معرفی و دانلود کتاب کتابخانه ارواح

عکس جلد کتاب کتابخانه ارواح
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کتابخانه ارواح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کتابخانه ارواح

چه می‌شود که همه‌ی قهرمان‌های خاص و عجیب والدینشان را از دست داده‌ و به چنگ یک سرپرست بدذات گرفتار آمده‌اند؟ آن هم قهرمان‌هایی مانند سایمون در کتاب کتابخانه ارواح اثر ریچارد دنی که دوستی جز کتاب‌ها ندارد و نازنین و بی‌آزار است. شاید بپرسید توانایی عجیب او چیست. او با ارواح حرف می‌زند! این کتاب داستان سفر سایمون به کتابخانه‌ای در ماساچوست است؛ جایی که هیچ چیز به خوبی پیش نخواهد رفت.

درباره‌ی کتاب کتابخانه ارواح

خاله پتونیا در مجموعه‌ی هری پاتر را به یاد می‌آورید؟ کسی که آشکارا به خواهرش لی‌لی، مادر هری، برای استعداد ویژه‌اش در جادوگری حسادت می‌کرد؟ کسی که از هیچ تلاشی فروگذار نکرد تا هری به هاگوارتز نرود؟ خب، اگر داستان مرارت‌های هری پاتر و مبارزه‌ی بی‌پایانش با سوء استفاده‌های خاله پتونیا و عمو ورنون برای شما جالب بوده، احتمالا با داستان سایمون و عمویش، که بی‌شباهت به خاله پتونیا نیست در رمان کتابخانه ارواح (The Library of Souls) نیز ارتباط برقرار خواهید کرد، به‌خصوص اگر دوست داشته باشید در حین خواندن داستان، صدای به‌هم خوردن دندان‌هایتان را از ترس بشنوید!

در کتاب کتابخانه ارواح، ریچارد دنی (Richard Denney) یک قهرمان سیزده ساله را به تصویر می‌کشد: قهرمانی که در نه سالگی پدر و مادر خود را از دست داده و با توانایی ویژه‌اش که چیزی نیست جز سخن گفتن با ارواح مشغول کار در آژانس شکار روح عمویش است. در حین کار او به ماموریت ویژه‌ای اعزام می‌شود: کتابخانه‌ای در ماساچوست که هر نوجوانی به آن وارد می‌شود زنده بیرون نمی‌آید. در خلال داستان، سایمون درمی‌یابد که موسس کتابخانه به‌طرز مشکوکی خانواده‌ی خود را از دست می‌دهد و سپس خود به شکل هولناکی جان می‌سپارد. مردم شهر از راز این کتابخانه آگاهند اما آن را دستمایه‌ی خود قرار داده‌اند تا کسب درآمد کنند و به شهرت شهرشان بیفزایند. سایمون در این سفر تنها نیست و دختری به نام جید که کمک‌کتابدار است او را در مسیر پرچالش یاری می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب کتابخانه ارواح

برخلاف باور عموم، خواندن کتاب‌های ژانر ترسناک اثرات روانشناختی مثبتی بر نوجوانان دارد. ازآنجاکه نوجوانان با خواندن کتاب‌های ژانر وحشت ترس را در یک محیط کاملا امن و کنترل‌شده تجربه می‌کنند، می‌توانند انعطاف‌پذیری احساسی بالاتری در داشته باشند و کنترل احساسات خود را در موقعیت‌های واقعی به دست بگیرند. همچنین آن‌ها می‌توانند به فرایند ترسیدن و نمودهای بدنی آن آگاهی پیدا کنند. این رمان‌ها در ژانر وحشت همچنین می‌توانند به نوجوان بینش عمیقی درباره‌ی خرافات و باورهای غلط بدهند، از این رو نوجوانان در مراحل بعدی زندگی خود می‌توانند تصمیم‌های عاقلانه‌تری بگیرند، تصمیماتی که مبتنی بر علت و معلول در جهان واقعیت باشند، نه خرافه و جهل. ترسیدن و سپس آرام شدن برای یک نوجوان هیجان‌انگیز است، در نتیجه نوجوانان می‌توانند با درگیر شدن با داستان‌های ترسناک و شخصیت‌هایشان حظ ادبی ببرند و هیجانی تمام و کمال را تجربه کنند.

کتاب کتابخانه ارواح را نشر یوشیتا با ترجمه‌ی منصوره خمکده به چاپ رسانده است.

کتاب کتابخانه ارواح برای چه کسانی مناسب است؟

برای نوجوانانی که طرفدار ژانر وحشتند این کتاب جذاب و خواندنی است.

