ پیش به نگارش درآمده‌اند و هنوز هم تازگی و جذابیت زیادی برای خوانندگان این ژانر دارند.

درباره‌ی کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

خواندن داستان و رمان‌های کلاسیک که ذیل ادبیات گوتیک و رمانتیسم قرار می‌گیرند، به‌ویژه اگر نوشته‌ی یکی از پرآوازه‌ترین شخصیت‌های این سبک باشند، ذهن را قلقلک می‌دهد و به فکر فرو می‌برد. داستان‌های کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر (The black cat and other stories) از همین قِسم هستند. ادگار آلن‌پو (Edgar Allan Poe) شناخته‌شده‌ترین فردی است که در عمر کوتاه فعالیت خود، آثار ماندگاری را در حوزه‌ی داستان‌نویسی، ویراستاری و نقد ادبی برجای گذاشته است.

معرفی و دانلود کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

شالوده‌ی غالب بر داستان‌های نوشته‌شده توسط این نویسنده‌ی شهیر، درد، رنج، وهم و ترس است. او در دل مخاطبان خود توامان با احساس وحشت و دلهره‌ای که تزریق می‌کند، نیشِ زهرآلودِ اتفاقات غم‌بار را نیز وارد می‌سازد. داستان‌های این کتاب گزینش و ترجمه‌شده از بهترین آثار او هستند که نفس را در سینه‌ی خواننده حبس می‌کنند و به‌گونه‌ای پیش می‌روند که شور و هیجان تا پایان روایت حفظ شود.

گربه‌ی سیاه، اولین داستانِ انتخاب‌شده برای این کتاب است که راوی اول شخص مفرد دارد و روایت‌کننده‌ی او فردیست که از علاقه‌اش به حیوانات و عقیده‌ی همسرش که گربه سیاه را جادوگر می‌دانست می‌گوید؛ آنچه در ادامه روایت می‌کند دردناک و تاحدی چندش‌آورند! او درباره‌ی سلسله جنایاتی که مرتکب شده و پیامدهای بعدش می‌گوید. شاید بتوان گفت خاصیتِ اکثر داستان‌های نویسنده همین است که علاوه‌بر به فکر واداشتن مخاطب، اسباب آزار خاطر او را نیز فراهم می‌کند!

راوی دیگر داستان‌های کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر نیز اول شخص ناشناسی‌ست که شاید در وهله‌ی اول او را با نویسنده یکی بپنداریم. می‌توان ادعا کرد که در داستان‌های این کتاب نوعی تخیل قوی، ادراک عجیب و تصورات ناراحت‌کننده که از ذهن نویسنده متبلور شده‌اند، خود را در قالب داستان‌های کوتاه جنایی نشان می‌دهند.

لحن و سبک نوشته‌ها ساده هستند و انگار خاطره‌ای روایت می‌شود و بن‌مایه‌ی آن‌ها آن‌چنان غلیظ و پررنگ است که داستان‌های متعددی از او مورد توجه کارگردانان قرار گرفته و تبدیل به فیلم شده‌اند. یکی از آن‌ها داستان چاه و پاندول است که می‌توان آن را یکی از متفاوت‌ترین آثار ادگار آن‌پو دانست که به انتخاب مترجم در این کتاب قرار گرفته است. داستانِ چاه و پاندول هیجان خواننده تا به انتهای داستان بالا می‌برد و او را برای فهمیدن پایانِ ماجرا در جای خود میخکوب نگه می‌دارد.

مهارت و توانایی نویسنده در ساخت و پرداخت داستان‌هایی که تکیه‌ی آن‌ها بر جنبه‌های هراس و اضطراب ذهن آدمی است و با محوریت مسائل احساسی انسان، آیین‌های مذهبی، فضاسازی‌های وحشتناک و حیوانات و موجودات افسانه‌ای بیان می‌شود، نام او را در زمره‌ی افراد شاخص و مطرح ادبیات گوتیک قرار داده است.

کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر را با ترجمه‌ی روان منصوره خُمکده که به همت انتشارات یوشیتا به چاپ رسیده است، بخوانید.