در بخشی از کتاب کتابخانه ارواح می‌خوانیم

وقتی نُه ساله بودم، مادر و پدرم مردند و من را فرستادند تا با عمویی که اصلاً نمی‌دانستم کیست در نیویورک زندگی کنم. احتمالاً با خود فکر کنید که حداقل یتیم نیستم؛ اما راستش را بخواهید، من قبل از این اتفاق حتی عمو مونتی را ندیده بودم و پدرم هم با او رابطه‌ی چندان خوبی نداشت که بخواهد مرا به او بسپارد. درواقع آن‌ها از هم متنفر بودند؛ اما مادر و پدر من از کجا می‌دانستند که قطارشان با قطار دیگری برخورد می‌کند و به زندگی آن‌ها و صدها نفر دیگر پایان می‌دهد؟ آن‌ها حتی یک وصیت‌نامه هم تنظیم نکرده بودند.

چند روز بعد از فوت مادر و پدرم، سوار هواپیما شدم و به نیویورک رفتم؛ سپس، مجبور شدم تنهایی تاکسی بگیرم و به طرف خانه‌ی زواردررفته‌ای بروم که با سنگ‌های قدیمی قهوه‌ای، نما شده بود و هر لحظه ممکن بود روی سر آدم آوار شود! از همه بدتر اینکه کسی نبود در بالابردن وسایلم کمکم کند و خودم چمدانم را از آن راه‌پله‌ی بتنی ترک‌خورده بالا بردم و درنهایت، زنگ خانه‌ای را زدم که رویش با دست‌خط خرچنگ‌قورباغه با رنگ قرمز نوشته بود: سانتیاگو.

الان که دقیق‌تر فکر می‌کنم، می‌بینم که یک جورایی از فشاردادن آن زنگ پشیمانم. ای کاش می‌دانستم که زندگی‌ام قرار است دچار چه حوادث دیوانه‌کننده‌ای بشود. کاش می‌دانستم که دیگر قرار نیست به مدرسه بروم و قرار نیست با بچه‌های جدیدی دوست شوم و دیگر نمی‌توانم زندگی شخصی خودم را داشتم؛ می‌دانید چرا؟ زیرا از وقتی که پایم را در آن آپارتمان نم‌گرفته‌ی بوگندوی کثیفِ چندش‌آور عمو مونتی گذاشتم، دیگر متعلق به او شدم.

عمو مونتی یک کلاهبردار حرفه‌ای بود و در کارش نظیر نداشت؛ درست است که همیشه کراواتش را کج‌ومعوج می‌بست و موهای نافرمِ سمت راست سرش را شانه نمی‌کرد؛ اما در گول‌زدن مردم در هر زمینه‌ای استاد بود. البته از ولخرجی هم بدش نمی‌آمد و بیشتر پول‌هایش را صرف یادگیری ارتباط برقرارکردن با مردگان می‌کرد؛ آخر می‌دانید او نمی‌توانست با ارواح صحبت کند و این موضوع برایش خیلی سنگین تمام می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
پیشگفتار: چیزهایی که باید اول بدانید
فصل اول: دختری کنار پنجره
فصل دوم: من آدم‌های مرده... و همین‌طورکتاب‌ها را می‌بینم
فصل سوم: واقعاً وحشتناک
فصل چهارم: می‌توانی رازم را پیش خودت نگه داری؟
فصل پنجم: بازگشت
فصل ششم: عمو مونتی تار عنکبوت را به مبارزه می‌طلبد
فصل هفتم: حمام خون
فصل هشتم: کتاب سایه‌ها
فصل نهم: سوغاتی‌های شهر ارواح
فصل دهم: مادام هلنا
فصل یازدهم: اعتماد
فصل دوازدهم: حرفت را به کسی نگو
فصل سیزدهم: یک کمک کوچک
فصل چهاردهم: کتابخانه‌ی مخفی
فصل پانزدهم: ماجرا آشکار می‌شود
فصل شانزدهم: مردن بعد از تاریکی
فصل هفدهم: همه‌چیز برملا می‌شود
سخن آخر: پرونده بسته شد؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کتابخانه ارواح
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-8277-06-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کتابخانه ارواح

زهرا
۱۴۰۳/۶/۱۸
کتاب خوبیه، برای کسایی که کتاب معمایی و ژانر وحشت دوست دارن خوبه. بیشتر به درد نوجوون‌ها میخوره چون یه کم ساده ست و صفحاتش کمه ولی من خودم جوونم و ازش لذت بردم. برای نویسنده‌های تازه کار که توی همچین ژانرهایی میخوان فعالیت کنن و داستان بنویسن خوندنش رو توصیه می‌کنم، پسر بچه‌ای که میتونه با ارواح حرف بزنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب کتابخانه ارواح

برای دریافت کتاب کتابخانه ارواح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.