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

  • در سال 1928 میلادی، فیلمی فرانسوی به‌نام La Chute de la maison Usher / زوال خاندان آشر از همین عنوان داستان به کارگردانی ژان اپستاین، ساخته شد.
  • در سال 1934، فیلمی ترسناک به کارگردانی ادگار جی. اولمر به‌نام گربه‌ی سیاه از داستانی با همین عنوان از ادگار آلن‌پو منتشر شد.
  • در سال 1950، فیلمی در ژانر ترسناک به کارگردانی ایوان بارنت با نامِ زوال خاندان آشر (The Fall of the House of Usher) از داستانِ سقوط خاندان آشر ساخته شد.
  • در سال 1995، راب گرین فیلم رازآلود و وحشت‌انگیز گربه سیاه را براساس همین داستان، کارگردانی کرد.
  • در سال 1960، یک فیلم ترسناک به کارگردانی راجر کورمن با نامِ خاندان آشر یا زوال خاندان آشر از داستانِ سقوط خاندان آشر ساخته شد.
  • در سال 1960، فیلم اتاق پنهان وحشت به کارگردانی ارنست موریس، اقتباسی آزاد از داستان قلبِ رازگو، منتشر شد.
  • راجر کورمن، فیلمی به‌نام مغاک و آونگ را از داستانِ چاه و پاندولِ ادگار آلن‌پو در سال 1961 میلادی، کارگردانی کرد.
  • در سال 1964، فیلمی به‌نام نقاب مرگ سرخ (The Masque of the Red Death) براساس داستان بالماسکه‌ی مرگ سرخ از ادگار آلن‌پو توسط راجر کورمن کارگردانی شد.
  • استارت گوردون در سال 1991، فیلمی را در ژانر ترسناک از داستان چاه و پاندول به‌نام The Pit and the Pendulum کارگردانی کرد..
  • فیلم مغاک و آونگ یا چاه و پاندول در سال 2009 میلادی، به‌کارگردانی دیوید دکوتو، براساس داستانی با همین نام، ساخته و منتشر شد.
  • فیلم The Tell-Tale Heart به کارگردانی جان لا تیر، با روایتی دلهره‌آور از داستان قلب رازگودر سال 2016، منتشر شد.

کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به خوانندگان داستان‌های کوتاهِ کلاسیک، دلهره‌آور، جنایی و رازآلود، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر می‌خوانیم

ساعت درست پنج دقیقه به هشت بود که دست بیمار را گرفتم و از او خواستم تاحدممکن باصراحت بگوید که با خواست خودش، در آزمایش من شرکت کرده است و از اینکه به خواب مغناطیسی فرو می‌رود، رضایت دارد. آقای والدمار که حسابی ضعیف شده بود با همه‌ی تلاشش، باصراحت گفت: «بله می‌خوام به خواب مغناطیسی فرو برم.» و سپس اضافه کرد: «البته فکر می‌کنم دیگه بیش ‌از این، نباید این کار رو به تأخیر انداخت.»

درحین حرف‌زدنش، کارهای لازم برای خواباندنش را شروع کردم. او تحت‌ تأثیر دستم قرار گرفت که روی پیشانی‌اش گذاشته بودم؛ اما هرچه‌قدر نیروی القایم را بیشتر کردم، تا ساعت ده و ده دقیقه که پزشک‌ها سر رسیدند، هیچ اتفاقی نیفتاد. خیلی مختصر، هدفم را از انجام‌دادن آن آزمایش برای پزشک‌ها شرح دادم. از آن‌جا‌که بیمار درحال مرگ بود، هیچ‌یک مخالفتی نکردند؛ پس بدون هیچ درنگی، با تغییردادن حرکات دستم، از حالت عرضی به طولی، کارم را ادامه دادم. در آن لحظه، نبض بیمار بسیار ضعیف شد و نفسش به شماره افتاد؛ به‌طرزی که تقریباً بین هر تنفسش نیم دقیقه فاصله بود.

این وضعیت بدون ‌تغییر، حدود یک ‌ربع طول کشید تااینکه بالاخره نفسی عمیق از سینه‌ی آقای والدمار بیرون آمد و با خِرخِر قطع شد. انگشت‌های دست‌ها و پاهایش مثل یخ سرد شده بودند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
گربه‌ی سیاه
قلب رازگو
پرتره‌ی بیضی شکل
فروپاشی خاندان آشر
چاه و پاندول
حقیقت داستان آقای والدمار
دست‌نوشته‌ی پیداشده در بطری
مورِلا
بالماسکه‌ی مرگ سرخ
متزن گرشتاین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-622-5911-91-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان کوتاه خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر

برای دریافت کتاب گربه سیاه و داستان‌های کوتاه دیگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.